Oud 02-08-2010, 13:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vakantie
Het zijn ook wel boeken die je in een dagje even uit kunt lezen hè. Maar fijn is dat hè, gewoon lekker lezen.


Ik lees Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Oud 02-08-2010, 14:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het zijn ook wel boeken die je in een dagje even uit kunt lezen hè. Maar fijn is dat hè, gewoon lekker lezen.
Ja, dat klopt. Een boek van < 200 bladzijdes is sowieso in een dag goed te doen. En met dit weer en in mijn eentje vrij is lezen gewoon heerlijk .
Oud 02-08-2010, 15:22
Readersworld
Avatar van Readersworld
Readersworld is offline
Ik lees Christopher Pike - Slumber Party.
Oud 02-08-2010, 20:45
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik heb mijn zestigste boek uit dit jaar: The fire within Het was gelabeld als een B-boek en dat begrijp ik ook wel. Het was een vermakelijk idee, maar met extreem kneuterige kinderachtigheid tussendoor.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 02-08-2010, 23:32
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
The Legacy of Heorot van Larry Niven et al. aan het herlezen (bijna uit alweer). Ik hou toch veel van dit soort buitenaardse colonisatie verhalen, waarbij dingen op een uitgedachte manier grondig mis gaan
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 03-08-2010, 21:59
Verwijderd
Angels & Demons van Klaas Bond...

Een draak van een boek als ik echt eerlijk mag zijn, al kan het natuurlijk ook gewoon dat ik er teveel van verwacht heb. Of dat ik simpelweg meer verstand heb van de subcultuur waar hij over schrijft.
Ik zal zien hoe het verder gaat, het zou zich moeten ontplooien tot een thriller. Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 19:55.
Oud 04-08-2010, 19:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb Schijnbewegingen uit en ik kan niet wachten om verder te lezen in deel twee. Hopelijk kan ik die morgen van mijn werk meenemen, had het gereserveerd. En dan zal ik eerst nog 'Zij en haar' van Dirk Bracke lezen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-08-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:
En dan zal ik eerst nog 'Zij en haar' van Dirk Bracke lezen.

Ik vind al zijn boeken slecht of slechter,
maar dat boek was wel 'slechtst'

deelneming
Oud 04-08-2010, 22:20
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
The Passage hij wordt redelijk gehypt maar tot nu toe vind ik het taai en voorspelbaar. Goh een virus dat misgaat en mensen in glow-in-the-dark wezens met lange tanden verandert die alleen maar rauw vlees eten. Goh..
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 05-08-2010, 08:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Ik vind al zijn boeken slecht of slechter,
maar dat boek was wel 'slechtst'

deelneming
O ja? Nou, ik ben benieuwd. Het is niet heel dik, dus ik zal het wel overleven. En dan daarna gewoon verder met de serie van Floortje Zwigtman
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 05-08-2010, 20:03
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Ik heb Schijnbewegingen uit en ik kan niet wachten om verder te lezen in deel twee. Hopelijk kan ik die morgen van mijn werk meenemen, had het gereserveerd.
Ik hou van die serie. <3
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 06-08-2010, 17:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb bijna The Woman in White uit en ik vind het echt een geweldig boek, één van de fijnste boeken dat ik ooit gelezen heb. <<333!

Als ik deze uit heb ga ik beginnen aan De donkere kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans. Ik verwacht er eigenlijk niet veel van, al wordt het boek door heel veel mensen aangeraden.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 06-08-2010 om 18:23.
Oud 06-08-2010, 17:31
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik vond De donkere kamer van Damokles een mooi boek. Niet geniaal, maar wel mooi.

Nu ben ik bezig in Only Revolutions van Mark Z. Danielewski en in Drie van Maarten Schinkel.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 06-08-2010, 19:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Coralinde van Neil Gaiman. Ik hou echt van boeken van die man <3
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 07-08-2010, 19:31
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Net derde deel van de Groene Bloem-trilogie van Floortje Zwigtman uit (Spiegeljongen) en WAUW. Wauw wauw wauw. Gewoon geweldige serie.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-08-2010, 22:12
Gilraen
Avatar van Gilraen
Gilraen is offline
Tweede deel van de Elfen: Elfenwinter van Bernhard Hennen.
Deel 1 was een grote warboel, dit is wat beter =] Maar 1 vond ik wel mooi, anders was ik hier niet aan begonnen.
Oud 08-08-2010, 09:43
Larry Flint
Larry Flint is offline
Wit als melk, rood als bloed - Alessandro D'Avenia, zo snel zou een boek niet uit horen zijn las bijna weg als een kinderboek maar ik vond het wel vertederend en bij vlagen erg ontroerend

En nu eindelijk begonnen in Laat het feest beginnen! - Ammaniti, en ik vind de personages tot nu toe echt weirdos!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 08-08-2010, 10:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik hou van die serie. <3
Ja, het is heerlijk Ik ben nu net begonnen aan deel twee en aan Child Rock en jou te zien, blijft het zo goed
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-08-2010, 11:50
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Ja, het is heerlijk Ik ben nu net begonnen aan deel twee en aan Child Rock en jou te zien, blijft het zo goed
Ik vond deel twee wat, hmm deprimerender ofzo dan deel 1. Maar het blijft erg gaaf. Ik hoop dat mijn bieb snel deel drie heeft, ik ben echt superbenieuwd!
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 08-08-2010, 15:23
dennis018
dennis018 is offline
ik heb bijna het boek sorry van zoran drevkar uit, goed boek (alleen een moeilijk begin om in tekomen!)

en heb vandaag het nieuwe boek van hoe hill: hoorns gekocht... daar ga ik morgen mee beginnen!
Oud 08-08-2010, 16:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vond deel twee wat, hmm deprimerender ofzo dan deel 1. Maar het blijft erg gaaf. Ik hoop dat mijn bieb snel deel drie heeft, ik ben echt superbenieuwd!
Deel 3 is nog veel deprimerender, maar wel mooi.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 09-08-2010, 12:27
Verwijderd
Citaat:
En nu eindelijk begonnen in Laat het feest beginnen! - Ammaniti, en ik vind de personages tot nu toe echt weirdos!
Ah dat vond ik een geweldig boek <3 Idd allemaal weirde personages, maar dat is wel een beetje zo in al zijn boeken.
Oud 09-08-2010, 12:56
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Net Norwegian Wood van Murakami uitgelezen. Nu door met Life of Pi van Martel.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 09-08-2010, 17:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Torey Haden - Een kind in nood
Waargebeurd verhaal over een meisje dat niet praat en daarnaast gedragsproblemen heeft. En een leerkracht die er alles aan wil doen om er achter te komen wat het meisje mankeert.

Ik ben net begonnen en vind het gelijk interessant
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-08-2010, 18:53
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ah dat vond ik een geweldig boek <3 Idd allemaal weirde personages, maar dat is wel een beetje zo in al zijn boeken.
Nouja ik vond het bij al zijn andere boeken nog wel te volgen en dingen waren wel bizar en heftig maar ik vind dit gewoon echt vervelende mensen . Maar ik hou wel van zijn stijl dus ik lees het sowieso uit
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 10-08-2010, 10:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De krijgsraad van Joseph Finder gelezen. Aangeraden door familie, maar niet mijn manier van schrijven. Het verhaal ging nog wel, tot het laatste hoofdstuk het compleet verpestte

Nu begonnen in het (dunne) boekje Oesters van Rascha Peper.
Oud 10-08-2010, 12:54
Taksi
Avatar van Taksi
Taksi is offline
Anna was hier van Gerda de Preter
Oud 11-08-2010, 01:48
wour
wour is offline
Heb bij de bieb de eerste 2 boeken van 'het rad des tijd' (van robert jordan) geleend, maar heb ze nu uit, terwijl we nog op vakantie zijn.
Lees nu dus de boeken van sven hassel, ook heel goed
Oud 11-08-2010, 11:30
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Noord en Zuid van Elizabeth Gaskell
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-08-2010, 19:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Torey Haden - Een kind in nood
Deze in 2 dagen uit gelezen en ik wil nog maar eens benadrukken dat ik hem echt heel gaaf vond

En nu Karin Slaughter - Onbegrepen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-08-2010, 07:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb Ammaniti inmiddels uit, vond het wel weer leuk en goed geschreven en dus lees ik wel door maar meh inhoudelijk kon het me niet enorm boeien. Toch wel het minste boek wat ik van hem heb gelezen.

En nu ben ik opnieuw begonnen in Godenslaap - Mortier, ik kon het vorige keer niet echt de aandacht geven die ik denk dat het waard is dus nieuwe poging en wat is het mooi geschreven!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 12-08-2010, 12:54
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
@Larry Flint: Godenslaap is zo ontzettend prachtig. Geniet ervan!
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 12-08-2010, 16:00
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
De Ongehoorde gebeden van Jacob De Zoet, van David Mitchell.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 13-08-2010, 12:06
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Haruki Murakami - Hard Boiled Wonderland En Het Einde Van De Wereld

Dit is het eerste boek dat ik van die schijnbaar o zo goede schrijver lees. Ik weet nog niet wat ik ervan vind, al is het wel een zeer interessant boek.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 13-08-2010, 14:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Kathy Page - Het verhaal van mijn gezicht
Oud 13-08-2010, 21:36
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Taal is zeg maar echt mijn ding door Paulien Cornelisse
__________________
Je bent zelf een signature.
Oud 14-08-2010, 17:48
Verwijderd
Dead until dark van Charlaine Harris.
Oud 15-08-2010, 09:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Rico's vleugels van Rascha Peper
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 15-08-2010, 16:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Heleen van Royen - Godin van de jacht
Oud 15-08-2010, 17:17
Verwijderd
Ik heb net Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay uitgelezen, en ben gisteren begonnen in Extreem luid & Ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer
Oud 16-08-2010, 08:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
New York triologie van Auster en deel 3 van het Bureau.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 16-08-2010, 14:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Spoorloos - Harlan Coben
Oud 16-08-2010, 16:19
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
en deel 3 van het Bureau.
Dat lijkt me zo'n saaie serie. Zijn die enigszins te lezen?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 16-08-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me zo'n saaie serie. Zijn die enigszins te lezen?
Ja! Deel 1 en 2 iig wel

Ik lees nu Kleine Bij van Chris Cleave
Oud 17-08-2010, 08:26
Larry Flint
Larry Flint is offline
^ Oh wat vind je daarvan tot nu toe? Ik ben in de engelse versie bezig en vind het vrij lastig lezen ofzo? Heb het weer weggelegd maar misschien toch nog een keer aan beginnen.

Ik heb Godenslaap van Mortier inmiddels uit en ik ben zo onder de indruk van hoe prachtig het is geschreven, kippenvel!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 17-08-2010, 08:44
Verwijderd
Ik ben nu halverwege en ik vind het wel oke. Ben er niet helemaal ondersteboven van ofzo. Het verhaal is wel heftig, maar toch doet het me niet zoveel. Maar misschien verandert dat nog.
Oud 17-08-2010, 08:55
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Dat lijkt me zo'n saaie serie. Zijn die enigszins te lezen?
Ik vind van niet. Ik vind de boeken heel grappig. Ze staan vol met kantoorhumor, een beetje zoals Debiteuren, Crediteuren van Jiskefet en dat ligt me wel. Verder gebeuren er ook verdrietige dingen, zoals in elk mensenleven. Die worden dan op zo'n gewone toon beschreven, zoals een doorsnee-Nederlander zou reageren.
Verder heb ik er net een stage op zitten bij het Bureau en ik herken zoveel in die boeken. Dat maakt het natuurlijk ook smeuiig.

Citaat:
Ik heb Godenslaap van Mortier inmiddels uit en ik ben zo onder de indruk van hoe prachtig het is geschreven, kippenvel!
Dat had ik ook! Dat je je helemaal laat meevoeren door de taal. Fantastisch. Ik kende dat eigenlijk alleen maar van Nightwood van Djuna Barnes. Dat vond ik, toen ik het voor het eerst moest lezen in het kader van de studie, een rot-boek. Toen ik het nog eens moest lezen voor de studie, vond ik het fantastisch. Het werd alleen maar beter toen ik het nog eens las. Ik heb Godenslaap tot nu toe nog niet herlezen, maar wil dat over een tijdje wel nog gaan doen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 18-08-2010, 07:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik weet niet hoor, ik houd helemaal niet van Jiskefet en dat soort dingen, maar Het Bureau vond ik echt heerlijk, gewoon dat taalgebruik<3<3<3 'Maarten voelde zich bedreigd'.

Ik lees nu Het portret van Dorian Gray van Oscar Wilde.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-08-2010, 09:43
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
En eigenlijk was dat nou precies waarom ik het op Jiskefet vond lijken. Maar goed, daar heb ik stiekem ook maar een stuk of drie afleveringen van gezien.

Ik lees ook nog steeds in The New York triology van Paul Auster en ik vind het spannend.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 18-08-2010, 10:34
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik lees nu Nachtwerk. Het gaat over een man die opeens alleen is op de wereld, alle mensen en dieren zijn verdwenen. Je wordt er niet vrolijk van.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.