Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2011, 13:17
KJ266
KJ266 is offline
Hey weet iemand nog leuke boeken (reeksen).
Ik ben net door de Hongerspelen heen en hou erg veel van lezen.
Dus heeft iemand nog leuke ideen
Xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2011, 13:29
Verwijderd
ligt eraan hoe oud je bent en waar je van houdt,maar je kan de twilight reeks,harry potter,duh.En nog huiver en fluister van maggie stiefvater,die zijn ook leuk.Zielen van stephenie meyer is leuk,daar komt nog een vervolg van.
Ook kan je Les Miserables van Viktor Hugo in het hederlands lezen,boeken van stephen king vind ik zelf ook wel leuk.Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 14:02
KJ266
KJ266 is offline
Ik ben 14 en hou van spannende, en realistische boeken. Maar ben niet zo'n horror fan, twilight vond ik overigens wel een ontzettend leuk
Thanx
Xx
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 15:25
Verwijderd
Twilight is ook geen horror maar een puberdrama.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 15:54
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
muleum is een goed boek, maar dat is geen reeks ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:08
Blu
Avatar van Blu
Blu is offline
De Gemma Doyle Trilogie.
Ik heb geen zin om het hele verhaal uit te gaan leggen, maar het speelt zich af in victoriaans Engeland, heeft veel humor en is gewoon erg mooi geschreven. Wat me ook bevalt aan de serie is dat het onderwerpen behandelt die buiten de comfort zone van veel mensen liggen.
__________________
On the other hand, you have different fingers.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 19:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
De reeks van de stam van de holebeer? Speelt zich af in een wat fictief verleden, waarbij een prehistorisch mens zoals je ze huidig ziet (blond, blauwe ogen, lang) als kind terecht komt bij een, tja, ander soort mens, dat nog wat meer aap-achtig eruit ziet en een fantastisch geheugen heeft (dat ook nog eens overgeërfd wordt). Eigenlijk hoe het ene soort mens terecht komt bij een stam van een ander soort mens, en hoe dat dan met elkaar botst. En dat in de prehistorie. Makkelijk leesbaar, en gewoon leuk om te lezen . Aan het eind van het tweede boek (het zijn er zes, maar ik ben nog niet verder dan twee) wel wat véél seks, maar daar heb/had ik zelf niet zoveel care voor.

En ehm, Thea Beckman heeft aardig wat boeken waar ik in ieder geval twee reeksen van gelezen heb. Bijvoorbeeld de reeks van 'kinderen van moeder aard' over een fictieve toekomst. Er is dan zogenaamd een ramp gebeurd waardoor er van alles op aarde is veranderd en op Groenland heeft zich dan een fijn klimaat ontwikkeld en een vredelievende maatschappij met o.a. veel aandacht en respect voor de natuur (en vrouwen zijn er de baas! ). En dan ineens komen er van een ander werelddeel mensen met helemáál niet zo'n vredelievend wereldbeeld. Het is dan wel fictief en zogenaamd, maar het is niet, hoe zeg je dat, volledig onzin en fantasie. Ik las het destijds niet zo, maar als je bijvoorbeeld aan de Indianen denkt en hoe die een heel andere maatschappij opgedrongen werden, is het niet iets geheel onrealistisch voor deze wereld.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 22:12
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Toen ik veertien was las ik dingen van Herman Brusselmans, Harry Mulisch en W.F. Hermans, maar als je Twilight hebt gelezen lijken deze boeken toch niet leuk voor je...
Als je toch eens wat wil lezen wat nog fatsoenlijke literatuur is maar toch te lezen voor nederlands zou ik 'Paranoia' van W.F. Hermans doen.
'De wereld volgens Garp' is gewoon wel leuk om te lezen en 'In de Knoei' van Herman Brusselmans is ook zeer leuk.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 21:16
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Ik vond 'Morgen toen de oorlog begon' van John Marsden erg leuk; over een groepje jongeren die er na een kampeertochtje in de wildernis (het speelt zich af in Australië) achter komen dat hun land bezet is door een buitenlands leger. Hoewel het niet echt gebeurd is, was het erg realistisch geschreven. Ik geloof dat er in totaal zeven delen van zijn.

En als je de Hongerspelen hebt gelezen (en ook leuk vond), zou je misschien kunnen denken aan die serie van Michael Grant, 'Gone'.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:59
Verwijderd
complot 365 is egt nais,, maar je moet er wel vanhouden!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 17:48
Livestyle
Avatar van Livestyle
Livestyle is offline
Thirteen reasons why is egt super, weet alleen de schrijver niet meer
Ik heb dat boek in één keer uitgelezen.

Edit: o ja, nu vergeet ik Gone, wel een serie
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 18:40
Sam...
Avatar van Sam...
Sam... is offline
Genoeg:
Boy 7, een heel mooi en ontroerend boek voor jongens en meisjes, van Mirjam Mous
Alle boeken van Mel wallis de Vries, Jeugdthrillers.
Alle boeken van Maureen Johnson, Jeugdromans.
Met in het bijzonder: Mijn reis met Jake, ook van Maureen Johnson.
En alle boeken van Carry Slee.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 06:53
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Toen ik veertien was las ik dingen van Herman Brusselmans, Harry Mulisch en W.F. Hermans, maar als je Twilight hebt gelezen lijken deze boeken toch niet leuk voor je...
Als je toch eens wat wil lezen wat nog fatsoenlijke literatuur is maar toch te lezen voor nederlands zou ik 'Paranoia' van W.F. Hermans doen.
'De wereld volgens Garp' is gewoon wel leuk om te lezen en 'In de Knoei' van Herman Brusselmans is ook zeer leuk.
Als je Twilight hebt gelezen lijken deze boeken toch niet leuk voor je? Jongen echt.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 07:41
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Als je Twilight hebt gelezen lijken deze boeken toch niet leuk voor je? Jongen echt.
Twilight is de slechtste vorm van letters op papier zetten, namelijk met een kudtverhaal, verzin in Christusnaam plausibele lulkoek.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 07:44
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Twilight is de slechtste vorm van letters op papier zetten, namelijk met een kudtverhaal, verzin in Christusnaam plausibele lulkoek.
Het kan best dat Twilight je niet aanspreekt, ik houd er zelf ook niet van. Maar het is toch niet raar om zowel Twilight als echte literatuur te lezen en allebei te waarderen? Ik vind Harry Potter heel gaaf, maar net zo goed Grossman en nu en dan heb ik ook zin om gewoon Carry Slee te lezen. Ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt.
Maar eigenlijk ergerde ik me vooral aan de arrogante ondertoon in je post.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:54
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Buiten is het maandag (J. Bernlef) .
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 07:32
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
ik lees nu de Zonne(n?)wijzer van Maarten 't Hart,
gaat over een vrouw (Leonie) die haar beste vriendin (Roos) verliest aan een zonnesteek, en dan staat er in haar testament dat Leonie éingenlijk alles letterlijk moet overnemen (dus ook haar uiterlijk enzo). maar dan komt Leonie er achter dat Roos niet de geweldige vrouw was die iedereen dacht dat ze was..

en verder zijn de Harry Potter boeken echt gaaf. ik heb ze nu in het engels & nederlands gelezen. geweldig

en twilight heb ik ook gelezen (eng&ned)
en de boeken van Dan Brown.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2011, 17:52
Verwijderd
Engelse series, maar ze zijn ook vertaald in het Nederlands.
The Kingkiller Chronicles: Tot nu toe verschenen: Naam van de wind, en Angst van de Wijze.
A song of ice and fire, dat is ook een geweldige serie, er is een amerikaanse TV-show over gemaakt: A game of thrones.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2011, 21:41
Keetje
Keetje is offline
Citaat:
Thirteen reasons why is egt super, weet alleen de schrijver niet meer
Ik heb dat boek in één keer uitgelezen.

Edit: o ja, nu vergeet ik Gone, wel een serie
Thirteen reasons why - Jay Asher
Toch wel een van de beste boeken ooit gelezen.

Verder 'het huis van de nacht' van P.C. En Kristin Cast.
Gaat over een meisje dat in een vampier veranderd, puberboek.

Verder de boeken van Helen Vreeswijk, als je een beetje van detective verhalen houdt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 12:50
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je kunt ook iets lezen van John Grisham (enkele titels: Advocaat van de Duivel en de Jury).
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 12:56
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Citaat:
De reeks van de stam van de holebeer? Speelt zich af in een wat fictief verleden, waarbij een prehistorisch mens zoals je ze huidig ziet (blond, blauwe ogen, lang) als kind terecht komt bij een, tja, ander soort mens, dat nog wat meer aap-achtig eruit ziet en een fantastisch geheugen heeft (dat ook nog eens overgeërfd wordt). Eigenlijk hoe het ene soort mens terecht komt bij een stam van een ander soort mens, en hoe dat dan met elkaar botst. En dat in de prehistorie. Makkelijk leesbaar, en gewoon leuk om te lezen . Aan het eind van het tweede boek (het zijn er zes, maar ik ben nog niet verder dan twee) wel wat véél seks, maar daar heb/had ik zelf niet zoveel care voor.

En ehm, Thea Beckman heeft aardig wat boeken waar ik in ieder geval twee reeksen van gelezen heb. Bijvoorbeeld de reeks van 'kinderen van moeder aard' over een fictieve toekomst. Er is dan zogenaamd een ramp gebeurd waardoor er van alles op aarde is veranderd en op Groenland heeft zich dan een fijn klimaat ontwikkeld en een vredelievende maatschappij met o.a. veel aandacht en respect voor de natuur (en vrouwen zijn er de baas! ). En dan ineens komen er van een ander werelddeel mensen met helemáál niet zo'n vredelievend wereldbeeld. Het is dan wel fictief en zogenaamd, maar het is niet, hoe zeg je dat, volledig onzin en fantasie. Ik las het destijds niet zo, maar als je bijvoorbeeld aan de Indianen denkt en hoe die een heel andere maatschappij opgedrongen werden, is het niet iets geheel onrealistisch voor deze wereld.
NEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEJ GEEN STAM VAN HOLEBEER, GEEN AARDKINDEREN, EN GEEN DE VALLEI VAN DE WOESTEIN PAARDEN, IK BEN HET HELEMAAL ZAT MET DIE ***BOEKEN,!!!!! me moeder list ze elke dag, en alle kasten staan er vol mee, AAAAAHHR
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 16:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou, je hoeft ze niet te lezen hoor. En de TS is je moeder/familie niet, denk ik, dus ik geloof ook niet dat je er dan veel last van hebt als hij/zij ze wel wil lezen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De populairste boeken van het afgelopen schooljaar
Simon
16 29-01-2012 17:12
Verhalen & Gedichten Naast mijn favoriete films staat Honden Vissen Krokodillen een boek die je MOET lezen
DanïelV
1 08-12-2009 16:01
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het gekozen boek!
Verwijderd
56 24-12-2004 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie Het bewijs dat god niet bestaan, dmv stapels boeken.
Dark Psycho
117 10-07-2004 22:58
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het kiezen van het boek!
Verwijderd
16 11-02-2004 15:14
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.