Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2007, 05:57
Flowerless
Flowerless is offline
Wij hebben thuis 5 katten.
Een wat oudere kat, deze wilt altijd kroelen en springt dan ook regelmatig bij je op de bank. Deze kat vind het echt heerlijk, al het aaien, kroelen e.d.

Nu heb ik nog een moederkat en haar 3 katjes. De moederkat komt heel af en toe kroelen. Maar ze is heel erg schikkerig en blijft nooit echt lang liggen.

Haar katten die kroelen al helemaal niet. Ja, alleen het gebruikelijke aanhalerige als ze bijv. blikvoer willen. Voor de rest kroelen ze niet en ze komen al helemaal niet bij je op schoot zitten. Alsof ze er helemaal niet van houden.
Is dit iets wat ze zelf bepalen of zijn er wel dingen die je kan doen om ze zeg maar op schoot te houden? Of had ik ze dit al eerder aan moeten leren (ze zijn nu ongeveer 1 jaar oud)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2007, 09:13
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
je kunt ze oppakken en op schoot nemen een ze een beetje vasthouden, met je hand voor hun borst en dan gewoon een beetje aaien... misschien komen ze er dan wel achter dat ze het heel fijn vinden, anders gaan ze vanzelf weer weg, ze beslissen dat inderdaad zelf of ze dat leuk vinden of niet.. en als ze erg tegensputteren gewoon laten gaan want anders gaan ze het als vervelend beschouwen...

maar de ene kat vind het fijn om zoveel mogelijk aan je te hangen en de ander laat je alleen z'n hoofd een beetje aaien, dat is gewoon karakter..
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 18:24
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
mijn katten waren geen kroelkatten.. ze kwamen je alleen begroeten als je thuiskwam en als er iemand aan de deur kwam gingen ze erachteraan.. het waren meer een soort waak-katten

maarja, misschien moet je ze er inderdaad aan wennen zoals Angel zegt.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 07:47
bosaap
bosaap is offline
Hij wil vast neuken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 20:39
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb wel eens gelezen dat katten een gevoelige periode hebben waarin ze aan mensen kunnen wennen (en dus een echte kroel/knuffel kat kunnen worden), en als die periode voorbij is zullen het nooit de echte schootkatten worden die andere katten wel zijn. Maar het kan natuurlijk ook een beetje aan de persoonlijkheid van de kat liggen. Ik zou het zoals Angel zegt gewoon proberen, en als ze er niet aan "wennen" dan er maar bij laten, als ze het niet willen.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 22:00
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Volgens mij ligt dat aan het karakter van het diertje en je kunt het vast een beetje beïnvloeden, maar niet al te veel (denk ik dus).
Onze kat is ook niet een kroelkat, maar wel als hij lang alleen is geweest (een dag bijvoorbeeld), het koud heeft, of 's ochtends vroeg (een nacht alleen geweest).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Balance
55 31-10-2011 09:28
De Kantine Kasaait Nagorra #428
Verwijderd
500 20-11-2008 14:45
Flora & Fauna Het poezentopic
Verwijderd
112 14-10-2007 23:32
Flora & Fauna Ik heb net een kat uit het asiel gehaald: tips
Optima
97 30-10-2006 20:02
Lifestyle in welke zaken heb jij je neus zoal ingestoken vandaag?
schimmel
500 25-06-2004 19:26
Psychologie Gelukkigste moment?
Verwijderd
76 03-08-2002 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.