Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2007, 20:40
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Damesschoenen gaan normaal t/m maat 41.
Dameshardloopschoenen gaan wel t/m maat 42, maar juist bij hardloopschoenen moet je een maatje groter kopen, omdat ze klein vallen. (Dus eigenlijk weer t/m maat 41)
__________________
<):o)
Oud 01-09-2007, 23:08
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Miracle: 31/08 les 14 gelopen
Methuselah: 01/09 les 19 gelopen
D-sire: 29/8 les 15 gelopen


Ging best wel goed, laatste stukje van 8min ging ook aan normaal tempo.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-09-2007, 07:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ga zometeen weer, maar ik weet nu al dat het niks wordt. Ben behoorlijk verkouden, verstopte neus en m'n lichaam voelt echt moe. Les 15 lijkt me nou net zo moeilijk.

Ik weet nog niet wat ik ga doen... gewoon proberen en zo lang mogelijk elk stukje proberen door te lopen..? Ik hoop dat ik het een beetje volhoud.

(Vrijdag ging les 14 ook al moeilijk en toen voelde ik me nog niet eens zo moe van te voren.)
__________________
Oud 02-09-2007, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb altijd ruim 45 minuten tussen m'n (kleine) ontbijt en het hardlopen. Dat bevalt me wel.
Eerst wist ik niet wat ik in die tijd moet doen. Maar ik sta gewoon op, ga ontbijten, ga computeren (forum/school/administratie), dan was ik me een beetje, kleed me aan en ga ik lopen. Dat bevalt me erg goed, behalve dat ik dan voor de lunch enorme honger heb.
Het probleem daarbij is niet zozeer dat ik niet zou weten wat ik zou moeten doen in die wachttijd, maar dat ik meestal om 9 uur college heb
Ik heb vandaag van te voren alleen een glas vruchtensap gehad, dat ging wel goed, dus dat ga ik maar vaker doen.
Oud 02-09-2007, 10:55
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@ Miracle: Is het nog gelukt met lopen? Ging het een beetje?

Ik kan de twee dagen rust echt niet volhouden, dus straks ga ik weer rennen maar dan een les die ik al heb gehad. En dan morgen de volgende. Mijn moeder gaat ook mee, maar die gaat gwn wandelen, ik ga dus heen en weer rennen/lopen op een beetje bij haar in de buurt te blijven.
Oud 02-09-2007, 12:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
@ Miracle: Is het nog gelukt met lopen? Ging het een beetje?
Ja, het viel me nog best mee! Ik heb zelfs de hele les uitgelopen, dat had ik écht niet verwacht. Ik kan niet zeggen dat het goed ging, maar het volhouden ging goed. Ik heb gewoon rustig aan gedaan.
Citaat:
Ik kan de twee dagen rust echt niet volhouden, dus straks ga ik weer rennen maar dan een les die ik al heb gehad. En dan morgen de volgende. Mijn moeder gaat ook mee, maar die gaat gwn wandelen, ik ga dus heen en weer rennen/lopen op een beetje bij haar in de buurt te blijven.
Hihi, dat ken ik. Pas nu het zwaarder wordt heb ik minder haast om vaak te lopen.
Ik heb ook één les met m'n moeder gedaan. Hardlopen deed ik gewoon vooruit, maar als ik dan weer mocht wandelen, draaide ik me om en liep haar weer tegemoet. Ging best oke, alleen lastig was dat alleen zij de muziek had.
__________________
Oud 02-09-2007, 15:46
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb dat ook maar gedaan. Heen rennen en wandelen terug naar mijn moeder. Erg gezellig want elke keer als ik terug bij haar was vroeg ze hoe het was gegaan. Was wel een duwtje in goeie richting.

Mijn vader bleek vroegâh ook hard te lopen... heeft ie gevraagd of hij een aantal keer met me mee mag gaan rennen. Maar ik weet natuurlijk helemaal niet of mijn vader qua hardlopen een goeie conditie heeft. En ik wil hem er natuurlijk wel uit kunnen lopen Over twee weekjes durf ik het denk ik wel aan. Ben erg benieuwd...
Oud 02-09-2007, 16:26
Izietje
Izietje is offline
Ma waarneer moet je nou naar de volgende les?
Gwn elke les 1x?
__________________
I love Yoghurt!!
Oud 02-09-2007, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ma waarneer moet je nou naar de volgende les?
Gwn elke les 1x?
dat is wel de bedoeling, maar als een les heel moeilijk ging of je het niet voor elkaar kreeg, kun je 'm nog ook een keer doen.
Oud 02-09-2007, 22:31
Perikles
Perikles is offline
Vandaag les 11 en les 12 gelopen, na een paar dagen niet. Les 12 moet ik misschien nog eens opnieuw doen, die laatste 5 minuten hield ik niet vol.
Oud 02-09-2007, 22:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Snap eigenlijk niet goed dat mensen zich willen overhaasten door geen rustdagen te nemen of lessen op dezelfde dag te lopen...

Op 'n ander forum was er ook 'n meisje, dat elke dag ging joggen, 's ochtends en 's avonds, onder doktersbegeleiding zodat er volgens haar niets mis kon gaan, waar ik het niet mee akkoord was... Nog geen twee weken later zat ze reeds met 'n stressfractuur opgescheept (typische overbelastings-blessure) maar dan mocht ik niet zeggen dat dat als oorzaak overbelasting had ("Er zijn mensen die geneeskunde hebben gestudeerd zodat ze met recht mogen spreken over zulke dingen."). Alsof 'n ervaringsdeskundige dat niet heeft.

Dan doe ik 't liever rustiger aan, maar constanter en zonder blessures. *houdt hout vast*
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 02-09-2007, 22:53
Perikles
Perikles is offline
Ja, je hebt ook gelijk. Dat weet ik eigenlijk ook wel. Maar ik ben zo'n stomme controlefreak die, na een paar dagen niet gelopen te hebben (griepje), niet achter op schema wil raken. Het is al heel wat dat ik besef dat ik volgende keer niet met les 13 moet verdergaan en gewoon les 12 opnieuw doe. Ik eis nogal veel van mezelf en weet niet zo goed van ophouden, wat dat betreft. Maar je hebt volledig gelijk.
Oud 02-09-2007, 23:13
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Methuselah heeft gelijk. Ondertussen ben ik zo wijs om voorlopig slechts rond de vijf i.p.v. zowat meteen negen kilometer te lopen en dat met minimaal één rustdag tussen. Ik hield er inderdaad blessures aan over als ik twee dagen na elkaar ging lopen.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 03-09-2007, 00:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Zeker als je aan conditie-opbouw doet, moet je je lichaam rust gunnen zodat je spieren kunnen herstellen en zich aanpassen aan de telkens zwaarder wordende inspanningen, maar ook zodat de rest van je lichaam zich kan herstellen. Bij joggen krijgt je hele lichaam en met name dan enkels en knieën veel schokken te verduren en dat houdt dan 'n verhoogd risico op blessures in... Gewoon omdat je lichaam 't niet gewend is om zo veel en zo vaak te sporten...

Nu houdt dat niet in dat als je eenmaal getraind bent, je niet meer moet rusten natuurlijk. Je gaat er misschien minder nood aan hebben qua conditie, maar qua gewoon rust gunnen van spieren en gewrichten is't nuttig. Sportmannen en -vrouwen rusten ook.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 07:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ben het wel met je eens.

Maar als je dan nog niet tevreden was over een 'makkelijke' les *zo eentje die Evy niet voor de 2 dagen rust zet*, kan je die dan wel na 1 rustdag doen? Of zijn die 2 dagen daar echt nodig? Die waren toch alleen voor na de zware lessen? I'm confused.

Edit: Vorige les kostte me een aantal keer om hem goed uit te kunnen lopen. Máár, vandaag kon ik de les erna gewoon in 1x uitlopen. Was het toch nog ergens goed voor .

Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 14:18.
Oud 03-09-2007, 16:01
Verwijderd
vandaag les 2 gelopen en het ging wel goed! Ik moet alleen nog even een goede route uitstippelen. Ik ken de weg hier nog niet zo goed en nou kwam ik op een doodlopend stukje uit, dus ben ik maar weer omgedraaid en de andere kant op gerend.
Oud 03-09-2007, 20:42
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ohjeetje ik ga geloof ik een beetje achterlopen op schema. Als ik nou mijn mp3-speler weer vind kan ik morgenochtend les 20 lopen, en dan donderdag of vrijdag 21. Ik wil zoo graag naar les 27 .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 03-09-2007, 21:09
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Miracle: 31/08 les 14 gelopen
Methuselah: 01/09 les 19 gelopen
D-sire: 03/09 les 17 gelopen

(Ik heb ondertussen zaterdagochtend les 16 gelopen )

Vanavond was het dus tijd voor les 17. Ik ben naar een plas in de buurt gefietst waar veel mensen omheen joggen. Wat ik niet wist was dat vanavond de lokale atletiekvereniging zich daar ging uitleven. Dit resulteerde in telkens een groep van 20 lopers die mij inhaalden Niet bepaald motiverend en bovendien was ik te snel na het eten (1,5 uur wachten blijkt niet lang genoeg) begonnen waardoor mijn darmen begonnen op te spelen. Al met al dus niet erg lekker gelopen, maar ik heb het wel volgehouden. Hopelijk gaat les 18 woensdag wat beter

Ohja, doen jullie aan rekken en strekken? En vóór of na het lopen? Ik denk er vaak niet aan om dat te doen, maar het lijkt me voor mijn spieren toch wel beter...
__________________

Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 21:14.
Oud 03-09-2007, 21:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik stretch niet, omdat ik van vroeger weet dat ik weinig last heb van spierblessures...

Zou vanavond les 20 moeten gaan lopen, maar niet zoveel tijd en ook niet zoveel zin... Misschien dat ik nog rond 'n uur of 1 ga lopen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-09-2007, 21:55
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Aaah ik spijbel perongeluexpres al anderhalve week... wegen weekendjeweg en pijnlijke voeten en onafgemaakte papers

En ik stretch achteraf, maar niet te fanatiek.
Oud 03-09-2007, 23:10
Osmoian
Osmoian is offline
Ik doe altijd aan rekken & strekken, ook als ik niet aan hardlopen doe. Op dit moment niet zo een zin/te lui om met allerlei onderbouwde argumenten te komen over het waarom hiervan, maar ik kan je verzekeren dat er talloze positieve effecten aan verbonden zijn.
Oud 03-09-2007, 23:18
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik doe altijd aan rekken & strekken, ook als ik niet aan hardlopen doe. Op dit moment niet zo een zin/te lui om met allerlei onderbouwde argumenten te komen over het waarom hiervan, maar ik kan je verzekeren dat er talloze positieve effecten aan verbonden zijn.
Nochtans, stretchen wanneer je niet aan't sporten bent, dus met "koude spieren" kan nefast zijn...



En ik ga vannacht nog rond 1-1.30 lopen denk ik... Beetje uitgelopen op msn en ik wil eerst nog 'n deel geleerd krijgen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-09-2007, 07:50
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Nochtans, stretchen wanneer je niet aan't sporten bent, dus met "koude spieren" kan nefast zijn...



En ik ga vannacht nog rond 1-1.30 lopen denk ik... Beetje uitgelopen op msn en ik wil eerst nog 'n deel geleerd krijgen...
En, heb je het gedaan? Ik zou dus nooit meer zo laat de deur uit durven om te gaan hardlopen, maar voor een jongen ligt dat vast anders Voor zover ik nu kan voelen geen spierpijn gelukkig.

Ik zit trouwens met een dilemma. Morgenavond begint mijn favo groepsles op het sportcentrum weer (body pump), dat is van 19 tot 20 uur. Omdat ik dat nu na bijna 3 maanden weer ga oppakken weet ik haast zeker dat het zwaar gaat worden en dat ik er spierpijn aan overhoud.
Ik moet van Evy woensdag weer een les lopen, zal ik dat dan toch vóór body pump doen of verzetten naar donderdag met de kans op zware spierpijn?
__________________
Oud 04-09-2007, 08:08
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
En, heb je het gedaan? Ik zou dus nooit meer zo laat de deur uit durven om te gaan hardlopen, maar voor een jongen ligt dat vast anders Voor zover ik nu kan voelen geen spierpijn gelukkig.
Nee, uiteindelijk toch geen tijd voor gehad, ik ga vannacht wel lopen...


Ik ga trouwens altijd rond half twaalf 's nachts joggen, dus 'n uurtje of wat later valt heus nog wel mee. En inderdaad, als meisje is't niet echt aan te raden om daar te gaan lopen waar ik ga lopen, maar als (stevige) kerel is't nog wel te doen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-09-2007, 08:32
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Ohja, doen jullie aan rekken en strekken? En vóór of na het lopen? Ik denk er vaak niet aan om dat te doen, maar het lijkt me voor mijn spieren toch wel beter...
Ik rek en strek alleen na afloop. Daardoor heb ik minder spierpijn de volgende dag. Verder geef ik ook 3 dagen in de week turnlessen, dus daar rek en strek ik ook met de warming up aardig...
Oud 04-09-2007, 09:53
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Gister avond weer begonnen bij les 1 en hoewel het erg gemakkelijk was (ben een paar weken terug bij les 14 gestopt ivm last van mn been) was het toch fijn om weer te rennen
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 04-09-2007, 20:50
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Miracle: 31/08 les 14 gelopen
Methuselah: 01/09 les 19 gelopen
D-sire: 03/09 les 17 gelopen
indigo: 04/09 les 20 gelopen

Was best goed vol te houden: gewoon gedachten op nul en lopen maar. Laatste 8 minuten waren wel wat zwaarder. Maar dit gaat de goede kant op
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 04-09-2007, 22:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Shit, nu m'n studie is begonnen wordt Evy echt lastig. Ik hou nooit meer 3 keer per week vol. Maar gelukkig doe ik nog wel genoeg andere dingen (véél fietsen, zwemmen, volleybal).

Iemand ervaring met minder dan 3 lessen per week?
__________________
Oud 04-09-2007, 22:39
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Zometeen les 20 lopen, niet veel zin in maar denk dat 't mij wel goed gaat doen... Wel kijken of ik 'n lange broek kan vinden want 't is frisjes buiten.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-09-2007, 23:56
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Miracle: 31/08 les 14 gelopen
Methuselah: 04/09 les 20 gelopen
D-sire: 03/09 les 17 gelopen
indigo: 04/09 les 20 gelopen


Ging ook bij mij vrij goed, wel tussen de acht minuten iets langer gerust aangezien 'n kameraad van me meeliep en hij wilde telkens tussen de stukjes wat stretchen...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 05-09-2007, 09:47
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Pff, ik heb niet eens tijd meer om te lopen met een fulltime baan en een sociaal leven
__________________
<):o)
Oud 05-09-2007, 11:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Miracle: 05/09 les 16 gelopen
Methuselah: 04/09 les 20 gelopen
D-sire: 03/09 les 17 gelopen
indigo: 04/09 les 20 gelopen

Vandaag dus les 16, ging erg goed, behalve dat ik een rare route heb gelopen (ben nu op m'n kamer, niet meer bij m'n ouders).
__________________
Oud 05-09-2007, 13:49
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Zoo, even een kleine update.
Na een hele tijd niet gelopen te hebben heb ik vorige week maandag les 12 gedaan, die ging goed. Daarna op donderdag les 13, die ging prut. Vandaar dat ik net les 10 heb gelopen, en die ging erg goed, heb aan het einde maar 1 minuutje gewandeld en daarna 5 minuten hardlopen aan 1 stuk. Hoop vanaf hier het schema weer te kunnen volgen.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-09-2007, 13:56
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ga zo les 3 lopen. Zit al helemaal klaar. Maar het turnen op tv houdt me binnen. Het turnen wordt namelijk bijna nooit uitgezonden, en dan vinnik het zo zonde om nu weg te gaan. Maar ik moet zo wel gaan lopen want anders haal ik mijn eigen turnlessen straks niet meer.
Oud 09-09-2007, 09:43
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ondertussen les 4 ook gelopen. Heb nu voor het eerst weer een beetje spierpijn. Niet goed genoeg gerekt dus. Btje jammer.

Hoe gaat het bij jullie?
Oud 09-09-2007, 12:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Miracle: 09/09 les 17 gelopen
Methuselah: 04/09 les 20 gelopen
D-sire: 03/09 les 17 gelopen
indigo: 04/09 les 20 gelopen

Eindelijk weer een les gedaan. Vanaf nu heb ik de lessen weer ingeplanned in de ochtend en ik denk dat ik nu wel weer aan drie lessen per week kom.
Daarnaast blijf ik ook zwemmen en volleyballen, dus dat is mooi.
Ik heb al best het idee dat ik ben afgevallen. M'n buik begint strakker te worden en m'n broeken zitten een stuk losser. Ik ga me nu ook weer wekelijks wegen en bijhouden. Ben benieuwd.

Ik heb nu trouwens steeds meer het idee dat ik werkelijk goed loop, omdat ik het nu de dag door ook nog wel een beetje merk dat ik heb hard gelopen. Alleen nu heb ik het idee dat alle lessen hiervoor dus niet zoveel zin hadden. Ik heb ook nog niet echt het idee dat m'n conditie verbetert is, behalve dat ik nu redelijk lang kan hardlopen.

En ik ben ook wel benieuwd hoe het met de rest gaat!
__________________
Oud 09-09-2007, 14:38
axon
Avatar van axon
axon is offline
En als die Belgen je niet meer kunnen motiveren laat het dan Lance Armstrong proberen! Zijn hardlooptrainingen (pittig!) zijn gratis te downloaden op: http://www.powerbar.com/PartnersEven...AudioWorkouts/
__________________
might as well face it, you're addicted to love...
Oud 09-09-2007, 15:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
En als die Belgen je niet meer kunnen motiveren laat het dan Lance Armstrong proberen! Zijn hardlooptrainingen (pittig!) zijn gratis te downloaden op: http://www.powerbar.com/PartnersEven...AudioWorkouts/
Klinkt wel leuk, maar dat registreren vind ik wel onzin.
__________________
Oud 09-09-2007, 16:13
axon
Avatar van axon
axon is offline
Een fake adres opgeven kan ook. Je hoeft niet te bevestigen.
__________________
might as well face it, you're addicted to love...
Oud 09-09-2007, 16:17
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Even geen tijd gehad voor een nieuwe les. Heb gemerkt dat wanneer ik een paar dagen niet loop, het steeds moeilijker voor me wordt om het weer op te pakken. Hoe doen jullie dat? Ik wilde vandaag eigenlijk een nieuwe les doen, maar heb gewoon echt even geen zin. Misschien dat ik het dan morgen doe, maar dan heb ik 's avonds ook al anderhalf uur tennistraining..

Weet iemand hoe snel een conditie achteruit gaat? Dus wanneer heb je te lang gewacht met een volgende les?
__________________
Oud 09-09-2007, 16:34
axon
Avatar van axon
axon is offline
Tsja, je kunt iemand vragen je een keiharde schop onder je kont te geven. Maar voor mij is het in die gevallen gewoon een kwestie van veters strikken, rustig opwarmen en lopen en erop vertrouwen dat je je een uur na het lopen veel beter voelt dan nu.

Om je conditie te verbeteren moet je 2 of (beter) 3 keer per week lopen. Als je af en toe overslaat is niet zo erg. Als dat overslaan regelmatig wordt ga je het wel merken (ook in je motivatie). Maar goed, je tennist er ook nog bij dus met conditieverlies zal het niet zo'n vaart lopen... lopen... LOPEN NU!!! -SCHOP-
__________________
might as well face it, you're addicted to love...
Oud 09-09-2007, 16:41
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb net ergens gelezen dat het niet zo'n vaart loopt met die conditie. Hij gaat niet zo heel snel achteruit volgens mij. Mijn motivatie zou wel heel snel achteruit gaan als ik me er niet echt aan houd om 3x per week te lopen.

En ik vind het juist zo leuk om te merken dat ik steeds beter de minuten volhoud, dus ik ben elke keer weer benieuwd wat ik er nu weer van ga bakken.
Oud 09-09-2007, 18:01
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Nou, ik ga morgen weer beginnen, na een week ziekzijn en zo... ik denk met les 4. Ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn blessure. Gelukkig ga ik volgende week steunzooltjes laten maken, dan komt het helemaal goed!
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Oud 09-09-2007, 18:45
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Ik heb nu trouwens steeds meer het idee dat ik werkelijk goed loop, omdat ik het nu de dag door ook nog wel een beetje merk dat ik heb hard gelopen. Alleen nu heb ik het idee dat alle lessen hiervoor dus niet zoveel zin hadden.
Waarschijnlijk had je anders wel blessures opgelopen waardoor je gedwongen zou geweest zijn om er even mee op te houden, dus echt zinloos zou ik het niet noemen.
Misschien dat jij er minder kans op hebt (blessures bedoel ik) omdat je meer doet dan hardlopen alleen, en je lichaam grotere inspanningen voor een stuk gewend is, geen idee.
Citaat:
Ik heb ook nog niet echt het idee dat m'n conditie verbetert is, behalve dat ik nu redelijk lang kan hardlopen.
Conditie en uithouding zijn toch wel heel sterk verwant aan elkaar dacht ik. Als je bedoelt dat je tempo ondertussen nog niet echt hoger ligt...kan best, naar mijn weten is uithouding veel beter te trainen dan snelheid.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 09-09-2007, 18:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo, vanochtend weer hardgelopen, na twee weken "stil" te hebben gezeten.
Voor de vijf kilometer gegaan, maar dit was toch wel erg zwaar. Gelukkig vol kunnen houden, maar na afloop wel helemaal kapot. Deed er 35 minuten over (8.5km/h), niet heel erg slecht, maar weet dat ik beter kan (namelijk 9km/h).
Ik voel nu mijn bovenbenen al, dus moet het lopen weer regelmatig gaan doen, wil ik mijn conditie op peil kunnen houden. Nadeel is alleen dat ik geen tijd heb Of ik moet naar mijn werk gaan lopen, maar dat is 8km
__________________
<):o)
Oud 10-09-2007, 07:16
Lauwie101
Lauwie101 is offline
8 km is inderdaad een aardig stukje.

Ik moet vandaag weer gaan lopen, maar heb nog geen flauw idee hoe ik het in al m'n drukke bezigheden ga passen. Maar, dat komt vast wel goed.
Oud 10-09-2007, 08:59
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Tsja, je kunt iemand vragen je een keiharde schop onder je kont te geven. Maar voor mij is het in die gevallen gewoon een kwestie van veters strikken, rustig opwarmen en lopen en erop vertrouwen dat je je een uur na het lopen veel beter voelt dan nu.

Om je conditie te verbeteren moet je 2 of (beter) 3 keer per week lopen. Als je af en toe overslaat is niet zo erg. Als dat overslaan regelmatig wordt ga je het wel merken (ook in je motivatie). Maar goed, je tennist er ook nog bij dus met conditieverlies zal het niet zo'n vaart lopen... lopen... LOPEN NU!!! -SCHOP-
Haha bedankt, maar ik ben gister niet gegaan.. Ga het toch vanmiddag proberen, maar dat ligt er een beetje aan hoe laat ik thuis ben. Dan heb ik nog genoeg tijd om te herstellen, die training begint pas om 21.30
__________________
Oud 10-09-2007, 09:20
axon
Avatar van axon
axon is offline
That's the spirit!
__________________
might as well face it, you're addicted to love...
Oud 10-09-2007, 15:05
knijtert
knijtert is offline
Volgens mijn trainingsschema moet ik 4-5 keer in de week trainen. Meestal kom ik maar tot 3 keer per week, maar daar ben ik toch redelijk tevreden over.

Vanavond ga ik weer lopen, waarschijnlijk 30 min.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Oud 10-09-2007, 15:26
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Okeej. Vandaag gaat het niet lukken. Ga straks ook al naar ballet. Kga morgen wel hardlopen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #12
Verwijderd
500 12-09-2014 13:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #9
Verwijderd
500 10-01-2012 18:17
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Miracle
500 29-11-2007 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.