Oud 26-08-2002, 19:00
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Ik wil graag van jullie weten hoe jullie je eerste dagen in het studiehuis ervaarden (als je natuurlijk mee werkt).

Ikzelf zal beginnen: ik ben hiermee vorige week gestart. Ik vind het erg chaotisch. Je krijgt ladingen informatie over je heen van hier tot Tokyo en dat moet je in één keer begrijpen. Al denk ik wel dat dit alleen in het begin is.

Maar toch, zou ik graag van jullie weten hoe jullie het vonden, want ben ik hier nou de enige mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2002, 19:08
Verwijderd
idd, in de eerste weken gigatisch veel info, dat je nooit alemaal kan onthouden, maar er wordt wel van je verwacht dat je alles kan onthouden.
Zelf ben ik ook gewoon weer de helft vergeten
Maar ach... in de loop van het schooljaar wordt alles ook wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:19
mar87
mar87 is offline
'k kreeg overal planners voor enzo, en info over de vakken, maar niet dat ik 't nou bepaald ingewikkeld vind. en ik krijg al wel een zooi huiswerk die ik verplicht maken moet. Goed begin dus met veel huiswerk --> dus niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:22
¤Aylin¤
Avatar van ¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
ppff, ja, veel informatie ja, en die tentames enzo, die nu al meetellen, en al die handelingsdelen. Vorig jaar was het allemaal wat makkelijker....

ik vind het trouwens vaag dat gym meetelt als examenvak
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:37
tacidvs
tacidvs is offline
Doe als een echte nerd, sla ALLES op wat ze je ooit in handen mogen stoppen, op een nette, geordende manier. Spaart een hoop moeite.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:52
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
mar87 schreef:
'k kreeg overal planners voor enzo, en info over de vakken, maar niet dat ik 't nou bepaald ingewikkeld vind. en ik krijg al wel een zooi huiswerk die ik verplicht maken moet. Goed begin dus met veel huiswerk --> dus niet.
idd al die planners, ingewikkeld is het niet zozeer maar wel erg veel. Maar dat huiswerk valt bij mij tot nu toe nogal mee...
Maar dit komt misschien ook door de vele tussenuren die ik heb, daarin kan ik huiswerk maken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:00
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik kan het me nog wel herinneren van vorig jaar... ('k heb nu nog lekker vakantie!!)

Elk uur opnieuw werd het pta uitgelegd, en niemand snapte het, iedereen had vragen over toetsen en over herkansingen en over handelingsdelen terwijl dat eigenlijk helemaal nog niet aan de orde was...

Ik raad je aan om wel te luisteren maar niet te proberen het te begrijpen. Wat je nog niet snapt, is gewoon niet niet belangrijk. Je gaat het vanzelf wel snappen! Ga dus niet steeds vragen of ze het nog eens uit willen leggen en roep niet steeds dat je het niet snapt, wat je nu nog niet snapt doet er namelijk gewoon nog niet zoveel toe.

Het lijkt me vreselijk om in de 4e te blijven zitten en al dat gezeur -elk uur in het begin van het jaar!- nog eens aan te moeten horen als je het allang weet.
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:06
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Ik kan het me nog wel herinneren van vorig jaar... ('k heb nu nog lekker vakantie!!)

Elk uur opnieuw werd het pta uitgelegd, en niemand snapte het, iedereen had vragen over toetsen en over herkansingen en over handelingsdelen terwijl dat eigenlijk helemaal nog niet aan de orde was...

Ik raad je aan om wel te luisteren maar niet te proberen het te begrijpen. Wat je nog niet snapt, is gewoon niet niet belangrijk. Je gaat het vanzelf wel snappen! Ga dus niet steeds vragen of ze het nog eens uit willen leggen en roep niet steeds dat je het niet snapt, wat je nu nog niet snapt doet er namelijk gewoon nog niet zoveel toe.

Het lijkt me vreselijk om in de 4e te blijven zitten en al dat gezeur -elk uur in het begin van het jaar!- nog eens aan te moeten horen als je het allang weet.
thx for the advice
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 23:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik kan me herrinneren dat mijn eerste dat super makkelijk was.
we deden bij geen enkel vak iets, omdat we elk uur weer eerst gingen vertellen hoe je heette (jaja, en dat met 9 uur op een dag ) en daarna uitgelegd kregen wat we een beetje konden verwachten. daarbij hielden ze zich behoorlijk in, want dat was echt NIET hoe het jaar uiteindelijk gelopen is.
toen (elk uur opnieuw) de planner van het betreffende vak uitgelegd gekregen en ja, na 9 keer snap je dat wel

verder hebben wij alles over dossiertoetsen enzo later in het jaar pas uitgelegd gekregen. wel handig eigenlijk, hoewel ze bij één werkstuk vergaten te vermelden dat het meetelde voor het examen en wij dus nogal weinig tijd daarin hadden gestoken.
Een week later kregen we toen het pta uitgelegd

Ook afkortingen enzo kwamen we pas later achter, namelijk op de dag dat we een toets hadden zagen we iets op de monitor staan wat wij opvatten als 'valt uit'. Vervolgens kwam er een hele woeste docente naar de aula toe en vroeg zich af hoe wij het in ons hóófd haalden op tijdens een toets gezellig in de aula te gaan kletsen
best wel grappig eigenlijk, aangezien ze de toets nog verplaatste ook

maar de eerste dag dus weinig info gehad, was vrij simpel net als de rest van die eerste week! (was btw vorig jaar)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 23:16
Verwijderd
*is bang om overmorgen met de 2e fase te beginnen na dit alles gelezen te hebben*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 23:30
euro
Avatar van euro
euro is offline
ik weet niet *gaat morgen beginnen, ben eens benieuwd *
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 07:57
Verwijderd
Weet ik ut, vond er geen moer aan. Maar wij hadden ook geperiodisering
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 12:02
Verwijderd
Studiehuis is zo'n groot woord.
Het verschilt allemaal per school en bovendien per vak en zelfs per leraar.
Ik vind dat men de woorden: studiehuis en 2e fase
af moeten schaffen. die nieuwe 4e klassers schrikken zich rot om niks
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
hAckEr69 schreef:
*is bang om overmorgen met de 2e fase te beginnen na dit alles gelezen te hebben*
hoeft niet, het valt allemaal reuze mee hoor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:01
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
ik heb eigenlijk nie zo veel van die 2e fase gemerkt, er is wel van alles uitgelegd over zelfstandig alle doen, planners, herkansingen, practische opdrachten en dat soort zooi, maar daar kom je allemaal vanzelf wel achter... tis niet heel veel anders dan de derde, ze hebben al die dingen gewoon een nieuwe naam gegeven, verslag (v een proef) word een vink, een werkstuk word een PO, maar t blijft ongeveer hetzelfde. volgens mij.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:42
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

hoeft niet, het valt allemaal reuze mee hoor
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 17:04
euro
Avatar van euro
euro is offline
Heb vandaag rooster gekregen, snap er niet echt veel van dat terzijde ! Heel erg rot-rooster! 9 tussenuren, en veel laat uit ! Verder hebben we nog niet zoveel uitgelegd gekregen, mentor had geen zin ofzow
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 18:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
wat me wel op valt, is dat de havo klassen ERG zware roosters hebben. Een vriendin van me heeft 12 tussenuren, ik maar 1. Maar dat komt natuurlijk omdat de 4havo in het pre examenjaar zit, en dan krijg je altijd de rotste roosters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2002, 18:46
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
wat me wel op valt, is dat de havo klassen ERG zware roosters hebben. Een vriendin van me heeft 12 tussenuren, ik maar 1. Maar dat komt natuurlijk omdat de 4havo in het pre examenjaar zit, en dan krijg je altijd de rotste roosters.
Dit is niet helemaal waar; mijn tweelingbroer zit in 4 havo en ik in 4 VWO, hij heeft 1 tussenuur en ik 6. Daarbij komt dan dat ik langere dagen maak dan hij en meer huiswerk heb.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
wat me wel op valt, is dat de havo klassen ERG zware roosters hebben. Een vriendin van me heeft 12 tussenuren, ik maar 1. Maar dat komt natuurlijk omdat de 4havo in het pre examenjaar zit, en dan krijg je altijd de rotste roosters.
12 uur is niet normaal hoor(belachelijk)
ik had vorig jaar (pre-examenjaar dus) maar 2 tussenuren
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 19:01
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
kijk natuurlijk is 12 niet normaal, maar wel een indicatie. (ik heb anders nog wel meer voorbeelden hoor..)Onze rooster makers zijn nogal scheef helaas. net als mijn school, we hadden _nooit_ zo hard moeten groeien Meestal word tijdens het jaar de roosters nog eens aan gepast, zodat alles wat compacter word. Alsof ze niet genoeg tijd in de vakantie hebben gehad met roosters maken...

Maar goed, als het op jullie scholen anders is, heb ik daar ook geen probleem mee hoor
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 19:06
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
ik zit ook in de 2e fase

Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 21:20
euro
Avatar van euro
euro is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
ik zit ook in de 2e fase

blij?
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
euro schreef:


blij?
Ja?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 15:37
seann
seann is offline
Ik vind de 2e face kut. Je krijgt een boek met wat je allenmaal moet doen. En dan zeggen ze: 'nou ga je gang'.

Het komt dus allenmaal op jezelf aan, en dat is moeilijk als je niet zelfstandig bent!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 15:57
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Jah, dat had ik duzz ook, heel veel informatie,(en veel boeken) maar wat je ermee moet ??.
dan nog die tussen uren kheb er maar 2 maar ze zijn handig
ik vind het eigenlijk leuker dan vorig jaar
wel super laat uit maar eerste uren vrij das wel kut.
JE moet wel veel zelf doen: studiewijzers snap ik niks van.
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 16:24
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
heb de 2e fase net achter de rug

in begin was van "oef wat is dit veel"

maar later was gewoon relax
hele jaar nix doen... alleen 4-5 x per jaar ff flink tegenaan
want dan moesten de handelingsdelen ingeleverd worden en dan waren ook de toetsweken
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:30
the tourist
the tourist is offline
Wij kregen eigenlijk heel weinig uitgelegd, alleen wat over kwt en het pta kregen we pas 2 maanden later en daar hoefde eigenlijk niks over worden uitgelegd (misschien is die op mijn school anders dan die op andere scholen?) Er werd alleen wel 100 keer vertelt dat de 2e fase zwaarder is dan de 1e 3 jaar, en dat je goed moest plannen, omdat je anders zou blijven zitten. Zucht.....
Een aantal mensen hier hadden het over 'al die planners', krijgen jullie dan voor elk van een aparte? Wij krijgen 1 planner (wij noemen het een studiewijzer) voor alle vakken. Lijkt me wel zo makkelijk!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Wij kregen eigenlijk heel weinig uitgelegd, alleen wat over kwt en het pta kregen we pas 2 maanden later en daar hoefde eigenlijk niks over worden uitgelegd (misschien is die op mijn school anders dan die op andere scholen?) Er werd alleen wel 100 keer vertelt dat de 2e fase zwaarder is dan de 1e 3 jaar, en dat je goed moest plannen, omdat je anders zou blijven zitten. Zucht.....
Een aantal mensen hier hadden het over 'al die planners', krijgen jullie dan voor elk van een aparte? Wij krijgen 1 planner (wij noemen het een studiewijzer) voor alle vakken. Lijkt me wel zo makkelijk!
hoe ka je nou voor alle vaken 1 planner krijgen?
Voor elk vak hoef je toch niet bv in week 36 opdracht 1t/m5 te maken
Hoe werkt die studiewijzer va jullie dan?
Want wij krijgen gewoon voor elk vak een planner, en daar staat in welke opdrachten je in die week moet doen
(als het goed is.... die van nederlands dus niet, daarin staat alleen met welk onderdeel we bezig zijn, niet welke opdrachten we moeten maken )
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 19:46
NN
NN is offline
Als je maar een beetje de zooi aan informatie die je krijgt doorleest en alles (HD's, PO's en regulier huiswerk aan toetsvoorbereiding) een beetje bijhoudt is het heel makkelijk. Er word een beetje zelfstandigheid van je verwacht, dat is alles.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 21:51
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ach, als je het gewoon een beetje bijhoudt, lukt het wel hoor! Ik zit zelf in havo 5 dus ik spreek uit ervaring.
Maar een vriendin van mij heeft eerst Mavo gedaan en wanneer ik die nu in de pauze spreek is het echt zo van 'jeemig wat zwaar het is echt veel moeilijker dan mavo, had ik niet verwacht.' (overgang van mavo 4 naar havo 4 moest niet zo groot zijn)
Maar ach, het is ook wel in het begin een beetje boel veel wat over je heen komt, je krijgt giga dikke boeken voor twee jaar en voor de vwo-ers zelfs voor drie jaar! En dan denk je echt 'moet ik dit echt allemaal kennen?' Maar hoe langer je er aan mee doet, hoe simpeler en vanzelfs sprekender het hele begrip studiehuis wordt. Ik zeg natuurlijk niet dat de stof enzo simpeler wordt he!
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 10:13
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
ik heb pas net de boeken binnen, kzag alle andwoordenboekjes
gelukkig hoef ik dinsdag pas naar school
__________________
ein volk, ein reich, ein lemmy
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 12:46
PreCiouZ
PreCiouZ is offline
Heyhey...
Ik ben geslaagd voor mavo ga nu naar Havo 4... en ... de meeste mensen die mavo hebben gedaan hebben al 2 jaar PTA gehad in iedergeval bij ons op school wel, dus kan je het aan iemand vragen die ook mavo heeft gedaan,
Ciao
X
__________________
Love and Let Love...... Forever... PreCiouz
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:02
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
PreCiouZ schreef:
Heyhey...
Ik ben geslaagd voor mavo ga nu naar Havo 4... en ... de meeste mensen die mavo hebben gedaan hebben al 2 jaar PTA gehad in iedergeval bij ons op school wel, dus kan je het aan iemand vragen die ook mavo heeft gedaan,
Ciao
X
Wat heeft PTA met begin 2e fase te maken? Niks volgens mij.
Bij ons op school hebben we natuurlijk wel PTA maar we doen er niks mee, je kijkt er nooit in. Dus in hemelsnaam: WAT BEDOEL JE MET DEZE REACTIE????
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:42
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik heb er geen problemen mee gehad eigenlijk. er veranderde niet veel.. Ik had altijd gedacht dat je nu van alles zelf zou moeten doen, maar ik kreeg nog steeds gewoon les , er veranderde niet zo super veel eigenlijk..
De hoeveelheid stof vond ik ook nog wel mee vallen eerlijk gezegd.. Ik heb er nooit moeite mee gehad in ieder geval.
Zit nu inmiddels in mn laatste jaar en tot nog toe gaat alles prima.. (ben net een week begonnen, maar goed )
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 13:45
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
alpha schreef:


Wat heeft PTA met begin 2e fase te maken? Niks volgens mij.
Bij ons op school hebben we natuurlijk wel PTA maar we doen er niks mee, je kijkt er nooit in. Dus in hemelsnaam: WAT BEDOEL JE MET DEZE REACTIE????
haha ja ik vraag het me ook af eigenlijk..
Als het goed is krijgt iedereen een PTA uitgereikt ja.. Maar dit gaat voornamelijk over de stof voor je tentamens en je examens..
Zo weet je wat je in welke periode hebt..
maar het is niet zo dat je aan de hand van het PTA zelf je jaar moet gaan invullen ofzo.. En het heeft niet echt met het begin van de 2e fase te maken nee, ik kreeg mijn PTA pas halverwege vwo5 uitgereikt....
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2002, 14:39
skip
skip is offline
ben al klaar met 2de fase....gelukkig maar....maar, het valt echt wel te overleven...
bij ons in de vierde schrok ik me wild...natuurlijk braaf leerlingetje en als je dan hoort dat je het allemaal af moet hebben en alles op tijd moet doen, want anders mag je geen examen doen....dan schrik je je echt rot!!!
kwam er na een maand achter dat de helft doen ook genoeg was...haalde nog steeds goeie cijfers en kwam niet om in onnodig werk....po's en handelingsdelen vond ik belangrijker dan opgaven...zeker als die niet voor toetsen waren!!!
maak je verder ook nog niet druk om je profielwerkstuk en vakken die je pas in de 5de of 6de krijgt....allemaal niet nodig en spaart je tijd!!!
zet wel je beste beentje voor met vakken die je in de 4de al afsluit, zoals bij ons maatschappijleer en geschiedenis 1.....deed er niet echt m'n best voor en had er makkelijk 7's voor op m'n eindlijst kunnen hebben ipv 6jes!!!
o ja, en die roosters, als je school organisatorisch niet verandert, dan blijven ze kut.....in de 4de had ik elke dag tot 4 uur les, zonder tussenuren...in de 5de had ik ineens tigduizend tussenuren en in de 6de onnoemelijk veel.
ze hebben toen gelukkig de roosters veranderd en dat betekende dat je met ckv2 bijvoorbeeld ineens met havo 5 zat....kan gebeuren, scheelde ons 3 uur wachten en de leraar liet ons zelfstandig werken ...doel van tweede fase !!!

in ieder geval, iedereen heel veel succes met de tweede fase, enne, het gaat vanzelf wel beter...

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 14:43
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
mijn eerste dag op school en het gaat nu al verkeerd
alle lokalen bezet--> les in de gymzaal, foute roosters, mensen zonder boeken...... etc etc
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:22
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik heb nu ook voor het eerst de 2e fase..
Ik vind het allemaal maar dom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is de 2e fase moeilijk?
ADO070
14 30-08-2012 20:27
Eindexamens 2003 Nog oude stijl mensen dit jaar?
Onbekende
21 04-05-2003 14:41
Algemene schoolzaken De kwelling van de 2e fase: Het profielwerkstuk Wat is jullie mening hierover?
Buffy
52 12-01-2003 15:43
Algemene schoolzaken 3e klasser naar de 2e fase...
-=©Mavie©=-
16 20-05-2002 22:05
Algemene schoolzaken Wat is een profielwerkstuk?
Verwijderd
7 16-05-2002 08:55
Algemene schoolzaken staking 16 januari tegen 2e fase
Sweetkisss
23 17-12-2001 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.