Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2013, 15:30
Verwijderd
Hallo vrinden,

Ik zou dus fijn in me eigen appartementje wonen en had het dus al bezocht. Het was een mooie nette huis. De eigenaar zei dat ik de borg eerst moest overmaken naar zijn rekening en dat hij dan zou bellen als hij het binnenkreeg en dat ik dan kon langskomen om het huurcontract te ondertekenen.

Ik had het afgelopen maandag overgemaakt en ik had nog steeds niks van hem gehoord tot vandaag. Ik belde en mailde elke dag , maar hij reageerde niet. Ik stuurde vandaag een mail waarin stond dat hij me bespeelde en oplicht en dat ik juridische stappen zal overwegen. Ik heb het geld proberen terug te boeken maar dat kon niet volgens mijn bank. Hij reageerde na mijn mail wel meteen en zei dat hij het geld zou overmaken. Ik heb hem hier 3 dagen voor gegeven.

Wat kan ik doen als hij dat geld niet terg verzend?

Groeten,
Biesloak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2013, 22:00
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Gwn politie erbijhalen. Je laat die man je niet naaien. Voor fraude kun je er best naartoe.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 22:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik neem aan dat het huren van het appartement ook niet doorgaat? Heeft hij daar niks over gezegd?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 22:40
Ivo
Ivo is offline
Ik vrees dat dit een dure les is geweest voor je.
Waarom maak je geld over als je nog geen contract hebt en dus ook nog niet kan weten of je wel akkoord wil gaan met alles wat er in dat contract vermeld staat? Er is dan nog geen contract, dus ook geen reden om iets te betalen.

Je kan aangifte doen bij de politie tegen de man. Als er meer aangiften tegen dezelfde persoon binnen komen, kan de politie een onderzoek starten en hem eventueel vervolgen. Maar daarmee heb jij je geld nog niet terug.
Om je geld terug te krijgen, zul je zelf een civiele procedure moeten starten. Je zal dus eerst (veel) kosten moeten maken om nog kans te maken op terugbetaling van het geld.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 00:34
Verwijderd
Hij reageert dus totaal niet meer. Dus huren gaat ook niet door.
Ik dacht dat het wel goed zou zijn. Ik had het huis al gezien en ja ik moest borg betalen en dan kon ik dus gaan ondertekenen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 11:56
Verwijderd
Uitzoeken waar z'n kinderen naar school gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 11:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Maar je weet waar hij woont? Dan er gewoon er een keer langsgaan en eens kijken wat hij te zeggen heeft.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 20:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nooit betalen voor je een contract hebt getekend. Zelfs borg betaal je pas als je de sleutel krijgt, want die borg is ervoor dat je een huis niet als een complete teringzooi achterlaat.
Dit is een bekend stukje oplichterij waarbij zo iemand een dagje een sleutel heeft van zo'n huis, andere mensen er rond laat kijken en dan met al die mensen zo'n afspraak maakt. Iedereen raakt z'n geld kwijt.
Probeer in het kadaster op te vragen wie het huis bezit en controleer of dat wel dezelfde vent is als aan wie je het geld hebt overgemaakt.
En doe ook aangifte van oplichting als je het geld niet binnen 2 weken terugkrijgt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 00:49
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Via welke site heb je die woning gevonden? Ik zou die ook waarschuwen voorat die weer opnieuw probeert.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Helft huizenbezitters: hypotheekrenteaftrek niet heilig
Love & Peace
34 14-04-2006 11:35
VWO Aardrijkskunde
Gadje
500 26-05-2005 21:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Engeland steunt vs in oorlog met Irak
~*Eve*~
49 10-02-2003 08:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Albert heijn werknemers vervolgd voor mishandeling
Verwijderd
136 19-11-2002 14:42
ARTistiek 400 Kilo Aubergines
LL Cool R
11 19-09-2002 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.