Oud 16-11-2005, 00:25
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Hoe kan ik mijn kast op een zo goedkoop mogelijke manier zo goed mogelijk koelen.
Ik zit namelijk constant met mn CPU rond een temp van 50 - 60C en een mobo van 30-40C.
Nu is dit opzich niet zo'n ramp maar mn GPU wil nog wel eens opvliegen naar 70C wat af en toe in een irritante crash resulteert.
Soieso moet het hele zaakje kouder want op een warme zomerdag zijn temps van 75C geen uitzondering.

Er zitten nu 2 Standaard fans achterin naast de cpu gpu en voeding fan waarvan er 1 naar binnen blaast en 1 naar buiten.
Is het gewoon een kwestie van meer fans erbij prikken of kan het ook anders (betere fans ofzo)?
Zoja wat zijn dan goede fans?

CPU = AMD Athlon 2800
Mobo = Asus A7n8x lan
Graphkaart = Geforce 6600GT

U wordt bij voorbaat bedankt.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 00:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een goede airflow is belangrijk. Een "outtake fan" niet eens zozeer, maar het kan natuurlijk altijd schelen. Kijk of je voorin en achterin een 120mm intake fan van bijvoorbeeld Coolermaster (zeer stil en enorm veel luchtverplaatsing) kan plaatsen, dat scheelt al heel veel. Neem dan wel eentje die redelijk stil is op 12V en sluit hem vervolgens aan op 5V om in de zomer eventueel te switchen naar 12V. De koeling op je processor is natuurlijk ook belangrijk, hoe koeler je die houdt, hoe beter. Er bestaan dikke, lompe orb-koelers voor socket A, maar dat haalt volgens mij niet zoveel uit. Een goede socket A Thermaltake koeler à 15 euro moet ruim voldoende zijn, maar de Coppersilent 3 à 10 euro is wat stiller. Ik was niet zo tevreden over de stock koeler bij mijn Athlon XP.

Je roept goedkoop, dan moet je goed de afweging maken wat op dit moment voor de hoge temperatuur zorgt. Misschien is het wel het gebrek aan "luchting" van je kast. Dan kun je beslissen om zelf wat gaatjes te maken hier en daar. Dat kan ook al veel schelen.

Overigens kunnen de plekken die je kast gereserveerd heeft voor fan ook "verkeerd" zijn, de gaatjes kunnen te scherp zijn, wat voor vervelende geluidsproductie kan zorgen, ze kunnen ook te klein zijn, wat de luchtverplaatsing beperkt. Er zijn veel factoren, maar het is zeer verstandig om te beginnen bij goede 120mm fans als je een goede CPU koeler hebt. Dan kun je later altijd verder kijken.

Op je videokaart kun je trouwens ook de koeler vervangen. Je kunt een goede Thermaltake heatpipe kopen als de airflow in je kast goed is, maar je kunt ook gewoon een Zalman VF700 plaatsen, die maakt ook praktisch geen geluid.

Begin trouwens eens met de temperatuur meten als de kast open is, kijken hoeveel dat uitmaakt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 01:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 01:52 :
Een goede airflow is belangrijk. Een "outtake fan" niet eens zozeer, maar het kan natuurlijk altijd schelen.
Ik heb nu 2 x een 120 mm fan waarvan er een aan de voorkant naar binnen blaast en een aan de achterkant naar buiten. Vlak boven die aan de achterkant zit de fan van m'n voeding waarvan die voor zover ik kan beoordelen ook naar buiten blaast (de fan zit naar beneden).

Is dit goed of is het juist beter om de fan aan de achterkant ook naar binnen te laten blazen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 07:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee man, hete lucht stijgt op, en zo blaast hij ook de meeste lucht van je CPU weg.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:15
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 01:52 :
Een goede airflow is belangrijk. Een "outtake fan" niet eens zozeer, maar het kan natuurlijk altijd schelen. Kijk of je voorin en achterin een 120mm intake fan van bijvoorbeeld Coolermaster (zeer stil en enorm veel luchtverplaatsing) kan plaatsen, dat scheelt al heel veel. Neem dan wel eentje die redelijk stil is op 12V en sluit hem vervolgens aan op 5V om in de zomer eventueel te switchen naar 12V. De koeling op je processor is natuurlijk ook belangrijk, hoe koeler je die houdt, hoe beter. Er bestaan dikke, lompe orb-koelers voor socket A, maar dat haalt volgens mij niet zoveel uit. Een goede socket A Thermaltake koeler à 15 euro moet ruim voldoende zijn, maar de Coppersilent 3 à 10 euro is wat stiller. Ik was niet zo tevreden over de stock koeler bij mijn Athlon XP.

Je roept goedkoop, dan moet je goed de afweging maken wat op dit moment voor de hoge temperatuur zorgt. Misschien is het wel het gebrek aan "luchting" van je kast. Dan kun je beslissen om zelf wat gaatjes te maken hier en daar. Dat kan ook al veel schelen.

Overigens kunnen de plekken die je kast gereserveerd heeft voor fan ook "verkeerd" zijn, de gaatjes kunnen te scherp zijn, wat voor vervelende geluidsproductie kan zorgen, ze kunnen ook te klein zijn, wat de luchtverplaatsing beperkt. Er zijn veel factoren, maar het is zeer verstandig om te beginnen bij goede 120mm fans als je een goede CPU koeler hebt. Dan kun je later altijd verder kijken.

Op je videokaart kun je trouwens ook de koeler vervangen. Je kunt een goede Thermaltake heatpipe kopen als de airflow in je kast goed is, maar je kunt ook gewoon een Zalman VF700 plaatsen, die maakt ook praktisch geen geluid.

Begin trouwens eens met de temperatuur meten als de kast open is, kijken hoeveel dat uitmaakt.
Dank u vriendelijk, ik ga eens kijken voor die fans

Kast open heb ik gister gedaan, de pc crashte constant met NFS most wanted, maar met de kast open had ik hier geen last van, scheelde ong 5-8C op mn GPU volgens de metertjes.
Al vind ik dat nog te warm, maar ik heb een Aeolus 6600GT en die schijnt niet zo lekker te ventileren.
__________________
They came...from...behind!

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
wammus schreef op 16-11-2005 @ 02:22 :
Is dit goed of is het juist beter om de fan aan de achterkant ook naar binnen te laten blazen?
Dat moet je absoluut niet doen. Het airflowsysteem van een standaard ATX kast werkt nou eenmaal zo: aan de voorkant koele lucht erin, aan de achterkant warme lucht eruit. Als je een fan aan de achterkant naar binnen laat blazen dan verpruts je die hele airflow en worden de temperaturen alleen maar hoger.

Een outtake fan is overigens wél belangrijk voor een goede airflow, in ieder geval veel belangrijker dan een intake fan. Denk maar eens na: als je aan de achterkant lucht úit de kast blaast, dan zal hij ook automatisch níeuwe verse lucht aanzuigen aan de voorkant. Ik heb zelf een InWin kast met een soort van rooster aan de voorkant waar je dat mooi kunt voelen: als je een outtake fan plaatst voel je ook echt dat hij door dat rooster verse lucht naar binnen zuigt (over de harde schijf heen, da's mooi meegenomen).

In de meeste gevallen zal de fan in de voeding trouwens al als outtake fan functioneren, maar het kan natuurlijk geen kwaad om die een handje te helpen (als ie temperatuurgestuurd is blijft ie daardoor ook stiller).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:20
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Captain N schreef op 16-11-2005 @ 11:15 :
Dank u vriendelijk, ik ga eens kijken voor die fans
Ga voor 120 mm fans mits je kast het aankan en het liefst van Papst, zijn wel redelijk duur 10 a 14 euro, maar wel zeer goede kwaliteit en stil en genoeg flow
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:23
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-11-2005 @ 11:18 :
Dat moet je absoluut niet doen. Het airflowsysteem van een standaard ATX kast werkt nou eenmaal zo: aan de voorkant koele lucht erin, aan de achterkant warme lucht eruit. Als je een fan aan de achterkant naar binnen laat blazen dan verpruts je die hele airflow en worden de temperaturen alleen maar hoger.
Hmm ik heb geen Fanmount aan de voorkant, nooit een kast gehad die dat wel had :/
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:24
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 11:20 :
Ga voor 120 mm fans mits je kast het aankan en het liefst van Papst, zijn wel redelijk duur 10 a 14 euro, maar wel zeer goede kwaliteit en stil en genoeg flow
Papst, stil? Mocht je willen Ik heb zo'n Papst 120mm fan, wel enorm stevig en duurzaam maar stil is ie zeker niet. Als je stilte wilt moet je voor een Nexus 120mm gaan Nog goedkoop ook, nog geen 10 euro.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ja jij ook , jij koopt alleen rotzooi, die 2 fans wat ik van Papst hebt zijn fucking stil

en jah ook op 12 volt

Trouwens als je een leuke koeler voor je cpu zoekt:


Beste luchtkoeler die er bestaat , weg met je 50 graden stressed
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:30
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-11-2005 @ 11:18 :
Dat moet je absoluut niet doen. Het airflowsysteem van een standaard ATX kast werkt nou eenmaal zo: aan de voorkant koele lucht erin, aan de achterkant warme lucht eruit. Als je een fan aan de achterkant naar binnen laat blazen dan verpruts je die hele airflow en worden de temperaturen alleen maar hoger.

Een outtake fan is overigens wél belangrijk voor een goede airflow, in ieder geval veel belangrijker dan een intake fan. Denk maar eens na: als je aan de achterkant lucht úit de kast blaast, dan zal hij ook automatisch níeuwe verse lucht aanzuigen aan de voorkant. Ik heb zelf een InWin kast met een soort van rooster aan de voorkant waar je dat mooi kunt voelen: als je een outtake fan plaatst voel je ook echt dat hij door dat rooster verse lucht naar binnen zuigt (over de harde schijf heen, da's mooi meegenomen).

In de meeste gevallen zal de fan in de voeding trouwens al als outtake fan functioneren, maar het kan natuurlijk geen kwaad om die een handje te helpen (als ie temperatuurgestuurd is blijft ie daardoor ook stiller).
Ok tnx. Ik heb nog een vraag. Ik zie hier heel vaak dingen voorbijkomen over voltages op koelingen maar kan je ook uitleggen hoe dit precies werkt?

Ik heb hier zoals gezegd een intake en een outtake fan intake van Coolermaster 120 mm, outtake weet ik niet die zat standaard in m'n kast (dit is overigens mijn kast die ik toendertijd op aanraden van jou heb gekocht. ).

Ik heb alles nu op standaard voltages draaien alleen naar mijn idee maakt het nog te veel geluid. Ik heb al een beetje in het BIOS zitten zoeken maar echt iets vinden waar ik de voltages van m'n fans aan kan passen kan ik niet. Ik heb een Gigabyte GA-K8NF-9 moederbord.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 11:26 :
Ja jij ook , jij koopt alleen rotzooi, die 2 fans wat ik van Papst hebt zijn fucking stil

en jah ook op 12 volt
Veel mensen schijnen niet te willen accepteren dat airflow maar in beperkte mate onafhankelijk kan worden gemaakt van lawaai. Met andere woorden, het is gewoon niet mogelijk toch een hoge airflow te hebben bij een zeer minimaal lawaai. Papst-fans (ik ben ervaringsdeskundige) hebben iets anders gevormde bladen, liggen vooral platter, maar op een gelijke airflow zijn ze echt niet zoveel stiller dan een goede Nexus, een Zalman of, nog beter, een Panaflo.

Het enige echte voordeel van de Papst-fans is dat ze stil zijn op hun eigen voltage van 12V. Als je andere fans van 12V op 5V laat draaien heb je vaak last van bearing noise, geklik van de lagers. Daarom zijn temperatuurgeregelde fans ook vaak sleeve beared en niet ball bearing, omdat op lage snelheden sleeve beared stiller is.

Maar wat betreft airflow, als je bijv. kijkt naar die 80 mm-fans van Papst, die heb je (in de meeste winkels) in vier snelheden, overeenkomend met 32 dB, 26 dB, 19 dB en 12 dB. Die eerste is luidruchtiger dan een Zalman ZM-F1, de tweede is normaal, maar die laatste twee hebben echt nauwelijks airflow. Daar koel je geen heethoofdig performance-systeem mee. De 120 mm-fans van Papst lopen wel heel mooi vloeiend (geen bearing noise) maar ze genereren op 12V wel zo'n 26 dB, en dat is gewoon niet 'stil', hoe je het ook wendt of keert. Je kunt gewoon niet zo'n hoeveelheid lucht verplaatsen zonder geluid te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=1703

bullshit nare elke fan is anders, alleen hoor je het vaker niet omdat je CPU fan, je GPU fan en je voeding er meestal boven uit steken
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 12:13
Verwijderd
Ja hoor, 'bullshit'. In plaats van normaal te reageren op wat ik schrijf kom je met zo'n onzinopmerking. Als je geen zin hebt om normaal te reageren, reageer dan gewoon niet. Als ik het heb over ervaring met fans dan heb ik het uiteraard over echte vergelijking: niet in een draaiend systeem met andere geluidsbronnen, maar afzonderlijk op een eigen voeding in een stille ruimte, met en zonder blokkering van airflow.

Maar jij hebt al besloten dat alles wat jij niet hebt 'rotzooi' is, dus dan zal er wel geen discussie meer mogelijk zijn. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jullie hebben gelijk, ik zei het verkeerd.

'Airflow' betekent dat de lucht moet stromen. Het meest logisch is dan dus dat je aan de achterkant een outtake fan neerzet (dat zit hoger) en aan de voorkant een lage intake fan.

Ik heb hier alleen een beetje een vreemde setup, ik heb op de zijkant van m'n kast nog aan allebei de kanten een extra fan zitten, een lage voor intake en een hoge voor outtake. Dat scheelt voor m'n GPU toch wel een hoop, aangezien hij de koude lucht eigenlijk precies onder mijn AGP slot doorblaast. Ik had wat problemen met een te warme GPU en op deze manier heb ik 10 graden (!) van de temperatuur afgehaald. In de kast is het nu gewoon kamertemperatuur.

Ik heb wel wat geluid, maar nu in de winter kan ik alles op 5V laten draaien en dan is hij gewoon heel stil. Alleen m'n CPU koeler vind ik eigenlijk niet stil genoeg.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-11-2005 @ 13:13 :
Ja hoor, 'bullshit'. In plaats van normaal te reageren op wat ik schrijf kom je met zo'n onzinopmerking. Als je geen zin hebt om normaal te reageren, reageer dan gewoon niet. Als ik het heb over ervaring met fans dan heb ik het uiteraard over echte vergelijking: niet in een draaiend systeem met andere geluidsbronnen, maar afzonderlijk op een eigen voeding in een stille ruimte, met en zonder blokkering van airflow.

Maar jij hebt al besloten dat alles wat jij niet hebt 'rotzooi' is, dus dan zal er wel geen discussie meer mogelijk zijn. Jammer.
ach jij, doe niet zo gek man.

Discussie is altijd mogelijk, maar een fan is zeker stil, ook op 12 volt dat ligt zeker aan het merk en kwaliteit waar hij uit bestaat, wat je al zei.

Sowieso produceert een fatsoenlijke fan minder dan een CPU/Northbrigde/GPU/Voeding fan, die steken er altijd bovenuit.

Enigste manier om ze te testen, is apart en alles stil zetten.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 11:26 :
Ja jij ook , jij koopt alleen rotzooi, die 2 fans wat ik van Papst hebt zijn fucking stil

en jah ook op 12 volt
Ach...

Als het op geluidsproductie aankomt dan zijn de Nexus/Yate Loon fans toch echt de beste die je kunt krijgen, dat is gewoon een feit. Verder heeft nare man natuurlijk gelijk dat je niet én veel lucht kunt verplaatsen én weinig geluid kunt hebben, het is het één of het ander.
Citaat:
wammus schreef op 16-11-2005 @ 12:30 :
Ok tnx. Ik heb nog een vraag. Ik zie hier heel vaak dingen voorbijkomen over voltages op koelingen maar kan je ook uitleggen hoe dit precies werkt?

Ik heb hier zoals gezegd een intake en een outtake fan intake van Coolermaster 120 mm, outtake weet ik niet die zat standaard in m'n kast (dit is overigens mijn kast die ik toendertijd op aanraden van jou heb gekocht. ).

Ik heb alles nu op standaard voltages draaien alleen naar mijn idee maakt het nog te veel geluid. Ik heb al een beetje in het BIOS zitten zoeken maar echt iets vinden waar ik de voltages van m'n fans aan kan passen kan ik niet. Ik heb een Gigabyte GA-K8NF-9 moederbord.
Die fan die bij je kast zat kun je als het goed is op 3 snelheden instellen; Low, Medium en High. Op Low (ik heb die kast zelf ook ) is ie al lekker stil, dus daar hoef je al niks aan te veranderen.

Voltages van je fans kun je eigenlijk alleen maar aanpassen met bijvoorbeeld een fancontroller, of, als ze met een molexconnector zijn aangesloten, de draden om te wisselen zodat je fan op 5V draait (7V kan ook maar is niet echt geweldig voor je voeding). Als je fans direct op het moederbord zijn aangesloten (met een 3-pins aansluiting, geen molex dus) dan kun je het evt. ook met een programmaatje genaamd Speedfan regelen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Die Coolermaster intake fan heeft waarschijnlijk een molexaansluiting (dat hebben tenminste alle CM fans die ik gezien heb) en die zou je simpel op 5V kunnen laten draaien door de +12V en +5V draadjes te verwisselen. Plaatje:



+12V is geel, +5V is rood. Aan de pinnetjes zitten twee "uitsteeksels" die je met een speld of een kleine schroevendraaier in kunt drukken, en dan kun je de draden vervolgens makkelijk omwisselen

Maar er zijn natuurlijk wel meer dingen in een systeem die geluid produceren, daar zou je dan ook eens naar moeten kijken.
Citaat:
Jolt schreef op 16-11-2005 @ 15:31 :
Sowieso produceert een fatsoenlijke fan minder dan een CPU/Northbrigde/GPU/Voeding fan, die steken er altijd bovenuit.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor koeling je daarvoor gebruikt hè. Ik heb een Arctic Cooling CPU fan die vrijwel onhoorbaar is, NB is passief gekoeld, mijn videokaart wordt gekoeld door een ATI Silencer 1 @ 5V en mijn voeding is een Seasonic S12-430, de stilste luchtgekoelde voeding die er bestaat. Dan maakt zelfs een Nexus fan op 12V meer lawaai
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 16:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ben ik niet helemaal eens M@rco:

Nexus 120 MM:
* Real Silent, only 22.8 dB(A)
* High airflow level, 36.87 CFM
* 3-wire for RPM monitoring
* 3-pin motherboard connector
* two 4-pin connectors (male and female)
* Approved by: TÜV, CE (EMC), UL

Papst 120 MM
25 DB
47,1 cfm

Iets meer geluid, betere flow

Maar er zijn zeker ook fans onder de 20 dB
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2005, 08:53
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Bumpje.

Ik wil de volgende koeler op mn Videokaart gaan zetten,
http://www.overclock.co.uk/customer/...roductid=18263

Dus diegene die Gmb voorstelde, maar nu krijg ik op een ander forum dit te horen.

Citaat:
Zolang die Aeolus van je maar de referentie-layout van nVidia aanhoudt, past dat. Ik heb er zelf één op mijn XFX 6600GT zitten. Merk daarbij op dat mijn kaart een AGP is, en daar past 'ie niet zo lekker op als op een PCIe 6600GT.
Het enige punt dat je wél in de gaten moet houden, als je een AGP 6600GT hebt, is de koeler van de HSI-chip. Da's de bridge die er voor zorgt dat de 6600GT (van huis uit een PCIe GPU) toch op een AGP slot past. Daar zit bij de meeste kaarten een aparte heatsink op, maar het schijnt dat bij sommige kaarten die heatsink in de koeler van de GPU geïntegreerd zit. En dan kan de Zalman er niet op, tenzij je zélf een koeler op de HSI zet.

Kort gezegd, op PCIe 6600GT's past hij normaal gesproken zonder problemen, en ook de heatsinks voor de geheugenchips kunnen er zo op. Op de AGP 6600GT's past hij wel, maar de koelertjes voor de geheugenchips niet (zitten te dicht bij de GPU) tenzij je ze met je Dremel te lijf gaat, en de koeler steekt een goeie 3 cm buiten de kaart uit. Voor beide kaarten geldt ook dat je de slot onder de videokaart (meestal een PCI slot) niet meer kunt gebruiken, de koeler steekt daar te ver voor uit.
Weet iemand daar meer over?
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 11:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je zult dan even moeten kijken of je een dubbele fan op je kaart hebt zitten. Dat is toch altijd een beetje passen en meten, aangezien niet elke kaart gelijk is, ook al is het een 6600GT. De interface verschilt per fabrikant. Dat je de ruimte voor één PCI slot verliest is normaal.

Even koel-reviews lezen van jouw specifieke kaart dus.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:22
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Pff geen idee waar ik op moet letten, hier zijn wat fotos, kan je daar wijs uit?

http://www.computerbase.de/news/hard...us_6600gt_agp/

En dit zijn de specs voor zover ik ze kon vinden.

http://usa.aopen.com/products/vga/Ae...00GT-DV128.htm
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 13:43
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Geen idee, maar het formaat doet me wel denken dat er meer gekoeld wordt dan alleen de GPU. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Alleen lijkt het hier in één koelsysteempje te zitten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Airflow Antec 300 in stoffige omgeving.
Severus
9 09-12-2011 12:13
Lichaam & Gezondheid vraagjes over een brandwond ..
Sienna M
3 28-07-2010 19:50
Software & Hardware PC Samenstellen
Kasprowski
8 10-09-2009 20:10
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 14:35
Software & Hardware Aanschaf nieuwe PC
Verwijderd
114 26-05-2006 12:28
Software & Hardware [Systeem] nieuw kopen
Wammus
141 05-06-2005 20:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.