Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2010, 23:32
Lemar
Lemar is offline
KLIK HIEROP OM HET VERHAAL TE LEZEN:


Hoi, mijn naam is Lemar.
Een in Duitsland geborene en Duits passpoorthoudende en in Duitsland opgegroeide afghaan. Mensen, ik weet precies wat jullie bedoelen. Ik ben misschien afghaan maar mijn vader is een rijke tandarts me moeder arts. Ik ben van Afghaans blauwbloed en ik ben het zat dat mensen maar moslims zeggen. Het klopt dat er heel wat asociale moslims in Nederland wonen en ik begrijp jullie volledig. Helaas zit ik op een zwarte School.(Er zijn 3 Nederlanders in me klas en die zijn ook me beste vrienden. De Marrokanen en Turken zijn ook allemaal pestkoppen die uiteindelijk toch criminelen worden. Ik ben wel een moslim(geen strenge, dus: ik fast niet, ik vier geen suikerfeest, niemand uit me familie draagt een hoofddoek of leest de koran. Ik ga ook niet naar de moskee. Jullie zouden wel denken wat? Kijk, ik vier zelfs kerst of pasen. Want mijn ouders zeggen(en dat is waar): een geloof gaat niet om wat je eet of doet maar in wat je gelooft. Om eerlijk te zijn kan ik wel toegeven dat heel veel van de islamitische religie onlogisch klinkt maar dat is gewoon wat je automatisch wordt. En ik als een gewoon hoogbeschaafd en geleerd mens(ben maar 13 jaar) vind dat mensen niet over de *algemeen moslim moeten praten maar over die die zich niet aan de regels houden en denken dat geweld alles oplost.* In dit verhaal zie maar weer dat heel veel moslims ongeciviliceerde en nog ongeëvolueerde mensen zijn. Maar heel veel betekent niet iedereen want er zijn nog gewoon beschaafde mensen. En als ik zoiets lees weet ik niet hoe het komt dat mensen wiens voorouders gewoon hardwerkende goeie mensen die een beter leven wilden zoiets kunnen doen. Laat het toch los. Iedereen zijn eigen geloof, Nederland is een democratie. Ik wilde dit gewoon kwijt want als ik het op school zeg zijn er altijd moslims die dan lachen en slaan. Maar jullie moeten wel bedenken dat er ook goeie mensen tussen zitten zoals ik. Ter informatie: Me voorouders waren geen gastarbeiders of vluchtelingen maar een reeks van ondernemers, fabriekseigenaren en zakenmannen. Dit vertel ik doordat me voorouders veel contact hadden met de westerse wereld en dus niet zo achterbleven als veel anderen. Ik denk ook dat de meeste moslims de druk van thuis buiten huis laten zien. Thuis moeten ze altijd stil zijn en luisteren en mogen hun mening geven. Nou das tenminste het geval bij velen, bij de mensen waar het niet zo is is er wel kans dat het gewone normale burgers zoals jij en ik zijn. Ik wilde dit gewoon even kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2010, 09:56
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Met Afghanen is vaak niets mis. Ze zitten vaak ten onrechte te lang in een asielzoekerscentrum en worden daarna om de verkeerde redenen teruggestuurd. De meeste Afghanen zijn werklustige en leergierige mensen die de Nederlandse taal snel onder de knie hebben.

Dat in Nederland de illusie gewekt wordt dat men alle moslims "slecht" vindt, is puur te danken aan de enorme hoeveelheid delicten die wordt gepleegd door mensen die voor moslim gehouden worden. De meeste van deze veelplegers heeft de Koran waarschijnlijk nog nooit gelezen, maar hebben wel vaak een zekere affiniteit met de Islam omdat hun familie wel gelooft, in de breedste zin van het woord.

Toch bestaat er geen enkele politieke partij die voornemens is alle moslims over de grens te willen lozen. Er zijn wel partijen die criminele allochtonen het land uit willen zetten, maar wie zijn strafblad schoonhoudt hoeft dus niets te vrezen.

Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat ik fatsoenlijke participanten van deze maatschappij volledig accepteer.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 16:22
Lemar
Lemar is offline
Citaat:

Dat in Nederland de illusie gewekt wordt dat men alle moslims "slecht" vindt, is puur te danken aan de enorme hoeveelheid delicten die wordt gepleegd door mensen die voor moslim gehouden worden. De meeste van deze veelplegers heeft de Koran waarschijnlijk nog nooit gelezen, maar hebben wel vaak een zekere affiniteit met de Islam omdat hun familie wel gelooft, in de breedste zin van het woord.
.
Ik zou het niet beter kunnen uitleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Saudi Arabie verplicht niet moslim buitenlanders tot het gebed en het vasten van Rama
Love & Peace
23 15-06-2005 21:15
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is de oorzaak van de kloof tusse Nederlanders en moslims
theundead
1 01-04-2005 11:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is de beste religie?
Verwijderd
323 08-12-2004 11:35
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.