Oud 17-09-2004, 21:20
Chrisis Force
Avatar van Chrisis Force
Chrisis Force is offline
Ik had gemerkt dat er geen huidige topic over roeien is, dus hier is'ie!

Ik roei zelf nu anderhalf jaar bij jason in arnhem, en had vroeger altijd het idee dat het een gigantische "kakker-sport" was, TERWIJL DAT HELEMAAL NIET ZO IS. Het is altijd onwijs gezellig en er is niet een "standaard roeier", gewoon heel verschillende en elk erg gezellige personen.

Toch ben ik benieuwd hoe mensen erover denken die er misschien niet zoveel van afweten, of die misschien zelf willen roeien maar niet precies weten wat het inhoud.
Ik zou zeggen: reageer, ik ben erg benieuwd naar de reacties.
__________________
Chrisis Force @ Visual Assault Squad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 21:31
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb het zelf nooit gedaan, en ik zal het waarschijn ook nooit zelf gaan doen, maar het is zeker geen stomme sport of wat dan ook!
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:57
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, en ik zit ook op hockey..
Hoe kom je erbij dat een een kakkersport is?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:06
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Toen ik net begon met mijn studie begon iedereen in mijn mentorgroepje al over roeien. En zij hadden het zelf ook nog nooit gedaan. In a'dam is het studentensport no. 1
En het is nog gezellig ook, schijnt (ik doe het zelf niet, ik woon nog thuis)
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 23:05
PV
PV is offline
Ik kijk het met de Olympische Spelen, verder weet ik er niks vanaf. Maar het lijkt me vervelend steeds (denk ik dus) naar ergens ver weg te moeten gaan om te kunnen roeien.. je kan het niet thuis oefenen ofzo En je bent ook nog eens afhankelijk van het weer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 01:33
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 17-09-2004 @ 21:57 :
Ja, en ik zit ook op hockey..
Hoe kom je erbij dat een een kakkersport is?
omdat het vooral door studenten gedaan wordt, en vooral de varsity elk jaar dit vooroordeel bevestigt (elk corps heeft zijn "eigen" roeivereniging)>
Verder: heb het nooit op het water gedaan, maar 5 jaar geleden had ik het record op de roeimachine op mijn fitnessclub
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 11:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb 5 jaar geroeid. Ik ben kampioen van zuid-Nederland en later ook van midden-Nederland geworden in de dubbeltwee in mijn leeftijdsklasse. Ik heb ook wel wat wedstrijden gewonnen in skiff en C4...

Het is een leuke sport, erg goed voor je hele lichaam en voor een fantastische conditie. Vooral enorm veel been- en buikspieren houd je eraan over en, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, bijna helemaal geen armspieren (al krijg je in de wintertrainingen zeer zware oefeningen waarbij je die ook traint).

Ik ben ermee gekapt omdat ik zaterdag 's ochtends (8.00 uur), woensdagavond, donderdagavond en zondagmiddag zou moeten trainen voor de NK's en een of andere europese wedstrijd en daar had ik niet zo'n behoefte aan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:50
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 18-09-2004 @ 01:33 :
omdat het vooral door studenten gedaan wordt, en vooral de varsity elk jaar dit vooroordeel bevestigt (elk corps heeft zijn "eigen" roeivereniging)>
Verder: heb het nooit op het water gedaan, maar 5 jaar geleden had ik het record op de roeimachine op mijn fitnessclub
Mja maar een neef van mij zit op de zeevaartsschool in vlissingen en daar is het eigenlijk sport nummer 1 en dat zijn geen kakkers.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:54
Chrisis Force
Avatar van Chrisis Force
Chrisis Force is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 17-09-2004 @ 21:57 :
Ja, en ik zit ook op hockey..
Hoe kom je erbij dat een een kakkersport is?
Eigenlijk zoals ParisPlage al zei: vanwege de studenten(roei)verenigingen, bijvoorbeeld bij de Varsity is alles "jasje-dasje" (zie foto ) en als iemand het roeien in zijn algemeenheid alleen daarvan kent, ben je snel geneigd om te denken dat er alleen maar één type roeier is, maar nu is dus gebleken dat dat onzin is.

Verder hangt het er idd vanaf waar je woont om goed te kunnen roeien, in tilburg heb je bijvoorbeeld Vidar, die heeft een zeer mooie roeibaan bij safaripark Beekse Bergen waar je perfect op kan roeien, maar in arnhem bv. moeten we roeien in een 'inham' van de Rijn waar tevens een haven zit, erg druk dus en niet lang genoeg om non-stop te roeien.

Toch is het heerlijk om op het water te roeien, ergometeren is ook fijn (bijv. op fitness) maar is toch niet het echte gevoel. (Al komt een Concept-2 goed in de buurt, qua kracht)
__________________
Chrisis Force @ Visual Assault Squad
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 12:59
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Je word er wel breed van..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:06
Verwijderd
Ikzelf heb me tot nu toe nooit verdiept in de roeisport, maar mijn zus is dit jaar bij de studentenroeivereniging saurus gegaan, en zij vindt het heel erg leuk om te doen. Als er iemand géén kakker is, is het mijn zus wel. Ik heb ook nooit het idee gehad dat roeien een kakkersport was eigenlijk. Persoonlijk lijkt het me een beetje saai omdat je maar één ding doet en dat is roeien, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen het wel leuk vinden hoor!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:59 :
Je word er wel breed van..
Is dat zo??? Ik was aan het denken om te gaan roeien bij cardio-fitness. Ik wil een beetje spierontwikkeling op m'n schouders krijgen, iets is beter dan niets. En met gewichten gaan werken boeit me totaal niet. Laat ik dan maar eens gaan roeien.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:59 :
Je word er wel breed van..
als je met fitness aan iets trekt dan train je automatisch je rugspieren,achterkant van je schouders en je biceps

maar je moet dan wel je borst erbij trainen anders heb je alleen een gespierde rug
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 17:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 20-09-2004 @ 20:43 :
als je met fitness aan iets trekt dan train je automatisch je rugspieren,achterkant van je schouders en je biceps

maar je moet dan wel je borst erbij trainen anders heb je alleen een gespierde rug
In je bovenlichaam zijn het bij roeien juist de borstspieren, buikspieren en rugspieren die getraind worden, dus opzich word je er zeker wel breed van. Biceps en verdere armspieren dan weer bijna niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-09-2004 @ 17:44 :
In je bovenlichaam zijn het bij roeien juist de borstspieren, buikspieren en rugspieren die getraind worden, dus opzich word je er zeker wel breed van. Biceps en verdere armspieren dan weer bijna niet.
leg mij uit dan dat je je borst spieren traint?

tis een trek beweging..dan train je je borst niet..je stoot niks uit..je tilt de roei zeg maar weer naar voren..tis niet echt met veel kracht duwen want er zit geen tegengewicht aan..als ie in het water zou lgigen wel ja..maar dan ga je niet vooruit
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 20:50
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Kakkersport of niet, dat roeiteam van de olympische spelen zijn allemaal duidelijk corpsballen
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 21-09-2004 @ 20:50 :
Kakkersport of niet, dat roeiteam van de olympische spelen zijn allemaal duidelijk corpsballen
Daarom zal ik ook nooit op water gaan roeien. Alleen bij cardio-fitness. Stel je voor, moet ik dadelijk ook nog bootschoenen aan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 21-09-2004 @ 20:00 :
leg mij uit dan dat je je borst spieren traint?

tis een trek beweging..dan train je je borst niet..je stoot niks uit..je tilt de roei zeg maar weer naar voren..tis niet echt met veel kracht duwen want er zit geen tegengewicht aan..als ie in het water zou lgigen wel ja..maar dan ga je niet vooruit
2/3e van de complete haalbeweging is je riem naar beneden, dat is best een zware handeling en doordat het vrij langdurig is (op elke minuut 40 seconden) train je je borstspieren weldegelijk. Daarnaast heb je, als je kijkt buiten het wedstrijdroeien op strakke banen om, veel te maken met andere duwbewegingen, bij het sturen, achteruitroeien en draaien.

Overigens heb je bijna nergens trekbewegingen, zoals je zegt, helemaal aan het eind van de haal een klein beetje, maar over het algemeen (en zeker bij wedstrijdroeien) laat je je riemen aan het eind van de haal lopen, laat je je handen op de uiteinden rusten en trek je heel lichtjes mee. Heel lichtjes, omdat je dan je krachten spaart voor je trapbeweging, die veel effectiever is dan een trekbeweging. Over het algemeen zijn je armen meer touwtjes die ervoor zorgen dat je trapbeweging in de riemen overkomt.

Roeien is niet alleen rechtdoor een baantje varen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-09-2004 @ 16:40 :
2/3e van de complete haalbeweging is je riem naar beneden, dat is best een zware handeling en doordat het vrij langdurig is (op elke minuut 40 seconden) train je je borstspieren weldegelijk. Daarnaast heb je, als je kijkt buiten het wedstrijdroeien op strakke banen om, veel te maken met andere duwbewegingen, bij het sturen, achteruitroeien en draaien.

Overigens heb je bijna nergens trekbewegingen, zoals je zegt, helemaal aan het eind van de haal een klein beetje, maar over het algemeen (en zeker bij wedstrijdroeien) laat je je riemen aan het eind van de haal lopen, laat je je handen op de uiteinden rusten en trek je heel lichtjes mee. Heel lichtjes, omdat je dan je krachten spaart voor je trapbeweging, die veel effectiever is dan een trekbeweging. Over het algemeen zijn je armen meer touwtjes die ervoor zorgen dat je trapbeweging in de riemen overkomt.

Roeien is niet alleen rechtdoor een baantje varen
ok..bedankt voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Chrisis Force schreef op 18-09-2004 @ 12:54 :


Verder hangt het er idd vanaf waar je woont om goed te kunnen roeien, in tilburg heb je bijvoorbeeld Vidar, die heeft een zeer mooie roeibaan bij safaripark Beekse Bergen waar je perfect op kan roeien, maar in arnhem bv. moeten we roeien in een 'inham' van de Rijn waar tevens een haven zit, erg druk dus en niet lang genoeg om non-stop te roeien.
Waar ik geroeid heb tijdens mijn roei introductie.

Roeien bevalt me zeer, je bent echt intensief bezig, het is niet eerst kracht maar gewoon techniek

Zelf roei ik bij USR Triton, ja komt van het USC, is ook wel te merken maar ik negeer het een beetje.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 21:10
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Onze school heeft een sloep, en daar roei ik ook in mee. Het is wel leuk en gezellig, alleen er zijn maar weinig meisjes die willen roeien, waardoor we met training soms maar met z'n vieren in de boot zitten (er kunnen 8 in).
Ik vind 't heel erg leuk, alleen het is jammer dat je soms best wel last hebt van blaren ed.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 01:17
jojobro
jojobro is offline
Mij lijkt roeien wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:08
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
De Rijn stroomt voor ons, voor ons en voor ARGO!

roeien is leuk, en ongelooflijk goed voor je conditie.

wat kakkersport betreft valt het erg mee, tenminste in Wageningen, maar in Wageningen is eigenlijk bijna niks kak (allemaal boeren )

ik rugby trouwens ook nog
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 19:09
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
k heb er weinig mee, maar met de olympische spelen heb ik het wel regelmatig gekeken en ik vind het best gaaf
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 18:54
Joosn
Joosn is offline
roeien = mooi
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2004, 07:19
Verwijderd
Kaksport.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 12:52
Joosn
Joosn is offline
Wie gaat er naar de Asopos 6 november?
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 21:35
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Joosn schreef op 27-10-2004 @ 12:52 :
Wie gaat er naar de Asopos 6 november?
6 November was er wel wat.. Een tocht bij muiden, die de jongens in ieder geval gaan roeien, en ik hoop dat wij 'm ook gaan roeien
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 18:14
Chrisis Force
Avatar van Chrisis Force
Chrisis Force is offline
Citaat:
Joosn schreef op 27-10-2004 @ 12:52 :
Wie gaat er naar de Asopos 6 november?
Asopos.....Leiden.
beetje ver weg vanuit arnhem
Als het iets dichterbij kan, is Jason er ook bij
__________________
Chrisis Force @ Visual Assault Squad
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 17:17
Joosn
Joosn is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 27-10-2004 @ 21:35 :
6 November was er wel wat.. Een tocht bij muiden, die de jongens in ieder geval gaan roeien, en ik hoop dat wij 'm ook gaan roeien
Asopos is op de Bosbaan in Amsterdam
(d8 ik)

Of is dat hetzelfde als Muiden?
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:21
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Joosn schreef op 29-10-2004 @ 17:17 :
Asopos is op de Bosbaan in Amsterdam
(d8 ik)

Of is dat hetzelfde als Muiden?
Nee, bij Muiden is een rondje om pampus ofzo.. Maar ik weet niet eens of we 'm wel gaan roeien. Ik zal 'ns vragen..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:59
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik ben erbij!

bereid je voor ingemaakt te worden
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:14
Joosn
Joosn is offline
welke vereniging roei je, Jampot?

Bij ons ging het aardig ruk
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:01
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Het is een pessimistische sport imho.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
perfectme schreef op 10-11-2004 @ 13:01 :
Het is een pessimistische sport imho.
?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 18-09-2004 @ 12:59 :
Je word er wel breed van..
Absoluut. Een collega van me was wedstrijdroeier bij Orca, en die is inderdaad breed ja. Niet op zo'n absurde manier als bij veel van die fitnesstypes hoor, op een goeie manier breed dus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2004, 17:20
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-11-2004 @ 14:44 :
?
Je kijkt altijd achter je, naar het verleden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
perfectme schreef op 14-11-2004 @ 17:20 :
Je kijkt altijd achter je, naar het verleden
En van je verleden kun je leren...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:24
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Joosn schreef op 09-11-2004 @ 22:14 :
welke vereniging roei je, Jampot?

Bij ons ging het aardig ruk
ARGO, halve finale.. we hadden de laatste week neit getraind, en nog geen startjes geoefend, gewoon vanuit de inpik vertrokken telkens.. ik klaag niet
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jampot schreef op 16-11-2004 @ 20:24 :
ARGO, halve finale.. we hadden de laatste week neit getraind, en nog geen startjes geoefend, gewoon vanuit de inpik vertrokken telkens.. ik klaag niet
Startjes hoef je toch niet per sé te oefenen? Als je bijvoorbeeld afspreekt driekwart-half-half-driekwart-heel, dan doe je dat toch gewoon? Ik roeide natuurlijk altijd D2, dat kan schelen, maar dan nog...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 23:18
Joosn
Joosn is offline
We startten met driekwart - half -half - 10 x driekwart en dan hele halen.
Maar tijdens de laatste tien, zit je na drie keer al op een heel bankje te trappen.
Maar de wedstrijden voor de kerst tellen niet he
De ploegen waar we tegen roeiden zaten echt op een enorm hoog tempo te roeien en ja, daar win je nu nog wel wedstrijden mee.
Volgend jaar gaan we blikken trekken!

Reactie op de andere posts: Roeien is kwa inspanning het beste te vergelijken met schaatsen. Het gaat niet zozeer om kracht, wel om vermogen en techniek.
De 2000 m wedstrijden die ik volgend jaar hoop te roeien, roeien we ook ongeveer rond de 6.30.

Nog 3 week voor mijn MAXtest
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 12:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joosn schreef op 17-11-2004 @ 23:18 :
We startten met driekwart - half -half - 10 x driekwart en dan hele halen.
Maar tijdens de laatste tien, zit je na drie keer al op een heel bankje te trappen.
10x driekwart is veel te veel. Ik heb toen het kampioenschap in mijn leeftijdscategorie dubbeltwee gewonnen en die NK trainer raadde het af om meer dan 5 startslagen af te spreken, zeker als je richting de 500 meter gaat. Als je het dan gaat hebben over afstanden als 2 km of 5 km, deden we vaak niet eens een start, gewoon omdat je anders in een veel te hoog tempo begint. De anderen deden dat wel en kwamen na de eerste 500 meter in de problemen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 12:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joosn schreef op 17-11-2004 @ 23:18 :
Het gaat niet zozeer om kracht, wel om vermogen en techniek.
Kracht is zeker wel belangrijk, je moet een enorme stoot met je benen kunnen geven, anders zul je nooit kunnen winnen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 16:27
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Joosn schreef op 17-11-2004 @ 23:18 :
Het gaat niet zozeer om kracht, wel om vermogen en techniek.
daar ging het denk ik mis, de asopos gaat vrijwel puur om hard stampen tis toch een C4+ en dus is het niet alsof je last hebt van onbalans ofzo

later komt techniek enzo er wel meer bij kijken. ik denk dat techniek en kracht qua belangrijkheid bij elkaar in de buurt zitten. met 1 van de 2 red je het niet.

en beter dat je neit van tevoren even afspreekt om maar een startje te gaan doen, weg gelijkheid, weg snelheid.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:24
Joosn
Joosn is offline
We hebben wel een startje geoefend.

en toch... lagen we elke keer achteraan de eerste paar honderd meter.
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:58
Iceracer
Iceracer is offline
het lijkt me niet echt een spannende sport, maar het is wel erg goed om veel conditie en kracht op te bouwen.
__________________
Holland is the place where you can ask the police to light your joint of the street
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joosn schreef op 30-11-2004 @ 10:24 :
We hebben wel een startje geoefend.

en toch... lagen we elke keer achteraan de eerste paar honderd meter.
Zoals ik al zei, driekwart-half-half-driekwart(-driekwart)-heel... Je bent hardstikke snel weg en je echte snelheid zul je niet kunnen halen in 10 keer driekwart, eerder in 5x heel...

Neem het maar van mij aan, ik heb vrijwel elke wedstrijd gewonnen toen ik het nog deed
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:21
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Iceracer schreef op 30-11-2004 @ 12:58 :
het lijkt me niet echt een spannende sport, maar het is wel erg goed om veel conditie en kracht op te bouwen.
het gaat ook erg veel om de sfeer om de wedstrijden heen.. echt mooi om erbij te zijn..

maar wat de sport echt goed maakt is hard gaan.. en winnen!

afgelopen dinsdag met 4 heren een dames 8 verslagen.. dan heb je echt zoiets van.. yeah!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:31
Verwijderd
ej,
ik zit ook bij jason, wel toevallig he
roeien is niet heel erg weersafhankelijk hoor, het kan alleen niet bij mist en als het vriest..
verder is het echt gaaf om bijv 1 km op je top te gaan voor een wedstrijd
ik ben meegeweest op njtk, was echt gezellig
neej geen kakkers, zeker niet
dit is niet mijn profiel btw maar van mn broer heb er zelf geen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:45
Joosn
Joosn is offline
Citaat:
Jampot schreef op 02-12-2004 @ 15:21 :

afgelopen dinsdag met 4 heren een dames 8 verslagen.. dan heb je echt zoiets van.. yeah! [/B]
Doe je netjes, zeker als je in een C4 roeit
Zal wel een gladde boot zijn geweest. (nog steeds netjes hoor)
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin I Summon Panopticon!
Verwijderd
46 09-10-2018 21:32
Levensbeschouwing & Filosofie Open your eyes!
anoymous
3 01-01-2014 12:03
Games Final fantasy 11 online
Gnoko
179 23-05-2005 09:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.