Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 16:14
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Hij was altijd mijn voorbeeld toen hij nog muziek maakte met impulse tracker (onder de naam 'stereoman') maar tegenwoordig releast hij op o.a. defocus, een bekend IDM-label.

Twee LP's heeft hij uitgebracht:

Enveloped (op defocus)
Serial Human (op Merck)

Zijn muziek zit ingewikkeld in elkaar maar het is geen grote chaos, esem houdt zijn muziek vrij minimaal. Toch zitten er veel melodie en abstracte ritmes in.

Over Serial Human:

[Boomkat featured new release: week beginning 07/03/2003] Musically 'Serial Human' is not simply a sequel to his last album, instead it departs and greatly increases the quality of music via its sound - redirected towards aural grit and bit-crushed dsp crunches. Some tracks have a real Yunx styled Detroit fuel in their engine, with tracks like 'Cee' and 'Bleece' epitomising this sound best. Other tracks rock in a colder fashion, dancefloor action through a digital wasteland. Though the IDM scene has suffered from a fair amount of homogeny these last few months, labels like Merck seem to consistently pick out artists who keep the candle brightly lit. Recommended.

http://www.esem.info
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 00:31
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Wel mijn tips opvolgen he, want ik heb zelden ongelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 09:31
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Ben momenteel wat van "Enveloped" aan het downen bij Soulseek (kan niks vinden van dat andere album). Ik zal er morgen eens naar luisteren...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:14
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Ok, heeft toch iets langer geduurd maar ik ben er nu toch eindelijk naar aan het luisteren. Op zich bevalt het me wel maar het wordt in dat genre wel steeds lastiger om je te onderscheiden van "soortgenoten". Het doet me in ieder geval in meer en mindere mate denken aan o.m. Bola, Isan, Hab, Arovane, Monolake, Brothomstates en Plaid (en zo zijn er nog veel meer).

Kortom: niets nieuws onder de zon maar wel vakkundig gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Tip topic
Thought Alive
18 16-03-2003 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.