Oud 29-03-2019, 06:15
Jaylyn-lynn
Jaylyn-lynn is offline
Hoi allemaal,
Ik word binnenkort 18 jaar, en het liefst geef ik een groot feest. Het probleem is alleen dat ik geen vriendenkring heb. Ik heb wat losse vriendschappen hier en daar (spreek ik misschien 1x in de maand en zie ik nooit meer) en 1 hele goede vriendin, maar niemand (ook niet die goede vriendin of mijn familie) weet eigenlijk dat ik zo weinig vrienden heb en ik schaam me er een beetje voor. Tuurlijk kan ik het met wat familie vieren maar toch... ik heb dit probleem nu al zo lang en nu deze “18 jaar” maakt het nog lastiger.
Ik voel me heel vaak alleen, omdat ik dat dus ook ben. Bepaalde mensen om me heen hebben verwachtingen van mij (dat ik veel vrienden heb, leuke dingen doe, grote feestjes geef) maar dat is dus niet zo.
Hebben jullie tips?
Of kennen jullie dit misschien ook?

Groetjes

Laatst gewijzigd op 29-03-2019 om 06:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2019, 09:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Hoi allemaal,
Ik word binnenkort 18 jaar, en het liefst geef ik een groot feest. Het probleem is alleen dat ik geen vriendenkring heb. Ik heb wat losse vriendschappen hier en daar (spreek ik misschien 1x in de maand en zie ik nooit meer) en 1 hele goede vriendin, maar niemand (ook niet die goede vriendin of mijn familie) weet eigenlijk dat ik zo weinig vrienden heb en ik schaam me er een beetje voor. Tuurlijk kan ik het met wat familie vieren maar toch... ik heb dit probleem nu al zo lang en nu deze “18 jaar” maakt het nog lastiger.
Ik voel me heel vaak alleen, omdat ik dat dus ook ben. Bepaalde mensen om me heen hebben verwachtingen van mij (dat ik veel vrienden heb, leuke dingen doe, grote feestjes geef) maar dat is dus niet zo.
Hebben jullie tips?
Of kennen jullie dit misschien ook?

Groetjes
Het hoeft niet per se een groot feest te zijn
Je hebt namelijk zoals je zegt amper vrienden. Wat nou als je een klein feest geeft, maar wel een écht leuk feest? Een feest die je nooit eerder hebt gehad, zo'n goed feest. Evenveel effort erin gestopt, maar meer plezier!

Want zou jij graag liever een klein maar geweldig feest hebben dan een groot feest met een hoop onbekenden en vage kennissen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 10:12
Jaylyn-lynn
Jaylyn-lynn is offline
Dankje voor je reactie! Sowieso een klein feest dan! Waar ik dus mee zit is dat ik me schaam voor hoe weinig mensen ik dan kan uitnodigen, dat zijn er namelijk 2 (exclusief familie). Die twee weten niet dat ik zo weinig vrienden heb en hoe stom het ook is schaam ik me er dood voor.
Ik ben 3 keer van school veranderd ivm ziekte (teveel verzuim) en ben hierdoor iedereen kwijtgeraakt.

Misschien toch maar die 2 uitnodigen en familie erbij? En lekker vroeg gaan slapen de dag ervoor (:
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 10:33
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dankje voor je reactie! Sowieso een klein feest dan! Waar ik dus mee zit is dat ik me schaam voor hoe weinig mensen ik dan kan uitnodigen, dat zijn er namelijk 2 (exclusief familie). Die twee weten niet dat ik zo weinig vrienden heb en hoe stom het ook is schaam ik me er dood voor.
Ik ben 3 keer van school veranderd ivm ziekte (teveel verzuim) en ben hierdoor iedereen kwijtgeraakt.

Misschien toch maar die 2 uitnodigen en familie erbij? En lekker vroeg gaan slapen de dag ervoor (:
Je kan het ook zo draaien: Jullie zijn mij 2 belangrijkste vrienden die ik nooit kwijt wil! Daarom zijn jullie hier uitgenodigd.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 15:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Kan je dan niet iets bijzonders gaan doen met die twee goede vrienden ipv een opvallend klein feest? Lekker uit eten, escape room, dagje pretpark, ik noem maar wat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 16:18
Jaylyn-lynn
Jaylyn-lynn is offline
Citaat:
Kan je dan niet iets bijzonders gaan doen met die twee goede vrienden ipv een opvallend klein feest? Lekker uit eten, escape room, dagje pretpark, ik noem maar wat.
Ja lijkt me zeker leuk!
Het verschilt waarschijnlijk erg per leeftijd en/of woonplaats maar hier en op mijn leeftijd is een verjaardag echt een ding. Groot feest, zuipfestijn, tientallen vrienden.
Dit is zeker niet waar ik naar streef, waar ik mee zit is dat die 2 vriendinnen raar gaan opkijken als ze zich realiseren dat zij de enige zijn die ik heb (naast familie). Ik ben bang dat dat ze afschrikt, dat ze me raar gaan vinden, of zielig, dat er word gepraat en geroddelt.
Hoe je het helaas moet zien is dat zij mijn beste vriendinnen zijn, maar ik niet van hun. Naast mij hebben zij een heel leven en vriendengroepen waar ik niks mee te maken heb. Ik zit vast tussen enige gezelligheid hebben buiten mijn familie, en niet voor schut staan. Ik kom net uit een lange depressie en ben als de dood voor afwijzing en mensen die medelijden hebben of me raar vinden.

Maar in ieder geval super bedankt voor het advies ik ga er zeker over nadenken!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 18:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Vraag of zij een paar vrienden meenemen! Misschien kan jij dan ook vrienden met hen worden
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 19:03
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je kunt het ook gewoon uitleggen toch, alsje er vragen over hebt? Je bent 2x van school gewisseld en hebt daardoor gewoon niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Dankje voor je reactie! Sowieso een klein feest dan! Waar ik dus mee zit is dat ik me schaam voor hoe weinig mensen ik dan kan uitnodigen, dat zijn er namelijk 2 (exclusief familie). Die twee weten niet dat ik zo weinig vrienden heb en hoe stom het ook is schaam ik me er dood voor.
Ik ben 3 keer van school veranderd ivm ziekte (teveel verzuim) en ben hierdoor iedereen kwijtgeraakt.

Misschien toch maar die 2 uitnodigen en familie erbij? En lekker vroeg gaan slapen de dag ervoor (:
Ik heb niet echt een idee om je te helpen, maar ik wil je wel even op het hart drukken dat je je nergens voor hoeft te schamen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2019, 20:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan moeilijk je verjaardag vieren met een grote groep vrienden als je die niet hebt. Kleine groep is vaak ook gezellig en een escaperoom ofzo is toch ook een super leuk idee?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ex terugnemen na vreemdgaan
Huppeldepups
9 10-07-2012 20:47
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #113
Verwijderd
500 14-11-2010 23:46
Liefde & Relatie verjaardag vergeten
Verwijderd
15 23-12-2005 14:59
Liefde & Relatie alleen naar een verjaardag
Verwijderd
34 16-09-2004 16:34
Liefde & Relatie In de war...
blurred
21 15-07-2004 18:54
Liefde & Relatie Verlopen vriendschap
Boeing 747-400
31 12-03-2004 19:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.