Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2003, 09:57
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Gisteren (3 oktober) hield Christina Aguilera een concert in Ahoy, Rotterdam. Ze is aan het touren voor haar laatste cd, Stripped

Ik ben naar haar concert geweest, volg Christina al een beetje vanaf het begin, maar noem me niet echt een fan. Toch denk ik dat zelfs de Christina-haters genoten zouden hebben van de geweldige show die ze neerzette

Mijn vraag is, wie is naar het concert geweest? Wat vond je ervan?
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2003, 10:12
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
ik ben niet geweest.

Maar cut the crap: was ze naakt? Werd ze ge-gangbanged?
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
GND86 schreef op 04-10-2003 @ 10:57:
Toch denk ik dat zelfs de Christina-haters genoten zouden hebben van de geweldige show die ze neerzette
ik denk het niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:47
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 04-10-2003 @ 11:55:
ik denk het niet hoor.
Oke, misschien ging dat een beetje te ver
Maar love her or hate her, ze is een goede entertainer en heeft een stem waar je u tegen zegt
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 15:56
lucky*me
lucky*me is offline
Heey!!
Ik ben naar dat concert geweest gister! en ik vond het ECHT geweldig!! Ik vond het echt tof toen ze gekruisigd op die X opkwam!!!
Ze zong verschrikkelijk goed! maar af en toe was het geluid alleen niet zo geweldig maar what the hack! Het was greatt!! Ook de kleren die ze droeg stonden weer toppie!!

Alleen weet ik niet wie dat nou waren in het voorprogramma, in ieder geval dat meisje van lizamafia! Weten jullie maybe wie die andere waren?

nouhh ik hoor het wel dikkekusz
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 18:05
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
lucky*me schreef op 04-10-2003 @ 16:56:
Alleen weet ik niet wie dat nou waren in het voorprogramma, in ieder geval dat meisje van lizamafia! Weten jullie maybe wie die andere waren?
So Solid Crew, uit Engeland
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 19:09
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
ik had er eigenlijk wel heel graag heengewild... maar ja, geen geld enzo...

@ sommige mensen hier
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 21:21
ems
Avatar van ems
ems is offline
ja, blijkbaar kunnen mensen dit dus echt leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2003, 22:50
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 04-10-2003 @ 23:18:
wat een gezeik...

iedereen zn smaak toch
Ik vind zown show idd best leuk om naar te kijken hoewel ik geen Christina fan ben...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 01:23
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Dit is mijn vrij uitgebreide verslag van het concert van Christina in Ahoy waar ik 3 oktober geweest ben. Het voorprogramma bestond uit So Solid Crew en was het beschrijven amper waard zo saai dat het was. Er waren ook maar 6 van de 12 leden en de 2 singles die ik van ze kwamen niet langs. Verder maak ik daar dus geen woord meer aan vuil, want Christina maakte alles goed en deed het voorprogramma geheel vergeten.

Met 1 van mijn beste vriendinnen Emmy vertrok ik al flink op tijd naar Rotterdam. We wilde graag nog een goed plekje uit kunnen zoeken. Ik had me in stijl gekleed in mijn DIRRTY shirtje en ik had heel veel witte extentions en enkele twists en vlechten in mijn zwarte haar. Christina had het ongeveer zo maar dan blond met zwart. Echt verbaasd dat ik zowel in de trein als op het concert flink nagekeken werd was ik dus niet Aangekomen zochten we een zitplaats in de arena recht voor het podium en toen was het wachten op voorprogramma en daarna.. Christina die een concert gaf gebasseerd op haar album : Stripped.

Het podium was gehuld in een groot donker gordijn. Het licht in de zaal ging uit en het gordijn viel weg. Een gigantisch videoscherm hing in een verder donker podium en daarop werd een soort videoclip geprojecteerd van Christina met wilde zwarte lokken. Vastgeketend op een stoel met tv schermen voor haar waar RUMORS, LIES en GOSSIP op verscheen en een camera die haar filmde. Terwijl ze de volgende tekst sprak ontdeed ze zich van boeien en kleren die op de grond en over de camera achterbleven.

Stripped pt 1 (intro)

Waited a long time for this .. feels right now
Allow me to introduce myself.. want you to come a little closer
I'd like you to get to know me a little better.. meet the real me

Sorry you can't define me, sorry i break the mould
Sorry that i speak my mind, sorry don't do what i'm told
Sorry if i don't fake it, sorry i come too real
I will never hide what i really feel, no way.. oh

So here it is.. no hype, no gloss, no pretence
Just me..
Stripped


Terwijl het scherm donker viel was het publiek al helemaal opgewonden en vol verwachting en daar ging het licht aan om een kooiconstructie met ventilatoren te laten zien die naarvoren schoof terwijl dansers en danseressen er aan hingen en doorheen kronkelden. Te midden van dit alles verscheen Miss Aguilera zelf om haar eerste single van het album te brengen... DIRRTY Gekleed in een strak zwart pak met rode strepen die zich vooral leken te concentreren rond het kruis danste en zong ze terwijl ze ook nog de stelling beklom. Door deze drukke visuele show viel het stemgeluid tijdens de coupletten soms een beetje weg, eigenlijk het enige minpuntje aan de hele show. Gelukkig kwamen haar geweldige improvisaties luid en duidelijk over, het is echt verbazingwekkend dat ze dat kan tijdens het dansen.
Zonder rap duurde Dirrty wat korter dan normaal en ging al snel over in Get Mine, Get Yours waarbij Christina sensueel en begeleid door dansers over de catwalk naarvoren liep. Daar werd ze voor het podium betast terwijl ze zong over erg fysiek zijn zonder daarbij verliefd te worden en licht begon te geven doordat er blacklight op de neonstrips op haar kleding werd geschenen. Hoewel het licht nu weer uitging konden we genieten van de achterkant van La Aguilera omdat ze het podium afrende om al gelijk weer terug te komen in een lange zwarte jas vol met zilveren gespen en banden.
Een kort introductie praatje volgde waarin Christina tot mijn schrik hees leek te zijn en ze begon aan de ballad The Voice Within . Zo geweldig dat ze zong, ze was gelukkig niet hees. Dit nummer varieerd van gevoelig en zacht tot sterk en indrukwekkend.. het raakte me als nooit te voren en terwijl mijn bewondering voor haar groeide kreek ik kippenvel over mijn hele lichaam. Het publiek in verbazing achterlatend rende ze weer weg.
Arabisch klinkende muziek van electrische gitaren kondigden het begin van het volgende nummer aan. Terwijl het langzaam een metal/rock nummer werd verschenen er dansers in zwartrode leren pakken en rolde een grote letter X, uit de bijnaam X-tina het podium op alsof de dansers deze voorttrokken. Aan het kruis was X-tina zelf gebonden en het bracht een soort SM sfeer met zich mee. Dit vrij heavy nummer, bleek de nieuwste en ietwat korte versie van Genie in a bottle en liet bijna niets meer heel van het beeld van het lieve, onschuldig ogende meisje dat we uit de clip op het strand kennen. Zich vrij gevochten van het kruis stapte X-tina het podium weer op en werd het duidelijk dat ze iets anders aanhad of vooral in het kruis wat delen van haar kostuum verloren was. Ze had nu wel rode bandjes van middel tot pols hangen, maar tijdens Can’t hold us down bleek dat we nu zowel van voor als achterkant tegen een bikinibroekje konden kijken

Een beetje koud was dat misschien wel want toen er kort daarna een kooi uit het duister verscheen was er een zwart jasje aan het outfit toegvoegd. Al dansend voor, achter en langs de palen van de kooi werd het publiek op een nog iets ruigere versie van Make Over getrakteerd. Met de woorden "I just want to live simple and free " kwam ze voor de kooi dansen en verdween in rook terwijl ze op de grond zakte, "You wanna break me down..."
Binnen no time werd het podium weer compleet veranderd en na een groep latindansers te hebben aanschouwt konden we ook Christina weer ontdekken bovenop een stelling links midden op het podium. Als een lief school meisje met paardestaart en rokje stond ze daar met de microfoon in de hand. Ze veegde met een lief lachje vanwege een opmerking uit het publiek een zwarte lok uit haar gezicht en begon aan het simpele maar mooie spaanse nummer Contigo en la Distancia dat al weer over was voordat het begonnen leek te zijn omdat 1 van de dansers kennelijk interessant genoeg was om voor naar beneden te komen. Het uptempo, hier vrij onbekende Falsas esperanzas volgde waarin Christina met de interessante latino danste. Ook dit nummer werd abrupt afgebroken omdat de danser het rokje van Chris wegrukte. Haar antwoord hierop was : "Heey, although the title of my album is Stripped, it does NOT give you the right to take of my clothes" Hierna werd het publiek beloofd dat mannen voor straf ook zouden moeten strippen.
Het volgende nummer werd er iets aggressiever en nu dus zonder rokjes gedanst op het meest latin getinte nummer van het album : Infatuation . Hierna kwam er weer een rustiger deel van de show. Christina ging er lekker bij zitten op een stoel, zette een hoedje op en liet een acoestisch bandje dicht om haar heen komen staan, voor een losse jazzy volledige versie van de oude hit Come on Over .
Nu viel het licht weer op de videoschermen die naar beneden kwamen zakken, beetje rommelige beelden waren er te zien terwijl de echo's van het gedichtje uit het nummer Loving me 4 me Ahoy voorzichtig vulde :

Stripped of all makeup
No need for fancy clothes
No cover-ups, push-ups
With him, I don’t have to put on a show
He loves every freckle, every curve,
Every inch of my skin
Fulfilling me entirely
Taking all of me in
He’s real
He’s honest
He’s loving me 4 me
Yeah


Daar kwam uit de shaduw een vleugel aangereden met pianist en bovenop gezeten Christina met een colbert aan. Ze bracht het door Alicia Keys geschreven Impossible , dat misschien wel de volgende single van het album gaat worden. Na afloop bleek onder het jasje een rode jurk schuil te gaan. Het was duidelijk een wat ouderwets model en niet voor niets want het betrof twee covers van Etta James waar mevrouw Aguilera al jaren fan van is. At Last en I Prefer You zijn vrij ingewikkelde nummers die misschien niet echt bij het publiek aanslaan en niet mee te zingen zijn, maar toch veel ontzag afdwingen. Eén hoge, lange noot in At Last was zo geweldig en ongelovelijk dat het publiek al uit haar dak ging terwijl Christina nog 2 keer zo lang doorzong op dezelfde adem. Ik wist dat ze een goede stem heeft, maar dit was gewoon eng hoe ze een heldere, krachtige en gevarieerde stem kan houden nummer na nummer.
Ik weet niet eens meer wat er gelijk na dit nummer gebeurde.. maar er verschenen in iedergeval dansers in matrozen pakken en danseressen in lingerie en er werd een sofa aangereden die deden denken aan een frans bordeel. Toen de megaster weer terug keerde in een rood en wit gestreept korset was het duidelijk dat het tijd was voor Lady marmalade . Met behulp van achtergrondzangeressen en de muziek wist Christina dit nummer in haar eentje te brengen, de rap van Li'l Kim miste, maar verder staat of valt de uitvoering natuurlijk bij de stem en improvisatie uithalen van Aguilera.
Vrij plotseling viel het licht op het podium weer weg er was kennelijk wee r tijd nodig voor een hele verbouwing en er volgde weer een projectie op videoschermen die vrij dicht bij de opening van de show in de buurt kwam en dat is ook niet zo gek want het was Stripped part 2

Sorry if I ain’t perfect, sorry I don’t give-a
Sorry I ain’t no diva, sorry, just know what I want
Sorry I’m not a virgin, sorry I’m not a slut
I won’t let you break me, think what you want

To all my dreamers out there, I’m with you.
All my underdogs, I feel you.
Lift your head high and stay strong, keep pushin’ on.


Ook dit keer had het wel effect op het publiek.. de tekst komt wel sterk over als de zwartharige schoonheid het op groot beeld brengt.De schermen werde rood en op het podium verscheen ook een roodverlicht scherm. Op de schermen vielen donkere schaduwen van silhouetten van personen. Mannen vast op stoelen met vrouwen eromheen. Uiteindelijk bleef alleen het scherm op het podium over en daar bleek het scherm op en neer te kunnen rollen om ons de inhoud van een metaalomrande kubus te tonen. Een man die op een versie van Walk away die minder tergend klonk, maar luchtiger was dan de album versie, te strippen.
Terwijl er met het oprollen van het scherm en het licht gespeelt werd kwam Christina die nu een zwart pak met witte stropdas droeg dichterbij en kroop uiteindelijk ook in de kubus toen de stripper zich van zijn lange broek ontdeed toen het scherm weer dichtrolde. Het licht ging kort uit voordat Christina plus dansers uit de kubus naar voren kwamen lopen op de eerste tonen van het krachtige nummer Fighter . Na het van het podium afrennen kwam Christina verbazingwekkend snel terug in een paars outfit dat sterk doet denken aan wat ze in de clip "Can't Hold Us Down" draagt. Heel vrolijk en over het podium springend was een lange versie van What a Girl Wants het laatste nummer. Witte, blauwe en zilvere confetti werd de lucht in over het publiek gespoten terwijl ze ons bedankte en het podium weer in volledig duister achterliet. Een tijdje bleef het donker en leeg.

Een paar mensen waren zeker nooit bij een concert geweest of hadden niet opgelet welk nummer er miste, want die stonden al op om weg te gaan.
Ze kwam weer terug!
In jeans en een wit shirt met daarop “God sees no colour" aan kwam Christina het podium weer opgerent. Ze zag er heel normaal en relaxed uit. "I almost forgot a very important song", sprak ze en begon a cappella te zingen. Het publiek maakte delen af en toen kwam de muziek erbij om Beautiful compleet te maken. Dit nummer maakte zo'n grote indruk op me dat ik het niet geheel droog hield. Het klinkt vast allemaal heel sentimenteel, maar de teksten van haar nieuwere nummers betekenen vaak veel voor me en zijn een bron van inspiratie voor me. De aanslag op mijn zintuigen was nog niet helemaal over, want toen we Ahoy verlieten met het tour book en een poster al op zak, zag ik de poster die ik heeeeel graag wilde hebben.Ik herkende deze op meters afstand aan de letters alleen al. Gelijk gekocht dus. Voorlopig hangt Christina nog met blonde haren op mijn kamer dus, hoewel ik na het concert wel geheel gewend ben aan het zwarte haar dat ik steeds beter vind staan.

Ik heb een pagina gevonden waar foto's van de ongeveer 13 verschillende "looks" die Christina had tijdens het concert gevonden. Hier zijn ze te vinden :
Bedankt X-tina voor een geweldig concert en bedankt voor degenen die de moeite hebben genomen om dit allemaal te lezen.

SounD
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 01:46
Verwijderd
errrr...

Wat leuk!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 06:46
Verwijderd
ik ben blij dat jij het leuk vond.







Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 07:42
Verwijderd
Leuk verslag om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:02
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
hilarisch.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:22
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Wat een fucking lang verslag.
Gelukkig heb je het naar je zin gehad. Toch?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 10:32
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 09-10-2003 @ 11:22:
Wat een fucking lang verslag.
Gelukkig heb je het naar je zin gehad. Toch?
Jah, het hield me wel ff bezig. Vind X-tina nu beter dan ooit en ipv mensen steeds hetzelfde te moeten vertellen heb ik voor de echte geinteresseerden een verslag getypt dat elk onder deel van de show beschrijft.

De kaartjes had ik al 5/6 maanden liggen en gelukkig was het het wachten meer dan waard

SounD
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:12
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
het was dus leuk begrijp ik....
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 11:16
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 09-10-2003 @ 12:12:
het was dus leuk begrijp ik....
Het was bloedstollend gei..zellig
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2003, 10:01
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Op verzoek van Sound heb ik de twee Christina topics samengevoegd tot dit.
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 12:00
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Thnx Roxy!



De geruchten over Impossible als nieuwe single zijn niet waar.
De 5e en laatste single van het album Stripped zal de ballad : The Voice Within zijn. Rond december zal dit nummer op single verschijnen en de videoclip is al gemaakt.

Dit voor degene die het wat kan schelen natuurlijk

SounD
__________________
SounD of Silence

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 14:51
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Toch wel leuk dat er mensen zoals sound zijn die zich helemaal verdiepen in Chrisina Aguilera
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:58
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Citaat:
FaZ schreef op 10-10-2003 @ 15:51:
Toch wel leuk dat er mensen zoals sound zijn die zich helemaal verdiepen in Chrisina Aguilera
Jah, de muziek die ik luister is vrij divers en hoewel ik veel pop niet geweldig vind zijn sommige artiesten mijn aandacht wel waard. Wil trouwens niet zeggen dat ik ooit in dusdanige mate fan ben van een artiest dat ik alles geweldig vind dat ze doen.

SounD
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:47
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Vriend van me is er ook geweest, en stiekem was ik wel beetje jaloers. Maar gelukkig, dankzij jou verslag is dat weer beetje goed gekomen Maar oh my god, wat ziet zij eruit
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27
Muziek welk concert ga j bezoeken?
Gadje
232 20-03-2005 21:30
Muziek [popconcerten] Help mijn scriptie!
jmh
8 10-06-2004 16:35
Muziek christina / mariah
lucky*me
29 12-08-2003 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.