Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2012, 00:41
P van der S
P van der S is offline
Hallo,

Ik ben net met HBO Informatica begonnen, ik heb hier nog behoorlijk over na zitten denken en ik begin toch te twijfelen. Ik heb mijn HAVO diploma gehaald met een acht, aantal zevens en een zes op Wiskunde B en Scheikunde, profiel was Natuur en Techniek. Informatica leek mij in het begin leuk. Sinds ik GTA San Andreas heb, heb ik altijd zelf iets met spellen willen kunnen doen. Maarja, daar moest ik programmeertalen voor leren en daar was ik net iets te lui voor. Informatica leek mij interessant(interesse kwam pas half jaar voor einde havo5 tijdens studiekeuze), naast spellen kun je ook aan de slag met bijvoorbeeld robots. Maar nu begin ik toch te twijfelen over de mogelijkheden, ik heb geen trek in een kantoorbaan of iets dergelijks. En daarnaast komt dat de informatica klas wel tegenvalt, het bestaat voor een groot deel uit feestgangers die iedere seconde in de aandacht willen staan en aangezien ik niet zo'n feest type ben ga ik daar denk ik niet echt tussen passen.

Waar ik nou aan zit te denken is als de opleiding echt tegenvalt om misschien vwo te gaan doen op mijn oude school, daar ken ik tenminste nog enkele personen en het geeft mij 2 jaar extra denktijd. Maar dan vraag ik mij af of dat wel mogelijk is, vwo met een 6 op scheikunde en wiskunde b. En als dat zou lukken, heeft vwo grote voordelen tegenover havo?

Ik zit hier momenteel echt over te stressen, mocht ik vwo willen en kunnen doen, dan het liefst zo snel mogelijk, misschien dat ik nog in dit jaar kan beginnen. Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee want ik zit momenteel compleet vast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2012, 12:22
Verwijderd
Bel je school nu op en vraag ernaar? Zeg *Ik ben bang dat ik uitval door de hbo opleiding en voel me meer thuis op vwo*.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 19:17
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Of probeer nog vavo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.