Oud 31-05-2004, 19:45
wissie
wissie is offline
Ik zoek naar een los toestel van sharp, gx30, dus zonder vorm van abonnement. Ik heb hier enkele vragen over:

- Is het dan altijd mogelijk je eigen simkaart voor deze telefoon te gebruiken?
- Is deze telefoon ook los te koop en zo ja, waar? Het zal vast een hele stomme vraag zijn, maar ik kan m alleen maar vinden in combinatie met abonnement.
- Zou het mogelijk zijn de telefoon in een ander land aan te schaffen dan waar je hem zal gebruiken? Dus bijvoorbeeld de telefoon kopen in belgie en gebruiken in duitsland met een duitse simkaart? De vraag is dus eigenlijk wat de beperkingen zijn, binnen één land en als je m in het buitenland aan zou schaffen.

Zeer veel dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 17:10
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline

Available:
Q2 2004
Network:
Quad-band GSM

Data:
GPRS
Screen:
240x320, 262k colours
Camera:
1.1 megapixels
Size:
Standard clamshell
26x95x49mm / 110 grams
Bluetooth:
Yes
Infra-red:
Yes
Polyphonic:
Yes
Java:
Yes
Battery life:
3-4 hours talk / 10 days standby


Omdat ik in een behulpzame bui ben heb ik het even opgezocht, hij is quad band dus in principe moet ie op ieder netwerk kunnen, als ie simlockvrij is kun je dus iedere simkaart gebruiken. Iedere telefoon is zonder abonnement te koop maar dan ben je echt heel veel geld kwijt, je kunt hem ook in het buitenland kopen en dan een simkaart uit een ander land kopen, mits de telefoon simlockvrij is.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:53
Verwijderd
Volgens mij is hij voorlopig alleen met vodafone lock te kopen (is een vodafone live toestel)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:57
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Nee hier is-ie puur vodafone, op expansys.nl is de Sharp GX32 te bestellen, gewoon de GX30 zonder vodafone-logo's en zonder vodafone lock. Wel import via hongkong, dus een engels menu, maar wederom niet door vodafone verneukt, dus ik neem aan dat je daar niet mee zit En ja, je kunt 'm hier gewoon gebruiken, het is gewoon GSM en geen WCDMA2000 ofzo.

Link:

http://www.expansys.nl/product.asp?code=GX32ASIAN


Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 17:59
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 05-06-2004 @ 18:57 :
Nee hier is-ie puur vodafone, op expansys.nl is de Sharp GX32 te bestellen, gewoon de GX30 zonder vodafone-logo's en zonder vodafone lock. Wel import via hongkong, dus een engels menu, maar wederom niet door vodafone verneukt, dus ik neem aan dat je daar niet mee zit En ja, je kunt 'm hier gewoon gebruiken, het is gewoon GSM en geen WCDMA2000 ofzo.

Link:

http://www.expansys.nl/product.asp?code=GX32ASIAN

[afbeelding]
Bedankt

Maar als ie helemaal zonder enige vorm van simlock is, betekent dat dan dat ik m overal met elke willekeurige simkaart zou kunnen gebruiken? Dus ook in het buitenland, met een simkaart uit het desbetreffende land? Want dat is mij als leek niet helemaal duidelijk.

Oh ja, houdt WCDMA2000 in?

Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:04
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
wissie schreef op 06-06-2004 @ 18:59 :
Bedankt

Maar als ie helemaal zonder enige vorm van simlock is, betekent dat dan dat ik m overal met elke willekeurige simkaart zou kunnen gebruiken? Dus ook in het buitenland, met een simkaart uit het desbetreffende land? Want dat is mij als leek niet helemaal duidelijk.

Oh ja, houdt WCDMA2000 in?

Yep, helemaal simlockvrij, dus je kunt er een willekeurige simkaart indoen ja. Hier in Nederland waar we de GX-30 hebben is-ie voorzien van een vodafone lock dus daar schiet je niks mee op, plus het feit dat-ie niet los te verkrijgen is. Ik heb 'm op marktplaats ook nog helemaal niet gezien, en dan komt er ook nog eens bij dat je 'm moet unlocken. Schiet niet op dus. Daarom kun je dus beter de simlockvrije en vodafone-vrije GX-32 kopen via de gegeven site. Besef je wel dat-ie flink duur is?

WCDMA2000 is een netwerk wat in aziatische landen gebruikt wordt, vraag me niet welke dat zou ik ff moeten uitzoeken Hier worden dus geen GSM-telefoons verkocht. In Hongkong gebruiken ze wel GSM-technologie zoals hier.

Vandaar dat het erg handig is dat je gewoon telefoons kan importeren uit hongkong, ze doen het gewoon op het GSM netwerk dus je kan er hier mee bellen. De GX-32 is trouwens quadband (850-900-1800-1900Mhz), dus ook in joepieroepieland, waar ze misschien wel een GSM frequentie hebben nadat ze de tamtam de plaggenhut uit hebben gegooid (), kun je ermee bellen. In europa voldoet dualband zelfs gewoon, dus maak je er niet druk om.

Ik vraag me af waarom je de GX-32 wilt hebben, behoorlijk dure telefoon zo los, ook al is-ie een goede keus, loopt ontzettend voor qua technologie, het is de eerste hier met megapixelcamera en QVGA scherm, 240*320 pixels @ 260.000 kleuren! Je weet niet wat je ziet vooral het scherm.. Bovendien zit er een SD/MMC slot in handig voor geheugenkaartjes waar je bijvoorbeeld mp3's op kunt zetten, is hij te gebruiken als mp3-speler.

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 09:53
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 06-06-2004 @ 20:04 :
Yep, helemaal simlockvrij, dus je kunt er een willekeurige simkaart indoen ja. Hier in Nederland waar we de GX-30 hebben is-ie voorzien van een vodafone lock dus daar schiet je niks mee op, plus het feit dat-ie niet los te verkrijgen is. Ik heb 'm op marktplaats ook nog helemaal niet gezien, en dan komt er ook nog eens bij dat je 'm moet unlocken. Schiet niet op dus. Daarom kun je dus beter de simlockvrije en vodafone-vrije GX-32 kopen via de gegeven site. Besef je wel dat-ie flink duur is?

WCDMA2000 is een netwerk wat in aziatische landen gebruikt wordt, vraag me niet welke dat zou ik ff moeten uitzoeken Hier worden dus geen GSM-telefoons verkocht. In Hongkong gebruiken ze wel GSM-technologie zoals hier.

Vandaar dat het erg handig is dat je gewoon telefoons kan importeren uit hongkong, ze doen het gewoon op het GSM netwerk dus je kan er hier mee bellen. De GX-32 is trouwens quadband (850-900-1800-1900Mhz), dus ook in joepieroepieland, waar ze misschien wel een GSM frequentie hebben nadat ze de tamtam de plaggenhut uit hebben gegooid (), kun je ermee bellen. In europa voldoet dualband zelfs gewoon, dus maak je er niet druk om.

Ik vraag me af waarom je de GX-32 wilt hebben, behoorlijk dure telefoon zo los, ook al is-ie een goede keus, loopt ontzettend voor qua technologie, het is de eerste hier met megapixelcamera en QVGA scherm, 240*320 pixels @ 260.000 kleuren! Je weet niet wat je ziet vooral het scherm.. Bovendien zit er een SD/MMC slot in handig voor geheugenkaartjes waar je bijvoorbeeld mp3's op kunt zetten, is hij te gebruiken als mp3-speler.
Ja ik besef me heel goed dat ie heel erg duur is. Gelukkig ben ik ook niet degene die m gaat betalen Mooi dat ie overal te gebruiken is, dat is precies wat ik moest weten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:00
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
wissie schreef op 07-06-2004 @ 10:53 :
Ja ik besef me heel goed dat ie heel erg duur is. Gelukkig ben ik ook niet degene die m gaat betalen Mooi dat ie overal te gebruiken is, dat is precies wat ik moest weten.
Waarom kies je voor de GX30 eigenlijk als ik vragen mag
Binnenkort komt de Motorola MPx220 uit, veel mooiere, kleine telefoon met meer mogelijkheden. En goedkoper, plus het feit dat er een echt OS op zit (Windows Mobile)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 08-06-2004 @ 20:00 :
een echt OS

(Windows Mobile)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:11
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 08-06-2004 @ 20:00 :
Waarom kies je voor de GX30 eigenlijk als ik vragen mag
Binnenkort komt de Motorola MPx220 uit, veel mooiere, kleine telefoon met meer mogelijkheden. En goedkoper, plus het feit dat er een echt OS op zit (Windows Mobile)
Het is niet mijn keuze, ik zoek deze telefoon ook niet voor mezelf. Ik zou niet weten waarom hij per se deze wil, ik ben slechts degene die uit probeert te zoeken of ie los te koop is zonder simlock, that's all
Over mobiele telefoons weet ik helemaal niets, wat moet ik me voorstellen bij een OS?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 13:43
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
wissie schreef op 08-06-2004 @ 22:11 :
Het is niet mijn keuze, ik zoek deze telefoon ook niet voor mezelf. Ik zou niet weten waarom hij per se deze wil, ik ben slechts degene die uit probeert te zoeken of ie los te koop is zonder simlock, that's all
Over mobiele telefoons weet ik helemaal niets, wat moet ik me voorstellen bij een OS?
Ow, oké. Als-ie het niet wilt doen voor die prijs, laat hem dan even op NieuweMobiel.nl kijken naar de Motorola MPx220. Wilt-ie meer info dan kan-ie mij daar over mailen, weet alles van dat toestel Jullie mogen gerust mijn review over de Motorola MPx200 (voorloper) doorlezen, staat op NieuweMobiel.nl -> toestellen -> reviews.

Met een OS bedoel ik Operating System oftewel Besturingssysteem
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:43
LB06
LB06 is offline
Ik heb het persoonlijk niet zo erg op clamshell modellen, zeker niet met een externe antenne. Daarnaast zijn clamshell modellen over het algemeen wat zwaarder (>100g). Maar technisch gezien lijkt het me een uitstekend toestel.

Zelf heb ik de SonyEricsson K700 op het oog, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Ze zitten allebei in dezelfde prijsklasse(bij gsmdealer tenminste, de enige waar ik een prijzen heb kunnen vinden voor beide gsm's), maar de GX30 loop qua specs net iets voor.

edit:
Bij www.gsmdealer.nl kun je hem los kopen/pre-orderen voor €429 oid.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:09
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 09-06-2004 @ 14:43 :
Ow, oké. Als-ie het niet wilt doen voor die prijs, laat hem dan even op NieuweMobiel.nl kijken naar de Motorola MPx220. Wilt-ie meer info dan kan-ie mij daar over mailen, weet alles van dat toestel Jullie mogen gerust mijn review over de Motorola MPx200 (voorloper) doorlezen, staat op NieuweMobiel.nl -> toestellen -> reviews.

Met een OS bedoel ik Operating System oftewel Besturingssysteem
Hm ik heb geen zin om die review te gaan vertalen dus daar hebben we niet veel aan


Citaat:
LB06 schreef op 09-06-2004 @ 16:43 :
Ik heb het persoonlijk niet zo erg op clamshell modellen, zeker niet met een externe antenne. Daarnaast zijn clamshell modellen over het algemeen wat zwaarder (>100g). Maar technisch gezien lijkt het me een uitstekend toestel.

Zelf heb ik de SonyEricsson K700 op het oog, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Ze zitten allebei in dezelfde prijsklasse(bij gsmdealer tenminste, de enige waar ik een prijzen heb kunnen vinden voor beide gsm's), maar de GX30 loop qua specs net iets voor.

edit:
Bij www.gsmdealer.nl kun je hem los kopen/pre-orderen voor €429 oid.
Ja maar die gx30 op gsmdealer heeft toch een vodafone simlock? En dat is dus precies wat niet de bedoeling is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:27
LB06
LB06 is offline
Hmm... ik heb een paar reviews zitten lezen, maar er zijn een aantal dingen die me niet bevallen.

1. Je moet er vanalles bijkopen:
- Slechts 8MB kaartje -> 1 x SD/MMC
- Slechte bluetooth support (geen sending/receiving met pc) -> 1 x memory-card reader of 1 x een kabel(waarschijnlijk incompatible als de neten en daardoor erg slecht verkrijgbaar/duur). Ditzelfde heeft Vodafone ook al geflikt met de Panasonic X60. Toen was het echter nog wel mogelijk ringtones, foto's en contacten enzo te verzenden/ontvangen via bt, alleen geen java.

2. Wazige headsetfunctie:
- Hoewel bluetooth dit wel ondersteunt, zit er geen voice-dial op, waardoor het nut van een headseat zo'n beetje verdwijnt(je moet de foon gewoon uit je zak halen, openmaken, etc, kun je hem dus net zo goed tegen je oor houden.

3. Slechte calender

4. De look & externe antenne

Vooral 1 en 4 zitten me dwars. 2 en 3 zal ik waarschijnlijk toch weinig gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:30
LB06
LB06 is offline
Citaat:
wissie schreef op 09-06-2004 @ 17:09 :
Ja maar die gx30 op gsmdealer heeft toch een vodafone simlock? En dat is dus precies wat niet de bedoeling is.
Ik denk dat dit overal zal zijn, omdat het een Vodafone only foon is.

Werp anders je blik eens op de SonyEricsson S700 (of op zo'n smartphone)

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:37
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Je kan hem laten unlocken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:47
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
wissie schreef op 09-06-2004 @ 17:09 :
Hm ik heb geen zin om die review te gaan vertalen dus daar hebben we niet veel aan
.
Vertalen? Mijn review is in het nederlands hoor
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:53
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 09-06-2004 @ 17:37 :
Je kan hem laten unlocken
ten eerste is dat niet legaal als-ie jonger dan 1 jaar oud is, ten tweede gaat het niet altijd goed als je t bij ali illegali doet, ten derde moet je aan een losse GX30 zien te komen, en die heb ik eigenlijk nog nergens gezien.

LB06 :

Inderdaad die kreupelheid dat je geen bluetooth/irda kunt gebruiken om bestanden te versturen, werd aan mij verteld door een Vodafone medewerkster. Zeer slechte zaak, alleen maar om MMS gebruik te bevorderen Het is bij de GX32 vast beter gesteld.

Verder is-ie echt huge voor een clamshell ja. Maar zolang die goser daar rekening mee houdt, laat hem eerst eens een echte GX30 in zn handen houden, vraag naar een demo in de Vodafone.

Btw de viewfinder is ook niet supersnel en die vodafone menustructuur is echt een domper Een goed menu, wat die GX30 misschien wel had, wordt zo echt verneukt.

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 22:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2004, 21:57
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 09-06-2004 @ 22:47 :
Vertalen? Mijn review is in het nederlands hoor
Dat is juist het probleem

Citaat:
LB06 schreef op 09-06-2004 @ 17:30 :
Ik denk dat dit overal zal zijn, omdat het een Vodafone only foon is.

Werp anders je blik eens op de SonyEricsson S700 (of op zo'n smartphone)
Ja dat had ik ook al door, vandaar dit topic om mijn queeste voor een simlockvrije gx30 voort te zetten
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:01
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
wissie schreef op 09-06-2004 @ 22:57 :
Dat is juist het probleem
Ow kan-ie geen nederlands, leg uit.
We zijn van plan om de site te internationaliseren, dus dat komt goed, over een tijdje dan.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:03
wissie
wissie is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 09-06-2004 @ 23:01 :
Ow kan-ie geen nederlands, leg uit.
We zijn van plan om de site te internationaliseren, dus dat komt goed, over een tijdje dan.
Klopt, hij kan geen Nederlands en ik leg verder niets uit, dit is L&R niet he
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:52
LB06
LB06 is offline
http://www.expansys.nl/product.asp?code=GX32ASIAN

GX30, maar dan zonder Vodaprut. Zit wel een prijsje aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [GSM] Nokia 6600
AlienX_NL_
8 20-03-2004 23:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.