Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 17:55
alien90
alien90 is offline
wie heeft er goeie tips om je beter op school tijdens de les te kunnen concentreren.
Of met huiswerk leren voor proefwerken. Want ik ga altijd zitten denken over andere dingen dan. Meestal ben ik dan wel een uur langer bezig
XXXXXXX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2001, 17:54
Cute Angel
Cute Angel is offline
hier heb ik ook een beetje last van.
Als ik thuis moet leren voor ene proefwerk zorg ik dat het stil is (bijv. je kamer) je gaat ergens zitten waar je lekker zit en zet je oek voor je snufferd. Wat je ook kan doen is belangrijke dingen OPSCHRIJVEN. Zo blijf je met je hoofd bij wat je aan het schrijven bent. ik weet niet of het helpt but try it. Good luck. Kuzzzz Cute Angel
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:01
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Het helpt bij mij soms ook wel als ik bijvoorbeeld een kleinballetje vast heb, daar zit ik dan een beetje mee te spellen en onderwijl lees ik de teksten hard op dan ben je met twee dingen bezig en dan blijven mijn gedachte er meer bij. Opschrijven helpt idd ook, en las af en toe een pauze in, ga dan naar een andere kamer en doe even niks wat te maken heeft met leren. Misschien helpt het.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 14:48
NCS
NCS is offline
maybe heb je ADHD (concentratie problemen, impulsief reageren, hyperactief enz)heb ik ook en ik slik er pillen voor en kan me zo veel beter concentreren. Als je er echt veel last van hebt zou ik naar de docter gaan. Want het kan veel schelen op school!
laterz NCS!
__________________
*Respect but fear no man*
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 15:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
NCS schreef:
maybe heb je ADHD (concentratie problemen, impulsief reageren, hyperactief enz)heb ik ook en ik slik er pillen voor en kan me zo veel beter concentreren. Als je er echt veel last van hebt zou ik naar de docter gaan. Want het kan veel schelen op school!
laterz NCS!
als je alleen concentratie problemen hebt heb je echt niet gelijk adhd! maar ja, zal je zelf ook wel weten aangezien je het dus hebt...
voor alien90: hardop lezen helpt inderdaad goed, je laat het meer tot je doordringen..
ook handig om na een stuk tekst elke keer je af te vragen 'wat heb ik gelezen' en in jezelf een korte samenvatting maken... als er stukjes ontbreken die je niet opgenomen hebt moet je kijken wát je ervan wilt weten en dan die stukjes opzoeken, zo ben je heel bewust met de inhoud van de tekst bezig!
een samenvatting (zoals gezegd, sowieso het opschrijven) helpt ook onwijs!

__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 20:30
Verwijderd
Kijk eens kritisch naar de omgevign waarin je leert.
Troep? FOUT!
Andere boeken? FOUT!
Radio? FOUT!
Enfin, je snapt hem wel.

Het punt is dat je een hoekje maakt waarin je niet afgeleid kan worden. Bij mij op de 'studeer'kamer staat bijvoorbeeld de huiscomputer (we zijn bezig met verhuizen naar zolder), dus dat werkt niet. Kom ik op m'n kamer, ga ik ff forummen. Dat loopt door en voor ik het weet zit ik 2 uur achter dat ding. Nu zit ik dus zelf op zolder (mits het niet te koud is) of op m'n slaapkamer (waar alleen een bed staat).
Onthoudt de volgende spreuk:
Je wordt alleen afgeleid als er iets is om door afgeleid te worden.
(ok, hij kan niet op een tegeltje )
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:11
ScHoOlHatEr!
ScHoOlHatEr! is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Kijk eens kritisch naar de omgevign waarin je leert.
Troep? FOUT!
Andere boeken? FOUT!
Radio? FOUT!
Enfin, je snapt hem wel.

Het punt is dat je een hoekje maakt waarin je niet afgeleid kan worden. Bij mij op de 'studeer'kamer staat bijvoorbeeld de huiscomputer (we zijn bezig met verhuizen naar zolder), dus dat werkt niet. Kom ik op m'n kamer, ga ik ff forummen. Dat loopt door en voor ik het weet zit ik 2 uur achter dat ding. Nu zit ik dus zelf op zolder (mits het niet te koud is) of op m'n slaapkamer (waar alleen een bed staat).
Onthoudt de volgende spreuk:
Je wordt alleen afgeleid als er iets is om door afgeleid te worden.
(ok, hij kan niet op een tegeltje )

IK kan me juist helemaal niet concentreren zonder muziek!!!radio moet!!!
maar ja mensen verschillen
__________________
ReSt In PeAcE GuLdEnS!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken concentratie
gwnrandommm
2 09-02-2017 17:47
Psychologie motivatie - concentratie
vedetje
5 04-07-2007 14:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken concentratie m/m -> concentratie m/v
Daantje_0705
9 29-09-2005 10:41
Algemene schoolzaken zero concentratie
sophiatje
4 03-06-2003 22:07
Eten & Drinken concentratie verhogend eten??
lief mutsje
13 15-05-2003 17:59
Psychologie Als dit hier thuishoort: Concentratie
Evito
6 21-09-2002 01:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.