Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 12:56
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
siNix schreef:
ik schat dat die van de ps2 zijn omdat je van die kartels ziet
nee hoor, ik ben wel zo eerlijk geweest om van alle drie de consoles in screenshot te nemen
__________________
Dih
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 13:20
LB06
LB06 is offline
Zijn 2 v/d 3 niet gewoon ports van de andere? Volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:21
LB06
LB06 is offline
En btw. zo kun je niet goed vergelijken, want sommige textures e.d. zijn nou eenmaal wat beter getekend dan andere.

Maarja, als ik dan moet gokken zou ik zeggen:
1. PS2
2. GameCube
3. XBox

Maar nogmaals, je moet vergelijken aan de hand van vergelijkbare screenshots en die 1ste wijkt er helemaal vanaf.

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:32
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
LB06 schreef:
En btw. zo kun je niet goed vergelijken, want sommige textures e.d. zijn nou eenmaal wat beter getekend dan andere.

volgens jullie zijn de graphics van de xbox stukken beter dus moet je het met gemak kunnen zien he..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:39
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:



volgens jullie zijn de graphics van de xbox stukken beter dus moet je het met gemak kunnen zien he..
3 verschillende plaatjes... ?
Kom dan met 3 plaatjes met de zelfde scene's erop...
Daarnaast wordt dat niet gezegd... Er wordt gezegd dat sommige X-Box titels mooier graphics hebben (cq de X-Box mooier grapics kan weergeven) maar of dat hier 't geval is valt over te twisten... helemaal omdat het een titel is die zo te zien niet voor één specifieke console is ontworpen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:43
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Paperz schreef:


3 verschillende plaatjes... ?
Kom dan met 3 plaatjes met de zelfde scene's erop...
Daarnaast wordt dat niet gezegd... Er wordt gezegd dat sommige X-Box titels mooier graphics hebben (cq de X-Box mooier grapics kan weergeven) maar of dat hier 't geval is valt over te twisten... helemaal omdat het een titel is die zo te zien niet voor één specifieke console is ontworpen...
ja
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 13:52
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:


3 verschillende plaatjes... ?
Kom dan met 3 plaatjes met de zelfde scene's erop...
Daarnaast wordt dat niet gezegd... Er wordt gezegd dat sommige X-Box titels mooier graphics hebben (cq de X-Box mooier grapics kan weergeven) maar of dat hier 't geval is valt over te twisten... helemaal omdat het een titel is die zo te zien niet voor één specifieke console is ontworpen...
dus volgens jou moet ik spellen nemen die specifiek voor de console zijn ontworpen? maar dan word het moeilijk vergelijken he....
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:34
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:


dus volgens jou moet ik spellen nemen die specifiek voor de console zijn ontworpen? maar dan word het moeilijk vergelijken he....
Dat zeg ik helemaal niet... ik zeg enkel dat een vergelijking op deze manier niet echt handig is omdat er diverse factoren meespelen met het poorten van games...

Als jij kan zeggen dat de ontwikkelaars van dit spel bij de diverse systemen zoveel mogelijk de mogelijkheden van deze consoles hebben gebruikt om het grafisch optimaal weer te geven dan is de vergelijking idd mogelijk... mits de screenshots ook van hetzelfde zijn (zelfde scene, standpunt etc.)

Het nadeel van "poorten" is dat het spel vaak eerst op een platform wordt ontwikkeld en als de basis er is zet men dit om...
en in het ergste geval maakt het gebruik van een gemiddelde wat op elk systeem werk (dus niks extra's) en dan is de vergelijking vooral gebaseerd op softwarematig en niet hardware...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:23
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Paperz schreef:


Dat zeg ik helemaal niet... ik zeg enkel dat een vergelijking op deze manier niet echt handig is omdat er diverse factoren meespelen met het poorten van games...

Als jij kan zeggen dat de ontwikkelaars van dit spel bij de diverse systemen zoveel mogelijk de mogelijkheden van deze consoles hebben gebruikt om het grafisch optimaal weer te geven dan is de vergelijking idd mogelijk... mits de screenshots ook van hetzelfde zijn (zelfde scene, standpunt etc.)

Het nadeel van "poorten" is dat het spel vaak eerst op een platform wordt ontwikkeld en als de basis er is zet men dit om...
en in het ergste geval maakt het gebruik van een gemiddelde wat op elk systeem werk (dus niks extra's) en dan is de vergelijking vooral gebaseerd op softwarematig en niet hardware...
dit spel is niet specifiek op een console gemaakt en dan gepoort het word voor alle 3 de systemen tegelijk ontwikkeld

en geen enkele ontwikkelaar heeft de ps2 optimaal gebruikt tot nu toe, de goede programmuers beginnen nu pas goed te ontdekken hoe hij in elkaar steek en hoe hij geprogrammeerd moet worden, zelfde geld trouwens voor de gamecube, die word ook nog niet voor 50% gebruikt qua capaciteit.. dat is wel in tegenstelling tot de xbox, die is al wel voor bijna zijn maximum gebruikt. daarom zien die spellen er op het moment iets mooier en gelikter uit. maar echte grafische verbeteringen zul je op de xbox niet echt meer zien. wat op de andere 2 systemen nog wel zal gebeuren.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


dit spel is niet specifiek op een console gemaakt en dan gepoort het word voor alle 3 de systemen tegelijk ontwikkeld

en geen enkele ontwikkelaar heeft de ps2 optimaal gebruikt tot nu toe, de goede programmuers beginnen nu pas goed te ontdekken hoe hij in elkaar steek en hoe hij geprogrammeerd moet worden, zelfde geld trouwens voor de gamecube, die word ook nog niet voor 50% gebruikt qua capaciteit.. dat is wel in tegenstelling tot de xbox, die is al wel voor bijna zijn maximum gebruikt. daarom zien die spellen er op het moment iets mooier en gelikter uit. maar echte grafische verbeteringen zul je op de xbox niet echt meer zien. wat op de andere 2 systemen nog wel zal gebeuren.
*LOL*

"Programmeurs beginnen nu pas te ontdekken hoe-ie in elkaar zit" -- Geeft al weer aan wat voor fijne partner Sony is.

Wat een ontzettende hoop gelul zeg. Schei toch uit.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:30
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Diablos schreef:


dit spel is niet specifiek op een console gemaakt en dan gepoort het word voor alle 3 de systemen tegelijk ontwikkeld
Dan nog zijn de screenshots niet te vergelijken...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 19:37
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


*LOL*

"Programmeurs beginnen nu pas te ontdekken hoe-ie in elkaar zit" -- Geeft al weer aan wat voor fijne partner Sony is.

Wat een ontzettende hoop gelul zeg. Schei toch uit.
jij bent echt een typisch mannetje
waarschijnlijk was je vroeger ook iemand die hard riep over de Sega Saturn

En waar is Sega nu?
Op dezelfde plek als waar de Xbox eindigd....
het grofvuil.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:20
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Koop een dikke pc ofzo, ipv zon chipjesbakje!
vergeleken met die chipjesbakjes is de pc een rommelbak!
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:


jij bent echt een typisch mannetje
waarschijnlijk was je vroeger ook iemand die hard riep over de Sega Saturn

En waar is Sega nu?
Op dezelfde plek als waar de Xbox eindigd....
het grofvuil.
hoop je dat echt?

zo ja, you are stupid.

3 concurrenten zijn goed voor onze portemonnee
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:46
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Havock schreef:


hoop je dat echt?

zo ja, you are stupid.

3 concurrenten zijn goed voor onze portemonnee
de enige reden waarom ik dat zou hopen is dat ik denk dat er geen plaats is voor 3 consoles, maar voor maximaal 2..

je hebt helemaal gelijk dat het goed is voor de portemonnee..
maar als ik alles tegen elkaar afweeg, ga ik toch voor de ps2..
en omdat ik natuurlijk wil dat er nog een hele tijd games voor de ps2 uitkomen, ben ik wel zo iemand die hoopt dat iedereen ooit het licht zal zien en massaal voor de ps2 kiest..

ik ben niet zo schijnheilig om te zeggen dat ik voor het beste kies, ik kies voor de console met de spellen die ik het leukste vind.. en in mijn ogen is dat het beste.
het boeit me niks of iets nou sneller is..
dat de ps2 meer in zijn mars heeft dan menig spelfanaat vermoed is een leuke meevaller..

en eigenlijk heb ik geen zin meer in het:
"welles", "nietes" hier..
wat schieten we ermee op? niks..

door sommigen van jullie zal dit wellicht opgevat worden als een teken van zwakte, van erkennen dat de ps2 niks voorsteld, enz..
als jullie dat graag willen denken, ga je gang ik weet wel beter
ik ben heel erg blij met mijn ps2, en ga zodadelijk soulreaver 2 spelen, om al mijn frustraties even kwijt te raken

veel plezier met halo en al die andere spelletjes, en het is te hopen dat na de flop van de xbox die geport worden naar een andere console, zodat alle fans van die spellen toch nog enige troost hebben...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 21:51
LB06
LB06 is offline
Ja, natuurlijk gaat voor het grootste deel om de gameplay, maar daar hebben we 't effe nie over.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 22:28
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:


de enige reden waarom ik dat zou hopen is dat ik denk dat er geen plaats is voor 3 consoles, maar voor maximaal 2..
waarom is er in GODSNAAM geen plaats voor 3 superconsoles??>. waarom denk je dat? hoe kom je erbij??

Citaat:

veel plezier met halo en al die andere spelletjes, en het is te hopen dat na de flop van de xbox die geport worden naar een andere console, zodat alle fans van die spellen toch nog enige troost hebben...
ah... ok.. dreamcast was goed.. en waarom is die geflopt>> omdat volgens mij sega al heel krap bij kas zat. .dus konden ze toen het niet goed ging aan het begin geen enorme prijsverlaging of meer reclame maken... als je nadenkt dat microsoft een van de rijkste bedrijven ter wereld is .. denk ik dat er wel HEEL VEEL moet gebeuren voordat ie flopt... en ik geloof zoiezo niet dat dat gaat gebeuren..

Trouwens.. om me heen zie ik echt NIEMAND meer die een ps2 kopen en steeds meer die een x-box kopen (sinds die prijsverlaging dan), ik ben dan ook benieuwd hoe het gaat met de verkopen NA de prijsverlaging.. daar is nl. nog vrij weinig over bekend(lijkt mij.. tis zo kort geleden)...
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 22:52
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MaakUt schreef:

ah... ok.. dreamcast was goed.. en waarom is die geflopt>> omdat volgens mij sega al heel krap bij kas zat. .dus konden ze toen het niet goed ging aan het begin geen enorme prijsverlaging of meer reclame maken... als je nadenkt dat microsoft een van de rijkste bedrijven ter wereld is .. denk ik dat er wel HEEL VEEL moet gebeuren voordat ie flopt... en ik geloof zoiezo niet dat dat gaat gebeuren..
hij word zeker niet zo'n groot succes als MS had gehoopt.. hij slaat in japan totaal niet aan en dan is de console meestal al voor 50% geflopt.. de xbox heeft daarbij het geluk dat het de enige niet japanse console is en redelijk goed loopt in amerika daarom zal hij niet totaal floppen..

Citaat:

Trouwens.. om me heen zie ik echt NIEMAND meer die een ps2 kopen en steeds meer die een x-box kopen (sinds die prijsverlaging dan), ik ben dan ook benieuwd hoe het gaat met de verkopen NA de prijsverlaging.. daar is nl. nog vrij weinig over bekend(lijkt mij.. tis zo kort geleden)...
dat je dat niet om je heen ziet zegt niks, ik zie nog genoeg mensen een ps2 kopen, en ook velen die een GC gaan halen, maar geen een die een xbox koopt.. en het is verder ook meer de strijd tussen nintendo en MS want de ps2 is al zovaak verkocht dat sony er denk ik verlopig niet meer zo wakker van ligt hoeveel de GC en xbox worden verkocht.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:


jij bent echt een typisch mannetje
waarschijnlijk was je vroeger ook iemand die hard riep over de Sega Saturn

En waar is Sega nu?
Op dezelfde plek als waar de Xbox eindigd....
het grofvuil.
Blij dat ik een typisch mannetje ben!

Saturn? Nee. Daar heb ik nooit over lopen bléren, toentertijd interesseerde consoles me niet.

Overigens, je gaat toch niet echt Sega tóen met Microsoft van NU vergelijken hé? -- Wéér zo'n heerlijk naief anti-MS/XBOX-mannetje.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 04:36
Naz
Naz is offline
k ff samenvatten

ps2 is krachtiger dan xbox dat is een feit en daar kan je nou ineenmaal nix aan veranderen SORRY

of de GC nou ook sterker is weet ik niet (iemand??)

dat het een krachtigere machine is betekend niet dat heb betere graphics levert.

Wat diablo zei is geheel objectief!

En het voorbeeld dat hij gaf met die drie screenies was heel goed, "de graphics van de x boox zijn veeeeeeel mooier" yea sure mm je kan ze niet eens herkennen als ze echt zoveel mooier waren had je um makkelijk herkend.

Dat van Munch Odessy of hoe je het ook schrijft is ook bullshit en die reactie van die andere developper vind ik echt geheel terecht

Íemand hier haalt de kwaliteit van een console en de verkoopcijfers door elkaar verkoopcijfers en kwaliteit hefet wel degelijk iets met elkaar te maken maar het is geen bevestiging van elkaar. Hiermee zeg ik niet dat de playstation kwalitatief minder was dan de n64 maar ik wil wel zeggen dat je dit niet aan de verkoopcijfers kan aflezen in dit geval playstation kwam op een goed tijdstip en was erg actief met sponsering en reclame.

maar waar de threat dus om ging welke van de twee is krachtiger en als je kijktt naar de feiten de ps2 dus

Jullie kunnen nu gaan argumenteren over niet bewezen feiten of meningen maar dat heeft tog geen zin "ik zie niemand een x box kopen" dat is geen argument voor zo'n grootschalige stelling alss deze.

have a nice day

grtz Naz
__________________
So I cry, I pray and I beg

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 04:40.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:22
MickeyV
MickeyV is offline
Oh, oh. Het lijkt me vrij oninteressant welke console de snelste is, maar goed. Diablos, misschien moet je dit artikel is lezen.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=1

En dan met name de Xbox vs PS2 sectie (al moet jij de rest ook interessant vinden).
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:34
MickeyV
MickeyV is offline
Oh, en dan, voor degenen die het artikel wat te doorwrocht en omstandig vinden, dus, voor die lieden die concies en kernachtig het oordeel der hardware-experts ten aanzien van de drie next-gen consoles opgedist willen krijgen,...

"Both the GameCube and Xbox are clearly superior to the PS2 in terms of the quality of the graphics seen in games available today. The transition from PS2 to GameCube and/or Xbox is a fairly large leap, but going between GameCube and Xbox is a bit less dramatic.

From what we've seen based on the launch titles that are currently available, the Xbox takes the crown in terms of visual appeal from games today. Titles such as Rogue Squadron II and Super Smash Brothers Melee for the GameCube do show off some of the Cube's power but the graphics quality does not match what titles like DOA3 are able to produce on the Xbox.

It's entirely too early to crown one platform a winner but based on specifications alone, Xbox is the more powerful console overall. Although the Flipper GPU's use of 1T-SRAM embedded into its die improves performance considerably, the overall package is not as powerful as the Intel/NVIDIA combination beneath the Xbox hood. Features such as real-time Dolby Digital Encoding as well as a very powerful programmable T&L core whose instruction sets have been publicly available for the past year now are only the tip of the iceberg. The inclusion of isochronous channels within the Xbox's HyperTransport link guarantee uninterrupted bandwidth to those tasks that require it which is very important when dealing with something like DD encoding, streaming off of the hard disk or network accesses."
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:32
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
Oh, oh. Het lijkt me vrij oninteressant welke console de snelste is, maar goed. Diablos, misschien moet je dit artikel is lezen.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=1

En dan met name de Xbox vs PS2 sectie (al moet jij de rest ook interessant vinden).
ik heb het helemaal gelezen, best interessant maar er stond niks in wat ik nog niet wist.. er stond wel een fout, namelijk deze:

We've already discussed the merits of the Xbox GPU as it is undoubtedly the most powerful GPU on the market today. It's a tried and true solution that is a direct derivative of the NV20/NV25 cores and is given twice the memory bandwidth of the PS2's GS.

als dat een hardware expert is mag hij wel wat beter zijn huiswerk doen want de ps2 CG heeft een bandbreedte van 48GB/s en de xbox X-GPU maar 6.4GB/s

hij geeft wel goed aan wat het probleem van de ps2 is

but with the PS2 being relatively new architecture and dramatically different from what most developers had seen in the past, getting the most out of the host CPU was quite difficult.

dat is dus de reden waarom de ps2 spellen er minder uitzien dan die van de xbox, de hardware is helemaal nieuw en lijkt helemaal niet op de hardware die de programmeurs gewend zijn, daarom hebben veel programmeurs(vooral die van de pc) er moeite mee om het goed te benutten, en ze moeten er ook heel veel moeite insteken en daar hebben veel programmeurs ook niet echt zin in.
dit in tegenstelling tot de xbox die gewoon is opgebouwd uit pc hardware dus de meeste programmeurs kunnen hem meteen helemaal uitmelken en goede resultaten neerzetten.

maar de graphics zijn ook lang niet alles, het gaat er meer om of een spel leuk speelt en interessant is. een goed voorbeeld is DOA3 dat spel ziet er grafisch top uit, daar kun je niks slechts over zeggen.. maar om te spelen is er niet zoveel aan, het lijkt net of ze alleen aandacht hebben besteed aan de graphics.. wat speelbaarheid betreft word DOA3 echt ver overtroffen door soul calibur, VF4 en tekken 4
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:36
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
Oh, en dan, voor degenen die het artikel wat te doorwrocht en omstandig vinden, dus, voor die lieden die concies en kernachtig het oordeel der hardware-experts ten aanzien van de drie next-gen consoles opgedist willen krijgen,...

"Both the GameCube and Xbox are clearly superior to the PS2 in terms of the quality of the graphics seen in games available today. The transition from PS2 to GameCube and/or Xbox is a fairly large leap, but going between GameCube and Xbox is a bit less dramatic.

From what we've seen based on the launch titles that are currently available, the Xbox takes the crown in terms of visual appeal from games today. Titles such as Rogue Squadron II and Super Smash Brothers Melee for the GameCube do show off some of the Cube's power but the graphics quality does not match what titles like DOA3 are able to produce on the Xbox.

It's entirely too early to crown one platform a winner but based on specifications alone, Xbox is the more powerful console overall. Although the Flipper GPU's use of 1T-SRAM embedded into its die improves performance considerably, the overall package is not as powerful as the Intel/NVIDIA combination beneath the Xbox hood. Features such as real-time Dolby Digital Encoding as well as a very powerful programmable T&L core whose instruction sets have been publicly available for the past year now are only the tip of the iceberg. The inclusion of isochronous channels within the Xbox's HyperTransport link guarantee uninterrupted bandwidth to those tasks that require it which is very important when dealing with something like DD encoding, streaming off of the hard disk or network accesses."
dat soort uitspraken zijn altijd heel leuk, kan iedereen er tig van vinden.. je moet er wel bij vermelden wie ze doen. want van veel programmeurs en zo gehete expers zijn niet zo serieus te nemen.. die snappen het zelf vaak maar voor de helft.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 16:43
MickeyV
MickeyV is offline
Van dezelfde site, Diablos, maar dan bij de eindbespreking van de GC.

Wat betreft jouw commentaar: ik weet er zelf geen fluit vanaf. Ik en anderen moeten zelf maar weten wie ze geloven, jou of anandtech. Eerlijk gezegd, gezien de graphics in praxis van beide systemen (PS2 en Xbox), en de expertise waarop anandtech zich kan bogen, acht ik hun beweringen ter zake op zijn minst erg plausibel.

Tussen haakjes: waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan?

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:01
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
Van dezelfde site, Diablos, maar dan bij de eindbespreking van de GC.

Wat betreft jouw commentaar: ik weet er zelf geen fluit vanaf. Ik en anderen moeten zelf maar weten wie ze geloven, jou of anandtech. Eerlijk gezegd, gezien de graphics in praxis van beide systemen (PS2 en Xbox), en de expertise waarop anandtech zich kan bogen, acht ik hun beweringen ter zake op zijn minst erg plausibel.

Tussen haakjes: waar haal jij je informatie eigenlijk vandaan?
ik haal mijn info gewoon uit de specs. als ik die specs goed doorlees kan ik mijn eigen conclusies trekken. in tegenstelling tot jou en de meeste(niet minachtend bedoeld) weet ik wel heel wat van hardware en hoe het zit, dus ik weet echt wel waar ik het over heb en mijn analyse van de hardware heb ik echt niet uit mijn duimpje gezogen en is compleet gebaseerd op die specs die ze vrij geven. en hardware matig is de ps2 gewoon de beter machine. alleen hij is behoorlijk gebruiks onvriendelijk voor programmeurs door zijn gehele nieuwe sturctuur. dus de ps2 zijn sterkste punt is ook meteen zijn zwakte. maar ik weet zeker dat als ze hem goed onder de knie hebben dat je nog versteld zal staan wat hij allemaal kan.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:55
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
MickeyV schreef:
"Both the GameCube and Xbox are clearly superior to the PS2 in terms of the quality of the graphics seen in games available today
today.....
today zit ps2 op 40% van zijn kunnen,
en als het eenmaal op 100% zit?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 18:05
LB06
LB06 is offline
En hoe zit het nou met die screenies? Welke was van welke console?

Ik ben trouwens de enigste die erop heeft gereageerd?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 18:38
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
LB06 schreef:
En hoe zit het nou met die screenies? Welke was van welke console?

Ik ben trouwens de enigste die erop heeft gereageerd?
oja over de screenshot:
1. xbox
2. ps2
3. game cube
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:00
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Diablos schreef:


oja over de screenshot:
1. xbox
2. ps2
3. game cube
dat die 3e van gamecube was ziet iedereen.. nintendo heeft aparte graphix ... en 1 en 2 lijken absoluut niet op mekaar.. qua perspectief enzo.. bij die ene is die gast dichtbij.. met vlak daarachter een muur.. bij die andere zie je z'n hoofd niet.. die gast is best ver... en muur ook ver weg.
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:


today.....
today zit ps2 op 40% van zijn kunnen,
en als het eenmaal op 100% zit?
Verwacht je nou écht dat dat nog gaat gebeuren dan? Hell, 40%.. volgens mij is dát al een zéér royale schatting. Geloof je ook nog in de Kerstman?

Ik citeer: "Game developers have said they would like the next console to have a thousand times the processing power of the PlayStation 2." -- Afkomstig uit http://news.com.com/2100-1040-866288.html .

Laat me rekenen, nu slechts 40%, 1000x zoveel power, dan is dat 0,04% gebruiken van hetgeen ze willen hebben.

Slaap lekker jongens.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 23:07
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Verwacht je nou écht dat dat nog gaat gebeuren dan? Hell, 40%.. volgens mij is dát al een zéér royale schatting. Geloof je ook nog in de Kerstman?

Ik citeer: "Game developers have said they would like the next console to have a thousand times the processing power of the PlayStation 2." -- Afkomstig uit http://news.com.com/2100-1040-866288.html .

Laat me rekenen, nu slechts 40%, 1000x zoveel power, dan is dat 0,04% gebruiken van hetgeen ze willen hebben.

Slaap lekker jongens.
ja zo?? snap je het artikel uberhaupt, het gaat over de vraag wat programmeurs graag zouden willen hebben bij de opvolger van de ps2.. dat is dus 1000x de power van de ps2 nou kan toch.. ik zie trouwens niet het verband tussen de vergelijking die ik heb gemaakt tussen de ps2 en xbox..
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 00:32
Naz
Naz is offline
misschien gepost in de vekeerde topic?
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 01:56
Strife
Strife is offline
Ik heb zojuist ff dit deze hele topic door gelezen en ik moet zeggen dat tot nu toe Diablos de enige die met goede argumenten komt . Als de Xbox zoveel beter is zoals een aantal beweren kom dan met duidelijke specs en beweer het tegendeel zou ik zeggen.

Ik wil alleen ff duidelijk maken dat als je een discussie aangaat verdiep je dan eerst ff in het onderwerp i.p.v. alleen maar met domme folder termen te gaan gooien.
En nu ik zie dat de ps2 nog maar 40% van zijn cappiciteit gebruikt. Ben ik zeer benieuwt wat er in toekomst zal komen voor de Ps2. (Nu heb ik het voordeel dat ik de meeste specs snap vanwege mijn opleiding)
Volgens Diablos is dus de Ps2 een stuk krachtiger (Bewijs het tegendeel met fatsoenlijke argumenten zou ik zegge).

Nouja ik heb nu in elk geval een Ps2 en Gamecube thuis staan dus ik zit wel goed voorlopig.

Hee diablos kun je niet ff de Gamecube specs erbij gooien wordt het helemaal leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 09:14
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Diablos schreef:


oja over de screenshot:
1. xbox
2. ps2
3. game cube
Dan is de NGC de beste

Maar effe serieus, als het waar is wat Diablos zegt, betekent dat dat de NGC dus op de lange duur de beste console zal worden, omdat hij nog maar 40% van z'n kracht gebruikt? De 40% van de GameCube is immers meer dan die 40% van de PS2.

Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet (niet van de Cube), want voor de NGC is erg makkelijk voor te developen, en voor de ps2 is het juist heel moeilijk, dus wat Diablos zegt over de 40% v/d ps2 geloof ik nog wel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 09:17
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Diablos schreef:


dat soort uitspraken zijn altijd heel leuk, kan iedereen er tig van vinden.. je moet er wel bij vermelden wie ze doen. want van veel programmeurs en zo gehete expers zijn niet zo serieus te nemen.. die snappen het zelf vaak maar voor de helft.
Ja, of ze zijn gewoon vet biased / omgekocht en prijzen de ps2 de hemel in, whatever. (Naughty Dog anyone?)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


ja zo?? snap je het artikel uberhaupt, het gaat over de vraag wat programmeurs graag zouden willen hebben bij de opvolger van de ps2.. dat is dus 1000x de power van de ps2 nou kan toch.. ik zie trouwens niet het verband tussen de vergelijking die ik heb gemaakt tussen de ps2 en xbox..
Ja, de programmeurs' wensen t.o.v. de nieuwe PS 1000x zoveel power.

Als ik jou mag geloven, benutten ze NU pas 40% maximaal van 't ding.

Ergens zit er dan een discrepantie, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


klopt, ik vind pc gamen ook niks. maar dat is het juist die xbox is geen console dat is een pc met een joypad.. dus als je al een pc hebt is het overbodig om er nog een te kopen in een mooi kastje..
Precies! Weet je wat ik nog niet zo lang geleden heb gelezen? Over ongeveer een jaar brengt Billie een speciale set uit die je moet aansluiten op je x-box, zodat je het om kunt bouwen tot een pc! Dan heb je dus ongeveer €1400 neergelegd voor een console die uiteindelijk een pc van 700 mhz in een mooi doosje met een joypad blijkt te zijn! Dan kom je toch knap bedrogen uit. Want voor €1400,- koop ik gewoon een mooie pc...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:


Ja, de programmeurs' wensen t.o.v. de nieuwe PS 1000x zoveel power.

Als ik jou mag geloven, benutten ze NU pas 40% maximaal van 't ding.

Ergens zit er dan een discrepantie, nietwaar?
[offtopic]

Weet je? Jouw posts zijn net als je avador (ofzo).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:00
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:


[offtopic]

Weet je? Jouw posts zijn net als je avador (ofzo).
Dat vat ik op als een compliment.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:10
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Diablos schreef:
*blaat verhaal*
Ff een paar dingen , 128 Bit CPU's bestaan niet punt uit.
En dat meer Bits een CPU sneller maken is niet waar want hoe in hoe meer Bits een CPU rekent heeft vooral te maken met de precisie een 64Bits CPU kan zelfs langzamer worden door het feit dat een instructie groter is dan 32 bit en daardoor zul je meer Bandbreede moeten benutten voor de stroom van instructie's.

En over de Polygon rate van de PS2 , weet je wel hoe dat bepaald is ?

Een PS2 heeft DSP's voor de polygon rendering engine daarom haal je van die idiootische waardes wil je wel niet weten hoe je dat ding moet programmeren want das horror.

De Polygon rate van de X-box is ook niet helemaal eerlijk berekend dat is berekent met 1 (!) licht aan tja zo kan iedereen een indrukwekkend getalletje neerzetten.

Maar d'r rammelen nog wel wat meer dingen in jouw textje
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 23:15
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Al dat geblaat over games, en hun graphics..

Het gaat hier om de machine zelf.. wat het ding in huis heeft.
En ik ga zeker Diablos' zijn betoog met alle technische specificaties niet verwijzen, omdat ik er zelf niet genoeg verstand van heb om te kunnen zeggen of dat stuk klopt of niet.
Ik denk dat de mensen die durven te beweren dat het niet klopt wat hij zegt enorm uit hun nek zitten te lullen.. aangezien ze er geen HOL verstand van hebben.

Ik wil best geloven dat de Ps2 technisch gezien krachtiger is dan de XBox. Helemaal als je nagaat dat de PS2 voor games is ontwikkelt, en de XBox gewoon een opgefokte Celeron is, die weer ontwikkelt is voor desktop-applicaties.
Wat betreft de performance moet ik het nog zien, welke het krachtigst is. Ik heb echter de PS2 zien werken, en boy.. wat een heerlijk machientje.
Ook las ik iets over de opstartsnelheid van games.... me dunkt, dat wanneer de console er iets langer over doet iets te berekenen, is er een beter resultaat ? Helemaal als je ziet dat de PS2 zowieso al krachtiger is dan zijn MS-vriendje, XBox.

Verder ben ik het met Diablos eens dat je net zo goed een dikke PC kunt kopen, i.p.v. een XBox (Dit kun je in mijn ogen zowieso het beste doen)

Nu wil ik nog wel eens een betoog zien waarin alle next-gen console vergeleken worden.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:32
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

*gezwam*
128bit cpu bestaat wel de Emotion Engine is er een punt uit. je moet verder ook niet de EE gaan vergelijken met je intel en amd processors want hij werkt anders.

ja ik weet hoe ze polygon rate bepalen ik heb het zelf voor je berekend. en ja ik weet dat die getallen overdreven zijn zowel die van de ps2 als van de xbox want ze zijn allebij in de praktijk nooit haalbaar omdat het ruwe polygonen zijn, dus zonder effecten. met effecten en de hele zooi erbij zit de ps2 ook maar op 20 miljoen maximaal.

en ik weet ook dat het geen makkie is om voor de ps2 te programmeren, maar de goede programmeurs zien dat als een uitdaging en de slechte haken af of leveren een klote spel.

en je mag op alles in mijn textjes commentaar geven
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:59
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
perseus schreef:


[offtopic]

Weet je? Jouw posts zijn net als je avador (ofzo).
Avatar ja
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:


Dat vat ik op als een compliment.
Je geeft het dus toe...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 10:08
-Octavius-
-Octavius- is offline
Citaat:
Talon schreef:

En waar is Sega nu?
Op dezelfde plek als waar de Xbox eindigd....
het grofvuil.
Jij bent IN en IN triest weet je dat?
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 10:17
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
-Octavius- schreef:


Jij bent IN en IN triest weet je dat?
voel je jezelf aangevallen ofzo?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 10:43
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Strife schreef:
Ik heb zojuist ff dit deze hele topic door gelezen en ik moet zeggen dat tot nu toe Diablos de enige die met goede argumenten komt .

Argumenten voor wat?
Dat de PS2 krachtiger is dan de X-Box...
ik heb het nergens ontkent... Alleen zolang het buiten de specs niet bewezen is ben ik niet overtuigd...

Dus laat eerst die volle 100% maar zien want zolang PS2 op 40% blijft draaien kan iedereen wel zeggen dat er meer power is maar als ie niet wordt benut zijn het in mijn ogen nogal loze uitspraken...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:47
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:


Je geeft het dus toe...
Dat ik vrij stevig in mijn schoenen sta als ik me ergens mee bemoei? Ja, dat geef ik toe ja.

Evengoed is het precies wat Paperz al zei; je kunt wel lopen jammeren dat de PS2 krachtiger is dan de X-Box, maar als het er niet uitkomt in de vorm van games is het einde oefening.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 14:14
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Dobermann schreef:


Dat ik vrij stevig in mijn schoenen sta als ik me ergens mee bemoei? Ja, dat geef ik toe ja.

Evengoed is het precies wat Paperz al zei; je kunt wel lopen jammeren dat de PS2 krachtiger is dan de X-Box, maar als het er niet uitkomt in de vorm van games is het einde oefening.
dan snap je het topic niet, en ja als ze het er nooit uithalen is het verspilde capaciteit helemaal mee eens.. maar velen beweren dat de xbox spellen er beter uitzien omdat hij veel krachtiger zou zijn dan de ps2 en gamecube, ik heb alleen aangetoont dat hij dat niet is. dat die spellen er goed uitzien is alleen omdat hij super simpel is om voor dat dingen te programmeren en hij meteen ten volste kan worden benut.

bij de ps2 is dat niet het geval, zijn sterkste punt is ook meteen weer zijn zwakte.. het is een heel krachtig apparaat alleen een horror om voor te programmeren. en dan het fabeltje dat hij zo moeilijk te programmeren is omdat hij fout in elkaar zou zitten, dat is ook niet waar, het is zo moeilijk omdat het nieuwe hardware is die op geen een andere lijkt, en iets wat nieuw is moet je leren.. maar daar zijn veel programmeurs te beroerd voor.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 17:58
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 14:42
Games poll: welke console is het best?
Purno
83 14-01-2004 10:21
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 06:45
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 01:54
Games Microsoft wilde Nintendo kopen voor $25 miljard
Verwijderd
19 30-04-2002 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.