Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 18:06
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik wil een nieuwe computer gaan kopen.

Ik had het volgende in gedachte:

Moederbord:
Asus A8N-SLI Deluxe
Procesor:
AMD Athlon 64 3500+ Newc 2.40 Ghz
Geheugen
2x Kingston 512 Mb ram 400-X64-c3Ak2
Behuizing:
Thermaltake

Graag wil ik van jullie horen wat voor grafische kaart, voeding en koeling ik het beste kan kopen. Ik heb al 2 maxtor 120 gig harde schijven en eventueel koop ik er nog een bij. m'n totale budget is 1100 euro max. Een geluidskaart, muis/toetsenbord, beeldscherm enzo is allemaal niet nodig het gaat enkel om de kast. Ik wil er graag veel mee gamen spellen als Doom3 moet ie dus moeiteloos aankunnen.

Bij voorbaat dank.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2005, 18:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wil je overclocken of niet?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Neu niet perse. Ik zoek een grafische kaart die standaard goede ingame prestaties levert en niet overgeclockt hoeft te worden. Het zou wel mooi meegenomen zijn als het mogelijk is maar het is geen vereiste.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 19:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Prima, momenteel is de Geforce 6800GT een heel erg goede koop. Als ik in de pricewatch kijk zie ik dat de prijzen beginnen vanaf de 260 euro. Dan heb je een prima kaart voor een goede prijs.

Radeon is momenteel met een high-end serie bezig, de X850, het zijn vrij dure kaarten, maar de prestatie ligt erg hoog. Dan heb je ook nog de X800 serie en de Geforce 6800 Ultra. Zoals je hier kunt zien is de X800 Pro iets minder tot even goed als de 6800 GT, maar de 6800 GT is weer veel beter te overclocken dan alle bovengenoemde kaarten. Het verschil met de 6800 Ultra vind ik in deze benchmark niet echt de 200 euro waard, maar dat is jouw keus.

Deze benchmark vergelijking schetst niet echt een ander beeld, de 6800 Ultra is een prima koop voor absolute high-end, alhoewel je hier ook eventueel wat opgewonden wordt over de X850 XT PE.

Het is je eigen keus. De 6800 GT is een goede, betaalbare kaart die absoluut mijn stem zou kunnen hebben, ik heb nu een 6600 GT en ben dáár al heel erg tevreden over. Maar van de andere kant is de X800 Pro ook een prima kaart en het prijsverschil minimaal. Hoe verder je in de high-end hoek gaat zoeken, hoe leukere dingen je tegenkomt, al wordt het wel erg duur. Ik denk dat gezien de prijs van de X850 XT PE je het beter in de hoek van de Geforce 6800 serie kunt gaan zoeken, hoewel de Ultra eigenlijk al even duur is als de X850 XT PE en je in dat geval beter voor de X850 XT PE kunt kiezen.

Maar zoals ik zei, de 6800 GT presteert vrijwel gelijk aan de X800 Pro en is zelfs op enkele gebieden wat sneller, hoewel hetzelfde te zeggen valt voor de X800 Pro, dus kun je het beter laten afhangen van de prijs.

De keus is dus uiteindelijk tussen de 6800 GT/X800 Pro of de 6800 Ultra/X850 XT PE. En dan gaat het er echt om of jij liever 250 of eerder 450 euro aan een videokaart wil uitgeven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:40
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gimme More Beer, X800XL is een betere keuze over de 6800 GT. Wint in de meeste games van de 6800 GT, is vaker sneller, vooral met FSAA en AF. Alleen in DOOM 3 niet.

Alleen gaan voor een 6800GT/X800XL of X850XT, PE is niet leverbaar, X800 is niet de moeite waard als je zo een budget hebt, zelfde geld voor de 6600 GT. X800Pro en X850Pro zou ik ook maar links laten liggen, omdat de X800XL een betere keuze is.

Zowizo is een 6800 Ultra Pci-Express moeilijk verkrijgbaar, en is tevens duur 490 of zo, of zelfs hoger, X850XT kost 450 en kan hem prima bij benen. X850XT PE is nog niet leverbaar. Niet goed.

@ Wammus, ik zal voor een Venice gaan. Anders proberen een afgekeurde FX te krijgen, gewoon eens vragen bij de shop.

Ik zou ook voor een ander moederbord kijken, of de DFI Nf 4 SLI, of een MSI K8N neo4 SLI Platinum, of een Gigabyte SLI, mits je SLI wilt gebruiken.

Maar denk er wel goed bij als je SLI wilt gaan gebruiken of een High End kaart, X800XT PE, X850XT/PE dat je toch minimaal een 4000+ wilt hebben.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:55
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Je kiest voor een SLI-moederbord. Betekent dat ook dat je 2 videokaarten gaat kopen? Zo ja, weet dan dat de relatieve winst met 2x 6600GT kaarten hoger is dan de relatieve winst van 2x 6800GT. SLI kan ook voor lagere prestaties zorgen, zoals deze link aangeeft:
http://www.tweakers.net/nieuws/35190/

In Doom3 zul je echter wel een aardige prestatiewinst kunnen zien, ik gok 40 tot 50 procent bij 2x6600GT en iets van 35% bij 2x6800GT.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
2x 6600 GT = 400 euro, voor 300 heb je een X800XL die zelfs beter presteert of een 6800 GT, 2x 6800GT is 2x 350 euro. 2x 6600 GT is helemaal niet intressant, een X850XT is veel intressanter. Hoge resoluties en FSAA en AF, maakt hij gehakt van 2x 6600 GT.En natuurlijk minimaal een 520 Watt voeding of zo. Van een degelijk merk.

Ten 2e is het A8N SLI mobo wel misschien het goedkoopste, het beste is hij in iedergeval niet, heel veel problemen, etc.

Alleen jammer dat ATI nog niks van hun AMR hebben laten horen, want als je op een Nforce 4 SLI mobo ook AMR kan doen, kan je mooi een X850XT en een X800XL met elkaar laten communiceren.

SLI is leuk, maar niet echt je van het. Er zijn betere alternatieven.



Bron:www.xbitlabs.com
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 14-05-2005 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:23
Verwijderd
Inderdaad, zolang ATI nog niets van hun AMR hebben laten horen zou ik altijd voor een NVidia kaart gaan en dan zo hoog mogelijk, om er later voor een lagere prijs nog een bij te zetten. SLI is dan niet altijd even rendabel, het zorgt meestal wel voor een flinke versnelling, vooral als er steeds meer wordt geoptimaliseerd door Nvidia. Als je dus nu 1 6800GT erin zou zetten en over een jaar nog zoeen, dan is je systeem dan sowieso sneller, maar door de optimalisaties van Nvidia is het nog meer sneller dan dat het nu sneller zou zijn. De prijs van de kaart is dan ook wel gezakt.

Pas als ATI met AMR komt zou ik weer gaan vergelijken met ATI.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 14-05-2005 @ 22:23 :
Inderdaad, zolang ATI nog niets van hun AMR hebben laten horen zou ik altijd voor een NVidia kaart gaan en dan zo hoog mogelijk, om er later voor een lagere prijs nog een bij te zetten. SLI is dan niet altijd even rendabel, het zorgt meestal wel voor een flinke versnelling, vooral als er steeds meer wordt geoptimaliseerd door Nvidia. Als je dus nu 1 6800GT erin zou zetten en over een jaar nog zoeen, dan is je systeem dan sowieso sneller, maar door de optimalisaties van Nvidia is het nog meer sneller dan dat het nu sneller zou zijn. De prijs van de kaart is dan ook wel gezakt.

Pas als ATI met AMR komt zou ik weer gaan vergelijken met ATI.
Dan moet je dus precies dezelfde 6800GT hebben, 2x 6800GT is helemaal niet zo intressant. Dan is als je toch ongeveer 800 euro aan een kaart gaat uitgeven een X850XT(PE) een veel betere keuze aangezien hij betere performance heeft, en natuurlijk goedkoper/zuiniger is.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:31
Verwijderd
Ik geloof niet dat een 6800GT nog 400 euro kost. En dat van exact hetzelfde zijn, was ik even vergeten te zeggen, maar dat is inderdaad wel zo. Je kan dan het beste een veelvoorkomend merk kopen, Asus bijvoorbeeld (je moet dan bij Asus ook wel opletten dat je niet de GE neemt ofzo)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
6800 GT kost rond de 350, een beter presterende X800XL kost 300 euro.

Daarnaast 2x 6800 GT kost 700 euro dan heeft hij nog maar 300 euro over voor CPU/MEM/MOBO. Aangezien je genoeg CPU power wilt hebben, minimaal 3200+, gaat dat niet goed lukken.

X850XT kost 425. Dan heb je nog 600 euro voor een CPU/MEM/MOBO/Kast.

Stel 150 voor mobo/150 voor geheugen, 200 voor CPU dan heb je nog 100 voor een kast.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 21:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-05-2005 @ 22:48 :
6800 GT kost rond de 350
*ahum*

Maar goed, de X800XL is inderdaad iets beter, zie ik zo snel, en de prijs ligt ongeveer even hoog. Mjah, dan misschien toch die X800XL...

Maar ik ben er niet zo zeker van dat de TS 2 videokaarten wil...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 22:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ben jij dronken of zo?

Asus 6800 GT 128 mb.....

Dat is niet de 6800 GT 256 bit 256 mb, GDDR3 350/1000
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 22:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Thermaltake is bagger...
Kijk liever voor een goeie Antec of Cooler Master kast ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:19
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-05-2005 @ 23:32 :
Thermaltake is bagger...
Kijk liever voor een goeie Antec of Cooler Master kast ofzo.
lol verkeerde topic?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 11:48
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Nee, precies het goeie topic, zie startpost maar
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 19:24
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik wil in eerste instantie een videokaart maar ik wil later eventueel nog wel de mogelijkheid hebben om uit te kunnen breiden naar 2. 1100 euro is echt de max dus 450 euro voor een videokaart die ook een 4000+ nodig heeft a 550 euro gaat niet lukken . Ik denk dat ik daarom maar voor de x800xl ga. Met een MSI K8N neo4 SLI Platinum en een Athlon 64 3400+. Samen met 2x 512 mb kingston geheugen. Maakt het voor een procesor eigenlijk nog uit wat voor core er in zit? En zo ja waar kan ik dan het beste op letten?

@ M@rco: Je had het over een andere kast. Welke raad je dan precies aan en waar moet ik evt op letten. En ik wil nog graag weten waar ik op moet letten voor een voeding en koeling voor m'n procesor. Hoewel ik denk ik een boxed procesor koop en dan zit de koeling erbij toch?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 19:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-05-2005 @ 20:24 :
@ M@rco: Je had het over een andere kast. Welke raad je dan precies aan en waar moet ik evt op letten. En ik wil nog graag weten waar ik op moet letten voor een voeding en koeling voor m'n procesor. Hoewel ik denk ik een boxed procesor koop en dan zit de koeling erbij toch?
Arctic heeft een paar prima, stille, air-regulating kasten. De silentium serie, heet dat volgens mij. Voor Antec geldt overigens hetzelfde, die hebben ook prima voedingen, dus met een fatsoenlijke Antec kast zit je eigenlijk altijd goed. Ik vind ze er ook vaak mooi uitzien.

Cooler Master heeft redelijke kasten, al schijnt de airflow niet echt bijzonder te zijn. De bijgeleverde voedingen zijn wel weer prima in orde.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2005, 20:02
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-05-2005 @ 20:59 :
Arctic heeft een paar prima, stille, air-regulating kasten. De silentium serie, heet dat volgens mij. Voor Antec geldt overigens hetzelfde, die hebben ook prima voedingen, dus met een fatsoenlijke Antec kast zit je eigenlijk altijd goed. Ik vind ze er ook vaak mooi uitzien.

Cooler Master heeft redelijke kasten, al schijnt de airflow niet echt bijzonder te zijn. De bijgeleverde voedingen zijn wel weer prima in orde.
Een voeding zit standaard in de kast ingebouwd of moet ik die er ook nog eens los bij kopen?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-05-2005 @ 21:02 :
Een voeding zit standaard in de kast ingebouwd of moet ik die er ook nog eens los bij kopen?
Dat ligt aan de kast. In het geval van Antec zou ik tekenen voor de bijgeleverde voeding, het scheelt ook vaak geld. Maar als hij er niet bij zit, kun je ook eens denken aan een Tagan, ik ben er erg tevreden over

Maar goed, met airflow-regulated kasten zit er vrijwel altijd een voeding bij.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:11
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
goeie kast en nog mooi ook vind ik persoonlijk (heb em zelf )


antec sonata lifestyle
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Pas wel op; vrijwel alle kasten komen (nog) met een ATX1.3 voeding, met 20-pins stekker. Het moederbord wat jij wil heeft echter een 24-pins aansluiting, dus het is misschien beter om een kast zonder voeding te kopen en zelf een goede ATX2.0 voeding te kopen (met 24-pins stekker en dubbele 12V rails).

Qua kast zou je bijvoorbeeld aan deze kunnen denken, de Antec SLK3000B. Gooit hoge ogen op SilentPCReview.com, kwalitatief goeie kast met ruimte voor 2 120mm fans

En voeding... zorg iig dat je er één van een goed merk neemt. 400W is echt meer dan genoeg, al die gare quad-fan 650W SUPER EXTREME 1337 EDITION dingen kun je gerust links laten liggen
O.a. Forton heeft goeie en betaalbare ATX2.0 voedingen (bijv. deze), Antec komt binnenkort ook met compleet vernieuwde voedingen (TruePower II) maar die heb ik hier in NL nog nergens gezien.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 15-05-2005 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 20:54
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-05-2005 @ 20:24 :
Ik wil in eerste instantie een videokaart maar ik wil later eventueel nog wel de mogelijkheid hebben om uit te kunnen breiden naar 2. Ik denk dat ik daarom maar voor de x800xl ga. Met een MSI K8N neo4 SLI Platinum en een Athlon 64 3400+.
Ik kan dom wezen hoor, maar Alleen Nvidia kaarten kunnen tocg in SLI modus? Dus dan kan je beter voor een 6800GT gaan denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 15-05-2005 @ 21:54 :
Ik kan dom wezen hoor, maar Alleen Nvidia kaarten kunnen tocg in SLI modus? Dus dan kan je beter voor een 6800GT gaan denk ik zo.
Uhm X800Xl kan dat ook nog binnekort. En aangezien een X800XL goedkoper is en beter presteert dan een 6800GT is een X800XL een betere keuze.

Ik zou proberen voor een Venice te gaan, Wamus, aangezien hij SSE3, en natuurlijk 4 geheugen modules aan kan.

Winchester zou ik links laten liggen.

Zowizo voor een voeding gaan met 24 pins connector, en PCI-E molexjes .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 21:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-05-2005 @ 22:10 :
Uhm X800Xl kan dat ook nog binnekort. En aangezien een X800XL goedkoper is en beter presteert dan een 6800GT is een X800XL een betere keuze.

Ik zou proberen voor een Venice te gaan, Wamus, aangezien hij SSE3, en natuurlijk 4 geheugen modules aan kan.

Winchester zou ik links laten liggen.

Zowizo voor een voeding gaan met 24 pins connector, en PCI-E molexjes .
Als ik het goed begrijp is die Venice de procesorcore toch? En wat houd dat SSE3 in?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2005, 21:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gewoon wat optimalisaties.

En stel je zou willen gaan overlocken, wel natuurlijk in combinatie met een mooie koeler. Dan is een Winchester nu een slechte keuze, steeds meer slechtere resultaten, ze willen pas wat doen bij 1,6 volt en dat is eigenlijk de max votlage op air.

Venice daarin tegen doet het nu nog goed, als je snel bent krijg je een goede core.

De 1e resultaten zijn zeer mooi 2900 mhz out of the box .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 23:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-05-2005 @ 20:59 :
Cooler Master heeft redelijke kasten, al schijnt de airflow niet echt bijzonder te zijn. De bijgeleverde voedingen zijn wel weer prima in orde.
?
Airflow heeft vrij weinig met je kast te maken... meer met hoeveel en wat voor fans je in je kast hebt zitten (goed, dan moet er in die kast natuurlijk wel op de juiste plaatsen plek zijn voor fans ja ), en of je de kabels een beetje netjes wegwerkt.

Heb hier overigens een Cooler Master Centurion 5 kast staan... echt een heel mooi ding, en met de koeling zit het ook wel snor (fijne 120mm outtake fan, en een lawaaierige 80mm intake fan), alleen de algehele kwaliteit van het ding vind ik niet echt om over naar huis te schrijven. Er zaten bijvoorbeeld twee verschillende soorten afstandsbusjes voor het mobo bij (dwz had verschillende schroefjes nodig), de front panel audio connector had ipv 1 handige grote connector 10 losse pinnetjes, en het zijpaneel lijkt wel van golfplaat ofzo

Op zich toch wel een heel mooi ding hoor, maar jammer dat de details gewoon niet kloppen. Voelt ook veel minder stevig aan dan mijn eigen In Win kast, dat is net een tank.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 23:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 16-05-2005 @ 00:13 :
?
Airflow heeft vrij weinig met je kast te maken... meer met hoeveel en wat voor fans je in je kast hebt zitten (goed, dan moet er in die kast natuurlijk wel op de juiste plaatsen plek zijn voor fans ja ), en of je de kabels een beetje netjes wegwerkt.
Een echte goede kast heeft de koelers er al inzitten om te kunnen garanderen dat airflow bij juiste montage optimaal is en geluidsproductie minimaal. Ikzelf heb bij een vriend nu een kast geïnstalleerd (merk weet ik zo gauw niet meer) waar zelfs de bedrading optimaal verwerkt kan worden om zo te kunnen garanderen dat de baan van de airflow gereguleerd langs elk onderdeel gaat dat dat nodig heeft en ook daadwerkelijk de kast verlaat via twee "uitgangen". Dat gaat dan wel om erg dure kasten speciaal voor hele hoge eisen.

Citaat:
Heb hier overigens een Cooler Master Centurion 5 kast staan... echt een heel mooi ding, en met de koeling zit het ook wel snor (fijne 120mm outtake fan, en een lawaaierige 80mm intake fan), alleen de algehele kwaliteit van het ding vind ik niet echt om over naar huis te schrijven. Er zaten bijvoorbeeld twee verschillende soorten afstandsbusjes voor het mobo bij (dwz had verschillende schroefjes nodig), de front panel audio connector had ipv 1 handige grote connector 10 losse pinnetjes, en het zijpaneel lijkt wel van golfplaat ofzo
Die connectoren voor front-output en -input zijn vaak los. Dat heeft te maken met het feit dat de interfaces van moederborden vaak nog verschillen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 15-05-2005 @ 22:10 :
Zowizo voor een voeding gaan met 24 pins connector, en PCI-E molexjes .
De nieuw Tagan 2FORCE. Dual PCI-E connectors met zowel 20 als 24 pins connector (24 pin bestaat uit 20+4 pin) en verkrijgbaar van 430 tot 580W. Voor elk wat wils dus. En nog niet eens zo gek duur, 530W voor 92 euro.

http://www.tagan.com/pages/products/...n_v002_web.pdf

Is van de 430.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 02:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Yes tagan had een mooie nieuwe lijn.

Maar de OCZ Powerstream geloof ik is 120 voor 520 Watt heeft zelf regelbare voltlijnen, schijnt ook handig te zijn.

Als de TS voor een Antec Sonata Lifestyle gaat, wordt een tagan geen succes, zoveel kabels passen niet in die kleine kast .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 02:35
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wammus schreef op 15-05-2005 @ 22:18 :
Als ik het goed begrijp is die Venice de procesorcore toch? En wat houd dat SSE3 in?
SSE is een uitbreiding op de instructieset om multimedia-bewerkingen sneller te laten verlopen door meerdere instructies in één nieuwe instructie om te zetten. Op die manier hoeft er maar 1 instructie in plaats van bijvoorbeeld 3 instructies uitgevoerd te worden, wat snelheidwinst oplevert indien de instructie vaak langskomt. Afspelen van videobeelden is zo'n voorbeeld.

SSE3 heb je nu nog niet zoveel aan, maar over een jaar wel. Verder heeft Venice een betere branch prediction, waardoor hij net iets sneller is dan Winchester. Ook het stroomverbruik is wat lager.

Over dat SLI. Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken als ik jou was. Als je een normaal mooi Gigabyte nForce4 mobo koopt voor 95 euro met een leuke videokaart, heb je een veel betere keus gemaakt. Ik denk namelijk dat jij over anderhalf jaar niet een dan verouderde videokaart erin gaat zetten, zodat je stroomverbruik enorm stijgt, evenals warmteproductie en je performance met slechts 40%, tenzij je op 1600x1200 loopt met FSAA/AF ingeschakeld. Zonder die omstandigheden is de winst zeker beperkt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 09:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik weet niet of je je al eens verdiept hebt in het AMR van Ati, daar kan je zowel een top model en een iets lager model bij elkaar zetten, geen sli bruggetje nodig, etc.

SLI is leuk bedacht, en ready voor de toekomst, er zijn gewoon weg alternatieven die beter zijn.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:56
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
SLI is ook niet mijn favoriet nee.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 23:45
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Btw, PM Wes eens, hij heeft Dual 6800GT setupje.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 10:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2005 @ 03:09 :
Als de TS voor een Antec Sonata Lifestyle gaat, wordt een tagan geen succes, zoveel kabels passen niet in die kleine kast .
Is mij wel gelukt hoor
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:24
crazylegs
Avatar van crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2005 @ 03:09 :


Als de TS voor een Antec Sonata Lifestyle gaat, wordt een tagan geen succes, zoveel kabels passen niet in die kleine kast .
als je het netjes doet kun je heel wat kwijt hoor in de antec sonata lifestyle.. heb er ook zeker geen problemen mee
__________________
mess with the best die like the rest
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2005, 20:04
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-05-2005 @ 03:35 :
SSE is een uitbreiding op de instructieset om multimedia-bewerkingen sneller te laten verlopen door meerdere instructies in één nieuwe instructie om te zetten. Op die manier hoeft er maar 1 instructie in plaats van bijvoorbeeld 3 instructies uitgevoerd te worden, wat snelheidwinst oplevert indien de instructie vaak langskomt. Afspelen van videobeelden is zo'n voorbeeld.

SSE3 heb je nu nog niet zoveel aan, maar over een jaar wel. Verder heeft Venice een betere branch prediction, waardoor hij net iets sneller is dan Winchester. Ook het stroomverbruik is wat lager.

Over dat SLI. Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken als ik jou was. Als je een normaal mooi Gigabyte nForce4 mobo koopt voor 95 euro met een leuke videokaart, heb je een veel betere keus gemaakt. Ik denk namelijk dat jij over anderhalf jaar niet een dan verouderde videokaart erin gaat zetten, zodat je stroomverbruik enorm stijgt, evenals warmteproductie en je performance met slechts 40%, tenzij je op 1600x1200 loopt met FSAA/AF ingeschakeld. Zonder die omstandigheden is de winst zeker beperkt.
Ok. Is er nog 1 die je me aanraad of absoluut afraad? Ik zat zelf te denken aan de Gigabyte k8nf-9 Met een Athlon64 3500+ Venice met een x800xl en 2x 512 mb Kingston geheugen. Ik zat me trouwens te bedenken dat ik ook een DVD-ROM en brander nodig heb. Iemand daar nog suggesties voor? Of maakt dat tegenwoordig niet veel meer uit zolang je maar een beetje een bekend merk koopt?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 20:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nec 3500.

Btw, als wilt gaan overlocken, misschien in de verre toekomst, kan ik je een DFI aanraden, dat is 'het' overlock moederbord van de S939 jongens, zoveel funties wat geen elke MSI, Asus, Gigabyte of andere meuk kan bij benen.

Zelf heb ik de DFI Nf4 SLI-D, koste 160 euro, de Ultra versie dus zonder SLI maar wel te modden naar SLI kost 130.

En dan heb je nog goedkopere moederborden, maar daar missen een paar overlock functies.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 17-05-2005 @ 00:45 :
Btw, PM Wes eens, hij heeft Dual 6800GT setupje.
Inderdaad, ben er zeer te spreken over. En dat er beter alternatieven zijn zal ongetwijfeld wel maar op moment van aanschaffen niet en ben niet het type van als ik nog paar maanden wacht komt er dit en dat enz.


Citaat:
Jolt schreef op 17-05-2005 @ 21:31 :
Nec 3500.

Btw, als wilt gaan overlocken, misschien in de verre toekomst, kan ik je een DFI aanraden, dat is 'het' overlock moederbord van de S939 jongens, zoveel funties wat geen elke MSI, Asus, Gigabyte of andere meuk kan bij benen.

Zelf heb ik de DFI Nf4 SLI-D, koste 160 euro, de Ultra versie dus zonder SLI maar wel te modden naar SLI kost 130.

En dan heb je nog goedkopere moederborden, maar daar missen een paar overlock functies.
NEC 3540, is weer net iets beter en enkel een paar euro duurder, als je nog een 3500 kunt krijgen vraag ik me af.

DFI is zeer zeker een goed moederbord, heb er zelf alleen een probleempje mee, met de SLI-DR wel te verstaan. Maar denk voor iemand die nieuw is met overclocken het verstandiger is met een Asus of MSI te beginnen, wat minder functies wat betreft overclocken maar daarom ook wat eenvoudiger voor een beginneling.
En dat ik een probleem heb met me DRI, lees ook genoeg dat er problemen zijn met Asus en een DiamondMax Plus 10 en MSI met een befaamde stotterbug. Als iemand geen vertrouwen in zichzelf heeft had ik alles bij 1 winkel aangeschaft en door hen laten assembleren. Als er dan iets niet goed werkt kun je er eerder mee heen dan dat je, zoals ik bijvoorbeeld, bij 3 verschillende winkels wat aanschaft. Ligt namelijk altijd aan de ander word je verteld.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Gewoon je MOBO eens RMA'en. Mits dat kan natuurlijk en je een vervangbaar product krijgt. En ook als je gaat beginnen is een DFI zeer fijn. Pre build biossen .
En natuurlijk 4 volt op je vdimms, alleen handig bij BH-5.
TCCD is ook wel leuk en past overal op, maar daar heb je niet veel aan als je CPU niet hoog wilt locken, 275+ HTT.


Maar een X850XT komt zeer dicht in de buurt van de performance van 3x 6800GT/Ultra op 1600x1200 FSAA 8x en AF 16x. De PE versie komt natuurlijk nog dichter bij in de buurt, allebei de kaarten zijn leverbaar en kosten rond de 400/450 euro. Geen slechte keus lijkt mij.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wammus schreef op 17-05-2005 @ 21:04 :
Ok. Is er nog 1 die je me aanraad of absoluut afraad? Ik zat zelf te denken aan de Gigabyte k8nf-9 Met een Athlon64 3500+ Venice met een x800xl en 2x 512 mb Kingston geheugen.
Gigabyte K8NF-9 is een supermooi bord, dus die kan ik zeker aanraden. Heeft ook voldoende overclock opties en is heel mooi afgewerkt. Qua processor moet je een overweging doen: of 100 euro meer uitgeven en een 3500+ kopen. Maar je kunt ook 100 euro besparen door een 3000+ Venice te nemen en deze overclocken, waarbij hij de 3500+ zeker haalt, en 4000+ ook wel. Of je dat wilt is aan jou, ik zou het doen.
Citaat:
Ik zat me trouwens te bedenken dat ik ook een DVD-ROM en brander nodig heb. Iemand daar nog suggesties voor? Of maakt dat tegenwoordig niet veel meer uit zolang je maar een beetje een bekend merk koopt?
Je hoeft geen DVD-ROM en brander apart te kopen, dat is onzin. Koop één DVD-brander. LiteOn of NEC zijn prima branders, koop de nieuwste. Bij NEC is dat de 3540, bij LiteOn weet ik niet zeker. Andere merken zou ik voorzichtig mee zijn.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
4000+ haalt ie nooit, heeft geen 1mb l2 cache, daarbij doet een Venice ook niet altijd 2700 mhz out of the box, en daarbij moet je fatsoenlijk geheugen halen, met dat bord valt BH-5, CH-5, Winbond UTT allemaal al af

Als hij bespaart op zijn processor, kan hij het beter uitgeven voor een overlock moederbord en fatsoenlijke reepjes geheugen.

Ik zeg niet dat dat Gigabyte moederbord slecht is, maar een DFI kan hij zowizo niet bijbenen, geen enkel S939 moederbord. DFI is er voor gemaakt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 00:02
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Zoals ik al melde ben ik op zich niet heel erg geintereseerd in overclocken. Ik zou om eerlijk te zijn niet eens weten hoe het moet. Ik ga dus mooi voor de gigabyte met 3500+. Dan weet ik iig zeker dat ik goede prestaties heb en kan ik altijd nog kijken of ik er wat meer uit kan halen . Nog 1 vraag. Maakt het iets uit of ik de onderdelen in de winkel haal of op internet bestel? Zo ja weten jullie dan waar het het goedkoopst is maar waar ik wel goede service krijg zodat als er iets mis is ik iig garantie heb?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 00:05
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
www.alternate.nl
www.azerty.nl
www.bytesatwork.be
www.icomputers.nl
www.komplett.nl (Die heeft de goedkoopste X800XL)
Allemaal top zaken, zou het via internet halen, meeste shops hebben niet eens het op voorraad.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:07
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Vraagje, gaan deze voeding en dit mobo samen?

Mobo: Gigabyte MB K8NF-9 (met 3000+ erop)

Voeding:
Fortron 400 watt (E-) ATX voeding
Fortron 400 watt (E-) ATX voedingOmschrijving:
Deze 400 Watt PSU is geschikt voor alle (E)ATX en Pentium 4 systemen. De 12 CM ventilator in de voeding zorgt voor optimale en stille koeling. De voeding wordt geleverd inclusief converter van 24 pins naar 20 pins.
Technische specificaties:
Merk en type
Merk Fortron
Type FSP400-60THN-P
Specificaties
Vermogen 400 Watt
Soort (E)-ATX
Koeling 12 cm Fan
Lownoise ja
Garantie
Garantie 1 jaar
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:16
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Jah, maar zorg wel dat hij PCI-E connectors heeft. Handig als je 6800GT/X800XL of hoger 3dkaartje gaat kopen, of is het nog een AGP bord?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:20
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Het wordt een systeempje voor m'n pa die heel erg af ene toe eens een spelletje gaat spelen, dus zo'n 3D-kaart is overbodig. Het is wel een PCIe mobo. Ik gooi er denk ik een Geforce 6200 128 MB bij. Ie3ts over gelezen in Computeridee, schijnt de ideala kaart te zijn voor af en toe eens een spelletje (en nee, geen games zoals doom 3 of half-life 2) zoals Delta force black hawk down
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ach een 6200TC is altijd wel leuk .

Kan je unlocken naar een 6600 btw met rivatuner .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:48
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Hehe, zodra me pa iets snellers wil (kan me niet voorstellen dat ie het nodig heeft, maja )zal ik dat eens proberen Als ik het dan verkloot zou ie tioch al een nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 14:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nieuwe kopen?Je hebt garantie .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuw systeem vs boosten oude
barkrukkie
6 29-07-2009 15:38
Software & Hardware P5K-e en E6750
Duitsers
5 21-01-2008 10:29
Software & Hardware Socket 939 vs M2
Verwijderd
14 27-02-2006 19:00
Software & Hardware [systeem] nieuw en hoognodig. fouten/te duur?
BendeBen
10 23-01-2006 12:43
Software & Hardware [Algemeen] Geheugen upgraden?
Verwijderd
34 12-07-2004 19:05
Software & Hardware Nieuw systeem voor Oracle.
jeroen1107
5 16-12-2001 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.