Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 21:13
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
Hey!

ik zit met een probleem nouw eigenlijk ik niet maar een heele goeie vriend van mij.
hij raakt heel erg snel depressief als hij een vriendin heeft en ze maakt et uit is hij weer wekenlang depressief.
ik heb zelf ook een tijd met em gehad toen heb ik het uitgemaakt en toen heeftie geprobeerd zelfmoord te plegen wat bijna is gelukt.
toen een paar maanden later heeftie met een meisje gekregen dat em ook weer gedumpt heeft. hij hield enorm veel van haar
en de klap kwam erg hard aan.
hij heeft toen geprobeerd zn polsen door te snijden wat em ook bijna gelukt is alleen zn ouders zijn er achter gekomen en hebben em toen geholpen.
elke x belooftie mij dattie et niet weer doet maar toch doettie et telkens weer als ik er niet ben. dit x was ik dus op vakantie.
ik weet et echt niet meer. wat moet ik nou doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 00:18
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
zelf kan je niet veel aan doen
het enigste wat je kan doen is klaarstaan voor hem
als je weet dat hij zo'n dingen doet als hij dedumpt word,
wees dan extra aandachtig voor hem als je weet dat het nog eens gebeurt
voor de rest probeer zeker veel me hem te praten zodat hij die gedachten uit zijn hoofd zet
al moet je hem er gewoon met confronteren
maar jah, weet niet of dit van hulp is
in ieder geval veel geluk
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 08:21
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hm, het lijkt mij niet dat je erg goed een relatie kan onderhouden als je erg depri bent. Ook denk ik niet dat het zal 'helpen', 'k bedoel, hoe kun je een relatie beginnen als je er zelf niet eens écht aan toe bent? Zeker in de toestand waar hij zich in verkeert lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je zo een goede relatie kunt opbouwen.'Ik snap heel goed dat die meisjes het uitmaken wanneer hun vriend heel depri is. Kijk, als het gebeurd ín een relatie, dat is dan heel wat anders, maar als hij het al, of eigenlijk, nog steeds is vóór een relatie, dan zou hij eigenlijk moeten zorgen dat die depri bui-en voorbij zijn. Zonder, of met professionele hulp.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:34
Tenischa
Tenischa is offline
geef hem het gevoel dat je er altijd voor hem bent no matter what!
probeer zoals BlackMystery al zei gewoon voor hem klaar te staan en laat hem inzien dat hij geen zelfdmoord moet plegen omdat meisjes hem dumpen dat is hij niet waard niemand is dat waard!
anders lijkt het me een goed idee als je eens met hem op zoek gaat naar professionele hulp want depri zijn en dan zelfmoord plegen is niet goed en dat mag ook allemaal niet echt gebeuren
zeg hem dat hij dr nix aan kan doen blijf positief tegen hem
en diep van binnen wil hij niet dood anders was al wel dood...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:16
kleine wicca
kleine wicca is offline
Laten merken dat je je zorgen maakt en om hem geeft. het lijkt me vrij duidelijk dat hij iemand nodig heeft om van te houden en bang is om in de steek gealten te worden. hij begrijpt kenelijk nog niet dat gewoone vrienden net zoveel betekenen als "zijn vriendin". Die geven ook om hem en zullen er altijd voor hem zijn,
probeer hem dat maar eens duidelijk te maken!!!

succes
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 16:49
ik_ben_blij
ik_ben_blij is offline
thnx voor jullie reacties. ik zal der proberen altijd voor em te zijn en em dan zo goed mogelijk te helpen.

thnx!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 22:29
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
ik_ben_blij schreef:
thnx voor jullie reacties. ik zal der proberen altijd voor em te zijn en em dan zo goed mogelijk te helpen.

thnx!
Zorg alleen dat hij weet dat jij ook een eigen leven lijdt, en dat zijn leven niet afhankelijk is van het jouwe. Het is zijn leven, jij kunt hem alleen zo goed mogelijk steunen, hij moet de rest doen.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat moet ik nou doen
tomska
14 28-07-2013 19:41
Psychologie Wat moet ik nou doen voor haar?
joes
4 21-08-2005 21:35
Liefde & Relatie Wat moet ik nou doen?
Verwijderd
50 28-08-2004 16:58
Liefde & Relatie Wat moet ik nou?? (hopeloze internetliefde)
Fauna
16 13-06-2004 13:13
Liefde & Relatie Wat moet ik doen om dit te veranderen?
Verwijderd
30 06-11-2002 14:46
Liefde & Relatie wat moet ik nou doen??
ongekend
5 22-02-2002 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.