Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 15:07
Lissy88
Lissy88 is offline
Ik wil graag in september 2008 in Nijmegen mijn studie beginnen, maar ik weet niet, voor welke opleiding ik moet kiezen.

Ik wil graag een vertaler of een tolk worden en leer op school Nederlands, Engels en Frans, mijn moedertaal is Duits. Ik heb gezien dat er bijvoorbeeld een opleiding is die heet "Engelse taal en cultuur", maar voor het beroep heb ik toch ten minste twee talen nodig.
Hoe moet ik dat doen? Voor welke opleiding kan ik het best kiezen?

Ik hoop dat er iemand is die mij helpen kan

Lissy88
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2008, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik wil graag in september 2008 in Nijmegen mijn studie beginnen, maar ik weet niet, voor welke opleiding ik moet kiezen.

Ik wil graag een vertaler of een tolk worden en leer op school Nederlands, Engels en Frans, mijn moedertaal is Duits. Ik heb gezien dat er bijvoorbeeld een opleiding is die heet "Engelse taal en cultuur", maar voor het beroep heb ik toch ten minste twee talen nodig.
Hoe moet ik dat doen? Voor welke opleiding kan ik het best kiezen?

Ik hoop dat er iemand is die mij helpen kan

Lissy88
Met een universitaire opleiding kan je volgens mij vertaler worden, dit doe je dan vanuit of naar je moedertaal, voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 18:20
Nyawa
Inderdaad, ik zou gewoon de talenstudie kiezen van de taal waarnaar en waaruit je later graag wilt vertalen. Je hebt uiteraard sowieso het voordeel al dat je van het Duits naar het Nederlands kan vertalen en andersom, dus als je voor bijvoorbeeld Engels of Frans zou kiezen ben je natuurlijk nog breder inzetbaar. Misschien is taal- en cultuurstudies ook nog een optie voor je. Overigens heb je in Groningen een minor Vertaalwetenschap die je naast je talenstudie kunt doen, misschien heeft Nijmegen iets soortgelijks?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 15:18
Verwijderd
Als je Engels doet, kun je allerlei vertaalvakken volgen waarin je van Nederlands naar Engels vertaald en andersom. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor Frans, Duits, Spaans en de andere talen die je kunt doen, hoewel die er misschien iets minder op gefocust zijn.

En dat ze Duits en Nederlands spreekt, wil niet zeggen dat ze daar per definitie ook goede vertalingen in kan maken

Er is bij Engels in Nijmegen in ieder geval een vertaalminor, Nyawa
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 10:19
Verwijderd
Ik weet niet of je per se naar Nijmegen wil, maar er zijn opleidingen waar je twee talen kan combineren.. Op de VU is het in ieder geval, weet niet waar nog meer.. misschien is dat wat.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:48
Zozozo
Zozozo is offline
Citaat:
Ik weet niet of je per se naar Nijmegen wil, maar er zijn opleidingen waar je twee talen kan combineren.. Op de VU is het in ieder geval, weet niet waar nog meer.. misschien is dat wat.
Taal & Cultuurstudies in utrecht?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 10:38
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Bedenk ook dat je in Nijmegen heel veel vrije ruimte hebt (3 minoren van elk 20 ECTS). Zo kan je ook nog taalvaardigheidsvakken van bijvoorbeeld Frans, Italiaans of Spaans volgen (naast je studie Engels).

De minoren van dit jaar vind je hier:
http://www.studiegids.science.ru.nl/...rgids/contents
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 18:24
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
In Maastricht heb je op HBO-niveau de Vertaalacademie. Misschien ook een idee, omdat je hier heel gericht tot tolk/vertaler wordt opgeleidt.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Opleiding Oriëntaalse talen en communicatie.
Bibi1995
2 06-02-2013 21:46
Studeren Havo-diploma: HBO officemangement of propedeuse en dan Franse taal en cultuur?!
myrthevg
6 11-09-2009 15:06
Studeren Engels/ Taal en Cultuurstudies
Trimm Trabb
14 18-07-2006 09:31
Studeren Talen bij de WO opleiding bestuurskunde en WO economie
sandwichman
9 28-03-2006 17:39
Studeren Opleiding klassieke talen.
Xymox
5 12-03-2005 13:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.