Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 19:37
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Ik heb morgen mijn mondeling van Nederlands over de boeken die ik gelezen heb, en nu hoorde ik van iemand dat in Het Gouden Ei het getal 8 een motief is.

Iets met augustus, en dat rex 8 jaar na saskia dood gaat.... zou iemand mij het hele motief kunnen vertellen en waar het allemaal voorkomt in het boek?
__________________
hoii
Advertentie
Oud 25-03-2004, 20:04
Verwijderd
Het getal 8: dit is het geluksgetal van Saskia. Zij wordt op een dag in augustus (de achtste maand) om acht uur ontvoerd. Ze hebben muntjes begraven onder de achtste paal. Na acht jaar gaat Rex weer op zoek naar Saskia. Deadvertentie heeft Rex 80.000 gulden gekost. Het levensverhaal van Lemorne begint wanneer hij 8 x 2 = 16 jaar oud is. Hij heeft 8/2 = 4 jaar nodig om de ontvoering voor te bereiden. Rex sterft 8 jaar na zijn grote liefde Saskia.
En, niet te vergeten; de twee gouden eieren op de voorkant van het boeken vormen samen ook een 8.
Het getal 8 staat voor eeuwigheid, oneindigheid.

bron
Oud 25-03-2004, 21:21
Verwijderd
Kleine toevoeging: de acht staat ook voor de twee eieren die door de ruimte zweven. Twee rondjes op elkaar, zeg maar.
Oud 19-12-2011, 19:12
persoontje123
persoontje123 is offline
Citaat:
Kleine toevoeging: de acht staat ook voor de twee eieren die door de ruimte zweven. Twee rondjes op elkaar, zeg maar.
dat zegt hij toch ook,

2 eieren op de voorkant van het boek. Dat zijn dezelfde eireren als in de droom
Oud 19-12-2011, 19:24
Verwijderd
O echt een supernuttige up dit.
Oud 19-12-2011, 23:10
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
O echt een supernuttige up dit.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.