Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2010, 16:00
Sienna M
Sienna M is offline
Niet afgelopen vrijdag maar de vrijdag daarvoor heb ik een ongelukje gehad met een stoomapparaat. Gevolg: tweedegraads brandwond op mijn bovenbeen, en ook mijn genitaliën (daar zie je nu niets meer van geloof ik) en andere bovenbeen zijn een klein beetje verband. Heb het meteen gekoeld en het stoomapparaat naar de kast verband. Vervolgens naar het ziekenhuis geweest, daar hebben ze me gaasjes en verband meegegeven, vaseline voor mn genitaliën en ik zilversulfadianine (of zoiets) voor op de wonden.
De blaren zijn inmiddels kapot (heb ze niet doorgeprikt), en de resten van die blaren zijn nu hard en donker geworden. De brandwond is geleidelijk aan bruin aan het worden, en ook is het aan het vervellen. Een gedeelte is echter nog wel heel erg rood, volgens mij is dat een open wond.
Wat ik me nu dus afvraag is: is dit wel goed, en zo ja wat zijn de volgende stappen in het genezingsproces? Hoe lang zal het nog gaan duren en zal het volledig genezen? Mag ik deze zomer nog wel de zon in? En het belangrijkste: mag ik nu weer gaan sporten? Ik heb een week rust gehouden, maar nu wil ik toch wel weer heel graag gaan sporten! Sporten die ik doe zijn paardrijden, spinning, bodypump (een groepsles met gewichten), bodycombat (vechtbewegingen op muziek) en zumba.
Alvast heel erg bedankt!
En ohja, heeft iemand nog tips om de genezing te bevorderen? Moet ik de wond continu in het verband houden of moet het soms ook even luchten?
__________________
You inspire me to stay strong and never give up .
Have you ever looked fear in the face, and said I just don't care

Laatst gewijzigd op 19-06-2010 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 18:09
Verwijderd
als ik jou was toch nog ff teruggaan naar de huisarts voor die rode plek, die zal dan ook wel weten of je weer mag sporten.
en mocht je last krijgen van littekens, de litteken creme van biodermal werkt echt goed.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 14:12
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
Bij een derdegraads verbranding wordt de gehele huid vernietigd. Het wondgebied reageert niet meer op gevoelsprikkels en zelfs niet op pijnprikkels. In het begin is het verbrande huidgebied wit tot grauw-wit, later bruin, perkamentachtig van kleur. Na loslating van de gevormde wondkorst komt een vaalrood of lichtrood gekleurde wondlaag tevoorschijn. Dit loslaten van de wondkorst neemt bij een groot wondoppervlak veel tijd in beslag.

Deze heb ik een paar jaar geleden op mijn vingers gehad, niet echt fijn, maar zoals jij het beschrijft lijkt het er wel op... De rode plek eromheen is niet meer dan een eerstegraads brandwond, maar deze laat waarschijnlijk veel vocht door, door blaarvorming of zweten.

Ik zou als ik jou was niet gaan sporten, schurende kleding of rekking van de huid is niet bevorderlijk voor de genezing. Laat het zo nu en dan wel goed luchten, een 'open' wond herstelt vele malen sneller. Pas echter wel op voor infecties.
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 19:50
moyra
Avatar van moyra
moyra is offline
ook nog een tip voor als de wonden aan het genezen zeijn en als ze GESLOTEN zijn : je kan er een créme van calandula ( goudsbloem) opsmeren. Dit zal het genzeings procers verbeteren
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid brandwonden
handschoen
5 03-03-2009 20:41
Lichaam & Gezondheid brandwondje
ecrivaine
7 27-07-2007 22:25
Lichaam & Gezondheid vraagje over littekens
Kapoen
42 14-07-2006 23:09
Lichaam & Gezondheid Koortslip
Brutus
24 30-08-2004 18:41
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.