Oud 19-01-2003, 21:36
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ja, het gaat hard! Hier is nr ook alweer

Nummer 7 is hier te vinden: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=282557 .
Oud 20-01-2003, 07:42
Verwijderd
Bij de eerste 2 topics heb ik ook meegedaan, toen ben ik een tijdje afgehaakt. Nu wil ik weer volop gaan beginnen.
Sporten toe ik al veel:
1 x in de week fitness op de sportschool,
1x in de week aerobics
en (vrijwel) iedere dag thuis een half uur op de loopband. (en ik fiets natuurlijk nog naar school).
Bij mij ligt het echt aan het snoepen. Daarom ga ik vanaf vandaag alleen nog maar gezond eten, met als tussendoortjes fruit, water en crackertjes. Het is niet dat ik een kamerolifant ben ofzo, ik heb ook geen overgewicht. Ik wil alleen wat "strakker" worden, zeg maar.
Ook heb ik besloten dat ik per dag precies ga bijhouden in een soort dagboek wat ik gegeten heb, en wat ik die dag aan sport gedaan heb (dat moet van mezelf iedere dag iets zijn). Ik hoop dat het gaat lukken....Nu ga ik echt doorzetten!
Oud 20-01-2003, 12:36
Verwijderd
mjah, ik eet zoveel tussendoortjes dat ik het niet meer bij kan houden, doe 2x per week martial arts training, en ben uitstekend fit
Oud 20-01-2003, 13:56
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Whieoo!
Volgens de weegschaal ben ik sinds vorige week 9 ons
afgevallen!!
*helemaal verantwoord was het niet...maar het was het waard!*

Suc-6 iedereen!
Knuf,
Dashja
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 20-01-2003, 14:23
Verwijderd
hmm, nieuw topic..
vorige heb ik niet meegedaan, die daarvoor ook niet, geloof ik...

deze ga ik weer meedoen..
maar ik ga nu eerst mn laatste mentosjes opeten
Oud 20-01-2003, 16:42
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Je zegt dat je eigenlijk wilt aankomen, maar eigenlijk ook weer niet(op hetzelfde gewicht blijven).> tegenstrijdig
Mja, t voelt zo stom,
eten om aan te komen..
Toen mn gewicht nog rond de 50 was,
moest k eigenlijk al aankomen,
ongesteldheid was onregelmatig,
(nu al helemaal :\),
snel koud, misselijk, moe etc.
Mja, omdat het meer aan mn dip lag,
zouden we dus eerst dat oplossen,
dan zou het vanzelf beter gaan.
(dat was ook wel zo, heb heel lang
op hetzelfde gewicht gezeten,
ben alleen al een tijdje heel wisselvallig, vandaar)
Citaat:
iamre18 schreef:

Ik denk dat je het beste een voedingsdeskundige kan vragen.
Je geeft aan dat je meer wilt gaan wegen/ op hetzelfde gewicht wilt blijven, dit zal waarschijnlijk wel te bereiken zijn, door een bepaald voedingspatroon.
Zo'n dietiste/ voedingsdeskundige, zal het beste denk ik weten, hoe je door (gezond) eten, op gewicht kan blijven of zwaardr kan worden.
Zij/ hij kan je ook advies geven van, of je daadwerkelijk te licht bent en je dus eigenlijk beter wat kan aankomen of dat je gerust op hetzelfde gewicht kan blijven.(en door een bepaald dieet, niet zwaarder wordt.). Al denk ik, gezien wat je vertelt. dat je niet perse op het zelfde gewicht hoeft te blijven, dat je best wat zwaarder mag worden, want je bent naar mijn idee behoorlijk licht.(dan zal het meer een questie worden van aankomen denk ik).>>en dat hoeven geen talloze kilo's te zijn, maar een paar misschien?. informeer, zou ik zeggen, vraag om advies, via huisarts.
Hm, moest sowieso al naar de huisarts..
Zal dit dan ook ff vragen.
Mja, wil liever eerst zelf proberen
om iig op hetzelfde te blijven.
Iemand tips oid?
En van welk (gezond) eten kom je aan..?
*voelt zich heel stom tegenover de lijnende mensen*:\
__________________
Drie.
Oud 21-01-2003, 18:30
Verwijderd
Het gaat tot nu toe best goed. Ik heb veel gesport de laatste paar dagen, en gezond en verantwoord gegeten. Ook heb ik heel veel water gedronken (ongeveer 2 liter per dag (alleen water)) Normaal dronk ik bijna niets op een dag, dus dit is al een hele vooruitgang. Maar al met al gaat het dus (nog) goed. Volhouden!
Oud 21-01-2003, 18:34
Verwijderd
Vandaag ging Oprah over gezond (en op goed gewicht) leven, en ik heb iig 1 ding geleerd!

Het knagerige gevoel 's avonds bijvoorbeeld, wat niet echt honger is, maar waardoor je denkt, hmmm.. ik wil wat eten.. dat betekent dat je lichaam aan je vetreserves begint! Veel mensen gaan dat gevoel juist voeden, wat dus alleen maar averechts werkt!

Mja, de rest van de tips enzo lijken me al redelijk bekent. Het moeten ontbijten, het niet 's avonds eten, het goed verdelen van het eten etc. Het is beter stevig te ontbijten en licht te dineren, dat soort dingen.

Maar ik wou het toch even kwijt! Dat eerste was voor mij iig nieuws!
Oud 21-01-2003, 19:45
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik heb eens ergens gelezen dat als je elke dag lekker veel kauwgom kauwt, je 6 kilo per jaar verbrandt
lekker kauwen dus mensen.. lol

ik was 87,5 kilo vanmorgen en wil halverwege februari in ieder geval 85 kilo zijn... wie doet er mee met de 2,5-kilo-deraf-wedstrijd?

DASHJA: vertel me je geheim
Oud 21-01-2003, 19:56
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Het knagerige gevoel 's avonds bijvoorbeeld, wat niet echt honger is, maar waardoor je denkt, hmmm.. ik wil wat eten.. dat betekent dat je lichaam aan je vetreserves begint! Veel mensen gaan dat gevoel juist voeden, wat dus alleen maar averechts werkt!
Ja dat heb ik ook gezien. Vond ik wel goed om te horen omdat je dan dus inderdaad dat knagerige gevoel als iets positiefs kan gaan zien en dat helpt ook die zin-in-iets-lekkers te onderdrukken. Die tip van na een bepaalde tijd niets meer eten kende ik al wel, maar die werkt wel goed.
Met mij gaat 't wel goed, heb voor 't eerst in tijden nu al twee dagen gewoon helemaal goed gegeten en raak er al weer een beetje aan gewend.
Even een praktisch vraagje; weet iemand hoe goed/slecht die spa&fruitdrankjes zijn? Het klinkt goed door dat 'spa' maar bijvoorbeeld witte druif-citroen die ik nu op mijn bureau heb staan, is wel superzoet. Ik drink daar een slokje van gewoon eigenlijk als vervanging voor snoep. Er staat niet in hoeveel calorieën erin zitten, maar volgens mij is het net zo 'erg' als cola oid? Ik moet het maar niet drinken eigenlijk.
Ik heb een superlekkere groene thee ontdekt waarvan ik echt liters wegzuip . Ik drink sowieso al veel water (mezelf aangeleerd, vroeger hield ik er helemaal niet van maar nu vind ik t echt lekker) en heb nu af en toe het idee dat ik teveel drink; met die groene thee erbij drink ik makkelijk 4 liter per dag ofzo. Maar ik heb wel gewoon dorst . Weet iemand hoe dit kan want opzich kan ik niet lichtelijk uitgedroogd zijn, waar dorst meestal op wijst.
Succes allemaal!
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 21-01-2003, 20:05
Verwijderd
Ik wil een paar kilo afvallen, onder de 70 wegen.

Wel denk ik dat je niet teveel met eten bezig moet zijn. Ik was altijd heel erg met eten bezig, ook toen ik poogde af te vallen, maar dat lukte nooit dan, of nou ja een beetje. Maar na de zomer ben ik een beetje gestopt met alleen maar met bezig eten, om niet te eten, te zijn... En sinds toen ben ik 5 kilo afgevallen, het gebeurde gewoon, zonder dat ik me er voor in moest zetten. Wel was ik toen niet meer altijd aan eten aan denken dat scheelt echt veel.
Nu probeer ik goed 3 maaltijden per dag te eten, af en toe een koekje, s avonds niet meer proberen te eten, en goed drinken! Kijken of ik die 2 kilo eraf krijg!

Suc6 allemaal
Oud 21-01-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Mja, t voelt zo stom,
eten om aan te komen..
Iemand tips oid?
En van welk (gezond) eten kom je aan..?
*voelt zich heel stom tegenover de lijnende mensen*:\
je komt gezond aan van dingen die veel eiwit en onverzadigd vet bevatten... en van zoet fruit
onvolkoren pasta bijvoorbeeld... bananen... veel brood met dikke laag kaas of vlees (niet zó dik dat het niet meer lekker is natuurlijk)... elke dag een ei eten 's middags helpt ook...
Oud 21-01-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
je komt gezond aan van dingen die veel eiwit en onverzadigd vet bevatten... en van zoet fruit
onvolkoren pasta bijvoorbeeld... bananen... veel brood met dikke laag kaas of vlees (niet zó dik dat het niet meer lekker is natuurlijk)... elke dag een ei eten 's middags helpt ook...
Elke dag een ei is niet echt gezond voor euh...je cholesterol oid? 't is iig niet echt gezond. En onvolkoren pasta...? Ik dacht altijd dat volkoren pasta beter was...maar is dat alleen gezonder oid?

Naja, aankomen hoef ik iig niet...weer een giga opgezette buik...veel erger nog dan een paar dagen terug, echt niet leuk meer...
Oud 21-01-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Elke dag een ei is niet echt gezond voor euh...je cholesterol oid? 't is iig niet echt gezond. En onvolkoren pasta...? Ik dacht altijd dat volkoren pasta beter was...maar is dat alleen gezonder oid?

Naja, aankomen hoef ik iig niet...weer een giga opgezette buik...veel erger nog dan een paar dagen terug, echt niet leuk meer...
elke dag 1 ei mag wel hoor... het moeten er alleen niet meer worden, en ze moeten helemaal gaar zijn
volkoren pasta is inderdaad beter, want het bevat meer vezels en minder caloriën, maar van onvolkoren kom je dus sneller aan
Oud 21-01-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
elke dag 1 ei mag wel hoor... het moeten er alleen niet meer worden, en ze moeten helemaal gaar zijn
Volgens mijn dietiste mag je er maar één per week...
iig niet elke dag één...

Citaat:

volkoren pasta is inderdaad beter, want het bevat meer vezels en minder caloriën, maar van onvolkoren kom je dus sneller aan
Oké, dan ga ik nooit onvolkoren pasta eten (deed ik toch al niet, maar goed ).
Oud 21-01-2003, 22:02
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
sommige mensen proberen maaltijden over te slaan als ze lijnen, maar dat is echt het domste wat je kan doen

1) flink ontbijten rond half 11: 4 boterhammen dun of niet belegd en een groot glas water
2) klein middageten rond half 3: 3 boterhammen dun belegd en een groot glas water
3) flink avondeten rond half 7: 5 boterhammen normaal belegd en 2 grote glazen water

natuurlijk moet je tussendoor lekker veel water drinken en het brood moet zo donker mogelijk zijn (geeft gevulder gevoel)

dit schema hou ik aan en het werkt prima
2 dagen dit schema en 1 dag redelijk normaal, 2 dagen dit schema en 1 dag redelijk normaal etc etc

na 9 uur 's avonds niets meer drinken en ook voor 9 uur 's ochtends niet (eten wekt honger op en drinken dus dorst)


probeer het eens en vertel me wat je vindt, ik kan er in 5 dagen 3 kilo mee afvallen en het eraf houden
Oud 21-01-2003, 22:03
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
umm kweenie of k t hier meot posten maar als ik t ergens anders post zal dr wel slotje op komen..
ik heb dus nieuw dieet].. k eet 3 keer per dag.. geen lekkers.. eet gewoon normaal 2/3 boterhammen per maaltijd.. drink heel veel water en vruchtensapjes enzo.. als ik eet als ik eet wel gewoon.. k krijg genoeg van alle voedselgroepen ofzo binnen alleen minder vet. k val nu gem anderhalf a 2 kilo per week af. maar is dat niet teveel of te weinig???
Oud 21-01-2003, 22:04
Verwijderd
@Big Brother: Ontbijten rond half 11...? Dan is mijn dag al ruim halverwege, hoor, das geen ontbijt meer, meer een brunch oid... En middag eten rond half 3??? Dat doe ik toch echt rond een uur of 1. En ontbijten rond 7 uur. En avond eten met boterhammen is ook niet gezond, je lichaam heeft meer nodig dan alleen maar brood. Of gebruik je het als een echt dieet schema oid (zal wel). Maar goed, zo weinig eten, dan val ik echt om (moet echt om de 2 uur eten ).
Oud 21-01-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
k val nu gem anderhalf a 2 kilo per week af. maar is dat niet teveel of te weinig???
Voglens mij is 1 tot 2 kilo 'normaal', als het meer is wordt de kans op het jojo-effect een stuk groter. Niet teveel afvallen, hoor...naja, je snapt wel wat ik bedoel, hoop ik.
Oud 21-01-2003, 22:08
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
dmtdmt schreef:
mjah, ik eet zoveel tussendoortjes dat ik het niet meer bij kan houden, doe 2x per week martial arts training, en ben uitstekend fit
God behoede, wat ben jíj een linke vent...
__________________
back in black and with a vengeance
Oud 21-01-2003, 22:08
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voglens mij is 1 tot 2 kilo 'normaal', als het meer is wordt de kans op het jojo-effect een stuk groter. Niet teveel afvallen, hoor...naja, je snapt wel wat ik bedoel, hoop ik.
ja snap t ookwel.. maar met 2 kilo per week is gewoon goed??? nouwja kweenie of t echt 2 kilo is.. 1e week van dieet was t 3 kilo en dit is week 2 en nu al 1 kilo dr af (mijn week begint op maandag)
Oud 21-01-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ja snap t ookwel.. maar met 2 kilo per week is gewoon goed??? nouwja kweenie of t echt 2 kilo is.. 1e week van dieet was t 3 kilo en dit is week 2 en nu al 1 kilo dr af (mijn week begint op maandag)
'k zou het misschien wat rustiger aan doen...kans op jojo-effect is anders wel groot. En moet er zoveel af dan?
Oud 21-01-2003, 22:21
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
'k zou het misschien wat rustiger aan doen...kans op jojo-effect is anders wel groot. En moet er zoveel af dan?
neej.. maar gewoon.. k ben al sinds mei vorig jaar bezig met allerlei dieeten en dit is de eerste die ik zolang heb volgehouden. k voel me gewoon beter als ik dun ben i p v normaal.
Oud 21-01-2003, 22:54
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik heb vandaag alleen één broodje in de kantine op en één schep avondeten. Niet expres. (of onbewust wel?) Ik heb nu honger, maar ik wil niet eten, want ik heb vandaag al te veel gegeten... rare gedachtenkronkel.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 21-01-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
rare gedachtenkronkel.
idd en dat weet je...let ajb op.
Oud 21-01-2003, 23:12
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
idd en dat weet je...let ajb op.
Ja. Ik weet het. En dat is het stomme: vroeger deed ik het er om, om die controle (ik, freak). En nu doe ik het onbewust, misschien ergens wel expres, maar heb ik gewoon geen controle. Helemaal niet meer.

Ja, ik had een rotavond.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-01-2003, 08:10
Verwijderd
De moeilijkste momenten voor mij om van het snoep e.d. af te blijven is als ik alleen thuis ben. Ookal ben ik met iets bezig, o phet moment dat ik weet dat ik alleen thuis ben, krijg ik de "kriebels". Het is niet zo dat ik me dan meteen helemaal volprop, maar ik heb wel de neiging om iets lekkers te pakken. Het heeft dus niets met verveling te maken, want ik heb het ook als ik (druk) bezig ben...
Gisteren was ik ook alleen thuis, en ik had echt moeite om me in te houden. Uiteindelijk ben ik maar met de honden gaan wandelen...
Oud 22-01-2003, 10:42
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Sinds gisteravond 17.00 uur niets meer gegeten. Ook geen trek trouwens, hoewel ik vannacht wel wakker lag met een rommelende maag. Deed me stiekem terugverlangen naar 2 jaar geleden, slecht, heel slecht. Ik probeer verantwoord te eten, echt waar! En volgens mij doe ik dat ook wel.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-01-2003, 11:23
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
@Big Brother: Ontbijten rond half 11...? Dan is mijn dag al ruim halverwege, hoor, das geen ontbijt meer, meer een brunch oid... En middag eten rond half 3??? Dat doe ik toch echt rond een uur of 1. En ontbijten rond 7 uur. En avond eten met boterhammen is ook niet gezond, je lichaam heeft meer nodig dan alleen maar brood. Of gebruik je het als een echt dieet schema oid (zal wel). Maar goed, zo weinig eten, dan val ik echt om (moet echt om de 2 uur eten ).
jah uhm das mijn schema zeg ik toch

ik sta altijd gewoon pas om half 11 op en dan is het wel een goed schema vind ik

en het is niet iets om een maand lang te doen, maar gewoon een week met dat schema valt wel mee hoor, als je die "normale" dag gebruikt om weer gewoon normaal belegd brood en een normaal avond eten te eten is er niets mis mee


trouwens, soms als je zon heeel erg honger gevoel hebt, dat je maag al begint te borrelen zeg maar, blijf dan nog even van het eten af, je honger verdwijnt dan heel snel en je hebt dan geen eens zin meer in eten
Oud 22-01-2003, 11:23
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Sinds gisteravond 17.00 uur niets meer gegeten. Ook geen trek trouwens, hoewel ik vannacht wel wakker lag met een rommelende maag. Deed me stiekem terugverlangen naar 2 jaar geleden, slecht, heel slecht. Ik probeer verantwoord te eten, echt waar! En volgens mij doe ik dat ook wel.

Hmm, je zegt; volgens mij eet ik wel verantwoord, terwijl je er boven hebt neergezet, dat je vanaf 17.00 niets meer hebt gegeten!(tot s'chtends ongv.11 uur). Dat is niet verantwoord meisje!. Dat betekent dat je geen avondeten hebt gehad? en geen ontbijt?>>lijkt mij niet goed.......(en niet verantwoord)
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 22-01-2003, 11:29
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Dat is niet verantwoord meisje!. Dat betekent dat je geen avondeten hebt gehad? en geen ontbijt?>>lijkt mij niet goed.......(en niet verantwoord)
Ik heb wel avondeten gehad. We aten vroeg. Ik heb nu ook gewoon geen honger meer.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-01-2003, 11:34
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
je komt gezond aan van dingen die veel eiwit en onverzadigd vet bevatten... en van zoet fruit
onvolkoren pasta bijvoorbeeld... bananen... veel brood met dikke laag kaas of vlees (niet zó dik dat het niet meer lekker is natuurlijk)... elke dag een ei eten 's middags helpt ook...
Zal wel heel lastig klinken nu,
maar lust geen vlees, en mag geen kaas..
Van die dingen voel k me vaak zo 'vol'.
Mja, heb ook heel vaak geen honger,
moet mezelf soms echt dwingen om te eten. :\
Citaat:
Anneee schreef:
Sinds gisteravond 17.00 uur niets meer gegeten. Ook geen trek trouwens, hoewel ik vannacht wel wakker lag met een rommelende maag. Deed me stiekem terugverlangen naar 2 jaar geleden, slecht, heel slecht. Ik probeer verantwoord te eten, echt waar! En volgens mij doe ik dat ook wel.
Hm, vat het niet verkeerd op hoor,
maar weet je van binnen niet
dat dat eigenlijk niet echt verantwoord is..?
__________________
Drie.
Oud 22-01-2003, 11:46
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Hm, vat het niet verkeerd op hoor,
maar weet je van binnen niet
dat dat eigenlijk niet echt verantwoord is..?
Ik vat het niet verkeerd op.

Ergens, heel, heel diep van binnen weet ik dat misschien ook wel. Of niet.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef:


ik sta altijd gewoon pas om half 11 op en dan is het wel een goed schema vind ik
tja, ik moet naar school, gaat dus niet echt.


Citaat:
en het is niet iets om een maand lang te doen, maar gewoon een week met dat schema valt wel mee hoor, als je die "normale" dag gebruikt om weer gewoon normaal belegd brood en een normaal avond eten te eten is er niets mis mee

trouwens, soms als je zon heeel erg honger gevoel hebt, dat je maag al begint te borrelen zeg maar, blijf dan nog even van het eten af, je honger verdwijnt dan heel snel en je hebt dan geen eens zin meer in eten
Al in een andere topic gezegd: dat gevoel verdwijnt bij mijn niet, het wordt alleen maar erger. Ik word dan ook ik echt onwijs chagrijnig, krijg ik erge buikpijn, hoofdpijn en wordt ik duizelig en moe ed. Dat werkt dus niet.
Oud 22-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ergens, heel, heel diep van binnen weet ik dat misschien ook wel. Of niet.
Ik denk dat je het wel weet, anders zou je het niet posten en er niet zo erg over nadenken...denk ik.
Oud 22-01-2003, 15:15
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik denk dat je het wel weet, anders zou je het niet posten en er niet zo erg over nadenken...denk ik.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-01-2003, 16:14
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Big Brother schreef;
ik was 87,5 kilo vanmorgen en wil halverwege februari in ieder geval 85 kilo zijn... wie doet er mee met de 2,5-kilo-deraf-wedstrijd?
DASHJA: vertel me je geheim
Aah, mijn geheim!!!
Mijn geheim is niet zo heel erg verantwoord zeg maar...
Helemaal niet verantwoord.. Ik heb het door, maar kan er nix
mee...

Eet de hele dag nix of 1 cracker, s'avonds een gewone maaltijd
die ik vervolgens er weer uit gooi.

Offtopic: En voor de mensen die wisten dat ik in een kliniek zit...
Daar zit ik dus niet meer... Door mijn lange ziek zijn, mag en kan
ik volgens de staf niet terug komen...
Daar zit ik dan nu... totaal ingestort na dit bericht...

Mijn eten controlerend...


Crying Dashja

__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 22-01-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Dashja schreef:
Offtopic: En voor de mensen die wisten dat ik in een kliniek zit...
Daar zit ik dus niet meer... Door mijn lange ziek zijn, mag en kan
ik volgens de staf niet terug komen...
Daar zit ik dan nu... totaal ingestort na dit bericht...

Mijn eten controlerend...

Is er geen andere oplossing?
Oud 22-01-2003, 17:07
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
sorry to hear that dash

ik weet niet waarom, maar ik heb vandaag totaal geen honger, heb niet ontbeten of middaggegeten en heb nog steeds geen honger.. zometeen toch maar wat avondeten dan :/
en morgen hopen dat het weer zo is.. val ik lekker af
Oud 22-01-2003, 19:17
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef;
Is er geen andere oplossing?


Ik krijg nou 1 gesprek per week daar...
Ga dan dus van 5 x 24 uur naar 1 uurtje per week.
Ik heb aangegeven dat ik daar niet genoeg aan heb, maar
daar wil mijn psych nix mee doen. Ze heeft geen tijd voor
meer gesprekken etc.
Iedere dag belde ik met de staf en vroegen ze; Wanneer kom
je terug? Nu had ik ma. een gesprek daar, waarin we zouden
gaan kijken naar hoe ik terug zou kunnen komen.
Ik dat netjes voorbereid, in het begin halve dagen(hele
dagen zijn niet haalbaar voor me) , taxi vergoeding
regelen, rustig aan. Doelen gesteld die ik nog wil halen.

Alles kapte de psych af. Nix kon.
Ik begreep het niet.
Toen zei ze;
"Ik stel voor dat je vrijdag afscheid neemt"
*KLAP*

Ben te lang uit de groep, te lang uit de therapie, en dan kan
ik blijkbaar niet terug keren...

Ik ben echt een ontzettende controle freak en kon het thuis
uit houden, omdat ik wist, dat ik terug zou gaan naar de kliniek.
(Heb nogal veel zware problemen thuis gehad)
Maar nu is dat perspectief gewoon helemaal weg.
Kan me nergens aan vast grijpen, (dan aan t eten dan...)
Ik weet het echt niet meer...

Ik moest daar een bepaald gewicht hebben om binnen te komen.
Woog 43 toen in de intake zat, moest 49 wegen om binnen
te komen. Dat lukte met keihard vechten
Moest op gewicht blijven.. lukte te goed, sloeg door met
vreetbuien.. Woog op een gegeven moment 63 kg.
Heb daar ruim een jaar lang (zat daar al ruim een jaar
in therapie..) keihard voor gevochten en tegen gevochten,
maar nu dat niet meer
"hoeft" valt dat weg en val ik terug..
Zit nu op de 52 kg. (171 cm) te weinig, en het voelt zo goed,
en het is zo slecht...

maar het lijkt het enige te zijn wat ik nog heb...


Liefs,
Dashja


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 22-01-2003, 19:31
Verwijderd
Niet iemand in je omgeving die je kan helpen...? Of een andere psych of een andere kliniek oid...? Geef ajb niet op (ook al is dat moeilijk (of lijkt het misschien onmogelijk))...
Oud 22-01-2003, 19:43
Verwijderd
Lieve Dashja..

Ik heb je al gemeeld dus je weet al dat ik aan je denk (ik begrijp dat je nu ook ff niet terugmeeld hoor!), maar zoals Leonoor al zegt.. geef alsjeblieft niet op!

Ik blijf het belachelijk vinden, dat ze dat zo maar en op die manier brengt echt!

Mja, ik hoop echt heel erg dat je een andere vorm van hulp kunt vinden, geef alsjeblieft niet op meis! Dat zij jou in de steek laten hoeft niet te betekenen dat jij jezelf ook in de steek laat.. (niet lullig bedoeld)

Mja.. hou van je meis

*knuf*
Oud 22-01-2003, 20:27
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
*is sinds 9 dagen oowk aant lijnen*
maar kweet niej pcies het doel van dit topic, wat ik er al die keren neer moet zetten
mjuh k voel me niej echt goed bij deze x... k eet nog veel alleen alles uhmm gezond en light enzow (mjuh daarvoor snaaide ik oowk niej zowveel, dus afvallen zal wel niej echt gaan lukken )
en sporten kan ik niej om medische redenen enzow
dus ut gaat voglens mij niej echt opscheiten deze x
voel me er oowk niej echt goed bij... ( voel me nog steeds zown vet varken )
maar jah aangezien k nog wel genoeg eet ben k oowk van plan dit een half jaar vol te houden, zodat ik niet weer zown jojo effect krijg langzaam afvallen..
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Oud 22-01-2003, 20:43
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Leonoor schreef;
Niet iemand in je omgeving die je kan helpen...? Of een andere psych of een andere kliniek oid...? Geef ajb niet op (ook al is dat moeilijk (of lijkt het misschien onmogelijk))...
Ik weet het niet zo goed meer, wat hulp betreft...
Mijn ouders zijn beiden overspannen... Brengt spanning mee..
Ik wordt 3 feb opgenomen in een astma centra ter observatie.
Dat is voor 5 dagen.. Maar daar is het niet gericht op de psyche..

Misschien een herstellingsoord.. Ik weet het niet.. Maar er moet
wel iets gebeuren, wat dit trek ik niet..
Opgeven zou wel makkelijk zijn, rust. Lijkt me zo fijn..
Maar ik wil niet opgeven, ik wil niet terug vallen in destructief gedrag..
Maar stap voor stap lijk ik terug te vallen.
Het glijdt gewoon door mijn vingers...
Het is net water...

Citaat:
Lieve Dashja.. Ik heb je al gemeeld dus je weet al dat ik aan je denk (ik begrijp dat je nu ook ff niet terugmeeld hoor!), maar zoals Leonoor al zegt.. geef alsjeblieft niet op!

Ik blijf het belachelijk vinden, dat ze dat zo maar en op die manier brengt echt!

Mja, ik hoop echt heel erg dat je een andere vorm van hulp kunt vinden, geef alsjeblieft niet op meis! Dat zij jou in de steek laten hoeft niet te betekenen dat jij jezelf ook in de steek laat.. (niet lullig bedoeld)

Mja.. hou van je meis

*knuf*
Lieve Dusjcrib,
Ik heb je mailtje gelezen, maar kan het idd niet opbrengen om
terug te mailen.. sorry meis, het ligt niet aan jou...
Ik wil mezelf ook niet in de steek laten, maar zoals ik al zei..
Het glijdt gewoon door mijn vingers...
Het is net water...

Hou ook van jou lief

Knuffel,
Dashja

__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 23-01-2003, 16:16
Mara
Mara is offline
Ik heb al een tijdje niks meer gepost/gelezen, maar net las ik dit:

Citaat:
lareno schreef:
De moeilijkste momenten voor mij om van het snoep e.d. af te blijven is als ik alleen thuis ben. Ookal ben ik met iets bezig, o phet moment dat ik weet dat ik alleen thuis ben, krijg ik de "kriebels". Het is niet zo dat ik me dan meteen helemaal volprop, maar ik heb wel de neiging om iets lekkers te pakken. Het heeft dus niets met verveling te maken, want ik heb het ook als ik (druk) bezig ben...
Gisteren was ik ook alleen thuis, en ik had echt moeite om me in te houden. Uiteindelijk ben ik maar met de honden gaan wandelen...
Dit heb ik nou ook Het probleem is dat ik mezelf alleen niet kan bedwingen

Aangezien ik 'smorgens nix door mijn keel kan krijgen qua brood ofzo, eet ik een bordje yoghurt (beter iets dan niets, toch?)
Toen ik meeging met boodschappen stelde m'n pa voor om optimel (=0% vet) mee te nemen. Dat heb ik die week gegeten.
De x daarop, een week later toen m'n pa boodschappen ging doen (ma moest ergens heen) ging ik niet mee. M'n ma had een boodschappenlijste gemaakt, waarop ook stond "Yoghurt (Romy)"
M'n pa vroeg of ie weer de optimel moest meenemen, waarop m'n ma antwoordde "Nee neem maar gewone yoghurt mee die optimel slaat nergens op het is hartstikke duur"

Ik dacht dus dat m'n ouders eindelijk 's begrepen dat ik wat steun krijg maar niet dus
Het stomme is, dat m'n moeder het te duur vindt. Als ze nou 's wat minder snoep en chips kocht (Lees: elke week 3 zakken chips, zak pinda's, doosje koekjes (bisc& spul), zak drop, pak 'grote' koeken (gevulde koeken etc.) en voor mij elke 2 weken een pak biscuitjes) dan zou het makkelijk uit kunnen.

Het gewone eten bij ons word ook telkens ongezonder. Het bevatte eerst weinig vet, toen er bij mijn vader een (zeer) hoog cholesterol werd geconstateerd. Geen speklapjes, geen karbonnades, enzovoort. Nu kan het ze echter 'niet meer schelen' en eten we iig wel elke week speklapjes.

Ik baal ervan dat ik er nog steeds niet met mijn ouders over kan praten. Ze zeggen constant "Je bent niet dik, je bent mager" en waarschuwen me als ik een keer geen zin heb in eten (in weekend bijvoorbeeld, omdat je dan toch weinig actiefs doet) dat ik normaal moet doen en nog anorexia krijg.

Maar bedenk nou zelf: Als ik gewoon slank was geweest, net als iedereen, zouden ze dan ook meteen zo 'bang' reageren als ik een keer geen zin heb ik eten? Zouden ze er dan zoveel aandacht aan besteden, en bang zijn dat ik een dieet ga volgen?
Nee.
Mijn broertje eet ook weinig, gewoon eng. Hij eet z'n brood op school niet op, en z'n avondeten nauwelijks. Maar bij hem is de straf "geen snoep vanavond"

Toen ik aan mijn moeder vroeg of ik op fitness mocht, was het antwoord "Dat weet ik nog niet, moet ik met je vader overleggen." Dat is het standaard antwoord van m'n moeder als ze iets in de doofpot wil stoppen. Ik ben echter iets verder gegaan, en heb geinformeerd naar de prijzen. Dit kwam op 19,95 de eerste paar maanden, dan leer je ook hoe de apparaten werken. Daarna 12,95 per maand.
Dit vond m'n moeder te duur.
Nu zeg je misschien "ja maar het is ook wel duur." Echter, mijn broertje zit op voetbal, en moet om de 3 maanden een nieuw trainingspak omdat hij ze allemaal kapot maakt. Hij moet minstens 2x per jaar nieuwe handschoenen. Dat zijn geen hoge kosten?

Maar ok, ik dwaal af. Ik kwam eigenlijk alleen maar om te zeggen dat het gemiddeld gaat. Niet uitermate goed, niet uitermate slecht. Maar nog steeds geen steun van m'n ouders.
Oud 23-01-2003, 17:07
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
ik heb eens ergens gelezen dat als je elke dag lekker veel kauwgom kauwt, je 6 kilo per jaar verbrandt
lekker kauwen dus mensen.. lol

ik was 87,5 kilo vanmorgen en wil halverwege februari in ieder geval 85 kilo zijn... wie doet er mee met de 2,5-kilo-deraf-wedstrijd?

DASHJA: vertel me je geheim
ok lama, ik win 2,5 kilo er al af
weet niet hoe, maar ik ga goed
op naar de 82
Oud 24-01-2003, 11:33
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
ok lama, ik win 2,5 kilo er al af

Vertel me nou jou geheim maar!
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 24-01-2003, 12:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
k val nu gem anderhalf a 2 kilo per week af. maar is dat niet teveel of te weinig???
Dat is echt te veel hoor, maximaal een kilo is gezond. Anders komt het er waarschijnlijk te snel weer aan.
Om even mezelf als voorbeeld te geven:
Ik lijn dus ook behoorlijk, maarja, ik eet nu 2 of 3 boterhammen per dag (vaker 3 dan 2), heel veel mandarijntjes (stuk of 4 a 5) en ik drink veel water. Avondeten gewoon, niet teveel jus of mayo, etc. En geen tussendoortjes.
in bijna 4 weken ben ik 3,5 kilo afgevallen. Nog maar 12 te gaan

[edit] wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je blijkbaar niet hoeft uit te hongeren, maar ook gewoon een klein beetje aan kan passen. Oja nog iets: praat er met mensen over. Met je moeder bijv, dat je alles opschrijft, hoe het gaat, en dat er iemand is die ook meekijkt. Als je gewoon een normaal schema opstelt (zovan: 0.5/1 kilo per week), zal je ook eerder van het snoep afblijven omdat je het ergens voor doet. Dat heb ik tenminste

Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 12:20.
Oud 24-01-2003, 13:54
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Vertel me nou jou geheim maar!
lol ja das het leuke, geen id, ik denk dat mijn weegschaal kapot is

iig heb ik er 3 kilo af in 3 dagen
Oud 24-01-2003, 15:21
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
maak er nou maar 5 kilo per maand van, geloof het nou maar
als je 10 kilo per maand eraf haalt en je stopt even met dat schema van je, dan zit alles er in 1 week weer aan en niet eens omdat je dat veel zou eten ofzo, maar het menselijk lichaam is gewoon vreemd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 17:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 09:17
Lichaam & Gezondheid gezonder eten en afvallen
kliwie
13 05-02-2004 15:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 13:40
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 18:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.