Oud 29-01-2003, 16:03
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Big Brother schreef:


update: big brother zit na 3 dagen normaal eten nog steeds op hetzelfde gewicht, zelfs nog iets minder (84 kilo)
jeeeeeej

keep up the good work
Oud 29-01-2003, 18:52
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Big Brother schreef:


update: big brother zit na 3 dagen normaal eten nog steeds op hetzelfde gewicht, zelfs nog iets minder (84 kilo)
jeeeeeej

En dat nog steeds met dezelfde weegschaal
hihi.

Update Dashja;
Eet al 2 dagen een ontbijt en avondeten!!
Wat is er mis met me?
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 29-01-2003, 18:56
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Dashja schreef:
En dat nog steeds met dezelfde weegschaal
hihi.

Update Dashja;
Eet al 2 dagen een ontbijt en avondeten!!
Wat is er mis met me?
niets!
ga zo door!
Oud 30-01-2003, 00:54
eye_see
eye_see is offline
ik weet niet of dit ergens staat maar tip: chroompillen

houdt je bloedsuikerspiegel op peil ofzo, waardoor je minder trek heb t in zoetigheid (voor de zoetekauwen onder ons dus).
Oud 30-01-2003, 18:18
SomeDay
SomeDay is offline
Citaat:
eye_see schreef:
ik weet niet of dit ergens staat maar tip: chroompillen

houdt je bloedsuikerspiegel op peil ofzo, waardoor je minder trek heb t in zoetigheid (voor de zoetekauwen onder ons dus).
hum dankje, al denk ik niet dat het verstandig is als ik die ga gebruiken
__________________
Some day ill fly away
Oud 30-01-2003, 18:33
kleine wicca
kleine wicca is offline
Jaaaa ik ga vanaf maandag ook weer actief aant lijnen, niet dak egt veel te dik ben maar gezonder eten en wat meer sporten mag wel! (hoewel ik afgelopen drie weken 4 kg ben afgevallen zonder dak et doorhad, ...... mafheid) maarrrr dat kan beter. de repweek is voorbij dus weer nieuw begin. (in de repweek snoep ik altijd meer, weet nie watet is)
__________________
SHIT HAPPENS
Oud 30-01-2003, 20:53
veenendaal18
veenendaal18 is offline
Hallo, ik ben nieuw hiero, tenminste, ik plaats nu ook wat en dat is voor het eerst zeg maar....
Maar ik had een vraagje, ik wil graag zo'n 5 kilo afvallen, maar is er iemand die dit ook wil zodat we het samen kunnen doen zeg maar.
Afspraken maken over eten, hoe laat, wat en hoeveel zeg maar.
Je houdt jezelf er dan denk ik eerder aan en je kan afvallen op een gewone gezonde manier.
Nou, ik hoor het graag.

Doei doei
__________________
Liefs...
Oud 02-02-2003, 10:10
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
niets!
ga zo door!
Pff, gelukkig maar
Heb nu echt een vaag eetprogramma, ik eet echt alleen
als ik wil... En de ene dag is dat heel erg veel en de andere
dag weer nix...
Echt een rotzooitje!Maar structuur erin krijg ik niet..
Wil niet 3x per dag eten.. maar is wel het gezondst.
Ik weet het allemaal wel, maar het lukt me niet...
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Oud 02-02-2003, 13:13
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Pff, gelukkig maar
Heb nu echt een vaag eetprogramma, ik eet echt alleen
als ik wil... En de ene dag is dat heel erg veel en de andere
dag weer nix...
Echt een rotzooitje!Maar structuur erin krijg ik niet..
Wil niet 3x per dag eten.. maar is wel het gezondst.
Ik weet het allemaal wel, maar het lukt me niet...
Dat is ook het vervelende he, je weet het eigenlijk hartstikke goed; hoe je eigenlijk met het eten zou moeten omgaan, maar dat gevoel........
Blijf proberen meisje....

ps: enig idee van hoe je dat zou kunnen aanpakken; het gestructureerder eten?> misschien is een diëtiste een idee?

Liefs,
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 02-02-2003, 15:46
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Pff, gelukkig maar
Heb nu echt een vaag eetprogramma, ik eet echt alleen
als ik wil... En de ene dag is dat heel erg veel en de andere
dag weer nix...
Echt een rotzooitje!Maar structuur erin krijg ik niet..
Wil niet 3x per dag eten.. maar is wel het gezondst.
Ik weet het allemaal wel, maar het lukt me niet...
zo gaat het bij mij ook...
ik moet aankomen dat wil ik ook wel maar eigenlijk ook weer niet, dus nou doe ik het maar zo
__________________
since you've been gone
Oud 03-02-2003, 00:07
Verwijderd
Afgelopen dagen 'slecht' gegeten...weekendje weg geweest, dus ja...maar goed, hopelijk 'hersteld' m'n buik en alles snel en dan ga ik er weer tegen aan.
Oud 03-02-2003, 07:59
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Een nieuwe maandag, een nieuw begin. Ik heb toetsweken ed achter de rug dus geen enkel excuus meer. Vanaf nu ga ik:
- meer bewegen
- beter letten op wat ik eet --> gezonder en minder eten/snoepen
- positief naar m'n lichaam kijken

Hoe is 't met jullie?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 03-02-2003, 10:19
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
nog steeds steady 84 kilo
deze week weer verder, op naar de 82

en inderdaad: het is veel beter om 3 keer per dag te eten, je spijsvertering gaat zich er dan op afstemmen en verloopt dan ook beter
ook is het goed om goed te kauwen op alles wat je eet, zodat het ook goed wordt opgenomen in je spijsvertering
na alles wat je eet lekker een glas water (desnoods met appelazijn)

dit werkt voor mij en goed ook
traplopen is trouwens een eprfect middel, het is binnen dus je blijft lekker warm en zweet eerder, en je gebruitk meer spieren dan als je gewoon op straat loopt
ik kan nu 25 keer naar boven en beneden is 25x4 trappen is 100 trappen

jejj
Oud 03-02-2003, 19:56
Like A Rose
Like A Rose is offline
Ik heb een vraag, ik ben (sinds "de pil") meer dan 5 kg aangekomen. Ik ben 1.66, weeg nu dus 58 kg, en dat vind ik teveel (voor mijzelf). Hoe krijg ik dit het beste er af? Ik wil geen "crash-dieet" volgen. Ik wil er minstens 5 kg af.

Als ik echt een tussendoortje wil, is fruit dan goed? Ik bedoel, zitten daar veel calorien in of kan ik daarvan dan zoveel eten als ik wil?

En Sultana's, etc enzo?

Hope someone can help...

XXX
Oud 03-02-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef:
na alles wat je eet lekker een glas water (desnoods met appelazijn)
Waarom dat...? Volgens mij is dat een fabeltje (die azijn), net als citroensap ed. 't is smerig en 't helpt niet (hoogstens om te kotsen van viezigheid).

Fruit als tussendoortje is goed, iig beter dan de rest. Maar net als met alles, overal waar te voor staat is niet goed, je moet dus niet de hele dag door fruit eten, want dan is ook fruit niet gezond. Maar gewoon als tussendoortje is het een prima keus. Ergens in een lijntopic (en/of ergens anders op het forum) staan nog wel meer tussendoortjes vermeld.
Oud 04-02-2003, 11:54
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik weet niet of het werkt, maar water gaat na een tijdje zo vies smaken, net of ik smeerolie naar binnen gooi..
dus stop ik er iets in met smaak en wat ook nog wel zou kunnen helpen (weet niet of het waar is) en toevallig vindt ik die mix wel lekker
Oud 04-02-2003, 11:55
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
/me is ondertussen 83 kilo, 5 kilo al kwijt dus woohoo
ga door tot de 80, dat beloof ik
Oud 04-02-2003, 14:56
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
/me is ondertussen 83 kilo, 5 kilo al kwijt dus woohoo
ga door tot de 80, dat beloof ik
Jij gaat goed zeg, lijkt er ook helemaal geen moeite mee te hebben?? Wat doe je eigenlijk precies (elke dag) om af te vallen?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 04-02-2003, 15:37
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
stout! schreef:
Jij gaat goed zeg, lijkt er ook helemaal geen moeite mee te hebben?? Wat doe je eigenlijk precies (elke dag) om af te vallen?
ja ik wist niet dat het zo makkelijk ging
de eerste 2 dagen was het wel moeilijk maar nu hbe ik geen eens zin meer in suikers

ik eet elke ochtend 3 droge crackers en een groot glas water
elke middag 3 dun belegde boterhammen en een normaal glas melk
elke avond gewoon avondeten, maar minder dan ik altijd at, eigenlijk de helft

en om 8 uur sluit ik af met een kop koffie (zonder suiker ofcors)

tussendoor veel water does the trick denk ik, doordat ik het gewoon normaal verspreid heb ik geen honger tussendoor en mijn maag is ook enorm gekrompen..

dus het gaat heel makkelijk

oh jah, en ik jog elke avond om 10 uur een half uurtje.. nahja joggen
Oud 04-02-2003, 19:26
$tarlight
Avatar van $tarlight
$tarlight is offline
17 februari heb ik mn eerste afspraak bij een dietiste, omdat ik er in mn 1tje toch niet uitkom.

ik ben 1.75 en weeg inmiddels 77kg, mn streefgewicht is toch net iets onder de 70, zo'n 68/69 kilo

Ik hoop dat t lukt, jullie horen nog van me
Oud 06-02-2003, 18:52
Like A Rose
Like A Rose is offline
ff een vraagje, ik ben best 'verslaafd' aan rijstwafels, (als tussendoortje). Kan toch geen kwaad? Zeker in ruil voor snoep, etc is dit toch niet erg?
Val je zo ook af?
Oud 06-02-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Like A Rose schreef:
ff een vraagje, ik ben best 'verslaafd' aan rijstwafels, (als tussendoortje). Kan toch geen kwaad? Zeker in ruil voor snoep, etc is dit toch niet erg?
Val je zo ook af?
Zolang je geen tien kilo rijstewafels per dag eet kan het geen kwaad, lijkt me en je zult er ook niet van aankomen, denk ik. Het is een goed en gezond tussendoortje.

*kan geen rijstewafels meer zien, na ze jaar in jaar uit elke dag ipv brood gegeten te hebben* (Niet gaan lopen zeuren dat dat niet gezond is: ik mocht geen brood.)

Ik heb me vandaag netjes gedragen: een berg boterhammen met jam (die ik mag), een pruim, 4 pannenkoekjes en cereal met soyamelk. En netjes alleen maar thee en water gedronken.
Oud 06-02-2003, 19:42
olympia
olympia is offline
hallo allemaal
ik wil ook graag afvallen, maar het lukt me niet goed. Soms een paar dagen maar daarna gaat het altijd weer mis. Nu gaat het heel slecht, ik krijg elke dag wel een vreetbui En ik kots het ook heel vaak daarna weer uit. Vanaf morgen ga ik proberen daarmee te stoppen, maar het zal wel weer niet lukken
jullie allemaal veel succes!
__________________
...
Oud 06-02-2003, 20:23
Verwijderd
@olympia: Niet te streng lijnen. Dan krijg je van die eetbuien. je hoeft jezelf niet uit te hongeren of alles te ontzeggen. Eet normaal (iig gewoon drie keer per dag), maar niet teveel en niet te vet (af en toe wat lekkers mag best) en fixeer je niet teveel op het lijnen. De kans op vreetbuien is dan minder, is iig mijn ervaring.
Oud 06-02-2003, 20:26
Like A Rose
Like A Rose is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Zolang je geen tien kilo rijstewafels per dag eet kan het geen kwaad, lijkt me en je zult er ook niet van aankomen, denk ik. Het is een goed en gezond tussendoortje.

*kan geen rijstewafels meer zien, na ze jaar in jaar uit elke dag ipv brood gegeten te hebben* (Niet gaan lopen zeuren dat dat niet gezond is: ik mocht geen brood.)

Ik heb me vandaag netjes gedragen: een berg boterhammen met jam (die ik mag), een pruim, 4 pannenkoekjes en cereal met soyamelk. En netjes alleen maar thee en water gedronken.
Ok thanks! Maar er gaat wel een half pak doorheen per dag.

Ben je er van af gevallen dan? (En WOW @ je dicipline!)
Oud 07-02-2003, 16:18
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
rijstwaffeltjes zijn juist goed, een half pak is echt niet erg
sommige mensen eten een heel brood per dag en rijstwafels is veel minder kwa volume
en het is een redelijk goede vervanger voor brood

ga dus lekker door zou ik zeggen

(en zolang het niet van die speciale rijstwafels zijn met een dikke laag chocola, dan val je er vast wel van af )
Oud 07-02-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Like A Rose schreef:
Ben je er van af gevallen dan? (En WOW @ je dicipline!)
Ben er niks van afgevallen...was dat maar waar. Discipline had ik wel, want zodra ik brood at verging ik van de pijn, ik wou dat dus wel laten.

Citaat:
Big Brother schreef:
en het is een redelijk goede vervanger voor brood
Rijstewafels zijn op zich een goede vervanger voor brood, je moet er alleen wel veel meer van eten voordat je net zo 'vol' zit...das wel weer een nadeel.
Oud 07-02-2003, 17:06
Ironic15
Ironic15 is offline
Eej veenendaal18
Lijkt me goed ideej, bij mij mogen er namelijk ook wel wat kilootjes af! Dus uhm, wil je eve reageren weer, als je aanbod nog geldt? I hope so..
Groetjes!!
Oud 08-02-2003, 17:12
olympia
olympia is offline
aaah ik haat mezelf
K heb net 2 bananensoezen gegeten en weer uitgekotst
Ik probeer gewoon 3 maaltijden te eten, maar ik hou gewoon de hele dag honger en ik heb me dus weer eens laten gaan, k ben gewoon te zwak om een dieet vol te houden
Oud 08-02-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
olympia schreef:
aaah ik haat mezelf
K heb net 2 bananensoezen gegeten en weer uitgekotst
Ik probeer gewoon 3 maaltijden te eten, maar ik hou gewoon de hele dag honger en ik heb me dus weer eens laten gaan, k ben gewoon te zwak om een dieet vol te houden
Je mag ook gerust tussendoortjes eten (bv. een appel, een sultana (en af en toe iets lekkers mag ook best). En ga niet kotsen oid. Zoek dan liever hulp (huisarts, dietiste, wie dan ook).
Oud 09-02-2003, 12:27
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
ben ook sinds kort 2X per week aan het fitnessen met een vriend
maar ik ben nu 188cm en 110 kilo en 15 jaar, enneh das slecht
Oud 09-02-2003, 12:38
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
update zoveel:

81,5 kilo

ik ga goeeed
Oud 09-02-2003, 17:12
gna
Avatar van gna
gna is offline
misschien weten de meesten dit wel, maar toch even..
TIP:
als je minder vetten gaat eten, ga dan niet in plaats daarvan veel koolhydraten eten, want daardoor wordt veel insuline gemaakt wat het gevolg heeft dat je sneller vet opneemt en je een hongergevoel krijgt en dus nog meer gaat eten.

Als je probleem vooral is dat je altijd maar door wil eten: neem juist een wat vetter tussendoortje of beter iets met veel vezels, want dit stilt je hongergevoel. Bovendien worden koolhydraten in je lichaam omgezet in ongezonde vetten,
oftewel mijd producten met veel koolhydraten en niet per se die met veel vet!

zie ook http://www.opdieet.nl/eten.htm
__________________
Het leven is een banaan
Oud 09-02-2003, 17:18
Verwijderd
En wat nou als de dingen die ze op die site noemen om je hongergevoelens redelijk de baas te blijven niet helpen...
Oud 09-02-2003, 19:50
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Al gedaan, niks gevonden met bloed- en huidtesten...tis dus een voedselintolerantie, 'k loop nu bij een dietiste, maar ja, zie er maar eens achter te komen waar het nou precies door komt...ben al een jaar of 4 bezig er achter te komen en ik word op dit moment een beetje gek van wat ik allemaal niet mag eten en drinken... Als ik me er heel streng aan houd is nog niet alles 'over', dus ja...maar goed, ooit wordt het beter, daar blijven we maar in geloven.
wat zijn je klachten precies? heb naast m'n ME ook erg veel last van m'n darmen en maag maar heb net ontdekt dat ik een overvloed heb aan een schimmel (candida) en dit kan je tegen gaan met een dieet (geen suiker en van die nep suiker ook niet, geen gist, dat zijn de hoofd dingen zo beetje wel) maar als je denkt dat het kan helpen en je meer wilt weten moet je maar een mailtje sturen.
succes
__________________
f*ck them all....
Oud 09-02-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
halve gare schreef:
wat zijn je klachten precies? heb naast m'n ME ook erg veel last van m'n darmen en maag maar heb net ontdekt dat ik een overvloed heb aan een schimmel (candida) en dit kan je tegen gaan met een dieet (geen suiker en van die nep suiker ook niet, geen gist, dat zijn de hoofd dingen zo beetje wel) maar als je denkt dat het kan helpen en je meer wilt weten moet je maar een mailtje sturen.
succes
Ligt eraan...maar iig vaak en overal pijn, veel en vaak hoofdpijn, altijd moe (en vaak extreem moe), 'ziekig' gevoel, verkoudenachtig, flauw gevoel, duizelig, misselijk, buikpijn, opgezette buik, 'depressieve gevoelens' enz. Ik heb fibromyalgie, daar komen ook veel klachten vandaan, maar die klachten verergeren ook als ik iets verkeerds eet. Ik mag iig geen suiker en zoetstoffen, dat weet ik zeker...als ik suiker eet en het valt verkeerd dan kan ik echt niets meer (word ik slap, kan niet meer staan, val ik in slaap enz)... Eerst had ik een ander dieet, nu heb ik een biogene aminen vrij dieet en ook melk(bestanddelen)vrij...dat helpt wel iets, maar ik mag zo verschrikkelijk veel niet...moet eigenlijk binnenkort weer eens naar de dietiste...maar zij kan me ook niet echt helpen...want ik schijn overal last van de krijgen, dus ja... tnx voor je aanbod van mailen iig, misschien doe ik het wel...al weet ik nooit wat ik dan moet mailen...jij mag mij ook mailen, als je wilt.
Oud 10-02-2003, 10:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
wat moet je doen als je klaar bent met lijnen...

Ik heb ergens gelezen dat je lichaam (als je drastisch gaat lijnen) overschakeld naar een soort van Code Rood. Het zou zich dan zuiniger gaan afstellen om zoveel mogenlijk energie te besparen. Tragere hartslag, langzamere ademhaling, lichaamstemperatuur een half graadje naar beneden, dat soort dingen... Als je dan weer "normaal" gaat eten, zou het lichaam alle "extraatjes" meteen omzetten in vetreserves voor het geval er weer een "noodtoestand" uitbreekt. Bovendien verbrand je minder calorieën, omdat je lichaam nog steeds in "zuinige modus" staat, waardoor je extra snel weer aankomt.
Mijn vraag, hoe voorkom ik dat mijn lichaam overschakeld naar standje spaarzaam, en hoe zorg ik ervoor dat ik op gewicht BLIJF???
P.S. Misschien een idee om van dit lijnlopic een sticky te maken?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 10:42.
Oud 10-02-2003, 11:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mensen, er is nog hoop. Ik heb zaterdag best wat gesnoept (kinderbueno, een aantal pringles enzoooo, redelijk wat avondeten) en ik ben nog 1,5 kilo afgevallen deze week Dat heerst. Dus je hoeft jezelf niet al het lekkers te ontnemen

en persoon boven mij: op die site hier ergens boven: www.opdieet.nl ,staat daar wat over geloof ik. Je moet gewoon gezond blijven eten, dan kom je niet aan maar je valt ook niet af, lijkt me.
Oud 10-02-2003, 12:33
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:

en persoon boven mij: op die site hier ergens boven: www.opdieet.nl ,staat daar wat over geloof ik. Je moet gewoon gezond blijven eten, dan kom je niet aan .
handige site!!! (enne... ik denk dat ik ook een gezond eten type word, want ik ben niet te zwaar, maar balanceer wel op het randje, er mag echt geen grammetje meer bij ander heb ik een overgewicht)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 10-02-2003, 12:59
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
handige site!!! (enne... ik denk dat ik ook een gezond eten type word, want ik ben niet te zwaar, maar balanceer wel op het randje, er mag echt geen grammetje meer bij ander heb ik een overgewicht)
dat ene beetje overgewicht (a la, die paar grammetjes ) maakt niet uit hoor, volgens mij is dat juist heel gezond. dan ben je ook niet te dun ofzo.
Oud 10-02-2003, 13:09
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Tja... ik ben 1.68 en weeg 70,8 kilo. Volgens de quelet index mag ik dan niets meer aankomen. Aan de andere kant, ik ben nog niet helemaal volgroeid (denk aan borsten, heupen, die richting. ik zal nog hooguit 2 centmeter groeien). En ik slik ook medicijnen waarvan je zwaarder word (ritaline, clonidine, sandomigram, weet niet welke de boosdoener is). maar de laatste tijd is mijn gewichtstoename groter dan normaal, dus als het zo doorgaat ben ik op een gegeven moment wel te zwaar.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 10-02-2003, 13:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Tja... ik ben 1.68 en weeg 70,8 kilo. Volgens de quelet index mag ik dan niets meer aankomen. Aan de andere kant, ik ben nog niet helemaal volgroeid (denk aan borsten, heupen, die richting. ik zal nog hooguit 2 centmeter groeien). En ik slik ook medicijnen waarvan je zwaarder word (ritaline, clonidine, sandomigram, weet niet welke de boosdoener is). maar de laatste tijd is mijn gewichtstoename groter dan normaal, dus als het zo doorgaat ben ik op een gegeven moment wel te zwaar.
wat eet je zoal op een dag dan? Of sport je?

Ik ben trouwens net iets kleiner, en weeg zwaarder (nog wel ), dus..
Oud 10-02-2003, 14:11
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ik word echt helemaal gek van eten. Gadverdamme. Echt. Ik heb anorexia gehad, en zodra het even wat minder gaat, werkt dat meteen door in mijn eetgedrag. Of in ieder geval in mijn hoofd. Op dat gebied. Ik probeer nu heel hard om normaal te eten, maar het probleem is dat ik heel veel nodig heb per dag. Echt veel. En ik kan er niks aan doen. Blijkbaar heb ik een heel snelle stofwisseling. Maar ik vind het zo moeilijk. Soms voel ik me schuldig bij iedere boterham die ik eet, en als ik er dan meer dan tien nodig heb, word ik verschrikkelijk nerveus, en kan ik alleen nog maar vechten tegen eten. Wat ik eigenlijk niet wil, dus ik ga er wel mee door. Ik probeer het echt, maar het lijkt wel of ik er niet normaal mee om kan gaan. Ik ben nu ook weer bezig met een voedingsmeter, en ik wil er zo graag niet aan denken. "Normale" mensen leven hun leven en eten daarbij. Dat is geen probleem. Maar bij mij is het:
Eten - Iets doen - Eten - Iets doen - Eten - Iets doen.

Ik vind het niet leuk. Blablabla.

Sorry hoor. :/
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 10-02-2003, 14:20
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Morphia... hier hetzelfde... take care
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 10-02-2003, 16:33
Black Bird
Black Bird is offline
... Ik ben vaak op dit topic geweest, ook op de andere lijntopics. Ik heb alleen nooit wat gepost maar dat zal ik nu wel doen. Ik weet alleen niet precies waarom. Maar ik weet van mezelf dat ik wat eten betreft weinig discipline kan opbrengen, terwijl ik het eigenlijk heel graag zou willen/belangrijk vind. Ik vind mezelf te dik. Volgens mij ben ik niet heel erg dik, maar ik denk dat ik me beter zou voelen als ik lichter zou zijn. Ik ben 1.68 m. en weeg nu ongeveer 58 kg. In de zomer woog ik nog 68 kg. Toen was mijn streefgewicht 58 kg. Dat heb ik nu dus behaald, maar ik vind het nog niet goed genoeg. Ik vind het aantal kilo's ook niet echt belangrijk, want ik zie geen verschil. Ik bedoel..ik ben 10 kg afgevallen maar ik zie er niet slanker uit. Misschien een beetje. Soms denk ik serieus dat mijn weegschaal kapot is. Ik wil nu dus ook niet op een bepaald gewicht komen, alleen meer tevreden zijn met mijn lichaam. Minder ontevreden, eigenlijk. Maar ik vind het moeilijk. Als ik me rot voel ga ik eten. En ik voel me vaak rot. Maar ik ben te laf om een vinger in mijn keel te steken en ik ben niet dapper genoeg om niet te eten. Niet eten is ook geen oplossing, dat weet ik, maar ik eet echt te veel. En dan eet ik niet te veel gezonde voeding, maar juist te veel ongezond. Ik schaam me er echt voor. Ik heb me nu voorgenomen om van NU af aan gezonder te gaan eten. En niet te veel van alles. En ik wil misschien weer gaan sporten. Dat deed ik eerst heel veel, maar nu heb ik er zo weinig tijd voor. Ook wil ik regelmatiger gaan eten. Minder tussendoortjes, zodat ik genoeg eet bij het avondeten, zodat ik s'avonds niet weer trek krijg. Ik kan s'ochtends namelijk bijna niets naar binnen krijgen. Dus mijn ontbijt schuift op naar de middag, en mijn avondeten schuift op naar laat in de avond. En als je slaapt verteer je je eten minder snel (geloof ik). En ik wil proberen meer water te drinken.
Bla bla bla. Ik weet niet of jullie dit hele verhaal hebben gelezen.. Maar het gaat NU in.

Ik ben Maartje en ik ben Niet Sterk. Aangenaam.

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 20:07.
Oud 10-02-2003, 17:54
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik heb mijn streefgewicht dat voor midden februari was geplaned, nu gehaald (82 kilo)
ik wil nu midden maart rond de 78 kilo zitten, dat is echt mijn maximum, dan ben ik dus ook 10 kilo afgevallen, en dan wordt het alleen nog maar spieren kweken
Oud 10-02-2003, 19:17
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben niet echt dik ofzo maar heb de laatste maanden een klein buikje gekregen.
Die zou ik graag voor de zomer wegwerken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Gewoon buikspier oefeningen? En hoeveel etc
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 10-02-2003, 20:02
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:
... Ik ben vaak op dit topic geweest, ook op de andere lijntopics. Ik heb alleen nooit wat gepost maar dat zal ik nu wel doen. Ik weet alleen niet precies waarom. Maar ik weet van mezelf dat ik wat eten betreft weinig discipline kan opbrengen, terwijl ik het eigenlijk heel graag zou willen/belangrijk vind. Ik vind mezelf te dik. Volgens mij ben ik niet heel erg dik, maar ik denk dat ik me beter zou voelen als ik lichter zou zijn. Ik ben 1.68 m. en weeg nu ongeveer 58 kg. In de zomer woog ik nog 68 kg. Toen was mijn streefgewicht 58 kg. Dat heb ik nu dus behaald, maar ik vind het nog niet goed genoeg. Ik vind het aantal kilo's ook niet echt belangrijk, want ik zie geen verschil. Ik bedoel..ik ben 10 kg afgevallen maar ik zie er niet slanker uit. Misschien een beetje. Soms denk ik serieus dat mijn weegschaal kapot is. Ik wil nu dus ook niet op een bepaald gewicht komen, alleen meer tevreden zijn met mijn lichaam. Minder ontevreden, eigenlijk. Maar ik vind het moeilijk. Als ik me rot voel ga ik eten. En ik voel me vaak rot. Maar ik ben te laf om een vinger in mijn keel te steken en ik ben niet dapper genoeg om niet te eten. Niet eten is ook geen oplossing, dat weet ik, maar ik eet echt te veel. En dan eet ik niet te veel gezonde voeding, maar juist te veel ongezond. Ik schaam me er echt voor. Ik heb me nu voorgenomen om van NU af aan gezonder te gaan eten. En niet te veel van alles. En ik wil misschien weer gaan sporten. Dat deed ik eerst heel veel, maar nu heb ik er zo weinig tijd voor. Ook wil ik regelmatiger gaan eten. Minder tussendoortjes, zodat ik genoeg eet bij het avondeten, zodat ik s'avonds niet weer trek krijg. Ik kan s'ochtends namelijk bijna niets naar binnen krijgen. Dus mijn ontbijt schuift op naar de middag, en mijn avondeten schuift op naar laat in de avond. En als je slaapt verteer je je eten minder snel (geloof ik). En ik wil proberen minder water te drinken.
Bla bla bla. Ik weet niet of jullie dit hele verhaal hebben gelezen.. Maar het gaat NU in.

Ik ben Maartje en ik ben Niet Sterk. Aangenaam.
... Doe nou niet.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.

Laatst gewijzigd op 10-02-2003 om 20:06.
Oud 10-02-2003, 20:05
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Morphia... hier hetzelfde... take care
Kus.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 10-02-2003, 20:06
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
bLaCk BiRd schreef:
En ik wil proberen minder water te drinken.
Meer, natuurlijk.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid gezonder eten en afvallen
kliwie
13 05-02-2004 14:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.