Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 10:13
dubbelmanm
dubbelmanm is offline
Hoi,

Voor het computer/internet/games katern van het Algemeen Dagblad (ADpunt.nl) ga ik/wil ik (journaliste van deze krant) een verhaal schrijven over cheats.

Daarvoor ben ik op zoek naar ervaringsdeskundo's op dit gebied. Aangezien ik een leek ben op dit gebied,(ik ben er pas na twee jaar achter gekomen dat ik mijn Muppets van de Muppet Race (PS1) ook kon unlocken met bepaalde codes zonder dagen lang proberen te winnen van de compjoeter > dat zegt alles over wat ik weet), roep ik jullie hulp in bij het beantwoorden van de volgende vragen.

A) Wat zijn cheats precies? Welke soorten zijn er allemaal?
B) Hoe kom je erachter wat de te kraken codes zijn? Ik bedoel wie doen dat?
C) Wat voor cheats zijn er allemaal?
D) Wat is godesnaam een walkthrough? (Ik zie dat woord vaak staan op cheatsites, maar weet niet wat er mee bedoeld wordt)/
E) Zijn er mensen die pertinent tegen het gebruik van cheats zijn? Zijn er mensen die dat flauw vinden?
F) Waarom geven fabrikanten zelf de oplossingen er niet bij in het doosje van een spelletje?
G) Wat is de coolste cheat die je ooit bent tegengekomen
H) Vertel wat er allemaal nog meer te vertellen is.

Nou, het is een beetje een lang bericht geworden. Vind je het leuk om mee te doen aan het artikel, mail me dan ook ff, dan kunnen we misschien er nog ff telefonisch over praten..
Mijn dank is bij voorbaat groot,
Groetejs Marieke Dubbelman
m.dubbelman@ad.nl
__________________
Marieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2002, 12:10
The Iceman
The Iceman is offline
Allez here we go:
A)Cheats = manier van valsspelen, soorten? De meesten unlocken nieuwe levels, characters of wapens. Anderen veranderen de gameplay: Invisibility, god-mode(je kan niet dood) je hebt oneindig veel kogels, en dan nog de 'fun cheats' pen+ink mode, big head mode, paintball, ....
B)In sommige games unlock je cheats door lvls uit te spelen, anders haal je je cheats uit magazines, websites, ... Wie? dunno
C) zie A
D)walktrough legt je uit hoe je door al de levels van het spel moet gaan. Waar je moet opletten, waar de belangrijke items enz liggen
E)Ja, en ja er zijn mensen die dit flauw vinden. Maar zolang je niet cheat met multiplayer games maakt het allemaal niet veel uit. Want wat is nu het leukste? Dat ene stukje uit die level honderden keren opnieuw doen, of ff cheaten en zo voorbij gaan om dan normaal voort te spelen?
F)Tja, waarom zouden ze dit wel doen?
G)hmm, donkey kong mode in GoldenEye op de N64


btw, waarom schrijf je een artikel over cheats in games als je er zelf helemaal niets over weet en zelf totaal geen research wil doen? Niet echt de manier van werken van een echte journalist he.
__________________
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 13:39
@pie
@pie is offline
Citaat:
dubbelmanm schreef:
A) Wat zijn cheats precies? Welke soorten zijn er allemaal?
cheats zijn extra opties van een spel, die er al dan niet van het begin af aan in geprogrammeerd zitten. In race-games kun je soms dmv codes een ander type auto krijgen, in adventures kun je naar andere levels toegaan, in shooters kun je onoverwinnelijk worden, enz enz.

voorbeeld van een aanpassing die niet origineel in het spel zit: in sommige 3d-shooters kun je dmv een extern programma je wapen altijd op de tegenstander laten mikken, zodat je m niet mist

Citaat:
dubbelmanm schreef:
B) Hoe kom je erachter wat de te kraken codes zijn? Ik bedoel wie doen dat?
soms worden die door de fabrikant vrijgegeven, soms zitten er gewoon crackers op te blokken

Citaat:
dubbelmanm schreef:
C) Wat voor cheats zijn er allemaal?
zie bovenaan

Citaat:
dubbelmanm schreef:
D) Wat is godesnaam een walkthrough? (Ik zie dat woord vaak staan op cheatsites, maar weet niet wat er mee bedoeld wordt)/
een walktrough legt je uit hoe je door al de levels van het spel moet gaan. Waar je moet opletten, waar de belangrijke items enz liggen

Citaat:
dubbelmanm schreef:
E) Zijn er mensen die pertinent tegen het gebruik van cheats zijn? Zijn er mensen die dat flauw vinden?
alle cheats die online (als je dus tegen andere mensen speelt) worden gebruikt zonder dat dat gewenst is door iedereen die aanwezig is, vind ik niet kunnen. als je het thuis doet op je eigen computertje: ieder zn keus, maar niet ten koste van anderen

Citaat:
dubbelmanm schreef:
F) Waarom geven fabrikanten zelf de oplossingen er niet bij in het doosje van een spelletje?
dan gaat de 'gaafheid' er vanaf, het besef dat je iets doet zonder dat het eigenlijk mocht..

Citaat:
dubbelmanm schreef:
G) Wat is de coolste cheat die je ooit bent tegengekomen
eerder een anti-cheat: diverse tools (q2ace, punkbuster) die het cheaten in bepaalde online shooters onmogelijk heeft gemaakt

Citaat:
dubbelmanm schreef:
H) Vertel wat er allemaal nog meer te vertellen is.
mijn moraal (mooie sluitzin ): gebruik alleen cheats als je er anderen niet mee lastigvalt
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Games Game à la WoW
Blackeyed
35 10-03-2008 10:59
Games Officiëel Scholieren.com Contacttopic - Deel II
Enlightenment
50 13-08-2003 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.