Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2008, 12:54
Verwijderd
Simpel gezegd, welke films zou je graag weer eens ervaren zoals ze de eerste keer waren en waarom?
Een magistraal einde, bepaalde emoties die de film opriep, etc.

Ik begin maar met de film die mij dit topic deed openen, namelijk The Usual Suspects (gistren op tv, vandaar)

De hele film zit al vrij sterk in elkaar, maar het wordt nog genialer op het eind, als blijkt dat
Spoiler


De film blijft nog altijd geweldig, vooral omdat je je gaat afvragen wat wel en niet waar was, maar toch zou ik graag die eerste keer weer willen voelen.

2e filmke: The Game met Michael Douglas

Erg sterke film waarbij Douglas als bijna harteloos figuur een cadeau krijgt van zijn broer; levend theater.
Helaas krijgt hij te horen dat ie is afgewezen, maar opeens blijkt ie toch mee te doen. Dan gaat het van kwaad tot erger.

Spoiler


Discussies toegestaan, maar gooi er maar wel spoilertags om, want je weet nooit wie een bepaalde film nog wil zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2008, 12:58
Verwijderd
The Notebook
The butterfly effect
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 13:01
Verwijderd
Don't Look Now
Hij blijft fantastisch, maar de eerste dat ik hem zag (ik was denk ik een jaar of 12) is niet meer te overtreffen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 14:36
Verwijderd
Star wars
Dracula
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 17:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Big Lebowski, dat was nogal een openbaring.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 00:13
Verwijderd
Fight Club en Memento. Want ik kan me niet echt meer herinneren hoe ik ze de eerste keer ervaren heb. Volgens mij heeft het niet meteen een 'wauw, dit is meesterlijk'-gevoel opgeleverd, dat kwam gaandeweg pas, na meerdere kijkbeurten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 12:00
Verwijderd
Memento idd ook ja.
Ik weet ook niet meer precies hoe ik dat de eertse keer ervaren heb. Ik denk dat ik 'em pas in de laatste scène doorhad ofzo.

Zelfde met Eternal sunshine of the spotless mind, ik geloof dat ik die wel 3 keer heb moeten kijken voordat ik de tijdlijn een beetje doorhad.
Die zou ik dus juist niet weer voor de eerste keer willen zien, want dan snap ik er helemaal niks van
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 13:04
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Donnie Darko, Amelie, LOTR en zo nog veel meer.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 13:10
ganralph
ganralph is offline
hoewel een goede film alleen maar beter wordt als je hem vaker ziet, zou ik veel films graag (eerst) in de bios hebben gezien ipv op dvd.

o.a. klassiekers als Casablanca, Gone With the Wind...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 14:53
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Dancer In The Dark.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 15:30
Verwijderd
Zoveel. Dancer in the Dark is inderdaad een goede. Maar ook 2001: A Space Odyssey, A Clockwork Orange, eigenlijk bijna alles van Kubrick. Requiem for a Dream. The Fountain. Don't Look Now inderdaad. 5x2. Alles wat me erg heeft ontroerd zou ik wel opnieuw voor het eerst willen zien.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 17:05
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Zoveel. Dancer in the Dark is inderdaad een goede. Maar ook 2001: A Space Odyssey, A Clockwork Orange, eigenlijk bijna alles van Kubrick. Requiem for a Dream. The Fountain. Don't Look Now inderdaad. 5x2. Alles wat me erg heeft ontroerd zou ik wel opnieuw voor het eerst willen zien.
QFT
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 17:13
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Alle meesterwerken met fatsoenlijke replay value.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 18:36
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Lost in Translation
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 12:40
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
The Usual Suspects en Fight Club en dan ook The Sixth Sense zijn alledrie films waarvan ik het einde al wist voordat ik ze gezien had. Dus eh, niet helemaal je vraag natuurlijk, maar dat zijn de films die ik graag voor een eerste keer zou willen zien zónder dat iemand me voortijdig het eind had verklapt
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 14:08
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Lost in Translation.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 14:59
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Sowieso alles in m'n top 10. En dan vooral een aantal Noirs die ik een aantal jaar terug heb gezien. Double Indemnity bevalt me vast nu een stuk beter.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:33
Verwijderd
Dat vind ik echt een hele moeilijke vraag... Mijn favoriete films wil ik nog wel een keer voor het eerst zien, maar dat lijkt me logisch. Dus: The Edukators, Once... en ik heb er nog wel meer, maar de top10 heeft niet echt een ranglijst, dat is onmogelijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2008, 11:47
Verwijderd
The Matrix 1, in de bios. Achteraf gezien natuurlijk niet veel bijzonders maar op gigantisch scherm, zoveel jaartjes jonger heeft het wel een flinke indruk op mij nagelaten. Ik ging nog net niet via de muur naar buiten lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 11:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, en ook A Clockwork Orange, Dr Strangelove en 2001, want toen ik die voor het eerst keek was ik er gewoon te jong voor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 12:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Eternal sunshine of the spotless mind
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 17:36
Verwijderd
LotR inderdaad, en The sixt sense. maar die laatste gewoon omdat ik vrij jong was dat ik m zag en me dus kan herinneren dat ik er erg van onder de indruk was. Dus die zou ik nu nog wel een keer willen zien om te weten te komen of ik m nog steeds zo mooi vind als ik toe nvond.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 19:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Eternal sunshine of the spotless mind
die.

En de starwarsfilms, maar dan wel als kind.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 22:53
Verwijderd
Eigenlijk zou ik (klassieke) films vooral willen zien in het jaar dat ze uitkwamen, waarin men nog niet verzadigd was met bioscoopfilms en de films zag met een andere blik, vanuit dat tijdbeeld.

Bijvoorbeeld toen Wizard of Oz voor het eerst vertoond werd, moet toch wel iets bijzonders zijn geweest. Of Citizen Kane. Of Gone with the Wind.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 22:57
Verwijderd
A beautiful Mind
Little Miss Sunshine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2008, 23:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Volgens mij moet Gone with the Wind zelfs in die tijd onbedoeld lachengierenbrullen zijn geweest. Ja, zelfs voor de zwartjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 09:05
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
2001, ik was toen 12 dus ja. heeft de waarde wel afgebroken.
Fight Club: omdat ik het boek al had gelezen.
The Discovery of Heaven: zodat ik hem nooit heb gezien en mijn herinnering aan het boek niet half verkracht is
Goodfellas
Dr Strangelove
Juressic Parc
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 18:34
anneqwert
Avatar van anneqwert
anneqwert is offline
Eingelijk wil ik zo ongeveer wel alle leuke Disney films herbeleven zoals vroeger. Helaas kan dit nooit meer gebeuren denk ik
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 20:20
Verwijderd
Apocalypse now, ik had die laatst in de bioscoop in Istanbul voor het eerst gezien, faking hell wat een meesterlijke film!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Foto (+ lezers gezocht voor 'manuscript')
Issun
11 17-07-2011 16:23
Films, TV & Radio ik heb net Gothika gezien
red_and_black
76 25-04-2004 02:06
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kroongetuige
SuSaNnE
4 12-02-2002 14:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.