Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2008, 08:38
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Rouvoet noemt seksmoraal jeugd 'losgeslagen'
Uitgegeven: 10 november 2008 06:28
Laatst gewijzigd: 10 november 2008 07:11

DEN HAAG - Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) wil een maatschappelijke discussie over de in zijn ogen "losgeslagen seksmoraal van de jeugd". Dat zei hij maandag in een interview met het AD.
Novum

"Een meisje wordt gezien als gebruiksartikel en seks als ruilmiddel. Het begrip liefde speelt bij deze jongeren geen rol meer."

Rouvoet benadrukte geen wettelijke maatregelen te eisen, maar een breed debat te willen. "Dit is meer dan een opvoedprobleem, het is een maatschappelijk probleem."

De bewindsman deed de uitspraken naar aanleiding van de documentaire Sex Sells, die vorige week op de televisie te zien was. Daarin vertellen jongeren onder meer seks te zien als ruilmiddel.

Garagebox

"Als de mentaliteit onder jongeren is dat je even naar een garagebox gaat en een meisje pakt als je zin hebt in seks, dan verdwijnt toch elk normaal zicht op relaties? Veel kinderen hebben een scheef beeld van seks, vriendschappen en relaties. En dat kán geen gezonde invloed hebben op de samenleving", stelt de minister.

"Met 85 procent van de kinderen gaat het goed, maar als je kijkt naar de overige 15 procent, heb je het nog over heel veel kinderen met gedragsproblemen."

Ernstig probleem

Volgens Rouvoet staat er "een generatie op het spel". "Dit gaat niet om kleinigheden, het is echt een zeer ernstig probleem aan het worden. En echt niet alleen in de Bijlmer. Veel ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen allemaal bezighoudt."
Nou, zeg het maar mensen: Heb je nog alleen maar seks voor de ruil? Of word je in deze wereld nog wel eens verlieft? Moeten we hier spreken van een groot gebrek aan morele waarden of een welkome afwezigheid van een religieus keurslijf?

Ik denk dat Rouvoet het gewoon jammer vindt dat de gemiddelde Nederlandse puber niet meer in refo-rok loopt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2008, 08:56
Verwijderd
De mentaliteit van jongeren is niet veranderd. Men is er alleen opener over. Het leeuwendeel van de jongeren gaat nog "gewoon" relaties aan, zoals Rouvoet zelf ook al aangeeft.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 09:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
toch is het wel vrij absurd dat jochies van 12 seks zien al een soort product. Dat ze het vrij normaal vinden om het met zomaar iemand te doen. De documentaire liet echter ook zien dat er zat pubers zijn die er niet zulke bizarre denkwijzen op nahouden
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 09:44
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
"Als de mentaliteit onder jongeren is dat je even naar een garagebox gaat en een meisje pakt als je zin hebt in seks, dan verdwijnt toch elk normaal zicht op relaties?
De term 'normaal' impliceert een norm. Ik ben als jongere niet van plan mij de seksuele normen van Rouvoet op te laten leggen. Wie is Rouvoet om te bepalen wat normaal is?
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 12:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Over welke jongeren heeft Dre het precies? Die documentaire ging vooral over een paar uitzonderingen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 12:29
Verwijderd
Weer een verkapte poging van Rouvoet om zijn christelijke waarden aan ons op te dringen. Net zoals het hele ministerie van Jeugd en Gezin.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 14:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
toch is het wel vrij absurd dat jochies van 12 seks zien al een soort product.
Socrates beklaagde zich daar ook al over. Een paar millennia later, en met geen verandering tussen dat punt en het heden, denk ik dat het veilig is om aan te nemen dat het onder bepaalde minder begaafde segmenten van de jeugd gewoon de natuurlijke staat der dingen is, en niets om je zorgen over te maken.

En Rouvoet verdient gewoon een motie van wantrouwen. Hij zit maar op zijn luie achterwerk dit soort dingen te roepen, terwijl zijn gezinsdoctrine voor de Jeugdzorg nog dagelijks honderden slachtoffers maakt onder kinderen. Daar doet hij sinds zijn aantreden al helemaal niets aan, en ook op andere punten is er een verslechtering te zien. Dan is de conclusie onontkoombaar dat de minister in kwestie incompetent is, en vervangen moet worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 15:47
Verwijderd
Seks is doodnormaal. Zonder seks geen mensheid.
Loskoppelen van liefde en seks is al helemaal prettig; zo hebben lelijkerds een veel betere kans op keiharde batsseks.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 16:55
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
alsof hij er iets aan kan doen, de prutser.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 17:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik hoor net op tv 'hij is geschrokken van een documentaire'. Wat een knulletje.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 18:31
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Ik vind dat men van seks niet iets heiligs moet maken... je kunt het zo speciaal maken als je het zelf wil. Wie zijn wij om meisjes/jongens verbieden seks als een ruilmiddel te gebruiken ? Hoezo zou dat een slechte ontwikkeling zijn, als je het zelf beoogt ?

Het wordt lastiger wanneer zeer jonge kinderen (11-14) erbij betrokken worden, die de consequenties van hun eigen acties niet kunnen overzien. Nu moet ik bekennen dat ik niet weet op wat voor manier het schade oplevert wanneer je te vroeg met seks begint, maar mijns inziens vloeit een hoop voort uit het feit dat de maatschappij het veroordeelt wanneer je seks niet op de christelijke manier bedrijft.

Rouvoet is denk ik gewoon een beetje frusti omdat het refo-rampetampen met die trien van hem ook niet alles is en daarom iedereen ook niet van seks mag genieten.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 19:01
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Ik denk niet dat iemand zich hier zorgen over hoeft te maken. Ik kan zo niks bedenken hoe Rouvoet hier iets tegen wil gaan doen.

Enja, als hij verplichte "liefdes voorlichting" gaat voorschrijven voor middelbare scholen is dat vooral een middagje onzinnen voor middelbare scholieren, meer niet.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 20:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk niet dat iemand zich hier zorgen over hoeft te maken. Ik kan zo niks bedenken hoe Rouvoet hier iets tegen wil gaan doen.
Miljoenen subsidiegeld stoppen in het drukken van extra bijbels om die losbandige jeugd wat bij te brengen?

Anyway, iets serieuzer, onderschat nooit de incompetentie van dat soort figuren. Hij verzint de meest onzinnige dingen, net zoals hij de afgelopen jaren al onderzoekscommissie op onderzoekscommissie stapelde zonder daadwerkelijk echt iets te doen. Dus als Rouvoet of een vergelijkbare mafkees iets in zijn bol krijgt, moet je het in de kiem smoren om te voorkomen dat er weer een of ander onzinnig plan subsidiemiljoenen kan scoren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 21:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Goh jeugd en gezin wordt wakker uit de zomerslaap.

Citaat:
Volgens Rouvoet staat er "een generatie op het spel". "Dit gaat niet om kleinigheden, het is echt een zeer ernstig probleem aan het worden. En echt niet alleen in de Bijlmer. Veel ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen allemaal bezighoudt."
Vanzelfsprekend kan ik maar op 1 manier antwoorden:
Citaat:
What we have to do is deal with it when these idividuals are young enough. If you want to be saved, not in a religious sense, but not to constitute what this country at times calls it's trow-away childern
We seem to be approaching an age of the gross. We all have this idea that we should move up from our parents station and each generation should do a little bit better.

Citaat:
"Als de mentaliteit onder jongeren is dat je even naar een garagebox gaat en een meisje pakt als je zin hebt in seks"
Hoe?
Citaat:
Veel ouders weten vaak niet eens wat hun kinderen allemaal bezighoudt.
Goh impliceer je hier nu een lange-termijn effect van de VOC mentaliteit
Citaat:
Ik hoor net op tv 'hij is geschrokken van een documentaire'.
Ik heb inderdaad direct kijkwijzer gebeld waarom het spinnetje niet getoond werd.
Citaat:
Hoezo zou dat een slechte ontwikkeling zijn, als je het zelf beoogt ?
Is seks niet per definitie een ruilmiddel, hetzij tegen materie (valuta/goederen) hetzij tegen affectie (mentaal)
Citaat:
oplevert wanneer je te vroeg met seks begint
Dan wordt je een duivelaanbidder net als ik
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 10-11-2008 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 11:53
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Is seks niet per definitie een ruilmiddel, hetzij tegen materie (valuta/goederen) hetzij tegen affectie (mentaal)
Of voor binding met een ander dmv kinderen. Want met meneer Rouvoet kunnen we weer lekker terug naar de 'moetjes' van vroeger
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 13:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Of voor binding met een ander dmv kinderen. Want met meneer Rouvoet kunnen we weer lekker terug naar de 'moetjes' van vroeger
Die binding is ook niet bepaald feilloos.

Ik ben er nog niet uit wat negatiever is, terug naar die waarden of door naar de toekomst, misschien wordt het ooit nog eens wat met die mensbeesten, misschien niet.

ik betwijfel ten zeerste dat seks nu eerder wordt gedaan, wel vrijer en duidelijker, maar hoe dat negatief is?
even terug naar Rouvoets tijd, voorlichting over veilige seks, voorkomen van ongewenste zwangerschappen en SOA's???

En dan moet je ook nog even kijken naar de communicatieverschillen, toendertijd was alles binnen de gemeenschap, waardoor je ook niet wilde afgaan binnen die gemeenschap, i.t.t. de vrij onbeperkte mogelijkheden nu.

Waarom niet gelijk door naar de volgende extremiteit (vergeef me dat ik vergeten ben welk land het is) als een vrouw verkracht wordt haar zien als afval die de familie beschaamd heeft, of nog beter terug de grot in en gewoon meesleuren aan het haar!

Strak plan hoor

Maar ja hoeren bestaan inderdaad, toen ook al.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 11-11-2008 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor net op tv 'hij is geschrokken van een documentaire'. Wat een knulletje.
Ik dat christentuig geen tv keken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik hoor net op tv 'hij is geschrokken van een documentaire'. Wat een knulletje.
Ook even leuk om bij die statement te bedenken: wie het nieuws, de achtergronden en docu's volgt, is dus even goed geïnformeerd over een onderwerp, als de minister die daarover gaat, die voor dat doel honderden ambtenaren betaald.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2008, 15:37
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ook even leuk om bij die statement te bedenken: wie het nieuws, de achtergronden en docu's volgt, is dus even goed geïnformeerd over een onderwerp, als de minister die daarover gaat, die voor dat doel honderden ambtenaren betaald.
Alsof de breezercultuur nog niet bekend was uhu... Die documentaire bracht, naast goedkoop scoren over de rug van kinderen, helemaal niets nieuws en bovendien bevestigde het de stelling die het in de intro poneerde geenszins... waardeloos.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 15:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, de Rutgers-Nissostichting ook heel droogjes over Rouvoets beweringen: 'dat zien we niet in de feiten terug'.

Het wetenschappelijke equivalent van iemand keihard uitlachen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oja die is ook minister.

Op tv zeiden ze dat het om minder dan 5% ging dus dat lijkt me geen brede maatschappelijke discussie waard, maar ze doen maar. Het enige wat ik jammer vind is dat ik die meisjes nooit tegenkom
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Op tv zeiden ze dat het om minder dan 5% ging
Dat wat om minder dan 5% ging?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:34
Verwijderd
Dat minder dan 5% van de jongeren er een dergelijke seksuele moraal op nahoudt, gok ik.

Rouvoet zou trouwens gezegd hebben dat er 'een generatie op het spel staat'. Uit deze cijfers moet ik toch anders concluderen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 16:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dat wat om minder dan 5% ging?
Minder dan 5% van de jongeren neukt voor een bigmac.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 19:51
Verwijderd
2% meen ik me ergens van te herinneren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2008, 21:52
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik durf anders wel te wedden dat een hoop jongens hier een meid zouden neuken voor een big mac hoor.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 21:57
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik durf anders wel te wedden dat een hoop jongens hier een meid zouden neuken voor een big mac hoor.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 22:16
Verwijderd
Citaat:
De term 'normaal' impliceert een norm. Ik ben als jongere niet van plan mij de seksuele normen van Rouvoet op te laten leggen. Wie is Rouvoet om te bepalen wat normaal is?
word.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ik durf anders wel te wedden dat een hoop jongens hier een meid zouden neuken voor een beschimmelde 1-dollar cheeseburger hoor.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:57
Verwijderd
Wat trouwens ook grappig is, is dat de abortusklinieken en tienermoederhuizen vol zitten met refo-sletjes.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 13:33
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wat trouwens ook grappig is, is dat de abortusklinieken en tienermoederhuizen vol zitten met refo-sletjes.
Ik vind het niet grappig om eerlijk te zijn... Ik vind het triest voor al die meisjes die zo onderdrukt worden in hun jeugd dat ze om te ontsnappen allemaal rare dingen gaan doen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet grappig om eerlijk te zijn... Ik vind het triest voor al die meisjes die zo onderdrukt worden in hun jeugd dat ze om te ontsnappen allemaal rare dingen gaan doen.
Ja, het is natuurlijk diep triest, ik bedoel "grappig" als in: ironisch dat juist de refo Rouvoet moral high ground claimt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 14:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, niet allemaal hoor. Hier lag er tot voor kort eentje nog wel eens als een zielig hoopje een kussentje te knuffelen omdat het nu eenmaal streng verboten ist om daar een man voor te gebruiken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 21:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
'een generatie op het spel staat'.
Citaat:
What we have to do is deal with it when these idividuals are young enough. If you want to be saved, not in a religious sense, but not to constitute what this country at times calls it's trow-away childern
We seem to be approaching an age of the gross. We all have this idea that we should move up from our parents station and each generation should do a little bit better.
Hij moet gewoon wat minder eminem luisteren die man

Citaat:
Wat trouwens ook grappig is, is dat de abortusklinieken en tienermoederhuizen vol zitten met refo-sletjes
Iets met voorlichting ofzo?
Ik grijp me altijd verwonderd naar het voorhoofd als ik een jongere die al bijna volwassen wordt geacht compleet onwetend zie op het gebied van seks, drugs en rock 'n roll, inderdaad is het vaak cliché bevestigend dat die jongeren meestal uit vrij strenge kring komen.

Als mijn ouders me iets op jonge leeftijd hebben bijgebracht is het dat 'te' meestal niet goed is m.u.v. tevreden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 23:03
Verwijderd
Ja, kijk es eh...

Ik blijf het beleid van Rouvoet slecht vinden, of ie het nou over sex heeft of niet.

Van mijn part stapt het hele kabinet vandaag nog op en keren ze nooit meer terug in een volgende kabinet met dit totale wanbeleid van de afgelopen 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 11:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Als mijn ouders me iets op jonge leeftijd hebben bijgebracht is het dat 'te' meestal niet goed is m.u.v. tevreden.
Zo is er ook nog "te eten", "te drinken" en "te n..ken"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2008, 23:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zo is er ook nog "te eten", "te drinken" en "te n..ken"
'wij' gebruiken eetbaar, drinkbaar en neukbaar
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 16:50
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
weet iemand waar ik die documentaire ergens kan zien? ik kan m niet vinden op uitzending gemist...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 17:07
Verwijderd
Citaat:
weet iemand waar ik die documentaire ergens kan zien? ik kan m niet vinden op uitzending gemist...
Daar stond 'ie wel op, maar misschien is 'ie er al afgehaald.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 17:18
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Daar stond 'ie wel op, maar misschien is 'ie er al afgehaald.
Was t van een programma of staat ie gewoon onder de titel?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 19:28
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
http://www.uitzendinggemist.nl/index...9&sq=Sex+Sells

deze is het niet lijkt me of wel?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 15:29
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Nope.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.