Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2012, 19:33
spongebobkiller
spongebobkiller is offline
hallo,
Ik heb een vraag,
vorig jaar zat ik in 2 havo/vwo.
Ik zit op dit moment in vwo 3 en wil eigenlijk weer terug naar havo 3.
Mijn cijfers zijn goed alleen het vergt te veel van me.
Ik zit alleen te twijfelen doordat ik in een hele onrustige klas kom.
De school etc. zegt dat ik dit jaar het best kan afmaken maar ik vindt het echt te veel werk.
maar mijn vraag is:
als ik nu van vwo3 naar havo3 ga, krijg ik het dan veel makkelijker en krijg ik stof die ik op vwo al heb gehad of scheelt het niet zo heel veel?
Heb je bv. minder huiswerk en zijn de pw en so makkelijker of scheelt dit niet zo veel?
en veranderen mijn cijfers van nu ook of blijft dit hetzelfde?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2012, 19:44
-Ruben-
-Ruben- is offline
Qua niveau zal het zeker merkbaar eenvoudiger zijn, maar vergewis jij je van het feit dat je daarna een vervolgstudie op het HBO moet kiezen?

Geen idee wat je ambities zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 19:48
Verwijderd
Zit wel degelijk verschil in. Vooral het tempo op het vwo ligt aanzienlijk hoger. Her belangrijkste is vooral doen waar jij je goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 20:06
spongebobkiller
spongebobkiller is offline
ja ik wil eigenlijk bos en natuurbeheer doen (hbo opleiding).
maar is het nou zo dat als de klas tijdens de lessen stoort dat ik er dan niks van begrijp of is het allemaal redelijk simpele stof?
bij bv. wiskunde moet ik op het vwo echt goed opletten om het te begrijpen, maar hoe zit dat op de havo?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 20:11
Verwijderd
Mijn ervaring is dat er in de onderbouw niet echt (veel) verschil in de stof tussen havo en vwo zit, alleen de normering is soepeler. In de bovenbouw zijn er wel grote verschillen, zowel in de stof als in de snelheid.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 21:07
Questioned
Questioned is offline
havo is idd makkelijker, & bij mij op school is het iniedegeval zo dat je op de havo minder toetsen hebt in de onderbouw dan vwo.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 06:26
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ja ik wil eigenlijk bos en natuurbeheer doen (hbo opleiding).
maar is het nou zo dat als de klas tijdens de lessen stoort dat ik er dan niks van begrijp of is het allemaal redelijk simpele stof?
bij bv. wiskunde moet ik op het vwo echt goed opletten om het te begrijpen, maar hoe zit dat op de havo?
Natuurlijk heeft de toestand van de klas invloed op je concentratie(niveau), maar ik denk niet dat je het alleen daaraan kan wijten. Op het havo zal de stof wat langzamer gaan en is het allemaal een stuk makkelijker, maar uiteindelijk wordt ook een groot deel van de VWO-onderwerpen behandeld. Maar dan wel gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk heeft de toestand van de klas invloed op je concentratie(niveau), maar ik denk niet dat je het alleen daaraan kan wijten. Op het havo zal de stof wat langzamer gaan en is het allemaal een stuk makkelijker, maar uiteindelijk wordt ook een groot deel van de VWO-onderwerpen behandeld. Maar dan wel gemakkelijker.
Ja en op de havo gaan ze wat minder diep in de stof in geloof ik. Als ik mijn boeken vergelijk met vrienden van het VWO. Als je het dus zeker weet en het écht te veel van je vergt is het te overwegen, maar mocht je het nu gewoon aankunnen met een beetje leren dan zou ik gewoon lekker op het VWO blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Algemene schoolzaken Is het mogelijk van VWO naar HAVO te gaan zonder toestemming van ouders?
Bas12345
28 26-05-2011 15:44
Studeren via HBO of VWO naar universiteit
giovani
13 24-12-2010 14:22
Studeren overstappen van vwo naar havo!
Aa__
11 12-06-2009 22:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.