Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2015, 14:12
Charles T.
Charles T. is offline
Hallo,
Ik zou graag proberen met dit topic iets maatschappelijk nuttigs proberen te bereiken.
Wat ik een wonderlijk gebruik vind is het kiezen bij de gymlessen. Nu juist die kinderen die zich al het minst prettig voelen over zichzelf zullen gemiddeld als laatste worden gekozen, zodat zij zich nog minder prettig/waardelozer zullen voelen. Dit lijkt mij niet goed voor hun heden en hun toekomst.
Daarom lijkt het mij het beste dat de regering dit kiezen verbiedt.

Ik zou graag willen weten hoe anderen hier over denken.

Met vriendelijke groet,

Charles
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2015, 14:17
Verwijderd
Verbieden werkt inderdaad altijd het beste!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 15:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dan "kiest" de leraar in principe en bestaat er nog steeds kans dat hij of zij mensen voortrekt of achterstelt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 16:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij werden volgens mij meestal in groepen verdeeld door om en om of 1, 2, 3, 4 te doen als iedereen op een rij stond. Dan is de willekeur weg en zijn groepjes vaak ook gesplitst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 17:24
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Gewoon de leraar gelijkwaardige teams laten maken dan :')
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 17:38
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Gewoon de leraar gelijkwaardige teams laten maken dan :')
Jep maar wat dan vaak gebeurd is dat de leraar aanwijst wie in welk team zit en daarbij begint hij duidelijk bij de sterksten en eindigt met de zwakkeren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 17:53
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Iedereen heeft zijn zwaktes. ik ga toch ook niet wiskunde huiswerk skippen omdat ik het te moeilijk vind maar iedereen kan het wel dus word ik er onzeker van. :') x 10^99
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 18:01
Verwijderd
Ah daarom wordt ik altijd als eerste gekozen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 18:41
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
goed voorstel, mijn zegen heb je.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 20:24
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Ik ga toch niet huilen als ik wiskunde niet snap moet daar ook avonden voor werken om een voldoende te krijgen. Ga niet huilen omdat je slecht bent in sport ga iets doen dan
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 20:26
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Terwijl iedereen naar buitwn loopt met achten en negens terwijl ze minder hoeven te doen. Ga ervoor werken dan
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 20:53
Charles T.
Charles T. is offline
Hallo,
Bedankt voor jullie's reacties. Het is altijd fijn om te zien dat er begrip hiervoor is.
Toch denk ik niet dat ik met bovenstaande kleine posting veel zal bereiken. Daarom zal ik proberen de dingen wat beter uit te leggen in de navolgende lange posting. Deze zal misschien op sommige punten wat groffer zijn, maar je hoeft het niet met alles eens te zijn. Ik vraag je alleen om mijn redenaties te volgen. Ik zou zo graag eens willen dat er eens iets goeds gebeurde.

Misschien is het het slimst om wat dingen op te schrijven wat je zou kunnen doen...
1. Probeer met je gymleerkracht als deze de kiesmethode gebruikt een rationeel gesprek te houden. Als hij/zij dan niet echt met goede tegenargumentatie komt, zou je deze kunnen voorstellen deze baan op te zeggen en een uitkering aan te vragen. Dit is echt geen schande, je hebt alleen minder geld. M.i. is het beter om werkeloos niemand lastig te vallen, dan om al werkend maatschappelijke schade aan te richten, en daar ook nog eens financieel voor te worden beloond.
2. Probeer het eens aan te kaarten met politieke partijen. Dit heb ik zelf een paar jaar geleden geprobeerd met de VVD en PVDA, maar het gesprek kwam helaas niet echt op gang, hoe goed ik hen de dingen ook probeerde uit te leggen. Maar aangezien zij je wel verplichten om naar gym te gaan, moeten ze er ook voor zorgen dat je daar met respect behandeld wordt, i.p.v. daar ook nog eens miljoenen euri aan te besteden terwijl er al zoveel bezuinigd moet worden. Het argument dat veel kinderen te zwaar zijn telt niet. Als deze kinderen stress-eters zijn zadel je deze kinderen op met nog meer stress. Het argument dat het goed is voor je lichaam telt ook niet als later de geest het lichaam dood wil maken omdat de geest zich waardeloos voelt en dit niet meer wil voelen.
3. Probeer de media ervan te overtuigen het hier eens wat vaker over te hebben i.p.v. vaak te komen met flutprobleempjes. Zo heb ik vandaag nog in de website van de Telegraaf gereageerd op het zogenaamde probleem van het niet meezingen van het volkslied door sommige voetballers en heb hen gewezen op het m.i. ca. 50-100x grotere probleem van het als laatste gekozen worden. Maar mijn posting verdween in het niet tussen o.a. al die andere postings die het volkslied wel zo belangrijk vinden. Ik word zo moe van al die dwingelanden. Ik maak me daarom ook geen illusie dat de Telegraaf het heeft opgemerkt. Maar als meer mensen hen hieraan probeerden te herinneren valt het hen misschien op en gaan ze hier ook aandacht aan besteden. Zelf voel ik weinig meer voor een land dat geld spendeert aan geestelijke kindermishandeling.
4. Ook al doet je gymleerkracht niet aan kiezen, maar voel je je toch niet op je gemak bij de gymlessen, spijbel er dan gerust van, of doe dit uit solidariteit. Dan loop je wel weer het risico dat men een boos gesprek met je wil aanknopen, waarbij het misschien wel moeilijk is om uit je woorden te komen, en te voorkomen dat je begint te huilen, maar anders verbetert er nooit wat, waarbij je ooit misschien wel een maatschappij krijgt waarin het eenvoudig is om op een leuke en menswaardige manier op te groeien. Of anders verwijs je gewoon naar deze posting... Wat mezelf betreft zou ik mezelf verloochenen dat ik dit een leuke jeugd vond, met een aantal zinloze verplichtingen je naar een plek toe te sturen waar de kans heel erg groot is waar je zult worden uitgelachen en uitgescholden en ook nog eens een hoop geld kosten.

Ik zou jullie nergens toe willen dwingen en je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar als niemand iets doet blijft dit een wereld waarin het voor heel veel kinderen moeilijk is om gewoon een leuke jeugd te krijgen, door die goedbedoelde verplichtingen van de blijkbaar democratisch gekozen leiders. Het zou fijn zijn als deze mensen eens wat beter gingen nadenken, voordat ze zomaar wat verplichten.

Ik had volgens mij nog veel meer hebben willen schrijven, maar ben nu moe en laat het hierbij. Hopelijk draagt deze posting bij aan het wat beter opstarten van de discussie, zodat de regering met een klein beetje moeite een groot verschil kan maken voor zoveel kinderen.

Met vriendelijke groet,

Charles
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 21:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben gestopt met lezen bij punt één. Natuurlijk is het niet wenselijk dat mensen in hun werk anderen mentale schade toebrengen. Toch denk ik dat de mate waarin dit voorkomt (klein deel van de klas) niet opweegt tegen de maatschappelijke last die voortkomt uit het ontvangen van een uitkering. Als een kind zich miserabel voelt is dit in weinig gevallen slechts gevolg van het kiessysteem in de gymles. Dan mist het mogelijk ook waardering thuis of in andere bezigheden in en buiten school.

Daarnaast kan de zuchtende reactie van de klasgenoten, wanneer een niet-sportief kind in hun team wordt ingedeeld, net zo pijnlijk zijn als wanneer hij of zij als laatste gekozen was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 22:13
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Serieus kerel, jij maakt van een mug een enorme olifant. Een leraar bevelen om een uitkering te nemen alleen maar omdat ie de kiesmethode gebruikt? Vind je dat zelf ook niet een beetje overdreven>
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 22:39
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Serieus kerel, jij maakt van een mug een enorme olifant. Een leraar bevelen om een uitkering te nemen alleen maar omdat ie de kiesmethode gebruikt? Vind je dat zelf ook niet een beetje overdreven>
ik heb nog nooit zo een aidstopic als deze gezien
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Ik ga toch niet huilen als ik wiskunde niet snap moet daar ook avonden voor werken om een voldoende te krijgen. Ga niet huilen omdat je slecht bent in sport ga iets doen dan
Niet helemaal. Dit soort gezeik heeft geen enkel nut namelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 10:15
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Ik ben gestopt met lezen bij punt één. Natuurlijk is het niet wenselijk dat mensen in hun werk anderen mentale schade toebrengen. Toch denk ik dat de mate waarin dit voorkomt (klein deel van de klas) niet opweegt tegen de maatschappelijke last die voortkomt uit het ontvangen van een uitkering. Als een kind zich miserabel voelt is dit in weinig gevallen slechts gevolg van het kiessysteem in de gymles. Dan mist het mogelijk ook waardering thuis of in andere bezigheden in en buiten school.

Daarnaast kan de zuchtende reactie van de klasgenoten, wanneer een niet-sportief kind in hun team wordt ingedeeld, net zo pijnlijk zijn als wanneer hij of zij als laatste gekozen was.
Hallo Elin3,
Het betalen van gymleraren zorgt toch voor meer financiele maatschappelijke last omdat een leraar duurder is dan een werkeloze?
Verder zeg ik ook niet dat je je al miserabel kunt voelen door alleen het kiessysteem. Maar sommige redenen daartoe is misschien overmacht. Maar het verbieden van dit kiezen lijkt mij geen overmacht maar een kleine moeite.
Ik ben het eens met je laatste alinea. Daarom zou ik er tevens voor willen pleiten om gymlessen niet te verplichten. Of misschien beter nog, het helemaal af te schaffen, waarmee je dan miljoenen euri zou kunnen bezuinigen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 10:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Gymlessen verplicht maken voor kinderen met overgewicht . En ze meteen een duidelijk symbool laten dragen; zodat ze makkelijker te herkennen zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2015, 10:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hallo Elin3,
Het betalen van gymleraren zorgt toch voor meer financiele maatschappelijke last omdat een leraar duurder is dan een werkeloze?
Verder zeg ik ook niet dat je je al miserabel kunt voelen door alleen het kiessysteem. Maar sommige redenen daartoe is misschien overmacht. Maar het verbieden van dit kiezen lijkt mij geen overmacht maar een kleine moeite.
Ik ben het eens met je laatste alinea. Daarom zou ik er tevens voor willen pleiten om gymlessen niet te verplichten. Of misschien beter nog, het helemaal af te schaffen, waarmee je dan miljoenen euri zou kunnen bezuinigen.
Een gymleraar wordt betaald door de school en verzet werk. Als een gymleraar stopt met werken en van een uitkering gaat leven moet zowel de uitkering door de belastingbetaler betaald worden, als dat er een nieuwe gymleraar aangenomen wordt.

Daarnaast is gym afschaffen een slecht idee. Er zijn gezinnen waar er geen geld is om kinderen te laten sporten, en voor de ontwikkeling van kinderen is sport heel erg goed. Zo zou ik de wegbezuinigde zwemlessen op de lagere school ook graag terug willen zien. Het is belangrijk dat kinderen leren zwemmen, in beweging komen en in de gymles kennis maken met verschillende sporten. Wanneer je slecht bent in gym, zal dat je pas psychische schade toebrengen als je daarnaast ook een slecht zelfbeeld hebt (bijvoorbeeld omdat je sowieso al niet goed ligt in de klas, of omdat je een nare thuissituatie hebt). Een kind met een gezonde dosis zelfvertrouwen komt er wel weer overheen dat hij of zij niet als eerste gekozen wordt met gym. Misschien haalt hij of zij namelijk weer veel hogere cijfers voor wiskunde als de topsporter van de klas
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 10:31
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Serieus kerel, jij maakt van een mug een enorme olifant. Een leraar bevelen om een uitkering te nemen alleen maar omdat ie de kiesmethode gebruikt? Vind je dat zelf ook niet een beetje overdreven>
Hallo Sebastiaan,
Van een mug een olifant maken noem ik zelf het "niet meezingen van het volkslied" op te vatten als probleem.
Verder begrijp ik niet hoe je bij de term "bevelen" komt als ik het heb over "voorstellen". Zo lijkt het net alsof ik een dwingeland ben, maar zo zie ik eerder een heleboel normale mensen, als ze je dwingen naar een plek toe te gaan, waar je niet naar toe wilt gaan, omdat je wel weet dat deze plek je weer zal opzadelen met nog meer problemen.
Verder heb ik zelf ook geen werk en leef dus van een uitkering.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 11:45
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Een gymleraar wordt betaald door de school en verzet werk. Als een gymleraar stopt met werken en van een uitkering gaat leven moet zowel de uitkering door de belastingbetaler betaald worden, als dat er een nieuwe gymleraar aangenomen wordt.
Of het geld uit het ene potje komt of het andere, het is m.i. allebei afkomstig uit de maatschappij. Het "verzetten van werk" begrijp ik ook niet goed of het zou moeten gaan om het creeren van meer fysieke gezondheid, wat volgens mij maar betrekkelijk is, terwijl je er ook nog blessures van kunt overhouden.
Citaat:
Er zijn gezinnen waar er geen geld is om kinderen te laten sporten, en voor de ontwikkeling van kinderen is sport heel erg goed.
Speeltuinen zijn gratis. Daar was ik zelf ook liever heen gegaan dan nog weer een verplichting erbij.
Dat het voor de ontwikkeling van kinderen goed is heb ik dus mijn twijfels, maar misschien heb je een link die dit ook aantoont?
Citaat:
Wanneer je slecht bent in gym, zal dat je pas psychische schade toebrengen als je daarnaast ook een slecht zelfbeeld hebt (bijvoorbeeld omdat je sowieso al niet goed ligt in de klas, of omdat je een nare thuissituatie hebt). Een kind met een gezonde dosis zelfvertrouwen komt er wel weer overheen dat hij of zij niet als eerste gekozen wordt met gym.
Maar kinderen die geen gezonde dosis zelfvertrouwen hebben zullen nu net gemiddeld die kinderen zijn die als laatste worden gekozen. Dan moet je zo'n kind op die manier ook niet opschepen met nog minder zelfvertrouwen.

Zo, dan ga ik nu buiten even gezond bewegen in de frisse lucht. Hoe je die leuke smiley's kunt plaatsen begrijp ik niet, dus daarom gebruik ik deze maar
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 12:15
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
Ik werd zelf ook altijd bij de laatsten gekozen, puur omdat ik absoluut niet lenig en sportief ben (vrienden had ik namelijk genoeg en zelfvertrouwen heb ik ook altijd gehad). In de lagere school vond ik dat niet zo leuk, maar in het middelbaar kan je je daar toch echt wel overheen zetten, volgens mij, in elk geval in de hogere klassen.

Nu vind ik het verbieden nogal drastisch, net als alle maatregelen die je later opnoemt. Iedereen zit wel eens graag met zijn vrienden in een sterk team en veel mentale schade zal dat kiezen op zich niet aanbrengen, denk ik dan. Volgens mij zit het probleem veel dieper als dat wel gebeurt: je bent dan niet tevreden met jezelf, voelt je niet goed in je vel, hebt weinig vrienden,... en dan komt dat nooit gekozen worden er nog eens bij als extra vervelend. Een leraar ontslaan puur omdat hij ploegjes laat kiezen, is helemaal een brug te ver. Wat je dan kan doen als het je echt dwarszit, is gewoon vragen of hij/zij ook eens een keer zelf de ploegjes wil indelen. Bovendien hebben politieke partijen en de media echt wel belangrijkere dingen om zich mee bezig te houden op dit moment. Wat dacht je van bijvoorbeeld de vluchtelingencrisis? Dat is nu een veel belangrijker politiek onderwerp dan het indelen van groepjes tijdens de gymlessen. Het niet kunnen meezingen van het volkslied is op dit moment actualiteit, misschien een beetje onnozel, maar het is ook niet gek dat een krant daarover bericht. Kranten zijn er voornamelijk om de actualiteit over te brengen. Spijbelen is gewoon altijd een slecht idee, welke les het ook is. Je ouders kunnen zo (in België althans) het kindergeld verliezen en er zijn nog een hele hoop strenge maatregelen aan verbonden. Misschien zie je het nut van een gymles niet echt in, maar er zijn wel meer lessen die niet veel nut (lijken te) hebben...

Ik ben eerder voor afwisseling tussen ploegjes kiezen (en die niet altijd door dezelfde leerlingen laten kiezen, maar ervoor zorgen dat iedereen eens een ploeg kan samenstellen) en ploegjes gemaakt door de leerkracht. Als de minder sportieve leerlingen dan eens mogen kiezen, zullen ze waarschijnlijk ook wel voor een sterk team gaan.
__________________
"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." ~ Antoine de Saint-Exupéry
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 14:55
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Speeltuinen zijn gratis. Daar was ik zelf ook liever heen gegaan dan nog weer een verplichting erbij.
Dat het voor de ontwikkeling van kinderen goed is heb ik dus mijn twijfels, maar misschien heb je een link die dit ook aantoont?
Hoe is op een speeltuin spelen hetzelfde als sporten?
Natuurlijk is sporten en actief bezig zijn goed voor een kind. Dat is het voor de meeste mensen. Waarom moet iemand dat nu bewijzen met een link en niet jij omdat je twijfels hebt?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 14:56
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Hallo Sebastiaan,
Van een mug een olifant maken noem ik zelf het "niet meezingen van het volkslied" op te vatten als probleem.
Verder begrijp ik niet hoe je bij de term "bevelen" komt als ik het heb over "voorstellen". Zo lijkt het net alsof ik een dwingeland ben, maar zo zie ik eerder een heleboel normale mensen, als ze je dwingen naar een plek toe te gaan, waar je niet naar toe wilt gaan, omdat je wel weet dat deze plek je weer zal opzadelen met nog meer problemen.
Verder heb ik zelf ook geen werk en leef dus van een uitkering.
Dat is te merken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:07
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Hoe is op een speeltuin spelen hetzelfde als sporten?
Dat zeg ik toch niet?! Het heeft wel allebei met bewegen te maken.
Citaat:
Natuurlijk is sporten en actief bezig zijn goed voor een kind. Dat is het voor de meeste mensen. Waarom moet iemand dat nu bewijzen met een link en niet jij omdat je twijfels hebt?
Die twijfels had ik al uitgelegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2015, 17:10
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Dat is te merken.
Wat is het nut van deze reactie?!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:20
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Ik werd zelf ook altijd bij de laatsten gekozen, puur omdat ik absoluut niet lenig en sportief ben (vrienden had ik namelijk genoeg en zelfvertrouwen heb ik ook altijd gehad). In de lagere school vond ik dat niet zo leuk, maar in het middelbaar kan je je daar toch echt wel overheen zetten, volgens mij, in elk geval in de hogere klassen.

Nu vind ik het verbieden nogal drastisch, net als alle maatregelen die je later opnoemt. Iedereen zit wel eens graag met zijn vrienden in een sterk team en veel mentale schade zal dat kiezen op zich niet aanbrengen, denk ik dan. Volgens mij zit het probleem veel dieper als dat wel gebeurt: je bent dan niet tevreden met jezelf, voelt je niet goed in je vel, hebt weinig vrienden,... en dan komt dat nooit gekozen worden er nog eens bij als extra vervelend. Een leraar ontslaan puur omdat hij ploegjes laat kiezen, is helemaal een brug te ver. Wat je dan kan doen als het je echt dwarszit, is gewoon vragen of hij/zij ook eens een keer zelf de ploegjes wil indelen. Bovendien hebben politieke partijen en de media echt wel belangrijkere dingen om zich mee bezig te houden op dit moment. Wat dacht je van bijvoorbeeld de vluchtelingencrisis? Dat is nu een veel belangrijker politiek onderwerp dan het indelen van groepjes tijdens de gymlessen. Het niet kunnen meezingen van het volkslied is op dit moment actualiteit, misschien een beetje onnozel, maar het is ook niet gek dat een krant daarover bericht. Kranten zijn er voornamelijk om de actualiteit over te brengen. Spijbelen is gewoon altijd een slecht idee, welke les het ook is. Je ouders kunnen zo (in België althans) het kindergeld verliezen en er zijn nog een hele hoop strenge maatregelen aan verbonden. Misschien zie je het nut van een gymles niet echt in, maar er zijn wel meer lessen die niet veel nut (lijken te) hebben...

Ik ben eerder voor afwisseling tussen ploegjes kiezen (en die niet altijd door dezelfde leerlingen laten kiezen, maar ervoor zorgen dat iedereen eens een ploeg kan samenstellen) en ploegjes gemaakt door de leerkracht. Als de minder sportieve leerlingen dan eens mogen kiezen, zullen ze waarschijnlijk ook wel voor een sterk team gaan.
Weet je Talenlover? Ik denk dat je het goed bedoeld, maar ik ga niet steeds met dezelfde argumenten mijn tijd verspillen.
En ik heb verder nergens iets geschreven over leraren ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:32
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Weet je Talenlover? Ik denk dat je het goed bedoeld, maar ik ga niet steeds met dezelfde argumenten mijn tijd verspillen.
Als je niet wil discussiëren, moet je geen topic aanmaken op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:37
Charles T.
Charles T. is offline
Weet je wat ik denk wat hier aan de hand is?
Zoals jullie misschien wel zullen vermoeden groeide ik nogal eenzaam op vgl. met anderen. Die anderen beinvloedden elkaar misschien, zodat zij onbewust elkaars meningen overnamen. Ik zat met mijn eigen gedachtes en vormde mijn eigen meningen. Er van uitgaande dat we generatiegenoten zijn, zou het kunnen dat we na al die jaren heel erg uit elkaar zijn gegroeid, en wel op een zodanige manier dat we elkaar rationeel al niet eens meer begrijpen. Voordat we elkaar teveel gaan ergeren, lijkt het mij het beste dat ik maar ga. Dan kan ik jullie achterlaten met het steeds weer opnieuw promoten van de mainstream meningen en de hand boven het hoofd houden van de gevestigde kinderbeulen orde.

Het enige nuttige wat ik misschien nog kan zeggen is dat als je een scholier bent, gaat spijbelen van geestelijke kindermishandeling.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:41
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Als je niet wil discussiëren, moet je geen topic aanmaken op dit forum.
Ach zeikstraal, ik discuzeur de hele tijd hier, maar als er geen enkel schot in komt, wat is dan het nut?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 17:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ach zeikstraal, ik discuzeur de hele tijd hier, maar als er geen enkel schot in komt, wat is dan het nut?
Jongen, je bent gisteren begonnen hier
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 18:10
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
Citaat:
Weet je wat ik denk wat hier aan de hand is?
Zoals jullie misschien wel zullen vermoeden groeide ik nogal eenzaam op vgl. met anderen. Die anderen beinvloedden elkaar misschien, zodat zij onbewust elkaars meningen overnamen. Ik zat met mijn eigen gedachtes en vormde mijn eigen meningen. Er van uitgaande dat we generatiegenoten zijn, zou het kunnen dat we na al die jaren heel erg uit elkaar zijn gegroeid, en wel op een zodanige manier dat we elkaar rationeel al niet eens meer begrijpen. Voordat we elkaar teveel gaan ergeren, lijkt het mij het beste dat ik maar ga. Dan kan ik jullie achterlaten met het steeds weer opnieuw promoten van de mainstream meningen en de hand boven het hoofd houden van de gevestigde kinderbeulen orde.

Het enige nuttige wat ik misschien nog kan zeggen is dat als je een scholier bent, gaat spijbelen van geestelijke kindermishandeling.
Ik kan je zeggen dat ik eigenlijk iemand ben die bijna altijd tegen de stroom ingaat en altijd haar eigen zin doet, ongeacht de rest - behalve als de stroom gelijk heeft. Het niet gekozen worden bij gym is niet leuk (en ik vind het ook beter als de leraar groepjes indeelt) maar het is vaak een gevolg van een groter probleem: weinig zelfvertrouwen, slechte sociale vaardigheden,... Pak het probleem aan bij de bron, werk (al dan niet met professionele hulp) aan die problemen en dat niet gekozen worden bij gym zal al een veel minder grote impact hebben of misschien zelfs niet meer gebeuren.

Ik heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat jij je idee hebt vaststaan en daar bevestiging voor wil, maar in dat geval start je beter geen discussie op een forum...
__________________
"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." ~ Antoine de Saint-Exupéry
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 18:34
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Jongen, je bent gisteren begonnen hier
Zelf vond ik het begin van deze thread goed, totdat ik blijkbaar kwam met de langere posting waarin ik misschien wat shockerende dingen heb gezegd. Zoals wellicht het opzeggen van de baan van een gymleraar met aanvragen van een uitkering.
Die heb ik ook. Maar zo heb ik het idee dat ik er mijn hele leven niet bijhoor, kun je dan begrijpen dat je wel eens denkt van "to be or not to be"?
Als je dan iets voor anderen probeert te betekenen door het wat proberen te voorkomen van zinloos leed, wat eenvoudig te voorkomen is, en je moet je verhaal steeds weer opnieuw uitleggen, dan kan ik moe worden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 18:42
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Ik kan je zeggen dat ik eigenlijk iemand ben die bijna altijd tegen de stroom ingaat en altijd haar eigen zin doet, ongeacht de rest - behalve als de stroom gelijk heeft. Het niet gekozen worden bij gym is niet leuk (en ik vind het ook beter als de leraar groepjes indeelt) maar het is vaak een gevolg van een groter probleem: weinig zelfvertrouwen, slechte sociale vaardigheden,... Pak het probleem aan bij de bron, werk (al dan niet met professionele hulp) aan die problemen en dat niet gekozen worden bij gym zal al een veel minder grote impact hebben of misschien zelfs niet meer gebeuren.

Ik heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat jij je idee hebt vaststaan en daar bevestiging voor wil, maar in dat geval start je beter geen discussie op een forum...
Het aanpakken van een probleem bij de bron is inderdaad beter, maar gaat meer tijd inzitten.
Alvast sneller en goedkoper zou zijn geweest dat van overheidwege werd beslist dat het kiezen werd verboden, gym niet werd verplicht of helemaal werd afgeschaft.

Mijn idee staat niet vast, maar wacht eigenlijk nog op een antwoord in hoeverre gym daadwerkelijk bijdraagt aan een gezonder lichaam, en of dit evt. wel opweegt tegen de nadelen ervan, nl. geestelijk leed, blessures en dat het een hoop geld kost.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 20:12
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Ach zeikstraal, ik discuzeur de hele tijd hier, maar als er geen enkel schot in komt, wat is dan het nut?
Dat komt omdat jij alles onzin vind.

Doei.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 21:12
Charles T.
Charles T. is offline
Citaat:
Dat komt omdat jij alles onzin vind.

Doei.
Wat een contactgestoorde reactie weer. T'is al niet eens een antwoord. Een bullebakje dus, opzouten! Ik hoef ook niet alles maar te accepteren!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2015, 21:59
Verwijderd
Om terug te komen bij de essensie van je beginpost: ik heb idd ook mogen ervaren dat als een vd laatsten gekozen worden niet leuk is, maar ik denk alleen niet dat een verbod de beste oplossing is.
Ik denk dat leerlingen die moeite hebben met het kiessysteem dit ook gewoon zelf met hun docent moeten kunnen bespreken (goh meneer, dat kiessysteem vind ik best een beetje kwetsend want ik word steeds als laatste gekozen, zouden de groepsjes misschien op een andere manier samengesteld kunnen worden?). Ik denk niet dat dit een overheidskwestie is.

Ook vond ik schoolgym altijd knap waadeloos, maar het hoort er nou eenmaal bij. Daar was ik niet goed in en daar baalde ik van, een ander was niet goed in nederlands en baalde daarvan.
Het meest frustrerende vond ik altijd aan gym dat de cijfers altijd mijn eindgemiddelde omlaag haalden :')
Met citaat reageren
Oud 14-10-2015, 22:45
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Wat een contactgestoorde reactie weer. T'is al niet eens een antwoord. Een bullebakje dus, opzouten! Ik hoef ook niet alles maar te accepteren!
Ja wat? Wil je het nou gaan ontkennen? Alles wat er op jou gereageerd wordt heb je ''niet gezegd'' of ''niet bedoeld'' dus wat wil je nou?

Ik vind dat je echt een leven moet gaan zoeken, in plaats van je druk maken om dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 09:22
Verwijderd
Denk je dat de regering een niet bestaand probleem gaat oplossen?
Misschien kan je meedoen met het beste idee van Nederland
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 12:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar fysiek actief zijn is een beproefde behandeling van bijvoorbeeld depressie. Als je depressief bent en dat wordt een beetje erger Door het als laatst gekozen worden, wordt het weer een beetje beter Door het sporten. Als er helemaal geen gym is is die depressie echter niet weg.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 21:46
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Dit loopt behoorlijk uit de hand zeg.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Oud 15-10-2015, 22:18
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Dit loopt behoorlijk uit de hand zeg.
Hij is met de noorderzon vertrokken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.