Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2011, 20:56
Guinie
Guinie is offline
Vorig weekend was ik 's avonds misselijk, erg vervelend en ik moest vroeger naar huis dan ik eigenlijk gepland had (was bij vrienden) omdat ik me gewoon niet goed voelde. Ik had niks vreemds gegeten, was niet ernstig oververmoeid en ik heb geen idee waar het door kwam. Maar nou wil ik dus niet dat ik morgenavond weer misselijk ben. Is er een manier om dat te kunnen voorkomen? En zaterdag blijft er een vriendin slapen, dan wil ik ook niet beroerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Soms wordt je gewoon misselijk, niks aan te doen. Je lichaam draait altijd, zo af en toe ist even iets minder. Ups and downs.

Kan wel komen, of bijgedragen hebben, als je iets veel gegeten hebt (teveel koolhydraten, chocola, ijs, you name it) of slecht of anders hebt geslapen dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 23:11
Verwijderd
Zorg dat je gewoon eet, dus wees bv niet bang dat je juist misselijk wordt door te eten; van niet of weinig eten word je juist misselijk. (Maar te veel eten is idd weer een ander verhaal.)
En mja, misschien was je maag gewoon geirriteerd, dat kan door vanalles komen. Als het nu weer over is, denk ik niet dat je bang hoeft te zijn er morgen wel ineens weer last van te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:34
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Misschien heb je die avond een foute combinatie van eten naar binnen gewerkt en ben je daar misselijk van geworden.
Mocht je weer misselijk worden: rijstwafels helpen heel erg goed.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 15:43
Verwijderd
Nouja, misselijkheid heeft vaak een oorzaak, en als je die oorzaak weet, kun je het voorkomen .
Als je 1 x 's avonds misselijk was, had je waarschijnlijk gewoon iets gegeten wat verkeerd gevallen was, ook al was het niets vreemds.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 16:28
Verwijderd
Cola drinken kan helpen tegen misselijkheid. Tenminste, dat beweert mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 18:23
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Klopt, maar het hangt er wel vanaf wat voor soort misselijkheid het is. Als je te veel gegeten hebt en daardoor misselijk bent, kan cola goed helpen.
Pepermunt werkt ook, maar dan wel die Wilhelmina soort. Of anders een glas water, met een schepje bicarbonato en wat citroensap; tis smerig, maar het werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:49
Guinie
Guinie is offline
Alles is prima gegaan, de misselijkheid viel mee (:
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 09:48
Verwijderd
Cola helpt bij mij trouwens altijd wel tegen misselijkheid, niet meteen een heel glas, maar gewoon af en toe een paar slokjes
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Verhalen & Gedichten Johannes de Doper [Komedie]
Green Day
11 15-08-2005 16:35
Verhalen & Gedichten Humor: Johannes de Doper
Green Day
9 09-08-2005 21:35
Lichaam & Gezondheid Alcohol en je lever
Co
15 28-07-2005 14:35
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Drugs & Alcohol spacecake
Ignis
35 07-03-2003 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.