Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 00:58
Verwijderd
Antisemitische daad schokt Frankrijk
Jongeren tekenen hakenkruisen op buik van vrouw

12/07/2004
PARIJS (reuters, afp) - De Franse politiek reageert geschokt op een zwaar antisemitisch incident. Jongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong molesteerden een jonge vrouw en tekenden hakenkruisen op haar buik omdat ze dachten dat ze een joodse was.


DE Franse president Jacques Chirac uitte zijn ,,afgrijzen'' over het incident. Hij had net nog vorige week de Fransen opgeroepen waakzaam te zijn tegenover het toenemend racisme en antisemitisme.

Het incident vond vorige vrijdag plaats in een voorstadtrein op het grondgebied van het departement Val-d'Oise, ten noorden van Parijs. Zes jongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong vielen een jonge vrouw van 23 lastig die met haar baby van dertien maanden in de trein zat. De aanvallers namen haar handtas af en vonden daarin haar identiteitskaart. Daarop stond dat ze in het Parijse 16de, vrij chique, arrondissement woonde. ,,In het 16de wonen alleen maar joden'', zei een van de zes. De politie preciseerde dat de vrouw ondertussen verhuisd was en geen joodse is.

De aanvallers, die gewapend waren met messen, molesteerden toen de vrouw. Ze sneden stukken van haar haar af ,,om een souvenir te hebben'' en scheurden haar kleren. Op haar buik tekenden ze met een viltstift drie hakenkruisen. Toen ze wegliepen, werd de kinderwagen omvergeduwd en viel de baby op de grond. Moeder noch kind werden ernstig gewond, maar de vrouw verkeerde in schok. Niemand op de trein kwam de vrouw te hulp .

Behalve Chirac spraken ook andere politici en gezagsdragers hun verontwaardiging uit. Volgens Jean-Paul Huchon, voorzitter van de regio Ile-de-France, was het een schandaal dat niemand een vinger uitstak om een vrouw en een kind te helpen .

Minister van Binnenlandse Zaken Dominique de Villepin heeft ,,de politie opgeroepen de daders zo snel mogelijk te vatten''.

De Crif, de organisatie die bij de overheid de joodse organisaties vertegenwoordigt, gaf scherpe kritiek. Voorzitter Roger Cukierman is getroffen door ,,de onverschilligheid en de banalisering van de publieke opinie tegenover het antisemitisme''. Volgens hem treedt de justitie veel te laks op tegen antisemitische daden en creëert ze zo een sfeer van straffeloosheid.

In Frankrijk heerste de jongste dagen al grote ongerustheid over de toename van het aantal racistische en antisemitische incidenten . Vorige week raakten nieuwe cijfers bekend. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken vonden er 95 racistische daden en 135 antisemitische daden plaats in de eerste zes maanden van dit jaar - evenveel als in heel 2003 . Toen waren er volgens het ministerie 92 racistische en 127 antisemitische daden.

Na de oproep van president Chirac vorige week had premier Jean-Pierre Raffarin al nieuwe maatregelen aangekondigd: ,,De ernst van de situatie moet leiden tot nieuwe initiatieven om het wortel schieten van racisme en antisemitisme te bestrijden.''

De woordvoerder van de regering maakte bekend dat deze week een wetsontwerp zal worden voorgesteld over de oprichting van een ,,Hoge Autoriteit voor de strijd tegen elke discriminatie''. Het ministerie van Justitie heeft aan de parketten instructies gegeven dat ze ,,de strengste voorbeeldstraffen tegen de daders'' van dergelijke delicten moet eisen. Ook inzake opvoeding en onderwijs kondigde de regering initiatieven aan.



Copyright | De Standaard Online 2004

URL: http://www.standaard.be/nieuws/buite...cleID=GIR79J6J
(voorlopig nog gratis te consulteren)
__________________________________________________


Bron: Libération (Frans Dagblad)
URL: http://www.libe.com/obj/147/IMAGE_T5_14667.jpg
__________________________________________________

slik...

Kan je de daders van die ongelooflijk afschuwelijke misdaad nog wel 'mensen' noemen??

Na België de laatste maanden is Frankrijk aan de beurt voor een stevige portie antisemitisme... iets wat jammer genoeg al langer dan vandaag gebeurd...

Werkelijk walgelijk!

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 02:28.
Advertentie
Oud 12-07-2004, 01:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dit is dus allemaal de schuld van de Israel-Palestinakwestie. Dat is zo langzamerhand echt een vloek op de mensheid.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-07-2004, 01:19
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2004 @ 02:11 :
Dit is dus allemaal de schuld van de Israel-Palestinakwestie. Dat is zo langzamerhand echt een vloek op de mensheid.
De incidenten die eruit voortvloeien hebben alleen zo weinig met het echte conflict te maken.
Oud 12-07-2004, 01:43
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 12-07-2004 @ 01:58 :
(...)

slik...

Kan je de daders van die ongelooflijk afschuwelijke misdaad nog wel 'mensen' noemen??
Oud 12-07-2004, 01:46
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
tiswah
__________________
L'exit du *Squarelty*
Oud 12-07-2004, 04:04
Verwijderd
Citaat:
*Squarelty* schreef op 12-07-2004 @ 02:46 :
tiswah
wablieft??

dit vind ik *allesbehalve* 'tiswah'!!!!!

'Vrouw zwanger van kikker' -> DAT is 'tiswah'!
Oud 12-07-2004, 08:23
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 12-07-2004 @ 02:11 :
Dit is dus allemaal de schuld van de Israel-Palestinakwestie. Dat is zo langzamerhand echt een vloek op de mensheid.
Ja hoor, het is wel heel makkelijk om dat allemaal maar de schuld te geven. Omdat er 4000 kilometer verderop problemen zijn, kan ik mensen in elkaar timmeren? Ben je dan opeens niet meer verantwoordelijk voor je eigen daden? Kan het dan allemaal opeens? Moeten we godverdomme begrip voor ze opbrengen?
Weg ermee!
Oud 12-07-2004, 08:44
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Allemaal de schuld van die racistische kut marokkanen. Zorgen overal voor problemen die lui.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-07-2004, 08:53
Verwijderd
Ach, al die banlieues daar zijn ghetto's. Komt nooit meer goed.
Oud 12-07-2004, 09:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-07-2004 @ 01:58 :

Jongeren tekenen hakenkruisen op buik van vrouw
en tekenden hakenkruisen op haar buik omdat ze dachten dat ze een joodse was.


ik vind dat de daders hier gesteund moeten worden in hun gedachtegoed: ze willen dus neo-nazi's zijn? mij best, maar dan gaan ze wel in een concentratiekamp, de nazi's vonden hun ras immers ook 'untermenschen', dus als die jongeren zo graag de nazi ideologie willen aanhangen zie ik geen reden hen niet op dezelfde manier te straffen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 12-07-2004, 09:54
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
marokkanen zijn bezig
Oud 12-07-2004, 09:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 12-07-2004 @ 09:23 :
Ja hoor, het is wel heel makkelijk om dat allemaal maar de schuld te geven. Omdat er 4000 kilometer verderop problemen zijn, kan ik mensen in elkaar timmeren? Ben je dan opeens niet meer verantwoordelijk voor je eigen daden? Kan het dan allemaal opeens? Moeten we godverdomme begrip voor ze opbrengen?
Weg ermee!
je haalt me de woorden uit de mond
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 12-07-2004 @ 10:54 :
marokkanen zijn bezig
lach er maar om. Zal de marokkanen hier geen goed doen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 10:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-07-2004 @ 01:58 :

__________________________________________________
[afbeelding]

Bron: Libération (Frans Dagblad)
URL: http://www.libe.com/obj/147/IMAGE_T5_14667.jpg

Waarom waren er zulke pieken in 2000 en 2002?
De Intifada begon eind 2000. Dus als het Israel/PA gerelateerd was, zou je eerder een piek in 2001 verwachten.

Hoewel de recente antisemitische aanslagen duidelijk wel daaraan gerelateerd waren
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 11:25
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ach ja, het antisemitisme...

Die arme joden toch ook! Gevaar loert om elke hoek...

Wat een gezever zeg, tering hee. Joden zijn nog altijd een van de, wegens geloofsovertuigingen/afkomst, minder benadeelde groepen hier. Of daar. Of waar dan ook.

Ga je nou maar zorgen maken om etnische zuiveringen in Sudan; minderheidsassimilatie in zuid-oost Azie, dat soort gezwets. De joden hebben verdomme helemaal niets te klagen.

Hakenkruisje op de buik. Balen hoor. Misschien een keertje wassen, no?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 12-07-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 12:25 :
Ach ja, het antisemitisme...

Die arme joden toch ook! Gevaar loert om elke hoek...

Wat een gezever zeg, tering hee. Joden zijn nog altijd een van de, wegens geloofsovertuigingen/afkomst, minder benadeelde groepen hier. Of daar. Of waar dan ook.

Ga je nou maar zorgen maken om etnische zuiveringen in Sudan; minderheidsassimilatie in zuid-oost Azie, dat soort gezwets. De joden hebben verdomme helemaal niets te klagen.

Hakenkruisje op de buik. Balen hoor. Misschien een keertje wassen, no?
leg jij het maar uit aan de 16 jarige student die is neergestoken toen hij van school kwam door 3 jongeren (8, 11 en 16 jaar verdomme!!).. gewapend met messen, ijzeren staven en tennisrackets gaan ze onschuldige (vooral jonge) joden te lijf.

Maar ook het dagelijks bespuwen, het bekogelen met stenen en het van de fiets rukken van onschuldige joden zit de Joodse gemeenschap (terecht!) hoog!

De geweldplegingen en antisemitistische daden gaan in crescendo! De jongste 6 maanden zijn er reeds een 30'tal van dergelijke gevallen gemeld, en dat is veel meer dan de jongste jaren!
Oud 12-07-2004, 11:47
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Hey heb je ooit van NEGERS gehoord?

Of ehm, even denken, Spanjaarden/Mexicanen (voornamelijk in de US natuurlijk), Pakistani's (kijk eventjes naar GB), en we hebben zelf ook zo onze Turken, Marokkanen, Molukkers, etc. die allemaal ook met regelmaat wegens huidskleur en afkomst worden benadeeld of schade worden berokkend. En blanken natuurlijk ook.

Leg je d'r nou maar bij neer, geen enkele 'groep' is heilig in de ogen van ieder ander. D'r zullen altijd mensen zijn met een afkeur voor een ander 'soort' mensen. En omdat d'r nu ook een paar joden tussen zitten slaan we groot alarm? Luister eens, WWII had iedereen kunnen overkomen. Hebben de joden mooi een woord voor hun eigen gemekker aan overgehouden; antisemitisme.

Want hoe noem je dat tegen negers ookweer?

Ja dacht ik al.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 12-07-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 12:47 :
Hey heb je ooit van NEGERS gehoord?

Of ehm, even denken, Spanjaarden/Mexicanen (voornamelijk in de US natuurlijk), Pakistani's (kijk eventjes naar GB), en we hebben zelf ook zo onze Turken, Marokkanen, Molukkers, etc. die allemaal ook met regelmaat wegens huidskleur en afkomst worden benadeeld of schade worden berokkend. En blanken natuurlijk ook.

Leg je d'r nou maar bij neer, geen enkele 'groep' is heilig in de ogen van ieder ander. D'r zullen altijd mensen zijn met een afkeur voor een ander 'soort' mensen. En omdat d'r nu ook een paar joden tussen zitten slaan we groot alarm? Luister eens, WWII had iedereen kunnen overkomen. Hebben de joden mooi een woord voor hun eigen gemekker aan overgehouden; antisemitisme.

Want hoe noem je dat tegen negers ookweer?

Ja dacht ik al.
racisme en discriminatie t.o.v. 'negers' zoals jij ze beschreef is - uiteraard - OOK onaanvaardbaar!

Trouwens.. ik heb behoorlijk veel vrienden die neger zijn.. ik zal de laatste zijn die die mensen zou discimineren, maar goed.. joden zijn niet alleen hier die worden gediscrimineerd..
Ads door Google
Oud 12-07-2004, 11:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 12:25 :
Ach ja, het antisemitisme...

Die arme joden toch ook! Gevaar loert om elke hoek...

Wat een gezever zeg, tering hee. Joden zijn nog altijd een van de, wegens geloofsovertuigingen/afkomst, minder benadeelde groepen hier. Of daar. Of waar dan ook.


ow?

Citaat:

Ga je nou maar zorgen maken om etnische zuiveringen in Sudan; minderheidsassimilatie in zuid-oost Azie, dat soort gezwets.


dat komt er nog eens bij.

Citaat:

De joden hebben verdomme helemaal niets te klagen.

Hakenkruisje op de buik. Balen hoor. Misschien een keertje wassen, no?
achgut, was het maar zo'n klein incidentje. Als iemand bij jou iets doet domweg omdat je een bepaalde etniciteit of religie hebt, praat je wel anders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 11:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 12:47 :
Hey heb je ooit van NEGERS gehoord?

Of ehm, even denken, Spanjaarden/Mexicanen (voornamelijk in de US natuurlijk), Pakistani's (kijk eventjes naar GB), en we hebben zelf ook zo onze Turken, Marokkanen, Molukkers, etc. die allemaal ook met regelmaat wegens huidskleur en afkomst worden benadeeld of schade worden berokkend. En blanken natuurlijk ook.

Leg je d'r nou maar bij neer, geen enkele 'groep' is heilig in de ogen van ieder ander. D'r zullen altijd mensen zijn met een afkeur voor een ander 'soort' mensen. En omdat d'r nu ook een paar joden tussen zitten slaan we groot alarm? Luister eens, WWII had iedereen kunnen overkomen. Hebben de joden mooi een woord voor hun eigen gemekker aan overgehouden; antisemitisme.

Want hoe noem je dat tegen negers ookweer?

Ja dacht ik al.


het gaat erom dat antisemitisme klaarblijkelijk weer stijgende is. En dát is verontrustend. Niet dat het bestaat - want dat heeft het altijd al.

Net zoals ik het ook verontrustend vind dat moslimhaat groeit.

En met betrekking tot onze negroïde broeders en zusters: ja, die worden ook al lang gediscrimineerd.

Je zal maar een negroide, geestelijk en lichamelijk gehandicapte, joodse vrouw die net bekeerd is tot de islam en besmet is met hiv zijn in deze wereld

wat ik hiermee wil zeggen:
JA, er worden allerlei soorten mensen gediscrimineerd, maar het gaat puur om het verontrustende element dat het stijgende is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 12:56 :
wat ik hiermee wil zeggen:
JA, er worden allerlei soorten mensen gediscrimineerd, maar het gaat puur om het verontrustende element dat het stijgende is.
Ik denk dat je daar een punt hebt ja.
Oud 12-07-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 12-07-2004 @ 09:23 :
Ja hoor, het is wel heel makkelijk om dat allemaal maar de schuld te geven. Omdat er 4000 kilometer verderop problemen zijn, kan ik mensen in elkaar timmeren? Ben je dan opeens niet meer verantwoordelijk voor je eigen daden? Kan het dan allemaal opeens? Moeten we godverdomme begrip voor ze opbrengen?
Weg ermee!
Dat zegt McCaine toch helemaal niet.
Oud 12-07-2004, 12:04
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
wel grapig, ik spreek nooit iemand die het er mee eens is en toch gebeurt het, en dat het stijgt is iets wat ik niet begrijp,

erg jammer dat er echt geen ene reet is wat we er aan kunnen doen
Oud 12-07-2004, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 12-07-2004 @ 13:04 :
wel grapig, ik spreek nooit iemand die het er mee eens is en toch gebeurt het, en dat het stijgt is iets wat ik niet begrijp,


mm, dan kom je de juiste mensen tegen

en verder wordt er ook klaarblijkelijk niet ingegrepen als er wel zoiets gebeurt.
Vanwaar toch die apathie?

Citaat:

erg jammer dat er echt geen ene reet is wat we er aan kunnen doen
afkeuren zou een begin zijn
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 12:25
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Wake up to the modern world.

Verschillende mensen kunnen niet met elkaar samen leven, en je hoeft ook niet te doen alsof.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Advertentie
Oud 12-07-2004, 12:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 13:25 :
Wake up to the modern world.

Verschillende mensen kunnen niet met elkaar samen leven, en je hoeft ook niet te doen alsof.
ik dacht niet dat ik dit ontkend had.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 12:30
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 13:26 :
ik dacht niet dat ik dit ontkend had.
Was ook niet specifiek aan jou gericht.

'T is alleen wel zo. Kan nog zo lang in China blijven, een Chinees word ik toch niet. Geaccepteerd wordt je misschien wel, maar het hele punt van geaccepteerd moeten worden is dat dat dus niet vanzelfsprekend is; zolang er sprake is van begrippen als racisme of antisemitisme zal het blijven bestaan. Want pas als iets niet mogelijk is - zoals racisme wanneer iedereen hetzelfde is, bestaat het niet meer.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 12-07-2004, 12:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 13:30 :
Want pas als iets niet mogelijk is - zoals racisme wanneer iedereen hetzelfde is, bestaat het niet meer.
mensenras

(ze vinden heus wel weer hokjes uit om te kunnen discrimineren)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 12:59
Verwijderd
Ach ja, dat soort incidenten gebeuren tegenwoordig overal. De haat zit zo ingepeperd in die mensen dat ik vrees dat je er weinig aan kan doen, helaas.
Oud 12-07-2004, 13:11
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Was Frankrijk ook zo geschokt toen er onlangs tientallen moslimgraven met hakenkruizen werden beklad?

Sprak DEADLOCKED ook over racistische kutbelgen toen het azc te Ranst werd overvallen?

__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 12-07-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 12-07-2004 @ 13:59 :
Ach ja, dat soort incidenten gebeuren tegenwoordig overal. De haat zit zo ingepeperd in die mensen dat ik vrees dat je er weinig aan kan doen, helaas.
Het is geen haat, het is domme ballorigheid.
Oud 12-07-2004, 13:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 12-07-2004 @ 01:58 :
Kan je de daders van die ongelooflijk afschuwelijke misdaad nog wel 'mensen' noemen??
Hier hebben we het al zovaak over gehad. En dan weer zo'n trieste opmerking. Ik begin echt strontziek te worden van die mensen die alleen maar lopen te hyperen over dit soort incidenten en dan de daders ineens allemaal dingen naar hun hoofd gaan slingeren.

Ze hebben een misdaad gepleegd, daar krijgen ze een straf voor, klaar. Je mag de misdaad erg vinden, maar het is niet aan jou om te beoordelen of zo iemand meer of minder menselijk dan jezelf is.

Ook criminaliteit is menselijk, leer dan nou eens...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 12-07-2004, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 12-07-2004 @ 14:11 :
Was Frankrijk ook zo geschokt toen er onlangs tientallen moslimgraven met hakenkruizen werden beklad?


ik wel, maar ik ben niet Frankrijk

(weet wel dat men geschokt was, maar zou niet kunnen beoordelen of het één erger werd geacht dan het andere)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 13:39
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 11:00 :
lach er maar om. Zal de marokkanen hier geen goed doen
was voor de grap hoor, ik weeyt zelf ook dat ghet erger gaat worden
Oud 12-07-2004, 13:46
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 13:49.
Oud 12-07-2004, 14:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef op 12-07-2004 @ 14:46 :
[afbeelding] [afbeelding]
en wat voor een nuttige bijdrage zijn bovenstaande plaatjes?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 12-07-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 12-07-2004 @ 09:23 :
Ja hoor, het is wel heel makkelijk om dat allemaal maar de schuld te geven. Omdat er 4000 kilometer verderop problemen zijn, kan ik mensen in elkaar timmeren? Ben je dan opeens niet meer verantwoordelijk voor je eigen daden? Kan het dan allemaal opeens? Moeten we godverdomme begrip voor ze opbrengen?
Weg ermee!
Wat een heerlijk ongenuanceerde lulopmerking. McCaine probeerde helemaal niet een rechtvaardiging te verzinnen, maar een verklaring. Ken je het verschil daartussen?
Oud 12-07-2004, 14:16
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Mischien dat we de mensen staks als 1 zien je bent een aardbewoner, netzoals hem en ieder mag zijn mening geven.

Ik denk niet dat we hier veel tegen kunnen doen , behalve het zelf nooit te doen en je vriend(in)en tegen te houden als ze zoiets van plan zijn.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 12-07-2004, 14:30
JantjePietje
JantjePietje is offline
Inbreken, mishandel en jatten. Wat stress al dan niet met je kan doen. Tel daarbij het drugsgebruik en de inteelt op en je hebt de verklaring waarom Marokkanen zo crimineel zijn gevonden. Cannabis veroorzaakt schizofrenie en het is een feit dat Marokkaanse jongeren vaak in coffeeshops rondlopen. Schizofrenie is ook voor een deel genetisch bepaald, het is bekend dat onder Marokkanen nogal wat inteelt voorkomt. Ook Surinamers en Antillianen hebben daarom veel psychische stoornissen.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Oud 12-07-2004, 14:34
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 12-07-2004 @ 15:30 :
het is bekend dat onder Marokkanen nogal wat inteelt voorkomt.
Bron? En dan nog, ik zie mensen uit Oost-Groningen en Achterhoekers ook niet massaal crimineel zijn terwijl het daar toch een grote inteelt bende is.
Oud 12-07-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 12-07-2004 @ 15:30 :
Inbreken, mishandel en jatten. Wat stress al dan niet met je kan doen. Tel daarbij het drugsgebruik en de inteelt op en je hebt de verklaring waarom Marokkanen zo crimineel zijn gevonden. Cannabis veroorzaakt schizofrenie en het is een feit dat Marokkaanse jongeren vaak in coffeeshops rondlopen. Schizofrenie is ook voor een deel genetisch bepaald, het is bekend dat onder Marokkanen nogal wat inteelt voorkomt. Ook Surinamers en Antillianen hebben daarom veel psychische stoornissen.
Yadda yadda. Ik geloof best dat inteelt voorkomt onder bepaalde bevolkingsgroepen en dat dat negatieve effecten op de gezondheid kan hebben, maar schizofrenie is daar niet één van, voor zover ik weet. Het meest voorkomend is dan gewoon het syndroom van down of simpelweg een niet levensvatbare vrucht.

Overigens moet je dan echt denken aan reproductie van broers en zussen, niet zozeer van (achter)neven en -nichten. Ook in Nederland is het niet verboden om met je neef of nicht te trouwen en kinderen te krijgen, maar wel met je broer/zus en je verwanten in de op- en nedergaande lijn (dus ouders en kinderen). Ook om diezelfde gezondheidsreden.
Oud 12-07-2004, 14:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2004 @ 15:13 :
Wat een heerlijk ongenuanceerde lulopmerking. McCaine probeerde helemaal niet een rechtvaardiging te verzinnen, maar een verklaring. Ken je het verschil daartussen?
jhee er worden weer eens dingen persoonlijk opgevat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 15:38 :
jhee er worden weer eens dingen persoonlijk opgevat
Waar zie jij een persoonlijke aanval? Ik wijs hem op een fout die hij maakt, hoor.
Oud 12-07-2004, 14:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2004 @ 15:40 :
Waar zie jij een persoonlijke aanval? Ik wijs hem op een fout die hij maakt, hoor.
wie zegt dat james mccain beschuldigd van het rechtvaardigen van deze daad? ik las het zelf als een uitbreiding op die verklaring en dat het achterlijk was van die gasten in Frankrijk dat ze dat aangrepen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 14:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 12:47 :
Of ehm, even denken, Spanjaarden/Mexicanen (voornamelijk in de US natuurlijk), Pakistani's (kijk eventjes naar GB), en we hebben zelf ook zo onze Turken, Marokkanen, Molukkers, etc. die allemaal ook met regelmaat wegens huidskleur en afkomst worden benadeeld of schade worden berokkend. En blanken natuurlijk ook.
Vergeleken met racistische incidenten is dit bericht erg onschuldig. Neem bijv. dit voorval: een Britse Pakistaan werd door 30 Britten een nieuw gezicht aangemeten gekregen (zijn kaak werd o.a verbrijzeld)

klik hier
Oud 12-07-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2004 @ 15:44 :
wie zegt dat james mccain beschuldigd van het rechtvaardigen van deze daad? ik las het zelf als een uitbreiding op die verklaring en dat het achterlijk was van die gasten in Frankrijk dat ze dat aangrepen.
Dat 'zegt' niemand, maar dat leid ik af uit de manier waarop hij reageert. Simpelweg een kwestie van tekstuitleg he. McCaine stelt dat dit soort incidenten mede veroorzaakt wordt door het I/P-conflict en James stelt ineens nogal ongenuanceerd dat ze maar 'weg moeten' en dat het er weinig mee te maken heeft. Daar ging het me om.

Jij weet namelijk net zo goed als ik dat dit soort plegers gewoon domme, laagopgeleide allochtonen zijn, die heel erg makkelijk beïnvloedbaar zijn. Ze hebben geen stevig referentiekader thuis, dus projecteren ze de tegenstelling joden-moslims op hun eigen situatie. En dan krijg je dit soort excessen.
Oud 12-07-2004, 14:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 12-07-2004 @ 15:45 :
Vergeleken met racistische incidenten is dit bericht erg onschuldig. Neem bijv. dit voorval: een Britse Pakistaan werd door 30 Britten een nieuw gezicht aangemeten gekregen (zijn kaak werd o.a verbrijzeld)

klik hier
daar was ook een topic over hier op N&A dacht ik. Of het was iig aangehaald.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 12-07-2004 @ 15:45 :
Vergeleken met racistische incidenten is dit bericht erg onschuldig. Neem bijv. dit voorval: een Britse Pakistaan werd door 30 Britten een nieuw gezicht aangemeten gekregen (zijn kaak werd o.a verbrijzeld)

klik hier
Damn.
Oud 12-07-2004, 14:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-07-2004 @ 15:47 :
Dat 'zegt' niemand, maar dat leid ik af uit de manier waarop hij reageert. Simpelweg een kwestie van tekstuitleg he. McCaine stelt dat dit soort incidenten mede veroorzaakt wordt door het I/P-conflict en James stelt ineens nogal ongenuanceerd dat ze maar 'weg moeten' en dat het er weinig mee te maken heeft. Daar ging het me om.


ik las niet dat "weg ermee" betekende dat die gasten weg moesten naar tokyo ofzo, maar dat dit gezeik weggedaan moet worden. Hehe,... zo zie je maar weer hoe je teksten anders kunt interpreteren Laat james het maar zelf uitleggen hoe hij t bedoeld had

Citaat:

Jij weet namelijk net zo goed als ik dat dit soort plegers gewoon domme, laagopgeleide allochtonen zijn, die heel erg makkelijk beïnvloedbaar zijn. Ze hebben geen stevig referentiekader thuis, dus projecteren ze de tegenstelling joden-moslims op hun eigen situatie. En dan krijg je dit soort excessen.
Mm,.. ook slimmere mensen zien het conflict vaak als joods vs islamitisch. Helaas.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-07-2004, 14:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 12-07-2004 @ 15:49 :
Damn.
Gelukkig vindt iemand dit nog erg.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.