Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 10:28
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-05-2005 @ 10:55 :


(ik ben trouwens 1m70 en weeg rond de 65kg nu, kom van 71)
Dan was jouw begingewicht ongeveer hetzelfde als dat ik nu heb. Mijn streven was eerst ook 60 kg maar ik ben bang dat ik dat niet ga halen (zoveel woog ik op mijn 16e). Ik denk dat ik ook voor de 62 à 63 kg ga, in hoeveel tijd is dit jou gelukt en hoeveel kcal eet je ongeveer per dag? Ik ben trouwens ook 1.70m
__________________
Oud 08-05-2005, 10:30
Verwijderd
Ik kom zelf trouwens ook van de 71 af, maar ik ben wel 2 cm groter.
Oud 08-05-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-05-2005 @ 11:28 :
Dan was jouw begingewicht ongeveer hetzelfde als dat ik nu heb. Mijn streven was eerst ook 60 kg maar ik ben bang dat ik dat niet ga halen (zoveel woog ik op mijn 16e). Ik denk dat ik ook voor de 62 à 63 kg ga, in hoeveel tijd is dit jou gelukt en hoeveel kcal eet je ongeveer per dag? Ik ben trouwens ook 1.70m
1500 ongeveer (de laatste week wel rond de 2000 koekjes en chocola en wafeltjes en ... )
Oud 08-05-2005, 12:40
Mara
Mara is offline
Ik heb besloten hier minder te gaan posten, iig voor een tijdje. Ik zal wel meelezen, maar posten minder. Ik stop er ten eerste teveel tijd in vind ik zelf, gaat ten koste van mijn school. Ook word ik soms nogal depri, kijkend naar jullie maten, gewicht e.d. Zien dat 't jullie wel lukt, mij niet. Ik blijf dus wel lezen, wordt er een specifieke vraag gesteld die uitleg nodig heeft post ik ook nog wel maar ik ga niet meer bijna dagelijks eetschema's posten.
Oud 08-05-2005, 12:43
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Nou Meelfriek, ik weet zeker dat we je hier dan wel een beetje gaan missen Maar misschien is het inderdaad wel goed voor je.

En wat ik irritant vind; als je bezig bent met een gezond eetpatroon, wat dus regelmatig eten inhoudt, je commentaar krijgt. Ik dan in ieder geval. Om ongeveer 10:30 hebben we met het hele gezin ontbeten, en net at ik 2 knackebrod met smeerkaas en een beschuit met honing. Tussen het ontbijt en net heb ik niets gegeten. Krijg ik meteen opmerkingen zoals: "Heb je nu alweer honger?" Alsof ik veel te veel eet en veel te vaak honger heb ofzo....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 12:49
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 13:43 :
Nou Meelfriek, ik weet zeker dat we je hier dan wel een beetje gaan missen Maar misschien is het inderdaad wel goed voor je.

En wat ik irritant vind; als je bezig bent met een gezond eetpatroon, wat dus regelmatig eten inhoudt, je commentaar krijgt. Ik dan in ieder geval. Om ongeveer 10:30 hebben we met het hele gezin ontbeten, en net at ik 2 knackebrod met smeerkaas en een beschuit met honing. Tussen het ontbijt en net heb ik niets gegeten. Krijg ik meteen opmerkingen zoals: "Heb je nu alweer honger?" Alsof ik veel te veel eet en veel te vaak honger heb ofzo....
Ach, niets van aantrekken. Jij weet toch hoe het zit.
Oud 08-05-2005, 12:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 13:43 :
En wat ik irritant vind; als je bezig bent met een gezond eetpatroon, wat dus regelmatig eten inhoudt, je commentaar krijgt. Ik dan in ieder geval. Om ongeveer 10:30 hebben we met het hele gezin ontbeten, en net at ik 2 knackebrod met smeerkaas en een beschuit met honing. Tussen het ontbijt en net heb ik niets gegeten. Krijg ik meteen opmerkingen zoals: "Heb je nu alweer honger?" Alsof ik veel te veel eet en veel te vaak honger heb ofzo....
Ken ik. EN als ik dan geirriteert antwoord of zo dan is het 'ja maar jij wil afvallen' of 'ja daarnet wou je geen frieten eten maar nu zit je wel alweer in de koelkast'.

ontbijt : 150gram rozijnenbrood (6sneetjes ofzo )
lunch : kroketten (4, ik dacht dat dat ongeveer80 gram zal zijn), 200gram gestoomde zalm en een een kom sla, tomaat, wortel, ui
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-05-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 13:40 :
Ik heb besloten hier minder te gaan posten, iig voor een tijdje. Ik zal wel meelezen, maar posten minder. Ik stop er ten eerste teveel tijd in vind ik zelf, gaat ten koste van mijn school. Ook word ik soms nogal depri, kijkend naar jullie maten, gewicht e.d. Zien dat 't jullie wel lukt, mij niet. Ik blijf dus wel lezen, wordt er een specifieke vraag gesteld die uitleg nodig heeft post ik ook nog wel maar ik ga niet meer bijna dagelijks eetschema's posten.
Verstandig, als je merkt dat je er niets aan hebt of het je zelfs 'tegen' werkt. Weet wel dat je niet de enige bent waar het niet bij lukt...
Oud 08-05-2005, 12:59
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2005 @ 13:53 :
Verstandig, als je merkt dat je er niets aan hebt of het je zelfs 'tegen' werkt. Weet wel dat je niet de enige bent waar het niet bij lukt...
jep, ik zit ook enorm vast op het moment de drempel 70/69 kom ik maar niet overheen, frustrerend en meelfriek je bent ook echt niet de enige die "te zwaar"is, ik zie je dat weleens posten of het daarover hebben maarik ben dat ook en zo zullen er vast nog wel meer zijn. nou succes ermee iig

Nu was ik 5 mei 's ochtends 69 kilo rond en nu zit ik weer boven de 70. Ik heb dan ook heeeeel slecht gegeten maar toch is het frustrerend
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-05-2005, 13:03
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ANGE schreef op 08-05-2005 @ 13:49 :
Ach, niets van aantrekken. Jij weet toch hoe het zit.
Dat klopt. Ik vind het alleen niet prettig om door de buitenwereld (zeg maar) gezien te worden als iemand die erg veel eet/een vreetzak is. Dan kan ik 1000 keer weten dat ik goed bezig ben, als mensen het zo zien dan voel ik me er toch niet lekker bij als ik zit te eten.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 13:06
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 14:03 :
Dat klopt. Ik vind het alleen niet prettig om door de buitenwereld (zeg maar) gezien te worden als iemand die erg veel eet/een vreetzak is. Dan kan ik 1000 keer weten dat ik goed bezig ben, als mensen het zo zien dan voel ik me er toch niet lekker bij als ik zit te eten.
Daar moet je niet te moeilijk over doen. Laat ze denken! Boeiend, wat kan jou het nou schelen wat anderen daarvan denken?!
Oud 08-05-2005, 13:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Goed idee dan MeelFriek, wat Leonoor al zei, als het je tegenwerkt kun je beter minderen. Ik wil je wel veel succes wensen
Oud 08-05-2005, 13:23
Verwijderd
Ik denk dat er maar erg weinig mensen zijn die het echt niets interesseert wat anderen van hen/van wat ze doen denken...
Oud 08-05-2005, 15:12
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2005 @ 14:23 :
Ik denk dat er maar erg weinig mensen zijn die het echt niets interesseert wat anderen van hen/van wat ze doen denken...
Toch niet wat betreft zulke kleine dingen.
Oud 08-05-2005, 15:14
-(L)-
Ik heb geen zin om alles bij te lezen, dat doe ik later nog wel. Ik kom alleen weer ff melden hoe 't gaat; slecht! Ik heb me gisteren volledig laten gaan wat betreft eten. Een goed excuus heb ik natuurlijk niet, alleen dat m'n vriend ineens kwam met dat hij twijfelde of hij me wel echt leuk vindt. Uiteindelijk hebben we besloten gewoon vrienden te blijven, want ik heb er ook geen zin in als hij steeds twijfelt.
Vandaag gaat 't gelukkig alweer beter, ook weer goed gegeten in ieder geval. Ik ga nu maar ff wat anders doen (afleiding zoeken ), dan kan ik straks 't hele topic bijlezen
Oud 08-05-2005, 15:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
vandaag 3 boterhammen en een kom smacks... heb wel de halve middag op bed gelegen, ben echt niet lekker . Heb buikpijn van gister en ik had gister al buikpijn. Nu toch nog maar 2 extra boterhammen met chocopasta, misschien ga ik me dan beter voelen...

Feestje was leuk, eten viel wel mee. Groot stuk appelkruimeltaart, 2 plakken cake met berg slagroom , paar glazen niet light frisdrank en een half bakje choco pinda's . Stond voor me, dus dan blijf je pakken he...

straks bami
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 15:39.
Oud 08-05-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-05-2005 @ 16:16 :
vandaag 3 boterhammen en een kom smacks... heb wel de halve middag op bed gelegen, ben echt niet lekker . Heb buikpijn van gister en ik had gister al buikpijn.

Feestje was leuk, eten viel wel mee. Groot stuk appelkruimeltaart, 2 plakken cake met berg slagroom , paar glazen niet light frisdrank en een half bakje choco pinda's . Stond voor me, dus dan blijf je pakken he...
Ah lekker dat je er zo van genoten hebt!

Mijn dagje was raar, zit/lig de hele dag en stond pas 12.30 op

3 plakken ontbijtkoek
2 boterhammen appelstroop
300 ml magere yoghurt met smacks (30 gram ofzo?)
banaan

Beetje verdeeld over de hele middag, zit niet echt regelmaat in.
Zometeen eten we sla met gefrituurde aardappeltjes, vegaburger en ijstaart toe en er is ook nog appeltaart
Oud 08-05-2005, 15:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-05-2005 @ 16:28 :
Ah lekker dat je er zo van genoten hebt!

Mijn dagje was raar, zit/lig de hele dag en stond pas 12.30 op

3 plakken ontbijtkoek
2 boterhammen appelstroop
300 ml magere yoghurt met smacks (30 gram ofzo?)
banaan

Beetje verdeeld over de hele middag, zit niet echt regelmaat in.
Zometeen eten we sla met gefrituurde aardappeltjes, vegaburger en ijstaart toe en er is ook nog appeltaart
appeltaart én ijstaart kan je gemakkelijk erbij hebben qua cal. Hoe gebruik jij smacks? Gooi je je bakje vol met smacks en dan yoghurt erbij? Of gooi je je bakje vol met yoghurt en doe je er dan klein beetje smacks bij?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-05-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-05-2005 @ 16:38 :
appeltaart én ijstaart kan je gemakkelijk erbij hebben qua cal. Hoe gebruik jij smacks? Gooi je je bakje vol met smacks en dan yoghurt erbij? Of gooi je je bakje vol met yoghurt en doe je er dan klein beetje smacks bij?

Dat laatste . Ik weet wel dat ik het makkelijk kan hebben met cals, vind het ook niet echt erg (en héél erg lekker ) alleen het is gewoon niet zo gezond. En ik weet ook dat het niet zo veel is, maar ik heb eigenlijk maar een halve dag he?, ik kan me in die paar uur wel helemaal vol gaan proppen maar daar word ik ook niet gelukkiger van
Oud 08-05-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 13:43 :
En wat ik irritant vind; als je bezig bent met een gezond eetpatroon, wat dus regelmatig eten inhoudt, je commentaar krijgt. Ik dan in ieder geval. Om ongeveer 10:30 hebben we met het hele gezin ontbeten, en net at ik 2 knackebrod met smeerkaas en een beschuit met honing. Tussen het ontbijt en net heb ik niets gegeten. Krijg ik meteen opmerkingen zoals: "Heb je nu alweer honger?" Alsof ik veel te veel eet en veel te vaak honger heb ofzo.... [/B]
Hoe herkenbaar
Als ik sochtends om 9 uur ontbijt met 2 boterhammen, daarna 45 minuten ga hardlopen.. dan lust ik tegen 12 uur echt wel weer 2 a 3 boterhammen...
Mijn vader ontbijt tegelijk met mij met 1 boterham en neemt tegen koffietijd (11 a 12 uur ofzo) een dikke gevulde koek..
als hij mij dan om 12 uur mijn 3e, 4e, en 5e boterham ziet eten maakt hij ook altijd een opmerking als: Heb je honger ofzo

Mja, boeiend.. Hij IS een vreetzak

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 16:02.
Oud 08-05-2005, 17:08
11568
11568 is offline
Ik ga ook slecht.....even vluchtig doorgelezen en ik lijk niet de enige te zijn. Anyway, ik ben me te buiten gegaan aan chocolade [dat kwam door mijn horoscoop; ga deze week lekker in uw luie stoel zitten en chocolaatjes eten ] en patat enzo. Maar morgen begint mijn normale ritme weer dus vandaag geniet ik nog even en dan is het weer klaar met dat gevreet

Alleen even een oplossing bedenken voor de zomervakantie
Oud 08-05-2005, 18:41
gewoonik
gewoonik is offline
pff.. teveel gegeten en nu heb ik buikpijn..
nouja eigen schuld en morgen weer beter.
Oud 08-05-2005, 18:44
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ook dan maar : weer eens te veel gegeten. Morgen begin van een nieuwe week, en de kermis is hier weg dan
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-05-2005, 19:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-05-2005 @ 19:44 :
Ik ook dan maar : weer eens te veel gegeten. Morgen begin van een nieuwe week, en de kermis is hier weg dan
wat vind jij te veel dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-05-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-05-2005 @ 20:05 :
wat vind jij te veel dan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Als je een lijstje met écht te veel wilt zien heb ik er nog wel eentje voor je liggen.
Oud 08-05-2005, 19:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
bah
het kost me moeite om beter willen eten door te zette
zo vaak geprobeerd maar nooit resultaat
niet echt bemoedigend dan
maar ik geef het nog 2 weken de kans heb ik met mezelf afgesproken.
Als ik dan nog steeds niet slanker ben, voel ik me stukken beter met mijn oude eetpatroon
__________________
I love dr Phil :D
Oud 08-05-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-05-2005 @ 20:11 :
bah
het kost me moeite om beter willen eten door te zette
zo vaak geprobeerd maar nooit resultaat
niet echt bemoedigend dan
maar ik geef het nog 2 weken de kans heb ik met mezelf afgesproken.
Als ik dan nog steeds niet slanker ben, voel ik me stukken beter met mijn oude eetpatroon
Misschien ben je niet afgevallen qua gewicht, maar wel slanker geworden qua centimeters? Dat hoor je vaker bij mensen die net beginnen met lijnen. Ze vallen eerst af in centimeters en dan pas in kilo's.
Oud 08-05-2005, 19:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-05-2005 @ 20:13 :
Misschien ben je niet afgevallen qua gewicht, maar wel slanker geworden qua centimeters? Dat hoor je vaker bij mensen die net beginnen met lijnen. Ze vallen eerst af in centimeters en dan pas in kilo's.
dat hoop ik ook, ik ga morgen meten
maar tnx iig
maar het slaat ook nergens op
nu vind ik het weer belachelijk dat ik uberhaubt een poging waag. Misschien wil mijn lichaam niet dat ik afval

en vandaag heb ik me volgevreten
__________________
I love dr Phil :D
Oud 08-05-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-05-2005 @ 20:17 :
dat hoop ik ook, ik ga morgen meten
maar tnx iig
maar het slaat ook nergens op
nu vind ik het weer belachelijk dat ik uberhaubt een poging waag. Misschien wil mijn lichaam niet dat ik afval

en vandaag heb ik me volgevreten
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar soms wil je lichaam inderdaad bij een bepaald (te? laag) gewicht niet afvallen. Toen ik ong. 57 kg woog (ietsje minder dan nu dus) wilde ik perse nog meer afvallen, en ging daarom heel weinig eten. Maar hoe weinig ik ook at, ik viel geen gram meer af. Mijn lichaam blijkt dus ook niet onder de 57 te willen.

Een dagje volvreten mag wel, zolang je je er maar niet te rot bij voelt. Ik denk dat je vast wel iets afgevallen bent in cm's, en bekijk het anders positief: Je hebt de energie die je er in gestoken hebt wel nuttig besteed, want je bent bezig geweest met het ontwikkelen van een gezond eetpatroon. Dus gewoon weer gemotiveerd verder gaan, je kunt het best!
Oud 08-05-2005, 19:31
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Sneeuwvlokje, ik raak helemaal in de war als je een nieuwe avatar hebt
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 20:31 :
Sneeuwvlokje, ik raak helemaal in de war als je een nieuwe avatar hebt
Sorry, lol. Issie niet goed?
Oud 08-05-2005, 19:40
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-05-2005 @ 20:32 :
Sorry, lol. Issie niet goed?
Ik vind 'm hardstikke goed, maar ik "herken" mensen meestal aan de avatar, dan is het gewoon verwarrend Maar wemochten niet meer zoveel offtopic ouwehoeren, dus laat ik het hier maar bij....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 20:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-05-2005 @ 20:05 :
wat vind jij te veel dan?
Ach op zich niet te veel, alleen allemaal bij elkaar (veel brood met vet beleg) waardoor ik nu alweer honger heb. Eens ik begin te eten is het gewoon zo moeilijk om te stoppen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-05-2005, 21:00
gewoonik
gewoonik is offline
hm.. ik had brunch en daar lekker veel gegeten, maar toen ook nog thuis toastjes en avondeten en dat was vlak achter elkaar, maar nu is de buikpijn wel weer weg
Oud 08-05-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 08-05-2005 @ 04:20 :
Heb vandaag prima gegeten, eigenlijk zoals gisteren alleen dan vanavond iets minder (groentensoep met 2 pistoletjes). Nu ben ik alleen net terug van het uitgaan, als een waanzinnige gedanst en had echt enorme honger. Ik had dus vanaf een uur of 9 (wat yoghurt) tot nu een uur of 4 niks meer gegeten, zeker nu ik bier omgeruild heb voor cola light, wat minder vult + volledig nuchter ben (bewuster hongergevoel).

Anyways, net een flinke bak yoghurt a la 150 kcal (gokje) opgegeten aangezien slapen op een flinke lege maag echt niet fijn is... Maar wat ik me afvroeg is, zo eten voor het slapen, wat het ook is, is dat echt een wat betreft aankomen? Neem aan dat de verbranding zo voor het slapen stil komt te staan, en de kcal dus niet verbranden? Oftewel: volgende keer gewoon hongergevoel negeren ofzo?
een genegeerde post

Nee hoor, je verbrandt ook calorieën terwijl je slaapt; over het algemeen verbranden mensen juist vet terwijl ze slapen (daar krijg je ook een ochtend-adem van!) en zetten ze dat dan weer aan als ze wakker zijn. Je lichaam moet zichzelf in leven houden, en dat kost ook energie! Iemand van 85 kg verbrandt in 8 uur slaap ongeveer 600 kcal.
Daarbij heb je uren gedanst en daarbij waarschijnlijk een hoop energie verbruikt. Op een dag dat je meer verbruikt mag je echt wel wat meer eten, ook als je wil afvallen .
Oud 08-05-2005, 21:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-05-2005 @ 22:07 :
een genegeerde post

Nee hoor, je verbrandt ook calorieën terwijl je slaapt; over het algemeen verbranden mensen juist vet terwijl ze slapen (daar krijg je ook een ochtend-adem van!)
Ik snap alleen even niet waarom je een ochtend-adem krijgt wanneer je vet verbandt....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 21:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 22:23 :
Ik snap alleen even niet waarom je een ochtend-adem krijgt wanneer je vet verbandt....
Heeft iets met aceton die je uitscheidt als je vet verbrand te maken, ofzoiets vaags, als ik het goed onthouden heb
Oud 08-05-2005, 21:27
Verwijderd
ja, inderdaad. Ik weet er ook het fijne niet van iets met ketonlichamen waardoor er aceton aan je longen wordt afgegeven. Je lichaam kan niet rechtstreeks energie uit vet halen, daarvoor moet het eerst worden omgezet, ehm, het wordt omgezet in ketonlichamen of er komen ketonlichamen vrij bij het omzetten, ofzo. Ketonlichamen zijn een soort stofjes.
Oud 08-05-2005, 21:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Hm, aceton zit in nagellakremover.... :
Maar goed, ik geloof jullie op je woord
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 21:30
Mara
Mara is offline
Ik heb een standaard-schema gemaakt voor alle dagen. Voor schooldagen heb ik 2 mogelijkheden, hangt af van m'n uren e.d. Dit zijn ze:

Mogelijkheid 1
5 boterhammen
1 knackebrot met 20+ kaas
1 ei
Avondeten (200g aardappels, groenten en vlees)
250g magere kwark
200mL magere melk

970kcal. Dit is excl. groenten, vlees, fruit en andere mogelijke tussendoortjes (rijstwafels, handje nootjes etc.)

Mogelijkheid 2
6 boterhammen
1 ei
Avondeten (200g aardappels, groenten en vlees)
250g magere kwark
200mL magere melk

1005 kcal. Wederom excl. groenten, vlees, fruit en andere mogelijke tussendoortjes.

Weekenden, dagen dat ik moet werken en dagen dat ik sport zijn natuurlijk wat aangepast, maar dat is niet zo ver van te voren in te schatten. Heb voor mezelf een heel schema met tijden gemaakt waarop ik mag eten, anders gaat 't alleen maar verkeerd.
Oud 08-05-2005, 21:34
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 22:30 :
Heb voor mezelf een heel schema met tijden gemaakt waarop ik mag eten, anders gaat 't alleen maar verkeerd.
Ik wist niet dat jij het er zo moeilijk mee hebt....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 21:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 22:34 :
Ik wist niet dat jij het er zo moeilijk mee hebt....
Mja.

Het is verschrikkelijk frustrerend als je weet hoe alles moet, maar 't niet op jezelf toe kan passen.
Oud 08-05-2005, 21:35
Hagel
Hagel is offline
vandaag
4 boterhammen leverworst
2 robuuste koeken van bolletje landoogst
plakje cake
8 stokbroodsneetjes met zelfgemaakte eisalade,3 met filet,4 kaal
bord tomatensoep
paar hapjes huzarensalade
bakje fruit

niet echt geweldig maar ik vind het wel goed voor meoderdag mijn moeder had veel lekkere hapjes
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-05-2005, 21:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 22:35 :
Het is verschrikkelijk frustrerend als je weet hoe alles moet, maar 't niet op jezelf toe kan passen.
Waar ga jij dan eigenlijk meestal erg de fout mee in?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-05-2005, 21:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 08-05-2005 @ 22:35 :
vandaag
4 boterhammen leverworst
2 robuuste koeken van bolletje landoogst
plakje cake
8 stokbroodsneetjes met zelfgemaakte eisalade,3 met filet,4 kaal
bord tomatensoep
paar hapjes huzarensalade
bakje fruit

niet echt geweldig maar ik vind het wel goed voor meoderdag mijn moeder had veel lekkere hapjes
mis alleen normaal en genoeg avondeten, verder is het prima...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-05-2005, 21:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-05-2005 @ 22:36 :
Waar ga jij dan eigenlijk meestal erg de fout mee in?
Geen zelfbeheersing.

Ik weet niet, misschien komt 't doordat ik al van kleins af aan problemen heb met eten en daardoor nu telkens in 'n patroon verval.. het is een tijd (maanden) goed gegaan, maar als 't weer slecht gaat kan ik niet of heel moeilijk uit dat dal komen.

Op 't moment dat 't verkeerd gaat heb ik zoiets van 'boeiend, dun zal ik toch nooit worden'
Oud 08-05-2005, 21:41
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-05-2005 @ 22:27 :
ja, inderdaad. Ik weet er ook het fijne niet van iets met ketonlichamen waardoor er aceton aan je longen wordt afgegeven. Je lichaam kan niet rechtstreeks energie uit vet halen, daarvoor moet het eerst worden omgezet, ehm, het wordt omgezet in ketonlichamen of er komen ketonlichamen vrij bij het omzetten, ofzo. Ketonlichamen zijn een soort stofjes.
Correct, de hersenen draaien bij gebrek aan glucose idd op ketonen en glycagonese lijkt me snachts niet van toepassing want je spant je immers niet in.

Maar of dat ook de reden is van je mondgeur? Zou kunnen, maar de verklaring die ik er voor ken is dat snachts de spijsvertering niet actief gebruikt word, er komt niets naar binnen in de mond, er komt minder speeksel vrij , je slikt minder en daardoor hopen bacteriën zich op en de activiteiten van die bacteriën in je mond dat gaat rotten en stinken.

Bewijs daarvoor; Als je savonds je tanden poetst kan het zomaar zijn dat wanneer je sochtends wakker word je een plaque aanslag op je tanden hebt.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-05-2005, 21:41
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-05-2005 @ 22:38 :
mis alleen normaal en genoeg avondeten, verder is het prima...
de soep,stokbroodjes en huzarensalade waren dus het avondeten de soep was zelfgemaakte tomatensoep met kip en groenten
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-05-2005, 21:43
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 22:40 :
Geen zelfbeheersing.

Ik weet niet, misschien komt 't doordat ik al van kleins af aan problemen heb met eten en daardoor nu telkens in 'n patroon verval.. het is een tijd (maanden) goed gegaan, maar als 't weer slecht gaat kan ik niet of heel moeilijk uit dat dal komen.

Op 't moment dat 't verkeerd gaat heb ik zoiets van 'boeiend, dun zal ik toch nooit worden'
daar gaat het met mij ook altijd de fout in. Dan ben ik aan het eten en dan nhou ik ineens niet meer op, gewoon doorschuiven die hap. Ik eet zo 8 boterhammen naar binnen. Of ik denk ik heb nu al ee week niet gesnoept en dan ga ik gelijk 1 gehele dag dik de fout in. Dan kan het me allemaal ineens niks meer schelen en dan daarna komt de spijt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-05-2005, 21:48
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-05-2005 @ 22:41 :
Maar of dat ook de reden is van je mondgeur? Zou kunnen, maar de verklaring die ik er voor ken is dat snachts de spijsvertering niet actief gebruikt word, er komt niets naar binnen in de mond, er komt minder speeksel vrij , je slikt minder en daardoor hopen bacteriën zich op en de activiteiten van die bacteriën in je mond dat gaat rotten en stinken.
Dat klinkt al wat logischer....
__________________
没有什么不能够面对!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.