Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2002, 18:17
love is life
love is life is offline
Oke de titel past eigenlijk niet zo goed met wat ik hier ga zeggen maar ik vond geen gepaste titel.

Ik leg even mijn situatie uit:
Ik woon in een klein en gezellig dorpje er zijn twee groepen van jongeren : de Chiro-mensen en de bende.(Ik zit voor alle verduidelijking in de chiro)
De bende heeft iets tegen de chiro, vorig jaar me nieuwjaar onze installatie gestolen en een beetje later de chiro lokalen afgebrand (en er was opzet in spel het is bewezen geweest)
De lokalen zijn weer gans hermaakt geweest.Maar de laatste fuif wou de bende op de kop van de mensen van de chiro slaan... Gelukkig is de discussie buiten gevoerd en niet binnen niemand heeft gelukkig gevochten.maar nu enkele mensen die tot de bende behoren zijn ook mijn vrienden ... ik zit dus tussen twee vruen want als ik eerlijk zou moeten kiezen dan zou ik voor de chiromensen kiezen maar ik geef ook veel voor die andere mensen ook al lachen die mij waarschijnlijk achter mijn rug ofzo uit.Ik ben waarschijnlijk alleen maar goed om kaarten voor de fuif teverkopen ... Maar ze blijven mijn vrienden ... Maar nu het probleem hebben jullie dta ook zo twee soorten groepen in jullie dorp of stadje ofzo?


p.s.:ik zou nog veel meer hierover kunnen schrijven maar ik krijg het gewoon niet geformuleerd
p.s.s.:Ik heb geprobeerd om in AN te schrijven dus neem het mij niet kwalijk als het er af en toe niet deftig in staat
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 19:05
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
uhmzz wat houdt dat 'chiro' in? en die bende..?
Wat zijn de verschillen tussen die groepen dat het op zulke dingen uitloopt?? Hoe is het begonnen? hoe lang speelt het al...?
Hoe groot is het dorp waar je woont..? Wat voor "ideeën" die groepen...? enzovoorts..

Ik woon toch in een redelijk groot dorp, het is eigenlijk een stad, dus het is niet zo dat het in 2 groepen is verdeeld..
Er zijn hier gewoon elke week wel kleine groepen jongeren die ruzie hebben om een stom iets, of gewoon omdat ze zin hebben om te vechten
Het is niet zo dat je ergens bij moet horen ofzo..

Maar kun je er misschien iets meer over vertellen *zie de vragen bovenaan* want ik weet niet goed wat ik me er bij voor moet stellen...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:27
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Volgens mij is Chiro zoiets als soort scouting, maar dan meer binnen zeg maar :/
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 08:31
love is life
love is life is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
uhmzz 1.wat houdt dat 'chiro' in? 2.en die bende..?
3.Wat zijn de verschillen tussen die groepen dat het op zulke dingen uitloopt?? 4.Hoe is het begonnen? 5.hoe lang speelt het al...?
6.Hoe groot is het dorp waar je woont..? 7.Wat voor "ideeën" die groepen...? enzovoorts..

Ik woon toch in een redelijk groot dorp, het is eigenlijk een stad, dus het is niet zo dat het in 2 groepen is verdeeld..
Er zijn hier gewoon elke week wel kleine groepen jongeren die ruzie hebben om een stom iets, of gewoon omdat ze zin hebben om te vechten
Het is niet zo dat je ergens bij moet horen ofzo..

Maar kun je er misschien iets meer over vertellen *zie de vragen bovenaan* want ik weet niet goed wat ik me er bij voor moet stellen...
1.De chiro is zoals de scouts maar andere mentaliteit de chiro heeft bv op kamp wc's en niet zelfgemaakte...(en iemand had gezegd dat het meer binnen was dat is het dus niet)
2.Die bende dat is een groep jongeren die niet anders weten te doen dan meestal buiten zitten en de mensen die voorbijfietsen ze in te halen met hun brommers enzo...
3.Het grote verschil tussen de twee groepen is dat de CHiro nederlands praat en dat de bende frans praat de bende maakt de chiro dan uit voor 'sale flamand' en dergelijke.De Chiro negeert dat meestal.Maar op de laatste fuif is de leider vand e fuif op een groep van chiromensen gestapt en heeft er mee zitten 'praten'
4.Dat weet ik niet hoe dat is begonnen de bende vindt de chiro stom en dergelijke en iedereen moet zich daaraan buigen ... Een echte reden dat is er niet ... denk ik
5.Ik denk al jaren ...
6.Niet zo groot eigenlijk ik kan niet precies zeggen hoe groot of hoe klein ...
7.Euhm ... wat voor ideeën ze hebben?wel ze willen volgens mij dat de chiro gewoon niet meerbestaat....

Maar nu ik zit meer langs de kant van de Chiro omdat wij de bende niet opsteken tegen ons ...
Maar er zijn wel een paar bendeleden die mijn vrienden zijn en die zich laten meeslepen...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 08:51
Verwijderd
Om dingen simpel te houden kunnen we het dus als volgt bekijken. Er zijn twee groepen mensen, A en B, en jij bent bevriend met beide. Het probleem is echter dat A en B zich niet kunnen uitstaan.

Nu maak je zelf 'onderdeel uit van' groep A (in dit geval de Chiro) en je vertrouwt de mensen uit groep B al niet ("ik geef ook veel voor die andere mensen ook al lachen die mij waarschijnlijk achter mijn rug ofzo uit").

Daarnaast is het ook groep B die de problemen uitlokt met groep A, dus lijkt me het eigenlijk logisch dat je jezelf met groep A affilieert en afstand neemt van groep B.

Het grote probleem hierbij is onmacht. Je kent mensen van beide partijen en je wilt ze beiden niet kwijt. Je wil ook helemaal niet dat ze ruzieën, maar je mist de macht om het conflict zelf te beslechten (ze nemen jou als kaartjesverkoper immers niet serieus).

Na ja, het is moeilijk en er bestaat geen echte oplossing voor. Zeker niet omdat het al zolang speelt (denk maar aan de situatie in Ierland, dat blijven altijd twee kanten die zich niet mogen).

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 10:39
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
tja die twee kampen houd je toch en je kunt waarschijnlijk niet met allebei volledig bevriend zijn, want dat zullen die groepen dan van elkaar niet accepteren waarschijnlijk..
Nou zou je je er helemaal buiten kunnen houden, maar dan sta je dus echt in je eentje, en dat lijkt me heel erg moeilijk..
Ik begrijp dat jij je het beste op je gemak voelt bij die Chiro, en je zegt zelf al over die vrienden bij die bende;
Citaat:
maar ik geef ook veel voor die andere mensen ook al lachen die mij waarschijnlijk achter mijn rug ofzo uit
Lijkt me dus duidelijk dat je niet echt zeker bent over die vriendschappen..
Ik denk dat je niet echt neutraal kunt blijven in deze situatie..
Tja denk nog eens goed na over de vriendschappen die je hebt met die mensen, zijn het wel echte vrienden? Wil je wel vrienden die constant ruzie uitlokken met jou en andere vrienden? enz..

Ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten, en ik me duidelijk niet op mn gemak zou voelen bij die bende, maar wel bij die Chiro, dat ik bij die Chiro zou blijven en ik zou eens goed nadenken over die vriendschappen met die bende..

Je kunt dit probleem van die twee kampen niet oplossen, die strijd zal er blijven, dat lost zich niet zomaar op..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:41
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
PardonMe en ******** hebben het mooi gezegd. Ik denk er precies hetzelfde over!

Sterkte...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Verschillende soorten paddo's (Philosophers stone?)
Styhn
28 16-07-2008 11:46
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 10:01
Lifestyle Vrienden & je lifestyle
Verwijderd
35 10-09-2006 22:14
Psychologie Mijn verhaal
New-Michael
9 11-11-2003 19:31
Lifestyle vrienden uit verschillende groepen?
alpha
60 28-10-2003 06:37
ARTistiek Een stukje van mijn nieuwe 'boek' -> reacties graag!!!
Miss USA
6 07-05-2002 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.