Oud 31-03-2004, 13:22
Francine_Luyckx
Francine_Luyckx is offline
Hoi iedereen, een paar maanden geleden heb ik hier een bericht geplaatst dat ik mijn vriend alleen op zondag zie en dat best jammer vind... ondertussen is er wel wat veranderd: ik 'mag' er soms ook bij als hij met z'n vrienden is, z'n vrienden vinden mij geloof ik ook aardig (maar toch denk ik dat ze me er liever niet bij hebben en dan ga ik er toch niet heen omdat ik mezelf niet uit wil nodigen) en ik zie 'm soms ook door de week.
Maar toch twijfel ik of het zo wel verder kan. De reden: na zes (!) maanden ben ik nog steeds zo ontzettend verliefd dat ik helemaal nergens anders aan kan denken dan aan hem. Je kunt het aan alles merken: bij mijn werk let ik niet op, ik spreek minder af met vriendinnen, ga een uur of twee vroeger op bed omdat de dag dan wat minder lang duurt en ik het dus minder lang duurt voordat ik weer bij hem kan zijn, sinds ik hem ontmoet heb heb ik een paar onvoldoendes gehaald (iets wat ik anders nog nooit heb gedaan!) voor tentamens die ik, als ik geleerd had, makkelijk zou kunnen halen, maar ik leer niet, want ik vind het leuker om gewoon twee uur lang op m'n kamer te zitten en alleen maar aan hem te denken: volkomen onnuttig! Ook ben ik chagrijnig tegen iedereen, het enige wat ik wil is bij hem zijn. Hij heeft dit dus helemaal niet. Als hij moet kiezen tussen zijn vrienden en mij gaat hij liever naar zijn vrienden. Dit is dus niet echt een evenwichtige relatie, maar ik ben zó verliefd op hem dat ik ook niet zou weten wat ik zonder hem moet! Zou dit voortdurende aan hem denken nog overgaan? Herkent iemand dit? Kan iemand me helpen? Alvast bedankt...
__________________
Star spangled banner
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 13:27
Verwijderd
Als je wilt dat dit een beetje overgaat, kun je beter juist wél vaak vriendinnen zien en 's avonds niet eerder naar bed gaan maar iets leuks doen. Een eigen leven hebben enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 13:33
hansjuh
Avatar van hansjuh
hansjuh is offline
Wat voelt hij voor jou dan? Lijkt me dat hij niet zo gek is op jou als jij op hem... En idd probeer niet je hele leven om hem heen te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 13:39
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
"Niet echt evenwichtig" is nogal zwak uitgedrukt. Persoonlijk vind ik het zelf redelijk vreemd dat hij zo doet. Maar ik zit hier niet om te oordelen over jullie acties.

Ik weet precies wat je bedoelt met die onvoldoendes, chagrijnig, etc. Ik had zelf de situatie dat m'n ex in het buitenland woont, en ik kan haar niet vaak zien (school, ouders, etc). En dat maakte me redelijk chagrijnig. Nou had ik dus het geluk dat we ruzie kregen, en uit elkaar gingen (het verhaal is veel groter dan dat, maar is helemaal niet gelijk aan jou situatie, dus vertel ik het niet). Ik mis haar wel, en voel nog wel wat voor haar, maar lang niet zo sterk als eerst. Maar ik geef nog wel degelijk om haar, en zou zo weer in een relatie met haar springen. Dus het gaat niet in één keer over.

In het begin is het lastig om over die persoon te komen. Maar wat goed helpt is zelf initiatief nemen door met vrienden/vriendinnen afspraken te maken, weer uit te gaan, en contact op te nemen met anderen. De afleiding zal ervoor zorgen dat je hem vergeet (of minder aan hem denkt), en dan gaat het vanzelf wel over. Zelf heb ik gewoon afleiding gezocht in andere dingen. Als je er bij blijft zitten zal het nooit overgaan.

Zelf zou ik er wat van zeggen van wat hij doet, en vraag desnoods wat hij voor je voelt. Laat zien dat jij het er niet mee eens bent, en als ie weigert anders te doen, dan zou ik toch een paar vraagtekens achter jullie relatie zetten, en overwegen te stoppen. Het klinkt hard, maar het is beter dan hem maar één keer in de week te zien, en dat de rest van je leven naar de klote gaat erdoor, niet?
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 13:52
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik herken het heel erg

ik heb ook het gevoel dat mijn vriend veel minder verliefd is dan ik, en dat komt gewoon door het feit dat ik echt heftig verliefd ben en hij normaal... ik heb ook vaak dat als ik ga slapen, dat ik denk van "gelukkig is het morgen een dagje minder totdat ik hem zie". het is bijna obsessief, en ik vind het zelf ook eng worden soms, maar ik denk het altijd wel. en ik denk ook altijd aan hem. dingen zoals 'wat doet hij nu' en dat soort dingen. als ik bij hem ben is het helemaal geweldig, en zodra we niet meer bij elkaar zijn ben ik ontzettend chagerijnig. ik heb ook heel veel huilbuien, omdat ik hem zo vaak mis. en mijn cijfers zijn ook even achteruit gegaan.

tja...ik denk dat je er niets aan kunt doen. het is gewoon een kwestie van meer emotioneel zijn dan jouw vriend, meer emotioneel zijn dan andere verliefde mensen om je heen. ik ben iemand die niet heel vaak verliefd wordt maar als ik het ben, ben ik het echt heftig. het is akelig ja

maar goed, je bent dus niet de enige
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 15:13
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
sinds hij zijn telefoon kwijt is geraakt... zo´n week geleden.
kan ik alleen maar aan hem denken en ik wil hem steeds bellen en weetikveel wat. heel stom want dat kan dus juist niet

ik hoop dat ie snel een nieuw toestel krijgt want als de mogelijkheid er is, zal het van mij vast niet zoveel meer moeten.


dan over het heel erg aan hem denken en hem missen. je moet gewoon meer dingen voor jezelf doen, hoe meer jij aan hem denkt en ook alléén maar aan hem denkt... hoe meer hij dat gaat merken en jouw liefde voor lief neemt.
Zodra jij met eigen leuke verhalen komt en alemaal spannende avonturen beleeft, krijgt hij misschien af en toe het gevoel van: `wat zou ze nu aan het doen zijn?`
Je moet je relatie evenwichtig houden en het dus nooit zover laten komen dat je denkt dat jij meer van hem houdt dan hij van jou. en als je het wel zover laat komen, zorg er dan gewoon vor dat dat gevoel weer verdwijnt.

want waarschijnlijk is het alleen maar een hersenspinsel van jou (kan ook wel zijn van niet, maar dat is van andere orde) en heeft hij een heel andere kijk op de liefde. als jij zekerder over jezelf bent en dat naar hem uitstraalt is het veel gezelliger.
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:41
Francine_Luyckx
Francine_Luyckx is offline
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik tenminste niet de enige ben! Wel vind ik het moeilijk om andere dingen, dingen voor mezelf te doen. Dat voelt namelijk zo onnuttig: het voelt beter om niks te doen en dus aan hem te denken, dan huiswerk te gaan maken of iets gezelligs met vriendinnen te doen, terwijl ik zelf heel goed weet dat dat onzin is. Ook is het raar, maar voel ik me, als ik niet bij hem ben, het beste als ik 'op reis' ben: fiets, of in de trein naar school zit. Raar eigenlijk, maar zolang ik maar onderweg ben, voel ik me goed... Nou ja, bedankt in ieder geval!!! xxx Francine
__________________
Star spangled banner
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 20:14
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Francine_Luyckx schreef op 31-03-2004 @ 19:41 :
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat ik tenminste niet de enige ben! Wel vind ik het moeilijk om andere dingen, dingen voor mezelf te doen. Dat voelt namelijk zo onnuttig: het voelt beter om niks te doen en dus aan hem te denken, dan huiswerk te gaan maken of iets gezelligs met vriendinnen te doen, terwijl ik zelf heel goed weet dat dat onzin is. Ook is het raar, maar voel ik me, als ik niet bij hem ben, het beste als ik 'op reis' ben: fiets, of in de trein naar school zit. Raar eigenlijk, maar zolang ik maar onderweg ben, voel ik me goed... Nou ja, bedankt in ieder geval!!! xxx Francine
Ik dacht dat ik de enige was die dat had. Het enige moment dat ik mij op me gemak voel is als in beweging ben, als ik onderweg ben. Dan wil ik gewoon buiten blijven, en aan haar denken, en iedereen buitensluiten. Het is erg raar, vooral omdat ik niet echt een buitenpersoon ben.

En ik weet ook hoe het voelt dat alles nutteloos is. Ik had (en heb soms nog wel) erg weinig drang om simpele dingen te doen, omdat het gewoon niet compleet voelt zonder die ene persoon erbij. Het is saai, nutteloos, en al dat andere goede spul.

Eerlijk gezegd voel ik dat nu nog steeds, maar in veel mindere mate. =\ Het meeste voelt nutteloos, maar het gaat wel weer over, hoop ik. Maar ja, da's mijn probleem. ^_^

In ieder geval, probeer jezelf er tot te zetten om dingen voor jezelf te doen. Het helpt!
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 21:54
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Najah, t is dus uit tussen mij en mn ex om de reden dat ik t gevoel had dat ik veel meer om hem gaf dan hij om mij. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad. Ik at veel minder. Ik dacht bijna altijd aan hem, als zijn naam viel gingen mn oogjes glinsteren (volgens anderen).. Ook natuurlijk de hele tijd smsen, kent t wel.. En hij had dat dus minder. Toen heb ik alles wat me dwars zat (dr was nog veeel en veel meer, maar dat doet er nu niet toe) in een email opgeschreven en 2 dagen later ging t uit.

Precies dus om de reden dat ik veeeeel verliefder op hem was en hij iets minder op mij. Of najah, de verwachtingen lagen anders. Maarjaah, t is voor mij alles of niets. In dit geval niets dus. Ach, we blijven vrienden.... ofzow

Dus meisje, t is echt heel normaal. Wel vervelend af en toe. Je cijfers gaan achteruit, besteedt minder aandacht aan dingen die ook aandacht verdienen...
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 22:32
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
Francine_Luyckx schreef op 31-03-2004 @ 13:22 :
Maar toch twijfel ik of het zo wel verder kan. De reden: na zes (!) maanden ben ik nog steeds zo ontzettend verliefd dat ik helemaal nergens anders aan kan denken dan aan hem. Je kunt het aan alles merken: bij mijn werk let ik niet op, ik spreek minder af met vriendinnen, ga een uur of twee vroeger op bed omdat de dag dan wat minder lang duurt en ik het dus minder lang duurt voordat ik weer bij hem kan zijn, sinds ik hem ontmoet heb heb ik een paar onvoldoendes gehaald (iets wat ik anders nog nooit heb gedaan!) voor tentamens die ik, als ik geleerd had, makkelijk zou kunnen halen, maar ik leer niet, want ik vind het leuker om gewoon twee uur lang op m'n kamer te zitten en alleen maar aan hem te denken: volkomen onnuttig! Ook ben ik chagrijnig tegen iedereen, het enige wat ik wil is bij hem zijn. Hij heeft dit dus helemaal niet. Als hij moet kiezen tussen zijn vrienden en mij gaat hij liever naar zijn vrienden. Dit is dus niet echt een evenwichtige relatie, maar ik ben zó verliefd op hem dat ik ook niet zou weten wat ik zonder hem moet! Zou dit voortdurende aan hem denken nog overgaan? Herkent iemand dit? Kan iemand me helpen? Alvast bedankt... [/B]

Ik herken je verhaal 100%, alleen was ik het slachtoffer en was het meisje degene zoals je vriend is.

Je gaat er aan kapot, het zal je ongelukkig maken, geloof me. De onzekerheid vreet je kapot, de afwezigheid van hetzelfde verlangen bij die andere persoon.

Het is beter helemaal niet meer met die jongen om te gaan, dit zal je veel leed besparen. Het klinkt cru, maar werkelijk de schrijnende pijn die je geestelijk ondergaat manifesteert zich gewoon op fysieke wijze, zo erg kan die persoon je kwetsen.

Bespaar jezelf leed, en neem afstand zolang je nog niet te zeer gehecht bent.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 20:34
Liefde & Relatie mijn oom en ik......Iemand lees dit aub
HelpMePlease
52 31-08-2004 17:44
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 22:30
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adventures???
Ieke
0 18-02-2004 22:37
Liefde & Relatie vriendin...of toch niet zo'n goeie vriendin?
devilcat
14 25-02-2003 16:45
Algemene schoolzaken mijn juf is zó gemeen tegen me.
HelpMePlease
36 19-12-2002 22:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.