Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 21:50
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik werk nu zo'n 3 jaar bij een bakker. Als zaterdagshulp, maar onderhand doe ik het werk van een fulltimer en nog meer... Ik krijg gewoon loon wat via de CAO bepaald is... Er zijn ook meisjes die er net zijn, en die zijn ouder dan ik, en die verdienen dus meer. Eigenlijk vind ik dit niet eerlijk. Kan ik nu loonsverhoging gaan vragen of staat het erg brutaal. (ik weet trouwens dat ze me nooit zouden ontslaan omdat ze gewoon niet zonder mij kunnen.. Ik run de hele zaak op zaterdag...)
Alvast bedankt!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 21:51
hi
hi is offline
Vragen kan altijd dikke kans dat je meer kan krijgen vanwege je onmisbaarheid
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 23:11
Tóney
Tóney is offline
Als je loonsverhoging gaat vragen, pak het wel netjes aan. Zeg tegen je baas dat je graag even met hem wilt praten, vraag wanneer dat schikt.
Zorg tijdens het gesprek dat je je praatje en argumenten klaar hebt. Wijs hem op de punten die je noemt.
Dring hem niet teveel op, hij mag er best een weekje over nadenken.
__________________
Carpe Noctem

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 06:57
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als ik je zo hoor heb je daar zeker recht op.
Pak het idd professioneel aan.
Veel bazen (heb ik meegemaakt) vinden het allemaal best zolang je niets vraagt.
Als hij vraagt: "wat had je ingedachten?"
Of: "wat dacht je van €0,50 eurocent per uur extra"

Zeg dan gerust x euro meer (1e geval), of: "ik had eigenlijk dit of dat in gedachten. (2e geval)

Grote kans op een simpel OK en dan denk je nog waarom heb ik niet meer gevraagd.

Soms laten ze je express of niet express ongemakkelijk voelen omdat je hem ermee bijvoorbeeld overvalt. Gewoon even je poot stijf houden en op de automatische piloot.

Beide keren vroeg ik 130% en dat kreeg ik zonder blikken of blozen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 10:18
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Nou dan ga ik zaterdag al mn moed maar eens bij elkaar rapen... Ik vind het zo scooierig staan om dat te vragen, maar goed.... Ik heb er wel recht op. En ik heb een goede band met de baas (hoezo ik zit mezelf moed in te praten)... Maar goed, iig bedankt allemaal!!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 06:02
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Succes, vraag zo snel mogelijk om het gesprek voor s'middags anders ben je over 4 zaterdagen nog bezig.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 17-03-2003 @ 22:50:
Ik werk nu zo'n 3 jaar bij een bakker. Als zaterdagshulp, maar onderhand doe ik het werk van een fulltimer en nog meer... Ik krijg gewoon loon wat via de CAO bepaald is... Er zijn ook meisjes die er net zijn, en die zijn ouder dan ik, en die verdienen dus meer. Eigenlijk vind ik dit niet eerlijk. Kan ik nu loonsverhoging gaan vragen of staat het erg brutaal. (ik weet trouwens dat ze me nooit zouden ontslaan omdat ze gewoon niet zonder mij kunnen.. Ik run de hele zaak op zaterdag...)
Alvast bedankt!
Citaat:
Multilot schreef op 18-03-2003 @ 11:18:
Nou dan ga ik zaterdag al mn moed maar eens bij elkaar rapen... Ik vind het zo scooierig staan om dat te vragen, maar goed.... Ik heb er wel recht op. En ik heb een goede band met de baas (hoezo ik zit mezelf moed in te praten)... Maar goed, iig bedankt allemaal!!
Ongeveer hetzelfde heb ik gedaan. Ik werkte bij een supermarkt maar wilde er eigenlijk een beetje weg. Toen ik dat had gemeld, dat ik over een tijdje wilde stoppen met werken, kreeg ik een week later een aanbod of ik er 10% bij wilde.
dat zette mij aan het denken en ik ben er nog een half jaartje gebleven (toen ging ik stage lopen en had ik niet genoeg tijd meer...en de stage is betaald)

Maar het is helemala niet 'scooierig' om zoiets te vragen. Het is juist eerlijk dta je het vraagt. Als je dat geld waard bent, dan kan je dat ook gerust vragen. Als je neits uitvoert is het natuurlijk iets anders.
Maar zoals je zei, ze kunnen niet zonder je, net zoals bij mij toen, dus ik zou opslag vragen als ik jou was. Vraag iets meer dan je zou willen, is vaak een goeie tactiek. Dan zeg je dus: Ik dacht aan bijvoorbeeld ... opslag. Dan babbelt hij iets. Dan zeg jij, maar met ... (iets minder) zou ik ook best tevreden zijn.
Zo zijn jullie beide tevreden omdat hij denkt dat je eigenlijk meer wilde maar met minder genoegen neemt en jij bent tevreden omdat je op het eigenlijk gerichte bedrag zit ):
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 09:36
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
En?
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:01
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
de baas was er niet... Maar heb vanavond vergadering, en misschien heb ik moed genoeg om het te vragen of voor te stellen....
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:08
Verwijderd
en?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:02
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ik heb binnenkort een gesprek... Ben bienieuwd hoelang binnenkort bij hun is....
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:05
Verwijderd
dit gaat verkeerd, je moet dit niet uitstellen want dan komt er helemaal niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:24
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Ik schreef op 03-04-2003 @ 21:05:
dit gaat verkeerd, je moet dit niet uitstellen want dan komt er helemaal niets meer van.
Ze heeft toch een gesprek?, Dat zal best de volgende keer wel zijn.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:30
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-03-2003 @ 22:50:
Ik werk nu zo'n 3 jaar bij een bakker. Als zaterdagshulp, maar onderhand doe ik het werk van een fulltimer en nog meer... Ik krijg gewoon loon wat via de CAO bepaald is... Er zijn ook meisjes die er net zijn, en die zijn ouder dan ik, en die verdienen dus meer. Eigenlijk vind ik dit niet eerlijk. Kan ik nu loonsverhoging gaan vragen of staat het erg brutaal. (ik weet trouwens dat ze me nooit zouden ontslaan omdat ze gewoon niet zonder mij kunnen.. Ik run de hele zaak op zaterdag...)
Alvast bedankt!
Zal het zeker doen! wie niet waagt die niet wint.......Ik heb hetzelfde gehad als jij nu hebt. Je hebt er volgens de CAO geen recht op! MAAR je ''leid'' wel die nieuwe mensen (neem ik nu even aan) die meer verdienen. Dus ik vind dat je het gewoon moet proberen en duidelijk maakt waarom je opslag verdient.

Als ik je baas was dacht ik. Whahahaha lekker zon goedkoop hulpje!
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:18
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik heb deze week vrij, en volgende week moet ik weer werken, als ik er dan nog niets van gehoord heb, ga ik het nog een keer vragen... (dan is het vakantierooster waarschijnlijk ook bekend, en ik moet dan toch ongeveer 45 uur per week werken...)

En ja, ik werk de nieuwen idd in.....

ik houd jullie op de hoogte!!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:02
Billy_bob
Billy_bob is offline
Doe dat
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 04-04-2003 @ 17:18:
Ik heb deze week vrij, en volgende week moet ik weer werken, als ik er dan nog niets van gehoord heb, ga ik het nog een keer vragen... (dan is het vakantierooster waarschijnlijk ook bekend, en ik moet dan toch ongeveer 45 uur per week werken...)

En ja, ik werk de nieuwen idd in.....

ik houd jullie op de hoogte!!
als je 45 uur per week moet werken, heeft ie je helemaal nodig. loonsverhoging
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:59
js0-
js0- is offline
ik denk dat hij je je loonsverhoging zeker zal gaan geven. ookal willen de meeste leiders kost wat kost vasthouden aan minimumloon voor kostenbesparing, een "leidingevende" die minder verdient dan degenen die onder hem/haar staan kan natuurlijk ook niet...
hij zal wel wat met je proberen te regelen, dat je evenveel verdient als die andere meisjes ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.