Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2015, 23:04
muddercutter
muddercutter is offline
Hey,

Ik ben 13 en wat ze noemen, een snijder. Ik heb zelfmoordpogingen gedaan die zijn mislukt. Na die pogingen ging het weer goed met me, tot nu. Ik werd weer depri en wist niet hoe ik er me om moest gaan, grotendeels omdat ik wist dat zelfmoord niet de oplossing was. Dus begon ik uiteindelijk met snijden, want ik wist gee. Andere uitweg. ik ben een jongen, een van de weinig zelfsnijdende, en ben nu verslaafd geraakt aan het snijden... maar de lente komt eraan... hoe kan ik stoppen met snijden, ZONDER DAT IEMAND WEET DAT IK SNIJD?

groetjes, mudderutter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2015, 23:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer iets te vinden waarvan je net zo'n gevoel of nog een beter gevoel krijgt als nu door het snijden. Bijvoorbeeld de kik die je krijgt als je even een half uurtje gaar hardlopen, of even op een boksbal inslaat. Als het je lukt om een andere manier te vinden om je emoties te uiten zou dat een hele goede stap zijn.

Misschien kan je ook hulp zoeken, zodat je met iemand kan praten over hoe je je voelt. Dan kan je samen met die persoon, bijvoorbeeld je mentor of een vertrouwenspersoon op school, nadenken over de aanleiding om jezelf te gaan snijden, zodat je je gevoelens daarover ook verbaal kwijt kunt. Als je weet wat je dwars zit kan je ook doelgerichter er aan werken om dat te verbeteren of om daar beter mee te leren omgaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 17:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vragen over snijden horen eigenlijk op psychologie, dus daarom heb ik je topic even verplaatst.

Je bent zeker niet de enige jongen die zichzelf snijdt, dat als eerste. Wat jammer dat je je nu weer zo rot voelt. Kun je je nog herinneren hoe je de vorige keer je weer beter bent gaan voelen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 08-02-2015, 21:32
muddercutter
muddercutter is offline
Kweet niet... zelfmoord mislukte..ik gebruik dit een beetje als een alternatief van zelfmoord, aangezien ik dat niet meer wil. Het is niet,zoals sommige mensen denken dat ik niet met mn emoties om kan gaan.. ik heb gwn een laag zelfbeeld en ben best depri..
Maar kga er wel over proberen te praten(ook al wordt dat supermoeilijk)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 05:50
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat je een elastiekje om je pols moet doen en elke keer dat je de drang hebt om tr snijden trek je eraan en speel je ermee. Geeb idee of het echt werkt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 20:53
muddercutter
muddercutter is offline
Heb ik ook van gehoord, net zoals het butterfly project, maar dat werkt voor mij niet
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 22:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom werkt het niet? Als je vaak genoeg zegt dat je iets niet kan, dan ga je daarin geloven en wil je het niet meer proberen. Maar waarom zou je het niet toch een kans geven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 14:29
rietjeex
rietjeex is offline
je bent idd niet de enige die zicht snijd, ik heb al vaak geprobeerd te stoppen maar dat lukt me niet. ken je niet iemand die hetzelfde heeft meegemaakt want ik denk dat zo iemand je het beste kan helpen, want hij/zij weet hoe het is maar weet wel dat snijden niet de oplossing is en probeer te praten over je problemen als je daar iemand voor hebt want ik heb zo'n persoon niet.
ook las ik ergens de tip: elke keer als je jezelf snijd beeld in dat je iemand snijd waarvan je houd zou je het dan nog steeds doen?
stay strong you can do this
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Jezelf snijden
Verwijderd
1 07-05-2014 17:15
Psychologie Snijden
JustABoy14
8 01-02-2014 22:50
Psychologie jezelf snijden :S
mizz-unknown
1 14-09-2003 20:43
Psychologie Waarom is snijden verkeerd?
Hippielove
53 30-07-2002 21:59
Psychologie normaal?
janneke16
22 02-05-2002 07:31
Psychologie kan ik zelf inschatten of het ernstig is?
de doornvogel
19 30-04-2002 10:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.