Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 10:39
K
K is offline
Hi,

Ik ben 8 maanden geleden begonnen met een jointje, nu snuif ik regelmatig coke (sos). Wat mij alleen opvalt is dat ik heel anders reageer op dingen dan dat veel mensen beschrijven:

Coke:
In het begin, de eerste keren voelde ik er weinig van.... tegenwoordig ben ik echt van de kaart als ik het gebruik. Snellere hartslag, visie wordt anders (letterlijk en figuurlijk, ik ga anders denken en zie beelden gewoon anders), ik ga me "fijn" voelen maar zeker niet zelfverzekerder of aggressief. In een grote groep hangt er een gezellige sfeer. Met zijn 2 of 3en wordt er weinig gezegd en echt op de drugs geleefd, het maakt allemaal niet uit het is toch wel vet. Coke sluit je gevoel af. Emoties dingen die je voelt etc etc wordt afgesloten. Bij meer als 0.25 gram word ik "stijf" van de coke: Trekken met kaken, opgezette kaken, moeilijker praten, geen zin om te praten, zin naar alcohol stijgt.

Pillen:
Is gewoon vet.... pillen heeft wel met je gevoel te maken en vertsterkt geloof ik ook het gevoel dat je hebt voor dat je het inneemt. Pillen prak ik meestal zodat ze sneller "inkicken" het duurt dan meestal maar een 1/2 uur. Met pillen op uitgaan is ook vet. Bij goeie muziek lijkt het wel of je in de muziek zit. Doordat je je goed voelt praat je makkelijker met mensne en wordt je er goed gestemt van, lachen zit er echter niet bij. Voordat de pillen beginnen te werken krijg ik het meestal koud, voel ik me niet echt flex, dit slaat meestal na 10 min. weer over in de roes van de pil.

Weed:
Gewoon relaxed, is iets wat je legaal kunt krijgen, goedkoop, gezellig met vrienden enzo.

Paddo´s:
Paddo´s zijn ziek :-). Ik vind eigenlijk het beste om met een 1/2 portie te beginnen. Met een halve portie voel je je goed en alles is vet. Intresse naar voorwerpen stijgt. Ik kan bijv. met paddo´s gerust een uur over een telefoon kletsen. Vaak heb ik veel lachkicks groffer dan bij weed.
Neem ik 1 portie of meer dan ga ik "trippen" ik ga dingen anders ervaren ga dingen anders zien, voorwerpen nemen andere vormen aan en je gaat een beetje in je eigen wereldje leven.

Herbals e.a:
Is tof om mee te expirimenteren, niet echt slecht geloof ik en ook niet echt iets wat drastisch van alles aan je gevoel verandert. Ik vind het net zoiets als het gevoel voordat een pil begint te werken. Er zijn verschillende soorten en elk pakken ze verschillend uit. Purple Passion en Pure Ephedra vond ik het best. Is ook goed te combineren met drank.

Combi´s:

Drank gaat goed samen met alles. Alleen met paddo´s heb ik het nog nooit geprobeerd. Eerst alcohol en dan coke maakt je vertrouwd vd kaart (echt van de kaart is het trouwens neit met coke). Drank en Xtc kan gevaarlijk zijn, je kunt er uiteindelijk zelfs aan dood gaan. Drank en blowen is een mooie combinatie maar is niet voor iedereen weggelegd. Eerst (heel) veel dirnken en dan blowen is ook geen aanrader en gaat bij veel mensen fout.

Eerst pillen en dan coke: meeste wacko combi die ik ook geprobeerd heb. Ik zie beelden vervaagd en je ziet en hoort dingen maar doet er nix meer mee. Alles is goed en ik hoor en zie alles aan. Ik zie dingen maar mijn gedachtes doen er verder nix mee, ik heb daar verder dan ook geen zin in. Het is altijd fijn om dan met iets bezig te zijn: kaarten, potje kolinisten van katan, dansen. Door coke wordt dopeamine aangemaakt en door Xtc Seronotine. Seronotine zorgt ervoor dat ik dingen vet vindt. En dopeamine zorgt er voor dat ik me "lekker" voel.

Eerst coke en dan pillen: effecten van coke en onderdrukt effecten van de pil(llen). Meestal als ik te vd kaart ben neem ik een lijn zodat ik er weer normaal uitzie.

Blowen en pillen: Grotere pupillen, ik word er vager van. Ik ga nog meer met mijn kaken bewegen en trip soms zelf. Het gevoel dat je alles vet vind wordt weer extra versterkt. Het grote nadeel vind ik is dat je er niet meer uit ziet. Ik ga er maf van uit mijn ogen kijken.

Negatieve effecten:
Je gaat steeds meer aan jezelf denken
Slecht voor je lichaam
Verslavingkans
-Coke: je kunt het altijd gebruiken, het gebruik kun je verbergen. Ik heb het verteld aan een aantal mensen dat ik regelmatig gebruik, zij hadden dit nooit verwacht. Ik gebruik het ook vaak waar mijn ouders gewoon bij zijn.

Positieve effecten:
Ik leer mezelf beter kennen
Je voelt je telkens net weer wat anders als normaal
Ik ga mijn tanden beter poetsen, eet na drugs altijd beter en gezonder.

Veel mensen beweren dat je schoolwerk achteruit gaat met het gebruik van drugs.... ik vind hier weinig van waar. Ik heb herbals coke en weed/hash op school gedaan. Bij coke neem ik alles alleen maar beter in me op en vind ik het ook niet meer erg om in de les te zitten. Met blowen gaat mijn concentratie af in de les.
Mijn schoolresultaten gaan er absoluut niet op achteruit. Ik heb in het jaar dat ik nou drugs gebruik pas 2 onvoldoendes gehaald.

Hoe zit dit allemaal bij jullie?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 11:46
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
hej K,

ik heb ervaring met pillen, paddo's en joints enzo,

Joint:
word er relaxed (en soms lam) van.

Pillen:
soms prak ik ze ook ivm met de snelle en spontane werking, mar het is te slecht voor je gebit omdat het zo chemisch is, daarom vreet ik ze normaal gewoon heel. zodra ze werken word ik gek, je voelt je vrij alsof je alles wat je wilt doen ook kunt doen, muziek klinkt te vet. en als je het in een groot gezelschap doet kan alles en iedereen het meestal wel goed met elkaar vinden(mijn ervaring)

paddo's:
is opzig wel leuk, ik krijg eerst het gevoel van hardgaan en daarna word alles te wazig en weet ik nie meer wat ik doe, daarom doe ik dat bijna nooit, laatste keer vooral geschrokken toen een maat van me met een staafmixer op zen hoofd stond. sinds dien niet meer gedaan mar ik wil het nog wel een keer doen.

Combis:

combineren is bij mij makkelijk omschreven, wat ik ook gebruik 9 van de 10 keer blow ik er bij, alleen de combinatie paddo - drank heb ik nog niet gedaan, want dat lijkt me een beetje te link.

drug en school:
mar voor mijn school prestaties zijn er niet echt op vooruit gegaan,

vooral door de pillen mis ik de inzet die vereist is voor het halen van goede punten, en zelfs het aanwezig zijn.

want ik merk aan mezelf dat wanneer ik pillen opheb in t weekend dat ik smaandags nie naar school ga omdat ik geen zin heb.

nu ben ik zo goed als gestopt, soms blow ik nog en heel zelden wil ik nog wel eens een pilletje gebruiken, maar de wilde tijd heb ik wel gehad


HOUDOE
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 12:08
Locke
Locke is offline
Soft drugs kan je met alles mengen maar met alcohol moet je oppassen bij ghb en pillen ...
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:54
the insomniac
the insomniac is offline
Mijn ervaring met Faxen:

Als ik er 1 of 2 neem in het begin van de avond, begin ik ze het beste te merken als ik aan het dansen ben, dat gaat dan steeds beter, de muziek gaat je beter in de oren klinken en ook de algehele sfeer wordt vetter.

In het begin ben je meestal relaxed vandekaart, naarmate ik meer pillen neem op een avond verandert dat, je gaat steeds harder je wordt ook wat vager.

Je kunt in een keer met iedereen goed opschieten( homie gevoel), je danst de sterren van de hemel. Je voelt jezelf echt te vet. Je kunt er maar geen genoeg van krijgen.

Mijn enigste nadeel is dat ik geen grens heb en niet zomaar kan stoppen met uitgaan, als ik een paar pillen op heb kan ik gemakkelijk 2 dagen aan een stuk wakker blijven en gaan stappen.

En als ik aan het eind van de avond of middag uit de discotheek stap is ook in een keer het vette gevoel weg en vind ik het niet meer vet,(omdat je dan weet dat het over is:
- de gezelligheid
- de sfeer)
Een ander nadeel is de maandag of de dinsdag waarin je meestal in een enorme dip kan zitten.
(en het is ook zeker niet erg goed voor je gebid)

Nog even ten aanzien van het blowen i.c.m. pillen:
Dit is te relaxed en je wordt dan ook tijdens het hardgaan als je blowt meestal wat vaker.

"Geniet, maar gebruik alles met mate"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:02
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Weed:
Gewoon relaxed, is iets wat je legaal kunt krijgen, goedkoop, gezellig met vrienden enzo. ` (mee eens )

Paddo's:
Tof Je komt in een nieuwe wereld. Je wordt een ondekkingsreiziger van je geest

Combi's

Weed en Alcohol:
Wel rlx meestal wat opgewekter

Paddo's Weed en Alcohol:
De trip was heel rlx ('t was de 1e keer) na 2 biertjes kwam ik wat meer terug (wat minder was omdat het zo cool was dat ik nog ff wilde blijven). Daarna heb ik nog geblowd. Dat was opzich wel tof maar wel een beetje te intens. Ik begon ipb te trippen te flippen. Ik kon het niet meer beheersen. De trip sloeg gelukkig niet om in een Bad-Trip.
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.