Oud 09-11-2007, 15:22
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Stel je voor; als het later mogelijk wordt om veroudering tegen te gaan, hoe zouden ze dit dan waarschijnlijk doen en zou het wel slim zijn (ivm overbevolking en wat allemaal niet), of worden daar ook weer oplossingen voor gevonden?

Of is het volgens jou gewoon helemaal niet mogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2007, 16:19
Verwijderd
Mensen zullen altijd dood blijven gaan aan ziektes, oorlog, honger en ongelukken, daar verandert niks aan. Wel wordt de leeftijd waarop men "aan ouderdom" overlijdt steeds hoger, maar daar zit natuurlijk ook een grens aan. Ik zie dus geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mensen zullen altijd dood blijven gaan aan ziektes, oorlog, honger en ongelukken, daar verandert niks aan. Wel wordt de leeftijd waarop men "aan ouderdom" overlijdt steeds hoger, maar daar zit natuurlijk ook een grens aan. Ik zie dus geen probleem.
Of er een grens aan zit weet ik niet, maar ik denk niet dat men ooit het verouderingsproces zou willen stoppen. De wereld is al overbevolkt genoeg. Sowieso zijn er nu al mensen die dik honderd worden, nog even en je zit met je pensioen pas op de helft, lekker profiteren de rest van je leven
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Of er een grens aan zit weet ik niet, maar ik denk niet dat men ooit het verouderingsproces zou willen stoppen. De wereld is al overbevolkt genoeg. Sowieso zijn er nu al mensen die dik honderd worden, nog even en je zit met je pensioen pas op de helft, lekker profiteren de rest van je leven
Ik ben niet voor niets voor een forse verhoging van de AOW-leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:39
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Mwah je moet eerst kijken wat uiteindelijk de dood veroorzaakt...

Celverlies/Atrophie
Stamcellen ontwikkelen om de verloren cellen te vervangen of chemicalieen gebruiken om het verdelen van cellen te stimuleren

Kanker
Stamceltherapie heeft bijeffecten.. Dus gentherapie?

Mitochondriale mutaties
De hardnodige mitochondriale genen kopieren en in de nucleus van de cel plaatsen zodat ze niet kunnen muteren en ziektes kunnen veroorzaken

Cellen die je niet wilt (vetcellen bv)
Immuunsysteem stimuleren om ze te vernietigen

Proteines buiten de cel
De proteine die weefsel, aders etc. sterk maakt. Specifieke chemicalieen kan het proteine beter laten bewegen en alle "troep" verwijderen die je in je leven opdoet.

"Troep" buiten de cel
Bv slijm/plak/etc. dat Alzheimer veroorzaakt. Beta-brekers kunnen dit misschien verwijderen.

"Troep" in de cel
Extra enzymen van bacteria kunnen aan cellen gegeven worden om de troep in toom te houden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:55
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
dood is een ziekte?

opzich mooie opvatting.
__________________
Man. Today is so loopy.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Of er een grens aan zit weet ik niet, maar ik denk niet dat men ooit het verouderingsproces zou willen stoppen. De wereld is al overbevolkt genoeg. Sowieso zijn er nu al mensen die dik honderd worden, nog even en je zit met je pensioen pas op de helft, lekker profiteren de rest van je leven
Denk niet dat mensen zo oud kunnen worden. Je lichaam slijt, ook zonder ziektes.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:34
Osmoian
Osmoian is offline
Als zoiets mogelijk zou zijn, zou er misschien zoiets als bewuste selectie moeten komen? Dat wil zeggen mensen die zich in de samenleving hebben bewezen en een duidelijke maatschappelijke functie hebben zouden alleen recht hebben op dit middel tegen ouderdom. Denk hierbij aan artsen, wetenschappers etc.

Maar goed dit brengt ook weer tal van problemen met zich mee zoals wie heeft er nou recht op en wie niet? De vraag wie namelijk een maatschappelijke functie heeft valt altijd wel over te twisten.

Maar goed als het middel tegen ouderdom is uitgevonden, is er vast ook al iets uitgevonden waardoor mensen op de maan/andere planeten kunnen leven waardoor die bewuste selectie helemaal niet nodig zal zijn.

Het hele idee van een soort drankje tegen ouderdom lijkt me zowieso al niet uitvoerbaar, ik bedoel dit zou inhouden dat iedereen veel langer zal moeten blijven werken en wie wil dat nou?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 20:48
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
ik bedoel dit zou inhouden dat iedereen veel langer zal moeten blijven werken en wie wil dat nou?
Then again, wie wilt er sowieso langer leven op deze aardkloot? Het was alleen een stelling waar ik niet helemaal uit was.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 00:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Of er een grens aan zit weet ik niet, maar ik denk niet dat men ooit het verouderingsproces zou willen stoppen. De wereld is al overbevolkt genoeg. Sowieso zijn er nu al mensen die dik honderd worden, nog even en je zit met je pensioen pas op de helft, lekker profiteren de rest van je leven
Als mensen ouder worden, zijn ze ook in staat langer te werken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 01:38
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Wat heeft iedereen toch met werken (en studeren)?

Als ik de woorden alleen al hoor moet ik spontaan kotsen :')
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Wat heeft iedereen toch met werken (en studeren)?

Als ik de woorden alleen al hoor moet ik spontaan kotsen :')
Aan de andere kant, als je toch het eeuwige leven hebt, kan je net zo goed dertig jaar over je studie doen.
Dan wordt studeren voor veel meer mensen een optie.
Of we blij met die dertig-jaar studenten moeten zijn is natuurlijk weer wat anders..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heeft iedereen toch met werken (en studeren)?
Nou ja, dat krijgt dingen gedaan in het leven, dus..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 14:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Het jammere van de hogere levensverwachting is dat de menselijke geest niet meegroeit. Vijftig jaar werken zal altijd aan blijven voelen als vijftig jaar werken, of je levensverwachting nou 100 is of 150. En aangezien de kwaliteit van ons genetisch materiaal niet omhoog gaat (de schadelijke externe factoren worden gewoon weggenomen), zullen die extra jaren lichamelijk vast niet al te plezierig uitpakken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 16:58
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Nou ja, dat krijgt dingen gedaan in het leven, dus..
het brengt je in ieder geval dichter bij de dood.
elke volle werkdag is toch weer 8 uur verder.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
het brengt je in ieder geval dichter bij de dood.
elke volle werkdag is toch weer 8 uur verder.
ohnoes
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:34
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Aan de andere kant, als je toch het eeuwige leven hebt, kan je net zo goed dertig jaar over je studie doen.
Dan wordt studeren voor veel meer mensen een optie.
Of we blij met die dertig-jaar studenten moeten zijn is natuurlijk weer wat anders..
nou.. nee.. de overheid wil graag wat zij investeren in het onderwijs binnen niet al te grote termijn terugzien in werkresultaten.

het onderwijs is geen liefdadigheidsinstelling, tis om men om te vormen tot efficient, presterend gereedschap van de maatschappij.
er is een economie en langzaam rottende verzorgingsstaat om te onderhouden.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wat heeft iedereen toch met werken (en studeren)?

Als ik de woorden alleen al hoor moet ik spontaan kotsen :')
Ja, dat jij een luie profiteur bent, wisten we al.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2007, 18:29
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ja, dat jij een luie profiteur bent, wisten we al.
Lui? Jawel... Profiteur? Hmm dat is discussieerbaar.

Citaat:
Nou ja, dat krijgt dingen gedaan in het leven, dus..
Dan praat ik liever over de dingen die je gedaan krijgt door opleiding/werk...

...Want die krijg je ook door van een uitkering te trekken waar jullie (en waarschijnlijk ook Chimera) voor werken :')

Als ik in jullie schoenen stond dan zou ik allang gaan.

Citaat:
Het jammere van de hogere levensverwachting is dat de menselijke geest niet meegroeit. Vijftig jaar werken zal altijd aan blijven voelen als vijftig jaar werken, of je levensverwachting nou 100 is of 150. En aangezien de kwaliteit van ons genetisch materiaal niet omhoog gaat (de schadelijke externe factoren worden gewoon weggenomen), zullen die extra jaren lichamelijk vast niet al te plezierig uitpakken.
Ja, het zou psychologisch natuurlijk ook veel effect hebben. Je maakt meer mee en je zou een soort van "nieuwe fase" krijgen met nieuwere opvattingen over het leven (je hebt bv puberteit, midlife crisis etc. etc., misschien komt er wel iets nieuws). Wijsheid en intelligentie zouden misschien ook aangepast worden...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 20:10
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
met zo'n ouderdom zouden er echt subliem wijze mensen over de aarde kunnen rondlopen.
dat zouden pas gouden eeuwen zijn.
wss hele sektes en al.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 15:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
nou.. nee.. de overheid wil graag wat zij investeren in het onderwijs binnen niet al te grote termijn terugzien in werkresultaten.

het onderwijs is geen liefdadigheidsinstelling, tis om men om te vormen tot efficient, presterend gereedschap van de maatschappij.
er is een economie en langzaam rottende verzorgingsstaat om te onderhouden.
bij een lang leven veranderd mogelijk onze kijk op de term 'niet al te grote termijn,' is wat Robo in de eerste plaats aangeeft met zijn voorbeeld.

Op je tweede stukje: en de studie keltische taal en cultuur dan?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 15:05
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Het jammere van de hogere levensverwachting is dat de menselijke geest niet meegroeit. Vijftig jaar werken zal altijd aan blijven voelen als vijftig jaar werken, of je levensverwachting nou 100 is of 150. En aangezien de kwaliteit van ons genetisch materiaal niet omhoog gaat (de schadelijke externe factoren worden gewoon weggenomen), zullen die extra jaren lichamelijk vast niet al te plezierig uitpakken.
Dit blijft ook een interessante vraag: ook als je alzheimer wegneemt, is een leven in onze maatschappij wel vermakelijk genoeg om het 150 jaar te lijden? Er zijn genoeg mensen die op hun 80ste nog met hun werk bezig of bezig zouden willen zijn, maar er zijn ook mensen die er op hun 50ste al genoeg van hebben.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 17:26
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
bij een lang leven veranderd mogelijk onze kijk op de term 'niet al te grote termijn,' is wat Robo in de eerste plaats aangeeft met zijn voorbeeld.

Op je tweede stukje: en de studie keltische taal en cultuur dan?
dat weet ik. desalniettemin moeten zoveel mogelijk mensen hard werken om de consumptiemaatschappij goed draaiende te houden.
dat we langer leven wil niet zeggen dat we beter presteren.

en die studie? je zult er vast wel werk mee kunnen vinden, misschien is er zelfs een speciale sector voor.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 19:14
deoxyribose
deoxyribose is offline
Denk niet dat je 150 jaar zou willen leven ook al zou het kunnen. Op een gegeven moment heb je het wel gezien.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 04:14
Verwijderd
Citaat:
Denk niet dat mensen zo oud kunnen worden. Je lichaam slijt, ook zonder ziektes.
Je lichaam heeft ook de capaiteiten om die slijtage aan te pakken (een deel van de bevolking kan zelf geheel nieuwe lichamen aanmaken!) Of het makkelijk is om dit te stimuleren zonder ingrijpende genetische verandering, is weer een heel ander punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2007, 04:16
Verwijderd
Citaat:
Denk niet dat je 150 jaar zou willen leven ook al zou het kunnen. Op een gegeven moment heb je het wel gezien.
Dan kijk je niet genoeg, denk ik. Al leef je 500 jaar, dan heb je nog niet alles op deze aardkloot gezien, laat staan alles wat eromheen te beleven valt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 10:17
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dan kijk je niet genoeg, denk ik. Al leef je 500 jaar, dan heb je nog niet alles op deze aardkloot gezien, laat staan alles wat eromheen te beleven valt.
misschien wil je dat ook wel gewoon niet?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
misschien wil je dat ook wel gewoon niet?
Ik wel. Noem het maar een overmaat aan nieuwsgierigheid.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 16:16
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ik wel. Noem het maar een overmaat aan nieuwsgierigheid.
Ik niet. Als ik ook het dagelijks leven in de gazastrook zou willen zien, haalde ik de 500 sowieso niet.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 21:27
Verwijderd
Dus langer leven is niet voor idereen een mooi idee. Ben benieuwd naar de percentages, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 22:18
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
denk je in hoeveel respect je afdwingt met zo'n hoge leeftijd en alle wijsheid en kennis die er mee arm in arm gaat.
aan de andere kant is het voor jezelf misschien niet zo'n zegen.. zoveel jaren waarin je zoveel mensen hun leventjes ziet leven, kapot gaan en dood gaan..
en tis wss de kennis van deze wereld en mensen die je geest juist vermoeid en het leven ondragelijk maakt.
of je moet natuurlijk een optimist en idealist in hart en nieren zijn.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 17:39
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
denk je in hoeveel respect je afdwingt met zo'n hoge leeftijd en alle wijsheid en kennis die er mee arm in arm gaat.
aan de andere kant is het voor jezelf misschien niet zo'n zegen.. zoveel jaren waarin je zoveel mensen hun leventjes ziet leven, kapot gaan en dood gaan..
en tis wss de kennis van deze wereld en mensen die je geest juist vermoeid en het leven ondragelijk maakt.
of je moet natuurlijk een optimist en idealist in hart en nieren zijn.
Ik vraag me toch af of mensen wél wijs worden als je ze alleen maar nóg meer tijd geeft.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 18:30
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Dan kijk je niet genoeg, denk ik. Al leef je 500 jaar, dan heb je nog niet alles op deze aardkloot gezien, laat staan alles wat eromheen te beleven valt.
Al reis ik nog de hele aarde rond met m'n backpackje, wat ik ook overigens wil gaan doen. Daar heb je geen 150 jaar voor nodig. Wat wil je nog meer zien dan? Ik studeer genetica overigens, waar men zich met dit soort vragen bezig houdt. Ik vind een langer leven niet zo nodig.

Laatst gewijzigd op 17-11-2007 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 18:51
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik studeer genetica overigens, waar men zich met dit soort vragen bezig houdt
Ik ook (maar dan niet op een 'school' brrr kutwoord) heb je nog meer informatie misschien?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 18:58
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Ik ook (maar dan niet op een 'school' brrr kutwoord) heb je nog meer informatie misschien?
Hoe kan je niet op een school genetica studeren? Sowieso moet je weten hoe genetische technieken werken, en daarvoor moet je ze uitvoeren(blots, PCR, elektroforese)

Met ouderdomsprocessen houd ik mij nauwelijks bezig eigenlijk, afgezien van het idee dat telomeren steeds korter worden naarmate cellen vaker delen. Ook logisch, want tot dit jaar had ik geen medische biologie.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:11
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Hoe kan je niet op een school genetica studeren? Sowieso moet je weten hoe genetische technieken werken, en daarvoor moet je ze uitvoeren(blots, PCR, elektroforese)

Met ouderdomsprocessen houd ik mij nauwelijks bezig eigenlijk, afgezien van het idee dat telomeren steeds korter worden naarmate cellen vaker delen. Ook logisch, want tot dit jaar had ik geen medische biologie.
dat telomeren steeds korter worden heb k al eens op discovery channel gezien,
vertel wat nieuws..
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2007, 19:20
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ik zeg toch dat ik mij niet bezig houd met ouderdomsprocessen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:23
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hoe kan je niet op een school genetica studeren? Sowieso moet je weten hoe genetische technieken werken, en daarvoor moet je ze uitvoeren(blots, PCR, elektroforese)
En daarvoor moet je ze niet uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:27
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
En daarvoor moet je ze niet uitvoeren.
Wat jij dan doet heet dan ook geen 'studeren' maar op je luie reet zitten. Tijdens een gemiddelde practicumdag zou je je niet redden. Na m'n MSc mag ik me een geneticus noemen, en jij mag jezelf dat niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:27
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik zeg toch dat ik mij niet bezig houd met ouderdomsprocessen?
wil je dan wat anders vertellen,
k wil meer weten over genetica

ik kan me van best lang geleden herinneren dat er eens een documentaire was over wormpjes wiens telomeren wel herstelden..
echter waren er uiteindelijk weer andere problemen (naast externe factoren zoals ziekte) die er voor zorgden dat de wormpjes niet oneinidig oud konden worden.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~

Laatst gewijzigd op 17-11-2007 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Al reis ik nog de hele aarde rond met m'n backpackje, wat ik ook overigens wil gaan doen. Daar heb je geen 150 jaar voor nodig. Wat wil je nog meer zien dan? Ik studeer genetica overigens, waar men zich met dit soort vragen bezig houdt. Ik vind een langer leven niet zo nodig.
dan heb je de andere 70% van deze aarde nog te gaan...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:35
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Wat jij dan doet heet dan ook geen 'studeren' maar op je luie reet zitten. Tijdens een gemiddelde practicumdag zou je je niet redden. Na m'n MSc mag ik me een geneticus noemen, en jij mag jezelf dat niet.
Tijdens een gemiddelde practicumdag zou ik jou vernederen. Na jouw MSc mag jij je geneticus noemen en ik niet maar weet ik nog steeds 40x zoveel als jij. Jij mag inderdaad meer en hebt er bewijs voor. Dat je in de hierarchie van de maatschappij op een bepaald gebied superieur tot mij bent wilt niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk bent.

Maar ik neem je denkwijze niet kwalijk, dit is een trend die ik de laatste tijd veel zie.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:37
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
dan heb je de andere 70% van deze aarde nog te gaan...
Onderwater bedoel je? Daarom ben ik ook bezig met m'n duikopleiding
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:37
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Tijdens een gemiddelde practicumdag zou ik jou vernederen. Na jouw MSc mag jij je geneticus noemen en ik niet maar weet ik nog steeds 40x zoveel als jij. Jij mag inderdaad meer en hebt er bewijs voor. Dat je in de hierarchie van de maatschappij op een bepaald gebied superieur tot mij bent wilt niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk bent.

Maar ik neem je denkwijze niet kwalijk, dit is een trend die ik de laatste tijd veel zie.
haha.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:41
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Tijdens een gemiddelde practicumdag zou ik jou vernederen. Na jouw MSc mag jij je geneticus noemen en ik niet maar weet ik nog steeds 40x zoveel als jij. Jij mag inderdaad meer en hebt er bewijs voor. Dat je in de hierarchie van de maatschappij op een bepaald gebied superieur tot mij bent wilt niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk bent.

Maar ik neem je denkwijze niet kwalijk, dit is een trend die ik de laatste tijd veel zie.
ik moet zeggen dat mijn psych behoorlijk kundig is,
maarja das ook een vakgebied dat gaat om nadenken (met de nodige verantwoordelijkheid)

toch heb je gelijk studie zegt weinig, het gaat vooral om de nieuwsgierigheid en motivatie van mensen om nieuwe dingen op te zoeken en te leren.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 20:00
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
[quote]ik moet zeggen dat mijn psych behoorlijk kundig is,
maarja das ook een vakgebied dat gaat om nadenken (met de nodige verantwoordelijkheid)[quote]

Sommige psychologen zijn ook heel kundig.

Citaat:
toch heb je gelijk studie zegt weinig, het gaat vooral om de nieuwsgierigheid en motivatie van mensen om nieuwe dingen op te zoeken en te leren.
Is ook zo. Ik geloof heus wel dat deoxyribose het goed doet in haar opleiding etc. maar ze begint weer met cold reads die nergens van kloppen:

Citaat:
Wat jij dan doet heet dan ook geen 'studeren' maar op je luie reet zitten. Tijdens een gemiddelde practicumdag zou je je niet redden. Na m'n MSc mag ik me een geneticus noemen, en jij mag jezelf dat niet.
Ik zal onze vriend Siegmund Freud erbuiten laten deze keer.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 20:26
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Is ook zo. Ik geloof heus wel dat deoxyribose het goed doet in haar opleiding etc. maar ze begint weer met cold reads die nergens van kloppen:



Ik zal onze vriend Siegmund Freud erbuiten laten deze keer.
Ik heb echt geen idee wat een cold read is en deze vraag zal ik vast betreuren, maar goed: heeft Freud hier nu weer mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 23:41
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik heb echt geen idee wat een cold read is en deze vraag zal ik vast betreuren, maar goed: heeft Freud hier nu weer mee te maken?
cold read = koude post, kille opmerking.
freud heeft mooie uitspraken die jouw vooroordelen over het niveau van maatschappelijk geeduceerde mensen ten opzichte van zelf-geeduceerde mensen ontkrachten.
maar dat is meer armoed zijn terrein. ik geef weinig om die lang dode filosofen en wijzen. ze zijn dood, mogen ze rusten in vrede.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 00:02
Luego
Luego is offline
Mensen 'moeten' dood blijven gaan, en 'op tijd'. Kun je een vrij simpel wiskundig exponentiëel modelletje op loslaten; anders gaan er dingen niet goed.
En stel je voor, zie je je eigen kleinkinderen dement worden .

Offtopic:
@ Armoed(/Inanis): Jij antwoordt echt op elke belachelijke post van jezelf met je hulpaccountje, of niet?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 00:26
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Mensen 'moeten' dood blijven gaan, en 'op tijd'. Kun je een vrij simpel wiskundig exponentiëel modelletje op loslaten; anders gaan er dingen niet goed.
En stel je voor, zie je je eigen kleinkinderen dement worden .

Offtopic:
@ Armoed(/Inanis): Jij antwoordt echt op elke belachelijke post van jezelf met je hulpaccountje, of niet?
nee we voelen elkaar gewoon goed aan,
en ik ben het veel met m eens, weet niet hoe het van zijn kant zit.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De effecten van het rookverbod
T_ID
266 12-08-2009 19:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Genetische manipulatie muggen om malaria te verslaan
Gatara
109 04-03-2005 23:24
Levensbeschouwing & Filosofie Waar komt god vandaan?
Love & Peace
456 06-01-2005 09:28
Lichaam & Gezondheid De gezondheidszorg is zo goed, dat tegenwoordig geen mens meer gezond is....
Thee Muts
26 13-11-2004 12:35
Drugs & Alcohol Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 14
Verwijderd
500 03-12-2003 19:29
Lichaam & Gezondheid enquête over vlokkentest e.d.
Lindansje
5 13-06-2002 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.