Oud 02-10-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef op 30-09-2003 @ 14:36:
Ik heb Siegfried van Harry Mulisch net uitgelezen en ga nu beginnen in de ontdekking van de hemel.

Voor school, maar ik vond het een interessant boek
Siegfried vond ik ook heel interessant, heb er zelfs nog een lezing over gehouden. En ontdekking vd hemel probeer ik steeds te lezen maar het schiet niet echt op. Siegfried lijkt me ook interessant om te verfilmen!
Advertentie
Oud 02-10-2003, 17:43
wissie
wissie is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 02-10-2003 @ 16:51:
Siegfried vond ik ook heel interessant, heb er zelfs nog een lezing over gehouden. En ontdekking vd hemel probeer ik steeds te lezen maar het schiet niet echt op. Siegfried lijkt me ook interessant om te verfilmen!
Waarom schiet de ontdekking van de hemel niet op? Omdat het zo'n dik boek is, of is het verhaal niet interessant?

Ik moet nog steeds aan de ontdekking van de hemel beginnen.
Oud 02-10-2003, 17:44
Verwijderd
ik wil het héél graag lezen maar ik kom maar moeilijk door het begin heen, en soms heb ik gewoon niet de tijd om daar dan heel veel moeite voor te gaan doen, aangezien ik meestal ook nog 3 andere boeken erbij heb voor school
Oud 02-10-2003, 17:52
wissie
wissie is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 02-10-2003 @ 18:44:
ik wil het héél graag lezen maar ik kom maar moeilijk door het begin heen, en soms heb ik gewoon niet de tijd om daar dan heel veel moeite voor te gaan doen, aangezien ik meestal ook nog 3 andere boeken erbij heb voor school
Heb je ook nog andere boeken gelezen van Harry Mulisch? Ik moet twee boeken van hem lezen voor school, en Siegfried heb ik dus al gelezen. Nu moet ik er nog één kiezen, en ik dacht aan de ontdekking van de hemel omdat dat zo'n bekend boek is. De aanslag leek mij niet zo interessant. Ik denk dat ik na Siegfried meer boeken van Mulisch ga lezen. Al vond ik zijn schrijstijl soms erg storend, het verhaal was onzettend interessant.

Waarom moest je je trouwens een lezing houden over Siegfried?
Oud 02-10-2003, 19:12
Verwijderd
dat was in het kader van een literatuurproject, "Inktaap". het was erg leuk en niemand wilde echt een lezing geven, omdat ze verlegen waren, dus toen heb ik het maar gedaan. we moesten daarvoor 4 boeken lezen, ook

lof der zotheid - arnon grunberg
memoires van een luipaard - peter verhelst
een soort engeland - robert ankur

en Siegfried dus. maar het was niets groots hoor. in de plaatselijke boekenwinkel de Drukkery (wel een hele mooie boekenwinkel.) en er was wel wat publiciteit. het was vooral gewoon leuk om te doen
Oud 02-10-2003, 20:02
scala
scala is offline
pff net nilgün yerli uit, vind haar echt maar helaas heb ik nu alles van haar gelezen grmbl.
ben nu begonnen in Phileine Zegt Sorry, jaja wat een hype, moest er toch een x van komen en eigelijk best wel een koel boek.
Oud 02-10-2003, 20:52
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
'Remco Campert - Campert compleet, alle verhalen'
Oud 02-10-2003, 21:16
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
scala schreef op 02-10-2003 @ 21:02:
pff net nilgün yerli uit, vind haar echt maar helaas heb ik nu alles van haar gelezen grmbl.
ben nu begonnen in Phileine Zegt Sorry, jaja wat een hype, moest er toch een x van komen en eigelijk best wel een koel boek.
moet nilgün yerli ook maar eens gaan lezen.. hoor veel goeie dingen

en phileine zegt sorry, heb ik de eerste 30 bladzijden van gelezen, toen had ik er genoeg van "zie mij eens even geil zijn" was volgens mij het thema... (of ben ik te vroeg gestopt?)


en siegfried is geniaal. mi een meesterwerk.

en ik ben nu bezig in (nogsteeds het 6de zintuig en about a boy maar ook) de aanslag van mulisch. shame on me, heb t nog nooit gelezen namelijk. tsprak me nooit aan, maar nu ik meer van mulisch heb gelezen wat me wel aansprak moest t r maar eens van komen
Oud 03-10-2003, 12:39
Verwijderd
Alles moet weg van Tom Lanoye
Oud 03-10-2003, 13:59
Type
Avatar van Type
Type is offline
School:

-On The Beach van Nevil Shute (Australische bloke)
-Nooit Meer Slapen van W. F. Hermans (alsof jullie dat nog niet wisten )

Mezelf:

-On Truth and Lies in a Nonmoral Sense door Friedrich Nietzsche
-NOG STEEDS De puinhopen van Professor Pim Fortuyn, door Hans Sibbel, Peter Heerschop en Viggo Waas (al een jaar in bezig ofzo)

En ik ben Japans aan het leren
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 03-10-2003, 18:13
wissie
wissie is offline
Citaat:
sublime schreef op 02-10-2003 @ 22:16:
en phileine zegt sorry, heb ik de eerste 30 bladzijden van gelezen, toen had ik er genoeg van "zie mij eens even geil zijn" was volgens mij het thema... (of ben ik te vroeg gestopt?)
Nee, het gaat het hele verhaal zo door

Ik vond Philiene zegt sorry verschrikkelijk en ik kan niet begrijpen waarom je zo vaak hoort dat het een 'geniaal' boek is.
Oud 03-10-2003, 18:29
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-10-2003 @ 19:13:
Nee, het gaat het hele verhaal zo door

Ik vond Philiene zegt sorry verschrikkelijk en ik kan niet begrijpen waarom je zo vaak hoort dat het een 'geniaal' boek is.
Omdat al die pubertjes dan niet na hoeven te denken.
Oud 03-10-2003, 18:32
scala
scala is offline
Citaat:
sublime schreef op 02-10-2003 @ 22:16:
moet nilgün yerli ook maar eens gaan lezen.. hoor veel goeie dingen

en phileine zegt sorry, heb ik de eerste 30 bladzijden van gelezen, toen had ik er genoeg van "zie mij eens even geil zijn" was volgens mij het thema... (of ben ik te vroeg gestopt?)


en siegfried is geniaal. mi een meesterwerk.

en ik ben nu bezig in (nogsteeds het 6de zintuig en about a boy maar ook) de aanslag van mulisch. shame on me, heb t nog nooit gelezen namelijk. tsprak me nooit aan, maar nu ik meer van mulisch heb gelezen wat me wel aansprak moest t r maar eens van komen
oh moet je zeker doen garnalenpelster, zo'n mooi boek maar haar columns zijn ook goed.
ja die gedachte had ik dus ook altijd, maar kvond eigelijk dat ik 'm toch een x moest proberen en et valt mee..maar vooral hoe zij denkt vind ik wel koel geschreven, frustraties ed...hm geniaal is het niet imho, gwoon leuk verteld?

hoe bevalt mulisch?
Oud 03-10-2003, 18:46
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
scala schreef op 03-10-2003 @ 19:32:
oh moet je zeker doen garnalenpelster, zo'n mooi boek maar haar columns zijn ook goed.
ja die gedachte had ik dus ook altijd, maar kvond eigelijk dat ik 'm toch een x moest proberen en et valt mee..maar vooral hoe zij denkt vind ik wel koel geschreven, frustraties ed...hm geniaal is het niet imho, gwoon leuk verteld?

hoe bevalt mulisch?
zal opzoek gaan naar eerst columns van haar... daarna komen de boeken wel

en misschien ga ik phileine ook nog wel eens lezen hoor, maar daar moet ik wel voor in de stemming zijn.

mulisch is nog niet echt geweldig, maar wel ok. (maar goed, je kunt ook maar 1 meesterwerk schrijven imo, en das siegfried )
Oud 03-10-2003, 18:56
wissie
wissie is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 03-10-2003 @ 19:29:
Omdat al die pubertjes dan niet na hoeven te denken.
Ja oke, maar waarom dan zo lyrisch zijn over een boek wat alleen over seks gaat? Ik bedoel, zeg dan dat het een vermakelijk boek was, desnoods interessant als daar je interesses liggen, maar geniaal? Nou ja, ik zal wel niet tot de doelgroep van Giphart behoren.
Oud 03-10-2003, 18:59
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-10-2003 @ 19:56:
Ja oke, maar waarom dan zo lyrisch zijn over een boek wat alleen over seks gaat? Ik bedoel, zeg dan dat het een vermakelijk boek was, desnoods interessant als daar je interesses liggen, maar geniaal? Nou ja, ik zal wel niet tot de doelgroep van Giphart behoren.
is niet voor iedereen weggelegd

*ach ik heb mijn giphart fase al weer achter me liggen*

(lach nu hard om de foute klank van die opmerking )
Oud 03-10-2003, 19:02
wissie
wissie is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-10-2003 @ 19:59:
is niet voor iedereen weggelegd

*ach ik heb mijn giphart fase al weer achter me liggen*

(lach nu hard om de foute klank van die opmerking )
Gelukkig niet

Ik heb nooit een Giphart fase gehad, dat is me bespaard gebleven
Oud 03-10-2003, 19:14
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-10-2003 @ 20:02:
Gelukkig niet

Ik heb nooit een Giphart fase gehad, dat is me bespaard gebleven


nou ik moet zeggen dat "ik omhels je met 1000 armen" wel echt een goed boek is. is wat serieuzer, zit meer diepzinnigheid in. Ook het normale sex en mooie-mensen-populariteit recept, maar de afwisseling maakt het een goed boek. (vind ik)

er zit een hele mooie uitspraak in, op een gegeven moment als Giphs moeder dood is, zegt een kennis van hem "ik heb je moeder niet gekend, maar haar geest en humor en levenskracht zijn hier zo sterk aanwezig, dat ik me voorgenomen heb haar zeker een keer te ontmoeten"

die uitspraak zegt voor mij genoeg over het niveau van het boek > soms heb ik bij giph ook het idee dat je een beetje door het sex-verhaal heen moet lezen. ik heb zelfs uit giph een diepzinnige betekenis weten te halen
Oud 03-10-2003, 19:27
wissie
wissie is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-10-2003 @ 20:14:


nou ik moet zeggen dat "ik omhels je met 1000 armen" wel echt een goed boek is. is wat serieuzer, zit meer diepzinnigheid in. Ook het normale sex en mooie-mensen-populariteit recept, maar de afwisseling maakt het een goed boek. (vind ik)

er zit een hele mooie uitspraak in, op een gegeven moment als Giphs moeder dood is, zegt een kennis van hem "ik heb je moeder niet gekend, maar haar geest en humor en levenskracht zijn hier zo sterk aanwezig, dat ik me voorgenomen heb haar zeker een keer te ontmoeten"

die uitspraak zegt voor mij genoeg over het niveau van het boek > soms heb ik bij giph ook het idee dat je een beetje door het sex-verhaal heen moet lezen. ik heb zelfs uit giph een diepzinnige betekenis weten te halen
Misschien dat ik het boek in dat geval eens zal lezen.

Ik heb ook weleens naar de diepere betekenis gezocht in zowel Phileine zegt sorry als Giph, maar ik kon het echt niet vinden. Misschien is de diepzinnigheid er wel, maar dan kan ik het gewoon niet vinden, of hij heeft het heel erg goed weten te verbergen
Oud 03-10-2003, 19:48
Verwijderd
tot nu toe vond ik "ik omhels je met 1000 armen" ook het beste boek van Giphart. het is wat minder oppervlakkig en inhoudsloos dan al die anderen. hoewel ik het einde dan weer een tegenvaller vond, - erg soapish - maar misschien dat zijn fans dat totaal niet met me eens zijn.
om "phileine" heb ik erg moeten lachen en ik herkende er af en toe ook wel dingen in van mijn eigen mensenhaat, maar ik vond het zeker niet geniaal of heel erg goed. het is vooral shockeren, en het enige thema dat erin naar voren komt is onzekerheid.
dat is tenminste het enige wat ik er in herken. ik heb ook het gevoel dat ik mijn giphart fase achter me heb gelaten, hoe puberaal dat ook mag klinken. volgens mij is de giphart fase ook vooral een puberale fase. je wilt lekker hard tegen alles aanschoppen en sommige van zijn boeken zijn dan je perfecte inspiratiebron.

de garnalenpelster zal ik dan ook eens gaan lezen. ik heb er al een paar keer mee in mijn handen gestaan.

ik heb "Enkele Reis" van Didier van Cauwelaert net uitgelezen en ik vond het een mooi boekje. wel een aanrader als je iets voor Frans moet lezen, maar om nou te zeggen: 'prachtig'? nee.
Oud 04-10-2003, 09:58
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
wissie schreef op 03-10-2003 @ 20:02:
Gelukkig niet

Ik heb nooit een Giphart fase gehad, dat is me bespaard gebleven
Oud 04-10-2003, 11:44
Verwijderd
Plato - De Staatsman
Oud 04-10-2003, 20:46
Verwijderd
J. Bernlef - Hersenschimmen en
J.R.R. Tolkien - The Lord Of The Rings 2e keer, nu in het Engels
Oud 04-10-2003, 21:12
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
martin bril - de afsluitdijk en verder
Oud 05-10-2003, 13:05
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Pragmatiek van de Roman door Willem Breekveldt, om mijn spreekbeurt over De historie van Mej. Cornelia Wildschut - de gevolgen van de opvoeding van Betje Wolff en Aagje Deken voor te bereiden...
*zucht*
Oud 05-10-2003, 17:09
Verwijderd
ik heb de onrustige geest van Kay Redfield Jamison
net uit.
Oud 06-10-2003, 16:32
Verwijderd
De borchgravinne van Vergi.

LUH-3417
Oud 06-10-2003, 20:45
niña
Avatar van niña
niña is offline
Hartstikke beroemd van Ben Elton. aanrader voor de mensen die een hekel aan alle BigBrothers van de wereld hebben want het is vet satire. Vruchteloos van BE was ook geod trouwens
Oud 06-10-2003, 20:48
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
ik ga morgen beginnen in turks fruit.

of vanavond, als ik op tyd klaar ben met mn stapel -to do-
Oud 06-10-2003, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Nina schreef op 06-10-2003 @ 21:45:
Hartstikke beroemd van Ben Elton. aanrader voor de mensen die een hekel aan alle BigBrothers van de wereld hebben want het is vet satire. Vruchteloos van BE was ook geod trouwens
vast wat voor mij dan
met die mooie goudvis op de voorkant
Oud 07-10-2003, 20:11
niña
Avatar van niña
niña is offline
ja
ben nu al weer met een ander bezig. Terug naar het licht over een sekte. krijg er echt de kriebels van. dat je zo goedgelovig kan zijn
Oud 07-10-2003, 20:36
Verwijderd
Isabel Allende - Het Rijk van de Gouden Draak
Goed boek.
Oud 08-10-2003, 07:31
Konstantine
Konstantine is offline
Ian McEwan - The Innocent.
Arnon Grunberg - De Heilige Antonio. (Voor de miljoenste keer.)
Oud 08-10-2003, 14:55
niña
Avatar van niña
niña is offline
de onwillige bruidegom van Bali Rai
Oud 08-10-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Utopie schreef op 08-10-2003 @ 08:31:
Arnon Grunberg - De Heilige Antonio. (Voor de miljoenste keer.)
Groot gelijk want dat is ook echt een klasseboekje.
Oud 08-10-2003, 16:30
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ga beginnen aan De Tweeling van Tessa de Loo.
Oud 08-10-2003, 19:33
Verwijderd
Parken en Woestijnen - M.Versalis
Oud 09-10-2003, 13:14
the tourist
the tourist is offline
Twee koffers vol (?) - Carl Friedman.
Oud 09-10-2003, 13:40
niña
Avatar van niña
niña is offline
De poppenspeler-Karel Verleyen. maar ben net begonnen dus heb nog geen commentaar, de flaptekst interesseerde me alleen al.
Oud 09-10-2003, 15:17
Real McCoy
Avatar van Real McCoy
Real McCoy is offline
David Grossman - Het zigzagkind
__________________
"If we don't change direction soon, we'll end up where we're going"
Oud 09-10-2003, 18:18
Alexander
Alexander is offline
Zo, weer even een update van mijn leesbezigheden

Willem Elsschot - Kaas (wat heerlijk dat ik dat nu lezen moet!)
Isaäc da Costa - Hagar (moet ik eigenlijk nog in beginnen, maar het staat zeer binnenkort op 't programma; gelukkig ook geen enorme tekst )
Segher Diengotgaf - Trojeroman (eens kijken wat hij er nu weer van gemaakt heeft...)
Verder ben ik nog steeds bezig in Eeuwen des onderscheids, maar het vordert wel zo langzamerhand.
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 10-10-2003, 14:50
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Bagage - Emily Barr

Polleke van Guus Kuijer heb ik net uit
Oud 10-10-2003, 16:30
Type
Avatar van Type
Type is offline
Nooit meer slapen uit

nu bezig in Onder Professoren.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 10-10-2003, 16:41
niña
Avatar van niña
niña is offline
de poppenspeler was zeer ook door schrijfstijl. ga nu lekker aan een pulpboekje beginnen
Oud 12-10-2003, 20:26
Kevertje
Kevertje is offline
The Shelters of Stone, van J. Auel heb ik net uit, ga beginnen in Shadow of the North van Philip Pullman.

Laatst gewijzigd op 12-10-2003 om 20:32.
Oud 12-10-2003, 22:20
Verwijderd
Alighieri Dante - Het Nieuwe Leven. Een nogal oude vertaling. Er staat geen jaar van druk in, maar het is niet veel meer dan tien jaar na 1913.

LUH-3417
Oud 13-10-2003, 10:37
Verwijderd
Erasmus: Lof der Zotheid.
Oud 13-10-2003, 10:40
Thomas
Thomas is offline
Theorieboek belastingrecht; met de wet in de hand.
Oud 13-10-2003, 15:44
Verwijderd
Peter Pohl - We noemen hem Anna.

?- De kracht van emoties ..voor school. Wel interessant
Oud 14-10-2003, 17:26
Verwijderd
Dagboek van een nanny en Een hart van Steen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Onbestemd
Verwijderd
30 07-11-2012 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
ARTistiek [Verhaal] Een verhaal
Verwijderd
10 19-09-2002 18:57
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.