Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2010, 15:32
hometownheroine
Avatar van hometownheroine
hometownheroine is offline
ik ben best wel dun (ik vind mezelf NIET te dik en ik val ook NIET af, ik ben gewoon dun van mezelf) en ik heb het ik de herfst en winter gewoon bijna non-stop koud.
is dat normaal ?
__________________
writing my own little fairytale.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 16:29
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Misschien is het een idee om dan meer kleren aan te trekken?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 19:10
Verwijderd
Als je dun bent heb je het inderdaad sneller koud. Maar daar kun je je prima op kleden.

Draag sowieso in herfst en winter altijd een lang topje onder je kleren. In de winter standaard daaroverheen een strak t-shirt met lange mouwen. Daaroverheen je gewone shirt of blouse. Draag geen zomerbroeken als het geen zomer is. Als je een rokje aan wil, doe daar dan een dikke legging of malliot onder. Draag geen zomerschoenen als het geen zomer is.
Koop voor buiten goede handschoenen, het liefst gevoerde wanten of skihandschoenen. En een goede jas natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2010, 22:31
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
Ik heb het juist altijd warm, kan denk ik ook liggen aan of je een koudbloedig/warmbloedig persoon bent?

Verder ben ik hier geen expert in.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Als je dun bent heb je het inderdaad sneller koud. Maar daar kun je je prima op kleden.

Draag sowieso in herfst en winter altijd een lang topje onder je kleren. In de winter standaard daaroverheen een strak t-shirt met lange mouwen. Daaroverheen je gewone shirt of blouse. Draag geen zomerbroeken als het geen zomer is. Als je een rokje aan wil, doe daar dan een dikke legging of malliot onder. Draag geen zomerschoenen als het geen zomer is.
Koop voor buiten goede handschoenen, het liefst gevoerde wanten of skihandschoenen. En een goede jas natuurlijk.
Daar heb ik ook heel erg last van, dus handschoenen zijn idd. een tip
Verder zijn hoe stom het misschien klinkt juist uggs er fijn omdat ze helemaal gevoerd zijn van binnen zo heb ik haast nooit meer echt koude voeten
Wat ook een tip is als je wat dunnere truien hebt ( lees= niet van die hele dik door oma gebreide ) doe er dan nog een vest over aan kan heel leuk staan!
En sarah dat zijn hele goede tips, want wie draagt er nou zomerkleding in de winter ( nja ik soms shirts )!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 10:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Idd kleden, en goed eten. Ik merk teminste dat ik het ook sneller koud krijg als ik al weer een tijdje niet gegeten heb ofzo en dat vang ik op met tussendoortjes.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 10:50
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
In de winter standaard daaroverheen een strak t-shirt met lange mouwen.
Ik vind het juist kouder om strakke kleding in de winter te dragen. Liever iets wijder, dan voelt het meer geïsoleerd ! (en dan is het trouwens ook meer geïsoleerd, omdat er dan meer lucht tussen zit)
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 13:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Onder een dikke wintertrui kun je natuurlijk shirts met lange mouwen dragen, maar onder een strakker en dunner truitje gaat dat lastiger. Als ik in de winter toch zoiets aan wil doen draag ik spaghettitopjes. Omdat bij dat soort 'truien' 1 spaghettitopje echt te weinig is, draag ik gerust meerdere topjes over elkaar heen (2 of 3). Dat zie je nauwelijks en is wel heerlijk warm. Misschien eens uit proberen?

Ik vind warme voeten ook enorm schelen in het algemene gevoel van warmte. Als je koude voeten hebt lijkt je hele lijf koud. Hetzelfde geldt voor je handen. Koude voeten kun je natuurlijk voorkomen met dikkere sokken en sloffen. Of door 2 paar sokken ofzo. Koude handen kun je buiten voorkomen met handschoenen, maar binnen kun je ook bijvoorbeeld een kopje koffie/thee/warme chocomel pakken en je mok een tijdje vasthouden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 13:46
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Ga naar de dokter!!
Misschien heb je een te lage bloeddruk (en heeft de dunheid en de druk met elkaar te maken )
en dat moet je niet hebben he.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het juist kouder om strakke kleding in de winter te dragen. Liever iets wijder, dan voelt het meer geïsoleerd ! (en dan is het trouwens ook meer geïsoleerd, omdat er dan meer lucht tussen zit)
Ik zei ook vooral strak zodat je gewone shirt eroverheen kan zonder raar te gaan zitten en een isolatielaagje heb je dan tussen de shirts.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 19:25
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
koop een draagbare kachel
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Oud 03-01-2010, 19:28
Fitness-maniak
Fitness-maniak is offline
Als je het altijd koud hebt, heb je waarschijnlijk een minder goeie doorbloeding in je aders.
Ik zou het even navragen bij de huisarts
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 15:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Onder een dikke wintertrui kun je natuurlijk shirts met lange mouwen dragen, maar onder een strakker en dunner truitje gaat dat lastiger. Als ik in de winter toch zoiets aan wil doen draag ik spaghettitopjes. Omdat bij dat soort 'truien' 1 spaghettitopje echt te weinig is, draag ik gerust meerdere topjes over elkaar heen (2 of 3). Dat zie je nauwelijks en is wel heerlijk warm. Misschien eens uit proberen?
Maar zo'n topje zit toch alleen bij je lijf en niet bij je armen, helpt het dan wel? Want het lijkt me dat je niet snel een koude buik hebt of zo, maar wel koude armen (het is toch iets van: hoe verder van je hart af, hoe eerder het koud wordt?)?

Maar goed, als je het koud hebt, moet je meer kleren aan doen. Als je het echt de hele tijd koud hebt terwijl je al hartstikke veel kleren aan hebt (dus niet alleen een truitje, maar een dikke trui met daaronder een shirtje en twee paar sokken en een dikke broek en misschien zelfs nog een extra hemdje of zo), dan kun je naar de dokter gaan. Maar momenteel ís het gewoon hartstikke koud
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 18:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar zo'n topje zit toch alleen bij je lijf en niet bij je armen, helpt het dan wel? Want het lijkt me dat je niet snel een koude buik hebt of zo, maar wel koude armen (het is toch iets van: hoe verder van je hart af, hoe eerder het koud wordt?)?

Maar goed, als je het koud hebt, moet je meer kleren aan doen. Als je het echt de hele tijd koud hebt terwijl je al hartstikke veel kleren aan hebt (dus niet alleen een truitje, maar een dikke trui met daaronder een shirtje en twee paar sokken en een dikke broek en misschien zelfs nog een extra hemdje of zo), dan kun je naar de dokter gaan. Maar momenteel ís het gewoon hartstikke koud
Ik vind juist dat een laag op je borst/buik/rug veel meer bijdraagt aan het warmte-gevoel dan een extra laag op de armen. Dus bij mij helpt het absoluut. Het is ook het idee van een gewoon hemd eigenlijk, alleen dan een hippere uitvoering
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 18:57
Fitness-maniak
Fitness-maniak is offline
@Balance schreef:
Ik vind juist dat een laag op je borst/buik/rug veel meer bijdraagt aan het warmte-gevoel dan een extra laag op de armen. Dus bij mij helpt het absoluut. Het is ook het idee van een gewoon hemd eigenlijk, alleen dan een hippere uitvoering

Een extra laag op je armen is wel belangrijk, omdat als het erg koud is je bloed terugtrekt naar je vitale organen om die te beschermen, en dan zul je tog echt je armen warm moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 08:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vind juist dat een laag op je borst/buik/rug veel meer bijdraagt aan het warmte-gevoel dan een extra laag op de armen. Dus bij mij helpt het absoluut. Het is ook het idee van een gewoon hemd eigenlijk, alleen dan een hippere uitvoering
Ja, ik heb dat dus minder, als ik een extra hemdje draag, helpt dat natuurlijk wel een beetje, maar dat is ook omdat er geen kledingstukken zijn die alleen je armen bedekken (jaja, er zijn rare armwarmers en weet ik veel wat), dus dan kies je eerder voor een hemdje. Hoewel ik dus eigenlijk altijd T-shirts of shirts met lange mouwen onder mijn trui draag, want dat helpt een stuk beter. Koude onderarmen zijn vervelend
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 10:36
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
hoi,

Ik heb er ook veel last van (gehad). Ik denk dat je veel hebt aan wat Sarah zegt. Gewoon fatsoenlijk aankleden.
Ik zou nog willen aanvullen; thermoshirt, beenwarmers, muts die ook je oren warm houdt, legging onder broek.
De tips die ik afgelopen jaren bij elkaar heb gesprokkeld: (ook verschillende tips van iemand die traditionele Chinese geneeswijze heeft gestudeerd en ayurveda, kijk maar wat je er aan hebt en er mee doet )

- In de winter geen/niet te veel koude en rauwe dingen eten zoals sappen en salades, die zijn meer voor de zomer.
Dus warme zwaardere wintermaaltijden zoals soepen, aardappels en bijv. gestoomde groenten.
- Kip, gember, kardemom, kaneel, chili zijn voeding/specerijen die warmte geeft. Zelf weet ik als vega niets van kip, maar bijvoorbeeld een flinke pot kruidenthee (bijv. "winterthee", chai, "cold season" thee) met lekker veel verse gember is echt verwarmend.
- Beweeg! Zorg dat je doorbloeding goed is. En zet niet telkens de verwarming hoger, dan wen je er alleen maar aan.
- Koud douchen schijnt te helpen, zelf waag ik me daar nog niet aan .
- Niet te weinig eten.
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 11:49
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
, maar bijvoorbeeld een flinke pot kruidenthee (bijv. "winterthee", chai, "cold season" thee) met lekker veel verse gember is echt verwarmend.
Ja, dat werkt inderdaad best wel goed. Mijn moeder had dat een keer voor mij gemaakt toen ik het koud had.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 17:43
hometownheroine
Avatar van hometownheroine
hometownheroine is offline
bedankd voor de tips, maar die van evil inside is toch wel het beste jongens!
en balance, ik heb uggs en die zijn lekker warm
__________________
writing my own little fairytale.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 17:09
evil inside
Avatar van evil inside
evil inside is offline
ach ik doe men best
__________________
sterke drank
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Altijd koud
Lisanne
21 14-01-2010 08:18
Lichaam & Gezondheid s'morgens heb ik het altijd koud
bayirgul
12 04-05-2004 15:08
Psychologie Ik weet het niet meer...
LeeJ-D
12 16-01-2004 07:39
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Lichaam & Gezondheid *steeds koud,overal en nergens...*
Janet
17 07-12-2002 09:26
Lichaam & Gezondheid ik heb het altijd koud, vet vreeeemd
!KiTTiE!
23 29-12-2001 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.