Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2012, 14:01
shproductions
shproductions is offline
Hey,


Ik sta momenteel 3 verliespunten namelijk:
4.4 M&O
5.3 WIS

Daartegenover heb ik wel 2 compensatiecijfers namelijk:
7 GES
7 NL

Ben ik hiermee gewoon over naar 5 havo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2012, 14:10
Verwijderd
Bij mij op school zou dat niet kunnen, maar de regel is op elke school anders dus je moet even kijken hoe het bij jou op school zit!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 14:53
LoveSwirlss
LoveSwirlss is offline
Ik zit ook in 4 Havo en sta een 5 voor wiskunde en een 5 voor economie.
Je mag met maximaal 3 onvoldoendes over, maar je mag maar één vijf staan van de vakken: Nederlands, Wiskunde, Engels. Ik ga dus gewoon over. Nederlands telt bij ons niet als compensatie, omdat dat een verplicht vak is. Je gaat dus niet over..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 16:35
Verwijderd
Dit is op elke school anders, want iedere school mag zijn eigen overgangsnormen bepalen. Ik dan dus wel zeggen hoe dat bij mij op school zou zijn, maar daar heb je niets aan. Kijk in de schoolgids of vraag het na aan je mentor/teamleider/wiedanook.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 17:57
shproductions
shproductions is offline
De leerling heeft acht cijfers die meewegen bij de bevorderingsregeling:
Nederlands, Engels, 4 profielvakken, één vak in het vrije deel en het combinatiecijfer
Een leerling is bevorderd als:
· Alle afgeronde cijfers 6 of hoger zijn, of
· Er 1 x 5 gehaald is en voor de overige vakken een 6 of hoger, of
· Er maximaal 4 verliespunten in maximaal 2 vakken is behaald en voor de overige vakken een
6 of hoger, waarbij het gemiddelde van alle vakken tezamen tenminste 6.0 is
· Daarnaast mag een leerling voor de vakken Nederlands, Engels en wiskunde maximaal één 5
hebben

Punten:
nl: 6.6
entl:5.9
maat:5.8
wisa5.2
eco5.9
ges5.7
m&o4.4
inf6.3
lv6.9

Waarom zeggen ze dat ik niet over ben?
* max 4 verlies( ik heb er 3) op 2 vakken
*daarnaast mag ik een 5 hebben in wis nl eng en ik heb eeeeeeen 5 voor wis?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 19:24
Verwijderd
Wat bedoel je? Wie zegt dat je niet over bent, mensen op school? Volgens deze informatie zou je niet over zijn omdat je gemiddelde geen 6,0 of hoger is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 20:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat bedoel je? Wie zegt dat je niet over bent, mensen op school? Volgens deze informatie zou je niet over zijn omdat je gemiddelde geen 6,0 of hoger is.
Inderdaad. Je hebt 3 verliespunten (een 5 en een 4) en maar 2 compensatiepunten (twee keer een 7). Je moet dus óf een verliespunt minder óf een compensatiepunt meer hebben voor die 6,0 gemiddeld.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:18
Verwijderd
Als het niet duidelijk is, vraag dan je mentor of decaan om opheldering, dan is het voor jezelf ook duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 20:37
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
bij ons zou je bespreek geval zijn, maar dan ligt het er wel aan hoeveel overpunten je er tegenover hebt staan en of de leraren geloven dat je het volgend jaar gaan redden! voor scholen is het namelijk belangrijk om een hoog slagingspercentage te hebben, en laten ze je dus makkelijker overgaan als je kans hebt om te slagen volgend jaar
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:37
saar1996
saar1996 is offline
hee ik heb een vraagje ik heb 3 vijven. 1 dervan is wi. Ik heb verder een gemiddelde van een 5.7 en heb een nare thuissituatie gehad mijn moeder had namelijk kanker en ik moest haar vaak helpen. Hierdoor kon ik niet zo goed leren.
Ben ik dan wel over naar 5 Havo want volgens onze PTA wel maar mijn afdelingsleider wil mij niet geloven wat moet ik doen.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:58
Verwijderd
Citaat:
hee ik heb een vraagje ik heb 3 vijven. 1 dervan is wi. Ik heb verder een gemiddelde van een 5.7 en heb een nare thuissituatie gehad mijn moeder had namelijk kanker en ik moest haar vaak helpen. Hierdoor kon ik niet zo goed leren.
Ben ik dan wel over naar 5 Havo want volgens onze PTA wel maar mijn afdelingsleider wil mij niet geloven wat moet ik doen.

groetjes
Met je vader/moeder naar de afdelingsleider
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.