Oud 10-03-2003, 19:49
mylentje
mylentje is offline
Ik zit echt met een ubergroot probleem, ik wil al een tijdje een labret, omda tik het geld nie in een keer kon ophoesten ging ik weer werken.
Nu zit ik dus met het volgende dilemma: mn baas wil nie dat ik een piercing neem, dus hij gooit me dr zo uit (ik zit daarbij ook nog in mn proeftijd) Maar ik wil het heel graag, en bij andere zaken zie ik ook meisjes met piercings in het gezicht, dus moe tik mn baas gehoorzamen of neem ik een labret en word ik dus ontslagen?

Ken je het probleem misschien, en wat heb je gedaan?

PS ik werk bij de AH op de Deli...
__________________
Wat is het verschil? Een tomaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 21:37
Verwijderd
Het is maar wat je liever wilt.
Een bijbaantje waar je nu zit, of een piercing.

Zelf ben ik niet zo voor piercings dus dat zou ik zeker niet doen.
Maar als je dat nou echt graag wilt, gewoon doen.
Eerst wachten tot je genoeg geld hebt voor je piercing, dan ontslag nemen, piercing zetten en dan weer ergens een baantje gaan zoeken.

Je moet natuurlijk wel rekening houden met hoe groot de kans is op werk.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ery zijn duidelijk meer werkgevers die inderdaad mensen met een piercing niet aannemen.
Dus de kans op nieuw weerk zal kleiner zijn.
Maar uiteindelijk is het je eigenkeus of je bij de AH wil blijven of niet.
ZOwel dan moet je het niet doen zo niet dan moet je het wel
succes
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 08:36
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
wat is een labret als ik vragen mag????

greetz
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:51
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
labret, zo iets onder je lip

Er zijn heel veel beroepen waar je wel gewoon een piecing mag hebben. Ook al werk je in een winkel ofzo. Maar de kans is wel iets kleiner dat je werk vind. je kunt ook even rond vragen naar werk waarbij je een piercing mag.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het ligt trouwens ook aan je baas hoor. Dus informeer desnoods eens even in zaandam hoe en wat en of het volgens de regels van AH verboden is(lijkt me haast sterk)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:36
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Denk nou 'ns goed na. Wáár heb je meer profijt van: werkervaring, 'n inkomen en relaties, óf een piercing?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien is het slim om eerst een nieuw baantje vinden waarbij die piercing wel is toegestaan. En dán die piercing laten zetten. Dan heb je iig wat zekerheid van werk/geld.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:50
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik hoop dat 't gat van 'n piercing ooit nog dichtgroeit, want als je later 'n béétje 'n representatieve functie hoopt te krijgen schop je 't niet ver met 'n zilveren knopje in je lip.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 20:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
goh Slither wat ben je positief zeg
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:09
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
hoi,

ik ben bij de Digros ontslagen omdat ik mijn wenkbrauwpiercing niet wou afplakken. ik geef je een tip: neem die piercing en zoek gewoon een andere baan, waar je wel geaccepteerd wordt zoals je bent!
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:27
catjepatatje
Avatar van catjepatatje
catjepatatje is offline
Citaat:
mylentje schreef op 10-03-2003 @ 19:49:
Ik zit echt met een ubergroot probleem, ik wil al een tijdje een labret, omda tik het geld nie in een keer kon ophoesten ging ik weer werken.
Nu zit ik dus met het volgende dilemma: mn baas wil nie dat ik een piercing neem, dus hij gooit me dr zo uit (ik zit daarbij ook nog in mn proeftijd) Maar ik wil het heel graag, en bij andere zaken zie ik ook meisjes met piercings in het gezicht, dus moe tik mn baas gehoorzamen of neem ik een labret en word ik dus ontslagen?

Ken je het probleem misschien, en wat heb je gedaan?

PS ik werk bij de AH op de Deli...
oew dat verhaal ken ik! maar ik mocht dus een pleister over me piercing doen.
het was niet echt supers maarja.. je kan iig wel beide doen dan
__________________
shoot shoot shoot shoot shoot I'm going to come all over you me and my fucking gun
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:04
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-03-2003 @ 20:59:
goh Slither wat ben je positief zeg
Ik ben realistisch.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:06
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik zou niet eens een baantje WILLEN waar je geen piercing voor mag! stomme kakkers die dat verzinnen mogen wat mij betreft dood neervallen!
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:23
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 14:06:
ik zou niet eens een baantje WILLEN waar je geen piercing voor mag! stomme kakkers die dat verzinnen mogen wat mij betreft dood neervallen!
God, wat 'n bekrompen opmerking. Elke werkgever die een piercing bij z'n werknemers weigert is meteen 'n kakker?
Of was dit gewoon een quasi-principiële uitbarsting?

Vind je 't ook niet 'n béétje begrijpelijk dat een werkgever graag wil dat zijn werknemers en representatief uitzien?

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:28
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
wat is er dan zo niet-representatief aan een piercing? t gaat vaak om kleine zilveren bolletjes van nog geen centimeter groot!

ik kreeg op mn werk altijd reacties erop dat ik een pleister over mn piercing heen had (achter de kassa) iedere klant die naar die pleister vroeg vond het onzin dat ik mn piercing moet afplakken.

wat is nu representatiever? een klein zilver knopje door je wenkbrauw of een pleister over je halve oog??
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:21
Verwijderd
ik ben het ermee eens dat het een beetje een bekrompe gedachte is van de bedrijsleider, aangezien het nu eenmaal de 'mode' is tegenwoordig, tos ook maar net wat ie wil, want dr is bij ons wel een meisje met dreads, maar een piercing mag ook niet...
terwijl je het zelfde beeld oproept bij d eklanten,. lijkt me
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Sjaantjuh schreef op 12-03-2003 @ 14:28:
wat is er dan zo niet-representatief aan een piercing? t gaat vaak om kleine zilveren bolletjes van nog geen centimeter groot!

ik kreeg op mn werk altijd reacties erop dat ik een pleister over mn piercing heen had (achter de kassa) iedere klant die naar die pleister vroeg vond het onzin dat ik mn piercing moet afplakken.

wat is nu representatiever? een klein zilver knopje door je wenkbrauw of een pleister over je halve oog??

Geen piercing èn geen pleiser

Het is wel zo, met piercings heb je gewoon veel minder kans op een goede baan. Dit omdat degene die jouw die baan moet bezorgen vaak zelf geen piercing heeft en mensen over het algemeen mensen aannemen die over de meeste dingen hetzelfde denkt als dat zij er zelf over denken..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2003, 23:36
heavinly
heavinly is offline
Tja, bij mij werd er ook gezegd dat een neuspiercing alleen mocht als ik zo'n klein knopje hield, een ringetje mag niet (ik werk ook in een supermarkt) met als argument dat je een weerspiegeling van de maatschappij bent. Moeilijk eigenlijk.

Misschien stom, maar kan je niet werken totdat je het geld voor je piercing hebt, daarna ontslag nemen en iets anders zoeken?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 14:12
mylentje
mylentje is offline
Ik heb vrijdag mn labret laten zetten, aangezien donderdag mij verteld werd dat ze he tniet konden weigeren aangezien er meerdere mensen waren met piercings, maar dat was mn bedrijfsleider even vergeten...

Ik heb zaterdag gewoon gewerkt en ik heb nog niets gehoord, dus het zit wel snor denk ik...
__________________
Wat is het verschil? Een tomaat
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 09:24
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
gelijk heb je!
en waarom zou je ergens blijven werken waar een piercing niet geaccepteerd wordt? er zijn genoeg bijbaantjes te vinden waar piercings wel mogen: boutiques, in de agrarische sector (voor de boer'n onder ons) bepaalde productiewerkzaamheden (fabrieken of drukkerij, zoals ik) bouwmarkten of dat soort dingen. tegen de tijd dat je afgestudeerd bent en een vaste baan hebt, haal je je piercing er gewoon uit als dat verwacht wordt, dat doen de meeste mensen met piercings.
maar jongeren die er hip uit willen zien met een piercing moeten dat gewoon mogen.
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:59
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
kep zondag ook ff mijn eisen gehoord, geen piercing(wel als j er verder verzorgd uitziet),geen felle haarkkeur(wel als je er verder verzorgd uitziet en geen lange nagels, hier valt wel mee te leve!!
un pioercing neem ik tog wel, en me haar verve doek ook wel. en ik blijf verzorgd dus geen probleem
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:50
jesuslovesme
Avatar van jesuslovesme
jesuslovesme is offline
er zijn genoeg werknemers die piercings wel leuk vinden. en ik weet nie hoe oud je bent .. maar je vind zo weer een nieuw bijbaantje dus schieten die hap!
__________________
remember: sick and tired..? try dr. jesus! it works delicious!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:46
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Tja ik heb ook een piercing, maar dan in m'n tong. En ik werk nu op een makelaarskantoor. Ik heb echt geluk gehad dat zij er geen problemen mee hebben, want zo'n kans zou ik nooit meer hebben gekregen. Maar als ze hadden gezegd dat ie uit moest was ik waarschijnlijk verder gaan zoeken. Ik vind het onzin als je iemand er niet op aanneemt. Tenminste in mijn geval. Met piercings in je gezicht is het toch anders, mensen hebben zo snel een oordeel over je als je een piercing hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 11:34
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
ff onder me eige naam:

als ik rechtstreeks antwoord moet geven op vraag "piercing of bijbaantje" zeg ik piercing. het hoort nu eenmaal bij deze "cultuur" steeds meer mensen lopen ermee, en je doet er anderen geen kwaad mee. niemand raakt gewond door een piercing en er zit geen betekenis achter met slechte bedoelingen. t is gewoon een zilver knopje of ringetje meer niet. over oorbellen zeiken ze ook niet.

dus als ze je weigeren om een piercing, zoek lekker een andere baan, heb ik ook gedaan! ben m gepeerd bij digros supermarkt om die reden.

suc6 met je dingetje!
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2003, 00:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mylentje schreef op 10-03-2003 @ 19:49:
Ken je het probleem misschien, en wat heb je gedaan?

PS ik werk bij de AH op de Deli...
Wat vreemd?! Ik heb een bijbaantje in de zorgsector --> mijn haarkleur varieert van fluoriserend rose/ rood tot ?? verder heb ik 'n neuspierc + 11 oorbellen.. Daar heeft nooit iemand moeilijk over gedaan...

*strange*

Bij de mac zag ik pas een meisje die haar oren + neus met tape had afgeplakt i.v.m. haar piercings... Is dat uit oogpunt van hygiëne? Of is dur een ander vreemd protocol dat dat voorschrijft¿¿¿

+++Joyce (PS ik heb een vriendin mét lippierc die bij de AH werkt...!)
*good luck*
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:08
Verwijderd
Ik heb een labret, en werk bij de Konmar. Daar mag het dus wel. Alhoewel ik hem wel heb laten zetten toen ik er al een tijdje werkte. Maar ik denk niet dat ze je niet zouden aannemen, omdat je een piercing hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:20
GroteOneindig
Avatar van GroteOneindig
GroteOneindig is offline
kijk, bij de conmar weten ze tenminste hoe je normaal met je personeel om moet gaan. kom op..........wat is er nu zo ERG aan een piercing? dat kan men vreemd genoeg nooit zeggen.....
__________________
i'll take responsibility for what i do, but not for what i am----NOFX "don't call me white"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:20
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
GroteOneindig schreef op 31-03-2003 @ 09:20:
kijk, bij de conmar weten ze tenminste hoe je normaal met je personeel om moet gaan. kom op..........wat is er nu zo ERG aan een piercing? dat kan men vreemd genoeg nooit zeggen.....
Dat schrikt mensen nu eenmaal af. Het is een ernstige verminking in mijn ogen, maarja, dat zijn spikes tot aan het plafond ook, en dat mag bij ons dan weer wel, een piercing wordt afgeplakt, maar dat vind ik volkomen logisch. Bovendien kan je met zo'n ding overal achter blijven hangen.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 12:39
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
tja........je zou er maar van schrikken


loop je daar vakken te vullen met je piercing, rustig en nietsvermoedend......dan ineens een klant WAAAAAH en jij "huh?" en dan die klant "AAARHG EEN PIERCING" kom op zeg beetje overdreven ofzo????????
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:38
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
hahahahahahaha, leuke misvatting. AFschrikken, zo van, wat een raar type.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 13:56
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
dus je ben een raar type met een piercing.
nou.......dan zit ik nu omringd door rare types te typen.
want piercings zie je steeds vaker
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 14:49
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik zou als ik jou was gewoon die piercing niet nemen. Een piercing nemen kan altijd nog als je een baantje hebt waarbij je die wel mag dragen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 31-03-2003 @ 12:20:
Dat schrikt mensen nu eenmaal af. Het is een ernstige verminking in mijn ogen, maarja, dat zijn spikes tot aan het plafond ook, en dat mag bij ons dan weer wel, een piercing wordt afgeplakt, maar dat vind ik volkomen logisch. Bovendien kan je met zo'n ding overal achter blijven hangen.
hahahaha

ik val geen vakken met mn lippen hoor, kweet nie hoe jij dat doet?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:59
Sjaantjuh
Avatar van Sjaantjuh
Sjaantjuh is offline
ik klink nu misschien een beetje als opoe-van-80 maar kweenie hoe ik t anders moet zeggen:

als de jeugd blijft denken zoals de ouderen (piercing kan niet/mag niet) dan komt er nooit verandering in die onzinnige regel.

ik hoop juist dat de jongeren van nu (die als t goed is in de toekomst meer erover te zeggen krijgen) verandering brengen in dat soort ouderwetse regels.

zo is de "piercing verboden of afgeplakt" regel bij mijn oude werkplaats verzonnen door een vent van eind in de 50, aangezien die in een andere tijd is opgegroeid heeft hij ook andere ideeen over piercings e.d. maar tegenwoordig is het gewoon de normaalste zaak, dus hopelijk komt er in de toekomst een einde aan de eindeloze discussie van wel of geen piercing op de werkplek
__________________
I'm not insane, i'm just a bit sick in the mind...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:57
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 01-04-2003 @ 18:01:
hahahaha

ik val geen vakken met mn lippen hoor, kweet nie hoe jij dat doet?
Nee, duh, maar je kunt overal achter blijven hangen en op jouw werk is jouw werkgever dan de verantwoordelijke. Bij ons hangen er bijvoorbeeld van die pinnen met blikopeners, daar blijft je oog soms al bijna in hangen, maar zo'n ding helemaal.

Bovendien: wat voor nut heeft een piercing, kan iemand dat mij vertellen? Waarom neem je een piercing?

Om er cool uit te zien? Om mooi te zijn (nou, troostje, het staat afschuwelijk, overal en bij iedereen)? Het is niet stoer hoor, om je lichaam te verminken.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Het Grote Piercing & Tattoo Topic
saturday
500 18-05-2005 00:00
Lifestyle leer je mede-lifestyler kennen
Ninnoc
267 26-12-2003 17:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.