Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 17:32
Verwijderd
Ik kan maar niet kiezen welke 'extra' vakken ik wil doen en daarom wil ik ze misschien maar alledrie kiezen.. Is dit aan te raden, of kan ik 't wel vergeten?
gemiddeld sta ik iets boven de 7 als ik 't goed heb. Overigens houden ze bij het 'derde' vak (gewoon 1 van de 3) geen rekening met m'n rooster :/

O, als je dit afraadt, welke 2 vakken zou je dan aanraden om te kiezen?
Mijn afwegingen
fa2: vind ik leuk, ben 'k goed in, maar heb je nergens voor nodig (qua studie nergens verplicht)
ec1: handig, lukt qua cijfers denk ik ook wel
la: ben ik niet zo goed in, maar 'k haal wel gem. een voldoende. 'k vind het niet altijd zo leuk (wordt denk 'k wel leuker), maar 't is (vooral) wel een uitdaging en 'k wil graag m'n gymnasiumdiploma halen.

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 17:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2003, 18:07
Nuck
Nuck is offline
Het lijkt mij ietwat veel en ik zou in ieder geval latijn wel houden. Dus fa1 of ec1 niet nemen. Maar ja, je moet het natuurlijk zelf weten...

Ik weet niet wat je wil gaan studeren, maar als je ec1 niet nodig hebt, zou ik dat laten vallen.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou latijn kiezen als dat haalbaar is, ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb het na de derde laten vallen omdat het echt niet meer lukte en vind het achteraf wel jammer. Ik zou naast latijn ook nog een vak kiezen wat je leuk vind zodat je niet alleen maar vakken als noodzakelijk kwaad in je vrije deel hebt. Je hebt er dan vaak meer plezier in en dan doe je vast ook meer je best. Niet alleen erop letten of het wordt gevraagd dus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:17
wissie
wissie is offline
Ik denk dat drie vrije deel vakken te veel zijn. NG is naar mijn mening een zwaar profiel, dus twee vakken in het vrije deel zal beter voor je zijn. Ik adviseer economie, omdat het een vak is waar je veel mee kan. Verder frans, omdat je daar naar mijn mening meer aan hebt dan latijn. Je zegt zelf ook dat je frans leuker vind dan latijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:22
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik zit nu in 6 VWO en doe N&G met Latijn en Ec1.
Opzich is dit al best veel, bij mij zou het roostertechnisch in ieder geval niet mogelijk zijn om nog een ander vak, fa2 erbij te hebben, dan moet je volgens mij van bapaalde vakken een paar uur in de week missen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou op school is.
KCV is bij mij op school verplicht bij la of gr maar dat heb ik in de vijfde al afgesloten. KCV kost volgens mij ook niet zo heel veel tijd, in de vierde een werkstukje maken en vooral veel lezen over de oudheid en hebben we een musical over een mythe opgevoerd, dat was opzich wel leuk, en in de vijfde weer veel lezen en de tweede helft van het jaar hebben we alleen besteed aan het voorbereiden van de reis naar Rome. Maar KCV is dus wel te doen.
In Latijn was ik in de vierde en de vijfde ook niet zo goed, maar volgens mij komt er voor iedereen bij latijn een moment waarop je het ineens veel beter snapt, voor mij kwam dat moment helaas pas in de zesde, maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Ik heb voor Latijn nauwelijks huiswerk, het m,eeste doen we in de les, maar het is wel nodig om veel te oefenen, zeker als je niet zo heel goed bent erin.
Ec1 kost voor mij niet zoveel tijd, maar ik besteed er misschien wel iets te weinig tijd aan, aangezien ik er niet zo heel goed voor sta, maar opzich is dat ook wel te doen, bij mij kun je in ieder geval het meeste in de les doen, af en toe een opdracht buiten de les, kost niet zoveel tijd.
Ik weet niet of FA2 moeilijk is, ik heb het zelf niet, maar als je er een beetje goed in bent, zal dat niet zo'n probleem zijn.
Wel is het zo dat je voor de vakken natuurkunde1, scheikunde1, wiskunde B1 en Biologie veel tijd nodig hebt om dat allemaal goed te begrijpen, ik weet niet of jij goed bent in die vakken, maar over het algemeen moet iedereen daar wel veel tijd aan besteden omdat dat toch de belangrijkste vakken zijn voor N&G.
Ik denk dat het daarom verstandig is om of Ec1 te nemen of fa2 en niet allebei, omdat je waarschijnlijk toch iets in de N&G richting gaat doen en je frans dan niet heel erg nodig hebt.
Maar aangezien je officieel aan alleen latijn al genoeg hebt in je vrije deel, zou je gewoon ec1 en fa2 kunnen nemen en dat laten vallen als het te zwaar wordt. Bij mij op school kan ik ec1 in ieder geval, omdat ik ook latijn heb, op elk gewenst moment laten vallen, volgens mij zelfs nu nog, nu ik al examencijfers ervoor gehaald heb.
Ik hoop dat dit je een beetje helpt bij het maken van je keuze, als je nog een vraag hebt, hoor ik het wel
Ik zou in iedergeval dus Latijn nemen en fa of ec, een van de twee, in ieder geval wel een van de twee, want dan kun je latijn altijd nog laten vallen als dat te zwaar wordt, of als je het niet meer leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:24
Verwijderd
Ik denk het niet hoor, als je zelf denkt dat je het kan.
Je moet het eigenlijk gewoon proberen en dan merk je vanzelf wel of het lukt.

Ik ga NT+Bio1,2+La+Gr(+KCV) doen, en dat schijnt ook heel goed doenbaar te zijn.
Behalve dat dat van jou wat gevarieerder is, is het denk ik ook wel goed te doen. Niet erg druk in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:53
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ga waarschijnlijk N&G+ec1+gs2+sch2+WiB2 doen. Ik kies ook al die vakken omdat ik nog niet goed weet wat ik wil gaan doen.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, lukt het niet kan je een vak laten vallen. Als je toch een vak wil laten vallen zou ik economie of frans 2 doen, en dan moet je zelf maar kijken welk vak je leuker vind.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:08
Verwijderd
Ik zou Latijn laten vallen.
Je zegt dat je er nu weinig aan vindt. Nou, zelf vond ik het in de eerste 3 jaar leuker dan in de jaren daarna. Dit laatste jaar heb ik zelfs totaal geen motivatie meer voor dat vak.. (gaat nog leuk worden met examen leren. ) Dus persoonlijk vind ik Latijn niet leuker worden in de laatste jaren. Maar misschien verschilt dat bij jou.
Verder maakt het ook weinig of je gymnasium of atheneum hebt gedaan. Eigenlijk is er helemaal geen verschil.
En verder heb je ook eigenlijk niks aan Latijn. Economie is wel handig, als je later nog iets economisch wilt studeren. En ook is het voor je algemene ontwikkeling handig. Dat zou ik zeker niet laten vallen. En Frans2 vind je leuk en daar ben je ook goed in, zeg je. Dus dat zou ik niet laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik zou latijns neit doen

je mooie cijfers van nu gaan ws wel wat omlaag in de 2e fase.. als latijn nu al niet zo goed gaat gaat het in de 2e fase nog veel slechter
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
ik zou latijns neit doen
latijn

Citaat:
je mooie cijfers van nu gaan ws wel wat omlaag in de 2e fase.. als latijn nu al niet zo goed gaat gaat het in de 2e fase nog veel slechter
nah.. als je nu een 7 gemiddeld staat zal dat wel meevallen.

Ik zou het gewoon allemaal doen. Je kan altijd nog vakken laten vallen en later vakken erbij kiezen is veel lastiger.,,

ik heb NT met bio1,2, la, kcv en ckv3-beeldend gedaan en eerst had ik daar ook nog ak bij (vond ik niet leuk meer dus-----> eruit gegooid) en t is wel een beetje werken, maar goed te doen hoor... ben geslaagd met bijna een 8 gemiddeld...

als je er nu goed voor staat, moet je het kunnen redden...
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:

als je er nu goed voor staat, moet je het kunnen redden...
ja maar wat is voldoende???
voldoende is een 6..

ruim voldoende is 7..

gem gaan cijfers toch wel een punt omlaag wil je even ahrd werken als je eerst deed.. sta je een 5 bij haar. ga je nog wel over... maar toch meot voor de rest wel alles goedgaan enzo,

ja je kan ook veel harder werken en zo hoog blijven staan maar over het algemen ga je 1 punt omlaag vor evenveel moeite als eerst
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 09:24
Verwijderd
Allemaal heel erg bedankt!

Citaat:
Nuck schreef:
Ik weet niet wat je wil gaan studeren, maar als je ec1 niet nodig hebt, zou ik dat laten vallen.
probleem: ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren.. economie heb ik bv. nog niet 'weggestreept' , al denk ik dat de kans niet zo heel erg groot is dat ik het ga studeren oid.
Citaat:
lucy48 schreef:
bij mij zou het roostertechnisch in ieder geval niet mogelijk zijn om nog een ander vak, fa2 erbij te hebben, dan moet je volgens mij van bapaalde vakken een paar uur in de week missen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou op school is.
dat hangt er hier 'gewoon' vanaf hoe het uitkomt. maar ze houden dus geen rekening met m'n rooster ofzo.
Citaat:
Wel is het zo dat je voor de vakken natuurkunde1, scheikunde1, wiskunde B1 en Biologie veel tijd nodig hebt om dat allemaal goed te begrijpen, ik weet niet of jij goed bent in die vakken, maar over het algemeen moet iedereen daar wel veel tijd aan besteden omdat dat toch de belangrijkste vakken zijn voor N&G.
mwah... gewoon. Meestal snap ik het wel aardig, alleen verknoei ik mijn proefwerken nog wel eens met slordigheidsfouten e.d.. :/

Citaat:
omdat je waarschijnlijk toch iets in de N&G richting gaat doen en je frans dan niet heel erg nodig hebt.
en dat weet ik dus nog zo net niet :/

Citaat:
Maar aangezien je officieel aan alleen latijn al genoeg hebt in je vrije deel,
Dat is NIET genoeg, op mijn school iig.

Citaat:
zou je gewoon ec1 en fa2 kunnen nemen en dat laten vallen als het te zwaar wordt. Bij mij op school kan ik ec1 in ieder geval, omdat ik ook latijn heb, op elk gewenst moment laten vallen, volgens mij zelfs nu nog, nu ik al examencijfers ervoor gehaald heb.
Kun je op elke school die vakken zomaar laten vallen? Toen ik laatst m'n mentor ernaar vroeg, dacht hij dat je pas na een heel jaar (!) een vak evt. kon laten vallen, maar dat dat eigenlijk niet de bedoeling was (duh ) nou is hij geen decaan.. maar toch
Ik zal m'n decaan iig nog eens navragen, want als je ze 'zomaar' kan laten vallen, dan weet ik 't wel (alledrie gewoon kiezen en dan maar zien wat er van komt)

Citaat:
lafjuh schreef:
Ik ga NT+Bio1,2+La+Gr(+KCV) doen, en dat schijnt ook heel goed doenbaar te zijn.
dat lijkt me nog moeilijker! succes iig

Citaat:
de ballonnenman schreef:
. Nou, zelf vond ik het in de eerste 3 jaar leuker dan in de jaren daarna. Dit laatste jaar heb ik zelfs totaal geen motivatie meer voor dat vak.. (gaat nog leuk worden met examen leren. ) Dus persoonlijk vind ik Latijn niet leuker worden in de laatste jaren.
vertalen vind ik het leukste van latijn, en grammatica bv. niet. En volgend jaar is de grammatica klaar, en gaan we allemaal teksten vertalen... Vandaar verwacht ik dat het leuker wordt. (al moet ik toegeven dat ik 4 lesuren latijn plus 1 keer kcv eigenlijk wat teveel vind ) [/B][/QUOTE]
Citaat:
dyfusica schreef:
je mooie cijfers van nu gaan ws wel wat omlaag in de 2e fase.. als latijn nu al niet zo goed gaat gaat het in de 2e fase nog veel slechter
ik zit al in de 2e fase (4vwo)
in de derde stond ik een 8 , op dit moment een 6.3 en 'k ga voor de 6.5 (=7 )
'k moet bekennen, 'k werk niet zo hard behalve voor een proefwerk. ongeveer 5/6 van de klas zo er 't liefst ogenblikkelijk mee kappen, dus dat 's niet echt een motivatie
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:24
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik heb E&M met bio1 Fa2 en Du2 gedaan, dus inderdaad ook 3 vakken in mijn vrije ruimte. Ik vond het niet echt enorm zwaar en ik ben blij dat ik het allemaal gedaan heb. Ik zou ze gewoon kiezen en als er eentje te zwaar is dan laat je die gewoon vallen.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:00
NN
NN is offline
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar besef wel dat je honderden uren meer aan vakken volgt dan de 4800 norm. Jouw diploma heeft dezelfde waarde als dat van iemand die net op de 4800 zit. Het halen van een gymnasium is alleen maar een statussymbool, alleen als je verder wilt met klassieke talen of iets uit de klassieke oudheid heb je dit nodig. Frans en economie lijken mij nuttiger.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:18
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef:
je mooie cijfers van nu gaan ws wel wat omlaag in de 2e fase.. als latijn nu al niet zo goed gaat gaat het in de 2e fase nog veel slechter
Als je goed je best doet en het bijhoudt is het best te doen. Het vergt alleen veel meer tijd dan dat er eigenlijk voor staat. Dat moet je willen. Ik heb de eerste 4 jaar een soort van leven en dood gevecht met latijn gevoerd, maar begin het nu echt leuk te vinden... we lezen catullus, ovidius, martialis en horatius... en vooral catullus is simpel. Ik sta nu gemiddeld een 8 in de 5e klas. Ik heb vertrouwen.

Bovendien heb je aan Latijn héél veel! Niet direct, maar qua grammatica... bij frans krijgen we nu wat we bij latijn al in de tweede en derde gehad hebben. Ik leer niet eens meer voor de grammatica. Bovendien heb je veel woordkennis en krijg je gewoon veel talenkennis. Het is altijd nuttig.

En gewoon alle vakken nemen, je kunt beter teveel hebben en dan iets laten vallen, dan andersom.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 18:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
valt wel mee, het zijn maar 3 extra vakken (latijn, fa2 en ec1) aangezien kcv gewoon voor het standaard ckv in de plaats komt.
Ik ken heel veel mensen met 3 extra vakken, ik ben zelf in de 4e ook met 3 vakken in m'n vrije deel begonnen. Gewoon omdat ze me leuk leken en ik dan altijd nog de keuze had om een vak te laten vallen.
Lijkt mij dus erg handig om gewoon te doen. Is het te zwaar, dan kies je later wat je laat vallen, want dat kan dan nog makkelijk. Een vak er later bij nemen lukt niet meer.
(wij waren overigens verplicht om 2 extra vakken te nemen, ik weet niet hoe het bij jou zit? Maar 1 vak meer is dan dus helemaal niet zo vreemd)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 08:59
Verwijderd
kcv komt niet in plaats van ckv hoor, helaas niet .. we sluiten ckv dit jaar al af namelijk. maar kcv is maar 1 uurtje gelukkig

ik moet ook 2 extra vakken kiezen. maar aangezien ik verder niemand ken in 4 vwo die meer kiest dan 'standaard' is 't vrij 'raar'. (we kunnen uit verschillende pakketnummers kiezen waarin ook het vrije deel al ingepland staat bv. nummer 3 ng = ng+fa2+ec1)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:43
Verwijderd
Ik heb alleen NT met Bi1 gedaan. Bi1 viel na de 4e af, en ik heb het nog druk genoeg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
(we kunnen uit verschillende pakketnummers kiezen waarin ook het vrije deel al ingepland staat bv. nummer 3 ng = ng+fa2+ec1)
Luie school heb jij. Wij mogen echt alles kiezen wat we willen, zelfs tekenen (ja, op t vwo) als je dr om zeurt. Of, zoals ik, informatica als je geen wiskunde B hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:18
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik zou economie er niet bij nemen, de rest is wel te doen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:19
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Luie school heb jij. Wij mogen echt alles kiezen wat we willen, zelfs tekenen (ja, op t vwo) als je dr om zeurt. Of, zoals ik, informatica als je geen wiskunde B hebt.
kan bij ons ook ja, tekenen en handenarbeid enzo zijn gewoon vakken die je kunt kiezen

ikzelf doe n&t met latijn (en dus kcv) en informatica
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:25
meismyself
meismyself is offline
Bij ons op school kun je ook echt alles bij elkaar kiezen wat je maar wilt... Behalve dan het 2e deel van een vak zonder het 1e deel daarvan... Maar dat lijkt me niet meer dan logisch...
Als ik jou was zou ik een zo licht mogelijk rooster kiezen... Als je al weet wat je wil, alleen kiezen wat je nodig hebt en verder de vakken die je het beste liggen... Ik heb zelf NG met M&O en Kcv en het bevalt me eigenlijk maar slecht... NG is te moeilijk voor mij, ben niet zo exact. En aan M&O heb je eigenlijk nix, Economie was een betere keus geweest... Dus denk goed na voor je kiest
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:37
teun_haans
teun_haans is offline
Ik zit zelf in de vijfde en heb inmiddels Latijn laten vallen en M&O gehouden, want het was te veel.
Maar, dit scheelt voor iedereen. Ik ben blij dat ik er toch aan begonnen ben, want nu weet ik dat het gewoon niet kan en er dus straks ook geen spijt van zal hebben.

Kortom, gewoon doen en dan zie je over een jaar wel of je het kunt of niet. (met die 7 gemiddeld moet het geen probleem zijn, zeker als je zegt die vakken niet moeilijk te vinden en trouwens, een 6 gem voor 14 vakken is misschien wel beter dan een 7 gem voor 13 vakken...)

Teun
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:28
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Breg schreef op 07-03-2003 @ 20:53:
ik ga waarschijnlijk N&G+ec1+gs2+sch2+WiB2 doen. Ik kies ook al die vakken omdat ik nog niet goed weet wat ik wil gaan doen.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, lukt het niet kan je een vak laten vallen. Als je toch een vak wil laten vallen zou ik economie of frans 2 doen, en dan moet je zelf maar kijken welk vak je leuker vind.
Laat dan Sk2 zitten..! Sk2 heb je namelijk voor geen enkele studie verplicht nodig, ZELFS niet voor de studie scheikunde..!

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:32
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Wat ik trouwens zou doen is economie er WEL bij nemen, en fa2 laten vallen. Ik heb zelf NG + Ec1 (en ik had Wisb2, maar heb ik voirg jaar laten vallen) en het ziet er naar uit dat ik met gemiddeld een 7 ofzo het examen in ga... Economie 1 is op zich niet zo heel erg moeilijk voor een NG'er (wat ik zie dan, de CM'ers hebben het veel moeilijker door een gebrek aan wiskunde), dus het moet te doen zijn voor je

Frans 2 zou ik als ik jou was laten valleen of, het gewoon alledrie nemen en volgend jaar kijken of je iets laat vallen..


Maar economie zou ik er zeker inhouden, dan kan je iig alle kanten op !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 21:26
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Sk2 heb je namelijk voor geen enkele studie verplicht nodig, ZELFS niet voor de studie scheikunde..!
je moet niet kijken naar wat verplicht gesteld wordt, maar naar of je er iets aan hebt in de zin van: is het goed voor me om deze stof te kennen.

ik kan je verzekeren dat je als je geen sk2 hebt, en je gaat iets doen waaribj je scheikunde 1 nodig hebt, je enorm veel mist zonder sk2...

de 1 vakken stellen niets voor.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:52
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ik heb ook N&G met:
Latijn
KCV (ipv CKV)
EC12
WiB12

en tot nu toe haal ik het makkelijk
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:08
Sithan
Sithan is offline
OK laak voorop stellen dak eigenlijk nogal lui was op de middelbare school...van dat "weekend van te voren geleer" ...maar ik had dit pakket en das ook allemaal goed afgelopen...

N&G + wib2 + sk2 + La + Gr +(KCV)

Dus wees niet gevreesd
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 12:57
the tourist
the tourist is offline
Wij mogen op het atheneum maar 1 of 2 vakken in het vrije deel (niet meer), en op het gymnasium 2 of 3 (als minstens 1 daarvan latijn/grieks is). Dus bij mij op school zou je het al niet eens kunnen kiezen.

Maar ok, bij jou kan het wel Het lijkt me erg veel. Ik stond vorig jaar gemiddeld ook boven de 7 gemiddeld, maar ik heb maar 1 vak in het vrije deel (fa2) bij N&G. Toen had ik trouwens ook nog aardrijkskunde, maar dat heb ik laten vallen omdat ik er geen zin in had, en het te veel vond (ik stond wel een 8,6 ). Maar wat ik wilde zeggen, N&G is in de 5e wel een stuk moeilijker, en het kost ook meer tijd als in de 4e. Ik ben dit jaar voor mijn profielvakken gemiddeld een halve punt gedaald. Dit is bij bijna iedereen bij mij in de klas gebeurd. Ik weet niet hoe dit bij jou zal zijn, maar N&G wordt dus wel een stuk moeilijker en als je dan zoveel vakken in je vrije deel hebt, zal het misschien wel erg zwaar worden...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 10:54
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Snufje schreef op 10-03-2003 @ 19:28:
Laat dan Sk2 zitten..! Sk2 heb je namelijk voor geen enkele studie verplicht nodig, ZELFS niet voor de studie scheikunde..!
N&G+ec1+gs2+sch2+WiB2

Als je dan toch sk2 en wb2 doet, kan je net zo goed na2 ook bijdoen en dan gs2 of ec1 weglaten dan heb je NT

Zoals snufje zei, sk2 is niet verplicht, maar ik moet er wel bij zeggen dat sk2 heel weinig stof is. Het stelt echt NIX voor. Je vult er zo je uren mee op. En bovendien krijg je meer cijfers dan de mensen die alleen sk1 hebben (neem ik aan). Bij ons is het zo dat de sk2 cijfers de sk1 cijfers omhoog tillen

na2 raad ik je ook aan. Als je na1 kan, heb je geen moeite met na2. Doordat je meer bezig bent met natuurkunde, zal na1 makkerlijker zijn voor mensen die na1,2 hebben dan mensen die alleen na1 hebben.

wb2 is meer werk dan na2 en sk2, de onderwerpen staan best wel los van de b1 stof. Als je niet van plan iets in die richting te gaan doen, zou het je tijd kunnen besparen.

ec1 en gs2 heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 11:07
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 07-03-2003 @ 18:32:
Ik kan maar niet kiezen welke 'extra' vakken ik wil doen en daarom wil ik ze misschien maar alledrie kiezen.. Is dit aan te raden, of kan ik 't wel vergeten?

O, als je dit afraadt, welke 2 vakken zou je dan aanraden om te kiezen?
Mijn afwegingen
fa2: vind ik leuk, ben 'k goed in, maar heb je nergens voor nodig (qua studie nergens verplicht)
ec1: handig, lukt qua cijfers denk ik ook wel
la: ben ik niet zo goed in, maar 'k haal wel gem. een voldoende. 'k vind het niet altijd zo leuk (wordt denk 'k wel leuker), maar 't is (vooral) wel een uitdaging en 'k wil graag m'n gymnasiumdiploma halen.
Ik denk niet dat het al te zwaar is.

Zelf heb ik NT + inf + bio1 + M&O
bio1 was na 1 jaar al afgerond dus mn vrije deel was klaar. ik moest alleen nog de uren opvullen
M&O heb ik het laatste jaar laten vallen. (ik heb genoeg uren zonder dat laatste jaar) en bovendien had ik er geen zin meer in.

het zal niet al te zwaar worden voor je denk ik..
aangezien je NG kiest ipv NT.. dan heb je geen sk2 na2 en geen wb2...

Je kan het trouwens toch laten vallen als het toch te zwaar wordt.
Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat de uren die je hebt gemaakt niet meegeteld worden. (Bij M&O kreeg ik de uren van 4e,5e en een paar weken van de 6e)

Als je toch voor iets minder wil kiezen.


Latijn is leuk.. soms dan.. je zal er veel voordeel uithalen voor fa2. Dan raad ik je aan ec1 niet te doen.
als je toch ec1 wil doen, laat latijn zitten dan doe je fa2 ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.