Oud 21-08-2010, 11:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Tess Gerritsen - de Mefisto club
Advertentie
Oud 21-08-2010, 11:59
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ben De tweeling van Highgate aan het lezen van Audrey Niffenegger.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 21-08-2010, 23:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben vandaag begonnen in: Karin Slaughter - Onbegrepen
En meteen ook uit gelezen.

Ik vond het een aardig boekje. Sommige stukken iets te uitgebreid beschreven en de verhaallijn niet enorm boeiend. Maar doordat het wel lekker weg leest vond ik het toch nog aardig.
En over het einde:
Spoiler
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-08-2010, 12:16
Verwijderd
Zwaar verliefd van Chantal van Gastel.
Oud 22-08-2010, 15:46
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Lolita - Nabokov
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 23-08-2010, 15:48
Verwijderd
Op vakantie heb ik gelezen - misschien dat ik iets vergeet:

Mijn Vrijheid - Ayaan Hirsi Ali. Heel indrukwekkend.
Aprilheks - Majgull Axelsson
De Asielzoeker - Arnon Grunberg
Dooi - Rascha Peper
Dochter van de Jungle - Sabine Kuegler
CLIQUE, the pretty committee strikes back - Lisi Harrisson Heel anders dan ik normaal lees, maar ik was heel trots op mezelf dat ik het helemaal in het Engels heb gelezen
Kinderen van Moeder Aarde - Thea Beckman
De donkere kamer van Damocles - Willem Frederik Hermans

Ik vergeet iets in die lijst.

Edit: Oh ja. Mahalia - Joanne Horniman

Anyhoooooo. Nu lees ik een of ander sovjetboek met wind over meren en lentebriezen en werken voor de roem van het vaderland en Haar moeders dochter - Marilyn French

Laatst gewijzigd op 24-08-2010 om 10:10.
Oud 23-08-2010, 20:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben bezig in het nieuwste boek van Peter Verhelst - Het huis der aanrakingen. Kent iemand deze? Vind het mooi geschreven maar snap er nog weinig van haha.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 24-08-2010, 09:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb 'Marcelo en het echte leven' net gelezen en dat is echt een aanrader
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-08-2010, 13:59
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Op vakantie heb ik gelezen - misschien dat ik iets vergeet:

Mijn Vrijheid - Ayaan Hirsi Ali. Heel indrukwekkend.
Aprilheks - Majgull Axelsson
De Asielzoeker - Arnon Grunberg
Dooi - Rascha Peper
Dochter van de Jungle - Sabine Kuegler
CLIQUE, the pretty committee strikes back - Lisi Harrisson Heel anders dan ik normaal lees, maar ik was heel trots op mezelf dat ik het helemaal in het Engels heb gelezen
Kinderen van Moeder Aarde - Thea Beckman
De donkere kamer van Damocles - Willem Frederik Hermans

Ik vergeet iets in die lijst.

Edit: Oh ja. Mahalia - Joanne Horniman

Anyhoooooo. Nu lees ik een of ander sovjetboek met wind over meren en lentebriezen en werken voor de roem van het vaderland en Haar moeders dochter - Marilyn French

Wat vond je van Beckman en Hermans? En eigenlijk ook de rest
Oud 24-08-2010, 19:06
Verwijderd
Die van Thea Beckman had ik eigenlijk al drie keer gelezen, maar die blijft heel mooi. Mijn Vrijheid was vooral heel indrukwekkend en al ben ik het op heel veel punten helemaal niet met Ayaan Hirsi Ali eens, het... hoe zeg je dat... verrijkte mijn wereld ofzo? 'De Asielzoeker' was eigenlijk niet zo heel erg Grunberg-achtig, hij wijdde wel erg veel uit over de gedachtes en theorieën van de hoofdpersoon. Het was wel heel erg Grunberg qua het opmerken van details. Aprilheks vond ik mooi, maar niet zo veel meer dan dat. Na Dooi bleef ik heel erg achter met een watwatwat-gevoel, maar ik vond het een heel fijn boek. Dochter van de Jungle was echt veel beter dan ik van tevoren verwacht had. Door de titel dacht ik dat het heel erg dweperig zou zijn, maar dat viel nogal mee. Dat pretty-committee-gebeuren was vooral heel vermakelijk. De donkere kamer van Damocles vond ik indrukwekkend, maar wel een beetje moeilijk. Ik snapte niet zo goed of
Spoiler

Mahalia vond ik mooi, mooi geschreven, lief verhaal en wát een indrukwekkende jongen is die Matt. Het sovjetboek is een beetje vervelend omdat het zo hoogdravend en gedoeërig is. Marilyn French vind ik een beetje langdradig, maar die ga ik wel uitlezen. Het sovjetboek ook. Denk ik. Misschien. Maar ik weet niet eens meer hoe het heet
Oud 24-08-2010, 23:39
YumYum
YumYum is offline
Ik haal je op, ik neem je mee van Niccoló Ammaniti, ben ik aan het lezen. Maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind... Er wordt wel heel vaak van perspectief gewisseld en soms heb ik het niet helemaal door, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Het leest wel heel fijn weg.
Oud 25-08-2010, 17:43
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
knip
Ah dankje Ik heb heel veel van Hermans gelezen, maar nu ga ik ook Damocles lezen, eigenlijk wel een must. 'Nooit meer slapen' vond ik echt heel tof, maar kon 'm pas waarderen toen ik het boek uit had. Dat heb ik met meer van zijn werk. 'Ruisend gruis' is echt gestoord, maar geniaal. 'Uit talloos veel miljoenen' vond ik vreemd, niet leuk om te lezen. 'Onder professoren' kwam ik niet doorheen. 'Het behouden huis' vond ik donker en geen leesplezier. 'Au pair' was totaal niet zijn stijl, ook het enige boek met een vrouw als hoofdpersoon.
Desondanks een geniale schrijver, ik ga Damocles bij de bieb lenen
Oud 25-08-2010, 19:13
Verwijderd
Ohja, en: zolang er leven is van Renate Dorrestein.
Oud 25-08-2010, 21:54
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik begin Nachtwerk nu wel een beetje erg saai te vinden... ik zit zelfs te twijfelen of ik het nog wel uit ga lezen, maar ik wil wel weten hoe het afloopt.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 26-08-2010, 10:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En ik ben het laatste deel van Floortje Zwigtman aan het lezen. Het begin daarvan vond ik ineens nogal tegenvallen, alsof dat stuk van het verhaal niet klopt of zo, maar nu ben ik weer wat verder en vind ik het weer helemaal leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 28-08-2010, 16:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tim Krabbé - Het gouden ei
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 28-08-2010, 20:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Net 'de verbouwing' van Saskia Noort uitgelezen. Nu begonnen in 'de wreker' van Sebastian Fitzek.
Oud 29-08-2010, 20:59
suuzie-ha
Avatar van suuzie-ha
suuzie-ha is offline
ik lees nu de macht van de koning de schrijver weet ik niet
Oud 30-08-2010, 10:06
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Mannen die vrouwen haten - Stieg Larsson
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Oud 30-08-2010, 19:06
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Haruki Murakami - Spoetnikliefde
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 30-08-2010, 22:38
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Stargazing. Even de auteur niet bij de hand, maar aanrader. Romantisch, beeldend, meeslepend, zalig
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 03-09-2010, 21:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Torey Hayden - Een woud van zonnebloemen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 04-09-2010, 12:19
Verwijderd
Charlaine Harris - Living dead in Dallas
Oud 04-09-2010, 16:18
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb eindelijk Hardboiled wonderland en het einde van de wereld uit. Een geweldig boek! Alleen denk ik niet dat ik ooit een ander boek van Mukarami zal gaan lezen. Dit boek wat erg goed en geniaal, maar ook enigszins deprimerend (in mijn ervaring).

Oh, en ik ben nog niet echt in een nieuw boek begonnen. Volgende week in Londen maar eens op boekenjacht gaan.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-09-2010, 13:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
One day - David Nicholls en ik vind het best leuk, vermakelijk geschreven en prettig voor tussendoor!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 05-09-2010, 14:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Tess Gerritsen - Alarmfase rood
Oud 05-09-2010, 15:01
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
The book of flying van Keith Miller.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 06-09-2010, 10:16
Larry Flint
Larry Flint is offline
One day uitgelezen, vond het tussendoor wel even saai en irritant maar uiteindelijk mooi en leuk geschreven! En nu beginnen in Vaders en zonen - Ivan Toergenjev. Ben benieuwd of het leesbaar is.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 06-09-2010, 18:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb net het laatste deel van Feist uitgelezen. Het is toch iedere keer weer totaal anders dan ik verwacht heb. Het eerste deel is een redelijk rechttoe rechtaan fantasy boek, maar er zijn nu alweer zoveel wendingen geweest dat het dat absoluut niet meer is. Ik vind het echt een enorm fijne serie met zeer fijne personages. Sommige delen zijn duidelijk fijner en leuker dan anderen, maar deze waren weer fijn.
Nog 3 boeken... Aan de ene kant kan ik niet wachten, maar ik vrees het einde wel een beetje.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-09-2010, 18:54
Verwijderd
The collected short stories of Roald Dahl.

Oud 06-09-2010, 20:13
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Poeh, iedereen leest zoveel indrukwekkende dingen

Ik lees nu 'Kaart van een onzichtbare wereld' van Tash Aw.
Het is een erg goed boek, ik baal een beetje dat ik de tijd en rust niet heb om erin door te lezen..
Oud 06-09-2010, 20:21
Verwijderd
De Vervloekte Planeet van John Vermeulen.
SF Classic
Oud 07-09-2010, 10:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
Vaders en zonen uit, zoals altijd bij zit soort literatuur ben ik zo benieuwd wat ze er in college mee doen. Het leest opzich makkelijk voor een roman uit 1862 maar het is vrij saai en droog en draait eigenlijk enkel om de dialoog.

Nu beginnen in Vaslav van Japin of de Engelenmaker van Brijs (ik dacht dat het Breijs was?!) hmmm lastig!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 07-09-2010, 13:10
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Laat ik hier ook maar eens gaan posten.

@Larry Flint: De Engelenmaker vind ik op zich wel een aanrader! (Maar dat boek van Japin ken ik niet, dus misschien is die nog wel veel leuker)

Ik lees nu Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay, eens kijken of ik het net zo geweldig vind als half Nederland.
Oud 07-09-2010, 23:19
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
De asielzoeker - Arnon Grunberg
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 08-09-2010, 15:24
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
De asielzoeker - Arnon Grunberg
Oh die viel bij mij zo tegen!
Oud 09-09-2010, 09:20
Verwijderd
Citaat:
De asielzoeker - Arnon Grunberg
Wat vind je ervan?
Oud 09-09-2010, 12:06
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Vaders en zonen uit, zoals altijd bij zit soort literatuur ben ik zo benieuwd wat ze er in college mee doen. Het leest opzich makkelijk voor een roman uit 1862 maar het is vrij saai en droog en draait eigenlijk enkel om de dialoog.

Nu beginnen in Vaslav van Japin of de Engelenmaker van Brijs (ik dacht dat het Breijs was?!) hmmm lastig!
Ik heb Vaslav bijna uit, moeite waard. Opnieuw de mooie schrijfstijl van Japin.
Oud 09-09-2010, 12:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik deed een poging in The adventures of Huckleberry Finn, maar ik snap niks van het Engels van de ontsnapte slaaf. Binnenkort eens in de bibliotheek kijken of ze een Nederlandse vertaling hebben.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 09-09-2010, 17:49
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het verrotte leven van Floortje Bloem door Yvonne Keuls. Want die had ik nog niet gelezen, nee.
Oud 11-09-2010, 22:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
Is het oneerbiedig als ik zeg dat ik de Engelenmaker écht een pageturner vind? . Ik ga meteen weer verder lezen!
Spoiler
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 12-09-2010, 10:13
Verwijderd
Hersenschimmen van Bernlef.
Oud 12-09-2010, 10:19
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Wat te doen als iemand sterft - Nicci French
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 12-09-2010, 12:26
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ok, de engelenmaker is uit en ik ben echt een beetje shocked haha. Vond het wel een erg goed boek! Vaslav heb ik uitgeleend dus het wordt nu iets anders, makkelijks voor tussendoor want colleges beginnen weer. Nog even beslissen!
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 12-09-2010, 14:17
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ok, de engelenmaker is uit en ik ben echt een beetje shocked haha. Vond het wel een erg goed boek! Vaslav heb ik uitgeleend dus het wordt nu iets anders, makkelijks voor tussendoor want colleges beginnen weer. Nog even beslissen!
De Engelenmaker is gaaf ja.

Ik ga nu beginnen aan de joodse messias van Grunberg.
Oud 12-09-2010, 15:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het verrotte leven van Floortje Bloem door Yvonne Keuls. Want die had ik nog niet gelezen, nee.
Mooi boek
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-09-2010, 16:40
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Wat vind je ervan?
Ben pas op de helft ofzo, maar vind het op een bizarre manier toch een goed boek. Kan het niet goed uitleggen. Het is geen pageturner ofzo, maar wil toch wel weten hoe het verder gaat met de personages.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 12-09-2010, 17:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Meisje met negen pruiken - Sophie van der Stap
Oud 13-09-2010, 15:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tess Gerritsen - Hartslag
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-09-2010, 15:37
Verwijderd
Tess Gerritsen - Ice Cold
(de 'ver-serie'ing' is trouwens best aardig, genaamd 'Rizzoli & Isles' )
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.