Oud 06-07-2005, 01:38
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
In het algemeen spraakgebruik heeft men het altijd over God, als zijnde de God van de Christinen en over Allah, als zijnde God van alle Moslims....

Maar God is toch (ook) Allah?
__________________
En Nu Ga Je Dansen Klootzak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 01:52
Verwijderd
Nouja, ze hebben met elkaar gemeen dat ze allebei door de mens in het leven geroepen verzinsels zijn
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 02:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 06-07-2005 @ 01:38 :
In het algemeen spraakgebruik heeft men het altijd over God, als zijnde de God van de Christinen en over Allah, als zijnde God van alle Moslims....

Maar God is toch (ook) Allah?
Christenen geloven in de drie-eenheid, Moslims geloven in één hele god.

@nare man: wat een nuttige bijdrage
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 02:22
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-07-2005 @ 02:12 :
Christenen geloven in de drie-eenheid, Moslims geloven in één hele god.


Maar dan is Allah toch ook God...Of beter gezegd God toch ook Allah
__________________
En Nu Ga Je Dansen Klootzak
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 04:47
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Christenen (veel, niet alle) geloven niet dat God Allah is, aangezien er op diverse christelijke sites (en vast wel in de kerk) wordt vermeldt dat Allah een pre islamitische maangod was . Wat zij niet weten is dat Islam er vanaf adam en eva was .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:18
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik dacht dat Mohammed pas in de 7e eeuw na Chr. leefde

Maar euh, ik denk wel dat Allah dezelfde is als God. Wat ik hieruit moet concluderen weet ik nog niet.
__________________
Het leven is geen vakantie.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 09:20.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 06-07-2005 @ 09:18 :
Ik dacht dat Mohammed pas in de 7e eeuw na Chr. leefde
Ach, moslims vinden het moeilijk te accepteren dat hun religie een slap aftreksel is van het christendom. Christenen vinden het moeilijk te accepteren dat hun religie een slap aftreksel is van het jodendom. Joden vinden het moeilijk te accepteren dat hun religie een slap aftreksel is van Egyptische en Babylonische mythologie. Et cetera.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 10:45
Verwijderd
Uitgaande op de beschrijvingen die in de Bijbel en de Koran staan, kunnen we concluderen dat ze niet dezelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:09
Verwijderd
Uit de Edele Koran:

Citaat:
Surah 29. De Spin (Al-Ankaboet)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen* wij ons ."
Mensen van het Boek zijn Joden/Christenen.

*Aan Hem onderwerpen betekent letterlijk moslim in het Arabisch .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 06-07-2005 @ 11:09 :
Uit de Edele Koran:


Mensen van het Boek zijn Joden/Christenen.

*Aan Hem onderwerpen betekent letterlijk moslim in het Arabisch .
Waarom komen de beschrijvingen dan niet overeen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:15 :
Waarom komen de beschrijvingen dan niet overeen?
Omdat De Bijbel veranderd is door Christenen. Het Woord van God is veranderd door mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:21
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:15 :
Waarom komen de beschrijvingen dan niet overeen?
Beschrijf God en Allah dan eens?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-07-2005 @ 11:21 :
Beschrijf God en Allah dan eens?
God heeft een zoon.
Allah heeft geen zoon.

God schiep de wereld in 7 dagen
Allah deed daar een paar duizend jaar over.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-07-2005 @ 11:21 :
Beschrijf God en Allah dan eens?
Owh, bedoelde hij het zo.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:25
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:22 :
God heeft een zoon.
Allah heeft geen zoon.
Dat zegt niets over God en Allah Himself

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:22 :
God schiep de wereld in 7 dagen
Allah deed daar een paar duizend jaar over.
Dit laatste weet ik niet, misschien dat S. het weet?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
(Surah El-Maidah )

18. De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer.

19. O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. Allah heeft macht over alle dingen.
Citaat:
(Surah At-Taubah 30,31)

En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van God" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van God." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Zij hebben naast God hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 06-07-2005 @ 11:30 :
Dit bevestigt alleen mijn bewering dat volgens de Koran, Jezus niet de zoon van God is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-07-2005 @ 11:25 :
Dat zegt niets over God en Allah Himself

Jawel het geeft aan dat ze neit hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 06-07-2005 @ 11:25 :
Dit laatste weet ik niet, misschien dat S. het weet?
Hier had ik al eens iets over gelezen. Zal even kijken of ik het ook op een site kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:33 :
Dit bevestigt alleen mijn bewering dat volgens de Koran, Jezus niet de zoon van God is.
Mja, maar Allah (swt) heeft ons dus al verteld dat Hij verkeerd aanbeden zal worden door mensen van het Boek. Vandaar dat Moslims er vanuit gaan dat God en Allah (swt) één zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:38
see it
Avatar van see it
see it is offline
Bovendien is de godsdienst totaal verschillend
Christenen mogen geloven door Christus tot God te komen. Hij is de enige weg.
Moslims moeten de hemel verdienen en dan hopen op genade van Allah.
Dit is zo'n totaal verschillend beeld dat je volgens mij niet kunt zeggen dat ze dezelfde zijn.
__________________
Jezus is veel interessanter dan de meeste christenen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:33 :
Jawel het geeft aan dat ze neit hetzelfde zijn.
Volgens de Bijbel misschien niet. De Bijbel van nu is, volgens moslims, niet het Woord van God.
Daarnaast staat in de Edele Koran dat God en Allah (swt) wél één zijn, voor ons dus reden genoeg om aan te nemen dat het wel zo is.

Dat is dan ook weer één van de redenen dat wij, moslims, andere gelovigen en hun Boeken met respect dienen te behandelen. Het zijn Heilige Boeken, alleen aangepast, het kan dus wel zo zijn dat er het een en ander nog in staat dat wel van God komt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:02
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 06-07-2005 @ 01:38 :
In het algemeen spraakgebruik heeft men het altijd over God, als zijnde de God van de Christinen en over Allah, als zijnde God van alle Moslims....

Maar God is toch (ook) Allah?
Het antwoord op deze vraag is natuurlijk volledig afhankelijk van de religieuze overtuiging van degene die de vraag beantwoordt. Dat blijkt wel uit de antwoorden die je tot dusver gekregen hebt.

Taalkundig gezien is God hetzelfde als Allah aangezien Allah simpelweg "de God" betekent.

Nou verschilt het godsbeeld van de christenen en de moslims wel op enkele punten. Vandaar dat velen tot een "nee" geneigd zullen zijn.

Toch betreft het hier twee monotheïstische religies waarbinnen dus maar 1 godheid kan zijn. Volgens de islam is Allah de godheid die alle 3 monotheïstische religies heeft geopenbaard en is Hij dus ook de God van de joden en de christenen. De joden en christenen zullen daar wel anders over denken. En wanneer men over Jezus spreekt als God, dan zullen zowel de joden als de moslims dit verwerpen.

In de islam is het godsbeeld duidelijk: er is maar één God die het recht heeft om aanbeden te worden. Hij heeft geen deelgenoten, partners of kinderen. Niemand is aan Hem gelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:06
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
see it schreef op 06-07-2005 @ 11:38 :
Bovendien is de godsdienst totaal verschillend
Christenen mogen geloven door Christus tot God te komen. Hij is de enige weg.
Moslims moeten de hemel verdienen en dan hopen op genade van Allah.
Dit is zo'n totaal verschillend beeld dat je volgens mij niet kunt zeggen dat ze dezelfde zijn.
Zijn er dan 2 goden? Of hangt 1 van beide een vertekend godsbeeld aan? Dat is de vraag. Ik zeg het laatste.

Voor de atheïsten geloven ze allemaal in sprookjes maar dat lijkt me niet interessant voor deze discussie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:08
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 10:45 :
Uitgaande op de beschrijvingen die in de Bijbel en de Koran staan, kunnen we concluderen dat ze niet dezelfde zijn.
Of dat één van de boeken ernaast zit in de beschrijving van God...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 12:15
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 10:45 :
Uitgaande op de beschrijvingen die in de Bijbel en de Koran staan, kunnen we concluderen dat ze niet dezelfde zijn.
Het staat er in andere woorden. Voor de rest komt het er op neer dat zowel God als Allah de hele meuk hebben gemaakt, Adam en Eva uit het paradijs heeft gesodeflikkerd na het incident met de appel, Satan uit de hemel heeft geschopt nadat die opstandig werd enzovoorts.

En Abraham is ook de stamvader van de profeet mohammed.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:17
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 11:33 :
Jawel het geeft aan dat ze neit hetzelfde zijn.
Nee, het geeft wél aan dat God en Allah hetzelfde zijn alleen dat de Christenen er met de 3-eenheid de plank misslaan.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 06-07-2005 @ 12:08 :
Of dat één van de boeken ernaast zit in de beschrijving van God...
Dat zou kunnen, maar dan is er geen vergelijkingsmateriaal en kan dus onmogelijk beweerd worden dat Allah=God
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 06-07-2005 @ 12:15 :
Het staat er in andere woorden. Voor de rest komt het er op neer dat zowel God als Allah de hele meuk hebben gemaakt, Adam en Eva uit het paradijs heeft gesodeflikkerd na het incident met de appel, Satan uit de hemel heeft geschopt nadat die opstandig werd enzovoorts.

En Abraham is ook de stamvader van de profeet mohammed.
Maar waarom zijn de handelingen van God en Allah dan verschillend?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:30
Kimisa
Avatar van Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 12:19 :
Maar waarom zijn de handelingen van God en Allah dan verschillend?
Welke handelingen bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:35
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 12:19 :
Dat zou kunnen, maar dan is er geen vergelijkingsmateriaal en kan dus onmogelijk beweerd worden dat Allah=God
Vergelijkingsmateriaal is overbodig als je geloof in het woord van Allah; dat er maar één God is, dat Hij alle profeten gezonden heeft (inclusief Jezus) en alle heilige boeken geopenbaard heeft, dat de volgelingen van voorgaande profeten afgedwaald zijn door mensen en/of beelden te gaan aanbidden en door geschriften te gaan veranderen.

Zoals ik al zei: het antwoord is dus volledig afhankelijk van de religieuze overtuiging (en dus ook het godsbeeld) van degene die de vraag beantwoordt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-07-2005 @ 02:12 :
@nare man: wat een nuttige bijdrage
Screw you. Dat is mijn optiek. Jij kunt ook niets anders doen dan de regels en opvattingen over god uit jouw geloof vergelijken met die uit een ander geloof en dan eventueel tot de conclusie komen dat ze wel veel van elkaar gemeen hebben.

Maar aangezien van geen enkel geloof maar enigszins vaststaat dat het op waarheid berust, zal die conclusie aan hetzelfde gebrek lijden. Je kunt nooit zeggen dat god en allah dezelfde zijn, je kunt hooguit zeggen dat het godsbegrip in de monotheïstische godsdiensten hetzelfde is.

En ten aanzien van die vraag merk ik nog op dat het best aannemelijk is, voor mij zelfs vaststaat, dat alle monotheïstische wereldgodsdiensten eenzelfde god vereren. Dat hij verschillende regels uitvaardigt en verschillende handelingen verricht zoals Lucky Luciano opmerkt, is heel goed verklaarbaar vanuit het feit dat dat godsbeeld het produkt is van de opvattingen uit die tijd, plaats en cultuur.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:40
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2005 @ 12:39 :
je kunt hooguit zeggen dat het godsbegrip in de monotheïstische godsdiensten hetzelfde is.
En dat is nou juist net niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 06-07-2005 @ 12:40 :
En dat is nou juist net niet het geval.
Ik denk het wel. De monotheïstische wereldgodsdiensten streven gewoon hetzelfde na, namelijk regulering van de samenleving. Alleen samenleving of groep van samenlevingen A is beter af met een god die liefdevol en vergevend is, terwijl samenleving of groep van samenlevingen B beter af is met een god die wraakzuchtig en streng is. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:47
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2005 @ 12:43 :
Ik denk het wel. De monotheïstische wereldgodsdiensten streven gewoon hetzelfde na, namelijk regulering van de samenleving. Alleen samenleving of groep van samenlevingen A is beter af met een god die liefdevol en vergevend is, terwijl samenleving of groep van samenlevingen B beter af is met een god die wraakzuchtig en streng is. Simpel.
Dit lijkt meer op een argument voor mijn stelling. Wat zij nastreven ligt dichter bij elkaar dan het godsbegrip binnen beide religies.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 06-07-2005 @ 12:30 :
Welke handelingen bedoel je?
God heeft een zoon, Allah niet
God schiep de wereld in 7 dagen, Allah in een paar duizend jaar.
De weg tot God is via JC, die naar Allah direct.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2005, 13:50
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 13:45 :
God heeft een zoon, Allah niet
God schiep de wereld in 7 dagen, Allah in een paar duizend jaar.
De weg tot God is via JC, die naar Allah direct.
Het is maar de vraag welke van deze handelingen God aan zichzelf toegeschreven heeft en welke door de mens aan Hem toegeschreven zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 06-07-2005 @ 13:50 :
Het is maar de vraag welke van deze handelingen God aan zichzelf toegeschreven heeft en welke door de mens aan Hem toegeschreven zijn.
je punt is duidelijk hoor, wat in de Koran staat is voor jou waar. M.i. kan je geen vergelijking maken als je maar 1 beschrijving hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:01
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-07-2005 @ 13:52 :
je punt is duidelijk hoor, wat in de Koran staat is voor jou waar. M.i. kan je geen vergelijking maken als je maar 1 beschrijving hebt.
Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat God geen gespleten persoonlijkheid heeft o.i.d. Als je vergelijkingsmateriaal nodig hebt, ga je dus al uit van 2 verschillende goden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:30
Verwijderd
ik heb ooit ergens gelezen dat er zeker wel verschil is tussen de christelijke God en de islamitische God, namelijk in karakter.
Wat voor verschillen weet ik niet precies meer, ik heb de Koran ook niet zelf gelezen.

De verhouding Allah-mens is volgens mij: Heer-slaaf
De verhouding God-mens is: Vader-kind (hoewel christenen in de Bijbel ook worden beschreven als slaven van Christus).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Licht op Licht schreef op 06-07-2005 @ 14:01 :
Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat God geen gespleten persoonlijkheid heeft o.i.d. Als je vergelijkingsmateriaal nodig hebt, ga je dus al uit van 2 verschillende goden.
Dat is altijd hetgeval, anders kan de vraagstelling God=Allah nergens op gebasseerd worden
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:38
Verwijderd
Allah is gewoon het arabische woord voor god. Arabische Christenen spreken ook van Allah.
Allah en god zijn dus een en dezelfde.

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:43
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-07-2005 @ 14:38 :
Allah is gewoon het arabische woord voor god. Arabische Christenen spreken ook van Allah.
Allah en god zijn dus een dezelfde.
Voor moslims wel ja
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:59
MissFreaky
Avatar van MissFreaky
MissFreaky is offline
Ik heb pas een interessant gesprek gevoerd met een moslim...en toen zei hij dat hij vond dat de God van de christenen dezelfde God als zijn God is dus Allah... Onder Christenen is deze mening erg verdeeld. Die jongen zei dat God en Allah de zelfde God zijn maar dat ze Allebei andere profeten hebben en dat de moslims niet geloven dat God een zoon heeft.... voor hun is Jezus een profeet, en ze hebben ook Mohammed Allah's belangrijkste profeet... Christenen kennen deze profeet niet... maar veel profeten zijn toch het zelfde....
Het kan zijn dan ik het fout heb maar dat is wat die jongen tegen mij heeft verteld.
__________________
I'm crazy, I know it and I love it:)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
MissFreaky schreef op 06-07-2005 @ 14:59 :
Ik heb pas een interessant gesprek gevoerd met een moslim...en toen zei hij dat hij vond dat de God van de christenen dezelfde God als zijn God is dus Allah... Onder Christenen is deze mening erg verdeeld. Die jongen zei dat God en Allah de zelfde God zijn maar dat ze Allebei andere profeten hebben en dat de moslims niet geloven dat God een zoon heeft.... voor hun is Jezus een profeet, en ze hebben ook Mohammed Allah's belangrijkste profeet... Christenen kennen deze profeet niet... maar veel profeten zijn toch het zelfde....
Het kan zijn dan ik het fout heb maar dat is wat die jongen tegen mij heeft verteld.
De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen. Alleen neigt men nogal sterk naar de verschillen te kijken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:13
MissFreaky
Avatar van MissFreaky
MissFreaky is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-07-2005 @ 15:00 :
De overeenkomsten zijn groter dan de verschillen. Alleen neigt men nogal sterk naar de verschillen te kijken.
Ja, Christenen en Moslims hebben ook veel aanknopingspunten om over het geloof te praten... maar toch geloven Moslims niet in Jezus, en ik geloof dat Jezus de zoon van God is, en dat Hij naar de wereld gekomen is zodat wij vergeving van onze zonden kunnen krijgen Hij is de enige die, die last kan dragen... en dat is een groot verschil!
__________________
I'm crazy, I know it and I love it:)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
MissFreaky schreef op 06-07-2005 @ 15:13 :
Ja, Christenen en Moslims hebben ook veel aanknopingspunten om over het geloof te praten... maar toch geloven Moslims niet in Jezus, en ik geloof dat Jezus de zoon van God is, en dat Hij naar de wereld gekomen is zodat wij vergeving van onze zonden kunnen krijgen Hij is de enige die, die last kan dragen... en dat is een groot verschil!
maar wij geloven wel in Jezus. Hij is voor ons alleen niet de zoon van god, maar wel de Messias.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:15
Licht op Licht
Licht op Licht is offline
Citaat:
MissFreaky schreef op 06-07-2005 @ 15:13 :
Ja, Christenen en Moslims hebben ook veel aanknopingspunten om over het geloof te praten... maar toch geloven Moslims niet in Jezus, en ik geloof dat Jezus de zoon van God is, en dat Hij naar de wereld gekomen is zodat wij vergeving van onze zonden kunnen krijgen Hij is de enige die, die last kan dragen... en dat is een groot verschil!
Moslims geloven in Jezus als Profeet terwijl christenen niet in Mohammed als Profeet geloven.
Moslims geloven in één God die geen deelgenoten, partners of kinderen heeft terwijl christenen Jezus als Zijn zoon zien.
Moslims geloven dat ieder zijn/haar eigen last draagt terwijl christenen hun last op de schouders van Jezus leggen.
Naast de vele overeenkomsten zijn dit toch wel hele belangrijke verschillen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:17
MissFreaky
Avatar van MissFreaky
MissFreaky is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-07-2005 @ 15:14 :
maar wij geloven wel in Jezus. Hij is voor ons alleen niet de zoon van god, maar wel de Messias.
mag ik vragen wat voor geloof je heb?
__________________
I'm crazy, I know it and I love it:)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
MissFreaky schreef op 06-07-2005 @ 15:17 :
mag ik vragen wat voor geloof je heb?
Moslim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 20:33
Levensbeschouwing & Filosofie IS JEZUS(vzmh),'GOD' ?
Paulo
7 11-08-2006 23:17
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie Deugt de mens?
Lucky Duck
118 12-11-2003 21:20
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitspraak op NMO
Hippielove
112 27-08-2002 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.