Oud 27-11-2006, 15:32
xDifferent
xDifferent is offline
Ik ben hier nieuw, ik heb mijn verhaal ook op een ander forum, maar ik wil graag van meerdere mensen commentaar en reacties. Verder is het enige wat ik nog moet zeggen is dat er vanuit twee personen in een dagboek wordt geschreven over hoe zei de dood van Loes beleven. Ik heb geschreven vanuit de moordenaar en de zus van Loes.

22-10-06

Lief dagboek,

Ik weet niet hoe ik nu moet beginnen. Al vanaf toen ik maar net kon schrijven hou ik een dagboek bij. Nooit had ik moeite om mijn verhaal op papier te zetten, maar nu wel. Het zit namelijk zo, Loes is dood. Vanochtend, toen ik zoals gewoonlijk beneden zat, miste ik Loes. Haar vrolijke lach als ze wakker werd. Ik zat altijd met haar zaterdagochtend tv te kijken, maar vanochtend was ze er niet. Ik maakte een ontbijt voor haar, omdat ik me verveelde. Toen ze na een uur nog niet beneden was, ging ik haar maar ontbijt op bed brengen. Wat ik zag toen ik mijn kamer in liep kan ik niet opschrijven. Zo verschrikkelijk. Ze was spierwit. Ik hield haar in mijn armen en checkte haar hartslag, eigenlijk ging het precies zoals in films. Maar haar hart klopte niet meer. Het drong toen geloof ik nog niet tot me door, ik haalde mijn moeder er niet eens bij. Ik kon alleen maar huilen en haar in mijn armen houden. Haar spierwitte lichaam was zo hier en daar gekleurt met blauwe plekken. Ik denk dat mijn moeder me had horen huilen, want na een tijdje kwam ze de kamer binnen. Zij was natuurlijk ook helemaal de weg kwijt. Nu is het een chaos hier, mijn moeder praat met de politie en ik moet me tas inpakken. Het huis is namelijk een plaats delict. Ik slaap bij mijn oma en m'n moeder bij haar vriend. Ik durf eigenlijk nog niemand te beschuldigen, maar ergens achter in mijn hoofd denk ik dat het de vriend van mijn moeder is geweest. Loes en hij hadden altijd ruzie. Ik ga nu maar verder mijn tas inpakken..

22-10-06

Ik heb het gedaan, eindelijk. Ik had al vaker aan je verteld dat ik het wilde doen, maar gisternacht heb ik het gedaan. Volgens mij moet ik me nu schuldig voelen, maar ik voel me heerlijk. Geweldig om te zien hoe bang ze was en hoeveel pijn ze had. Zeeën van bloed stroomde uit haar. Weet je hoe ik het heb gedaan? Ik had de sleutels al een dag eerder van haar afgepakt. Ik liep naar binnen en als allereerst had ik al me woede eruit geslagen terwijl ik mijn hand op haar mond hield. Toen heb ik het afgemaakt met een messteek, recht in haar hart. En weet je wat het mooiste is? Niemand komt erachter, want wie verdenkt nou zo'n perfecte jongen uit het gymnasium. Nee, ze verdenken vast één van haar alochtone-vrienden. Ik ben wel de allerlaatste verdachte. Ik sta altijd op de achtergrond, ik was gewoon de nerd uit haar klas. Ik heb nooit een woord tegen haar gezegt, maar alle woede opgestapeld in mijn hart. En weet je waar die woede vandaan kwam? Nou, uit haar domme opmerkingen, haar arrogante kop en misschien ook wel haar perfectheid. Scheinheilig kind.
Ik kan me er nog steeds boos over maken, hoe zij iedereens lievelingtje was. Terwijl ze blowde, naar feesten ging en eigenlijk gewoon bij de hang-jeugd of de probleem-jongeren hoorde.

23-10-06

Lief dagboek,

Wat een dag! Ik mis mijn zus, mijn spiegel. En juist terwijl ik even alleen alles rustig wil verwerken, moet ik voor zoveel zorgen. Ik ga voorlopig niet naar school, maar of dat nou een goede oplossing is weet ik ook niet. Ik krijg om de vijf minuten een smsje of een telefoontje om te vragen hoe het gaat met me. Ik snap hun medeleven, maar ik heb geen zin om mijn verhaal achthonderd keer te vertellen, het is al moeilijk genoeg om het één keer uit mijn mond te krijgen. Mijn oma is over-overbezorgt en vraagt om de paar minuten of ik een kopje thee wil. En alsof dat nog niet erg genoeg is, wordt ik ook nog lastig gevallen door de politie. Ze willen haast geen informatie geven, maar ze vragen me wel alles. Of ik weet wie een potentiele dader zou kunnen zijn en met wie Loes ruzie had. Ik probeer goed natedenken, maar elke keer als er over haar in de verledentijd wordt gesproken is het net alsof ik bevries. Het enige dat politie maar blijf zeggen, is dat ze alles doen om de moordenaar te vinden. De moordenaar, dat klinkt zo raar. Zovaak hoor je het woord op de televisie, maar nu heeft het pas echt een betekenis. De politie zegt ook dat ze waarschijnlijk haast geen pijn heeft gevoelt, omdat ze al snel buiten bewust zijn was. Ze kunnen het honderden keren zeggen, maar ik geloof nooit van mijn leven dat ze geen pijn heeft gehad. Ik heb het toch zelf gezien hoe ze onder de blauwe plekken en bloed zat! En dan vertellen dat ze geen pijn had? Hou toch op!
Weet je waar ik nog het meest mee zit? Al die vragen in mijn hoofd, de ontwetendheid. Over wie en waarom en hoe het verder moet. Waarom gaat de tijd altijd zo snel, behalve als je wilt dat het snel gaat? En waarom tonen zoveel mensen interesse in je, terwijl ze nog nooit een woord tegen je gezegt hebben. Ik ga maar weer proberen te slapen.

23-10-06

Haha, de scheinheilen! De halve wereld hebben ze al ondervraagd, maar nog niemand heeft aan mij gedacht. Precies zoals ik had voorspeld.
Ik heb vandaag een droom gehad. En nee, dat was geen nachtmerrie, maar een heerlijke droom. Over Loes natuurlijk, hoe ze daar machteloos lag, terwijl ik haar leven in mijn hand had. Ben ik nou een engerd? Een psychisch gestoorde? Ik denk het wel, maar het kan me geen moer schelen. Het is alsof ik verlost ben uit honderd touwen. Eigenlijk ben ik ook verlost, namelijk van Loes. Misschien, later, als alles toch nog uitkomt dat ik dan in de krant sta. 'Gestoorde nerd vermoort perfecte slet.' Oké, dat slet is waarschijnlijk overdreven.
Ik heb de zus van Loes gezien, hoe heet ze ook al weer? O, ja Lies. Verschrikkelijke namen, ze hebben die namen waarschijnlijk alleen bedacht omdat het tweelingen waren: Loes en Lies. Ze heeft het er wel moeilijk mee, maar later zal ze wel inzien dat het beter is zo. Ik ben geen moordenaar, ik heb de wereld bespaart voor nog een slechte persoon. En trouwens: life goes on! Ook zonder Loes.
__________________
ja daag!

Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 14:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2006, 08:24
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
Maak van dat ge 'me' alsjeblieft mijn of m'n, anders leest het vreselijk.
De rest is goed, maar het is alsof ik telkens m'n kop stoot tegen dat rotwoordje.
Citaat:
...en ik moet me tas inpakken.
Citaat:
...ik haalde me moeder er niet eens bij.
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 14:04
xDifferent
xDifferent is offline
Ja ik kom uit rotterdam, haha. Ik zal het veranderen! Nog meer reacties??
__________________
ja daag!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 16:44
Disintegration
Avatar van Disintegration
Disintegration is offline
Je schrijft behoorlijk ongeloofwaardig.
__________________
Well I got a bad liver and a broken heart
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 20:21
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Misschien moet je het nog even een keer doorlezen om de spellingsfouten er uit te halen. Er zitten er behoorlijk wat in.

Citaat:
me tas inpakken
zoals Choking Duck al schreef, maak er m'n of mijn van.

Citaat:
als allereerst had ik al me woede eruit geslagen
zelfde verhaal, verder vind ik het 'had' niet erg mooi staan, misschien is gewoon 'heb' beter of mooier.

Citaat:
alochtone-vrienden
dubbel ll en ik denk zonder verbindingsstreepje

Citaat:
gezegt
volgens mij met een d

Citaat:
overbezorgt
ook met een d

Citaat:
wordt ik
zonder t

Citaat:
natedenken
hoort niet aan elkaar

Citaat:
verledentijd
ook los

Citaat:
politie blijf
plus een t

Citaat:
zovaak
volgens mij zijn het twee woorden, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Citaat:
slechte persoon
kdenk dat het zonder e moet, slecht persoon
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 19:48
_Shorty_PrinCes
Avatar van _Shorty_PrinCes
_Shorty_PrinCes is offline
UHms heb jij 2 personages ofzo?
__________________
**Leef Van Dag Tot Dag Niemand Heeft Je Morgen beloofd**..............C*......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal/dagboek] De Mercedes
duivelaartje
3 04-07-2004 14:33
Verhalen & Gedichten Amy's liefde
Verwijderd
6 24-06-2004 11:46
Verhalen & Gedichten nog geen passende titel (dagboek van een leraar)
prulleke
4 18-04-2003 22:56
ARTistiek Dagboek van een meisje
40 06-05-2002 09:48
ARTistiek Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek]
kaleidoscope
11 28-02-2002 18:18
Verhalen & Gedichten Lief dagboek
Snow White
4 12-02-2002 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.