Oud 17-04-2003, 19:56
meki
meki is offline
http://www.meki.tk/

De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zou zelfmoord hebben gepleegd. Dat melden twee Iraanse kranten.
De kranten Mardom Salari en Al Wifaq baseren zich op Iraakse vluchtelingen die zich de afgelopen dagen schuilhielden bij de Iraanse grens. Al-Sahaf zou zich woensdag, enkele uren voordat Bagdad in handen van de VS viel, van het leven hebben beroofd. De minister zou zich hebben opgehangen. Het bericht is echter niet bevestigd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
meki schreef op 17-04-2003 @ 19:56:
http://www.meki.tk/

De Iraakse minister van Informatie Mohammed Saeed al-Sahaf zou zelfmoord hebben gepleegd. Dat melden twee Iraanse kranten.
De kranten Mardom Salari en Al Wifaq baseren zich op Iraakse vluchtelingen die zich de afgelopen dagen schuilhielden bij de Iraanse grens. Al-Sahaf zou zich woensdag, enkele uren voordat Bagdad in handen van de VS viel, van het leven hebben beroofd. De minister zou zich hebben opgehangen. Het bericht is echter niet bevestigd.
Ik vermoed dat hij het wel zal ontkennen......
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-04-2003 @ 20:13:
Ik vermoed dat hij het wel zal ontkennen......
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:18
Verwijderd
rest in peace... wat een prachtige kerel was dat

"I triple guarantee you, there are no American soldiers in Baghdad."



"I speak better English than this villain Bush"
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:20
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
*ziet dode minister al persconferentie geven*

'No I am not dead, I am just a little tired. The Americans who have invaded our country will find their graves right next to the coffins of the people who have not respected our great leader Saddam Hussein who is still ruling the country. We are winning the war, they are surrounded!'
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:21
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Die man was echt de ster van "Gulf Wars, episode II"

Ik hoop dat hij een vredig heenkomen heeft gevonden.... amen
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:21
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Er is zelfs een website over deze vermakelijke maar tevens zeer geschifte figuur waar je zijn allerleukste uitspraken kunt nalezen en zelfs t-shirts kunt bestellen:

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:25
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 20:36
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
NERD schreef op 17-04-2003 @ 20:21:
Er is zelfs een website over deze vermakelijke maar tevens zeer geschifte figuur waar je zijn allerleukste uitspraken kunt nalezen en zelfs t-shirts kunt bestellen:

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com
gweldige site!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:08
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
ohhh wel jammer, ik moest altijd lachen om zijn engelse uitspraak, en zijn uitpsraken gewoon al, maar ok niet dat het een goede man is ofzo daar neit van

maar okk
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:16
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik zal zijn dagelijkse portie leugens zeker missen

Ik vond het zo geweldig zoals hij kon zeggen: 'There are no Americans in Baghdad', terwijl de Amerikaanse tanks achter hem voorbij kwamen rijden.

Ik had gehoopt dat er een moment zou komej waarop hij weer eens zei dat er geen Amerikanen in Bagdad waren, en dat hij dan door een Amerikaan opzij zou zijn geduwd, en dat die Amerikaan in die 600 microfoons zoiets had gezegd als: 'Guess again!' of 'You're saying that I'm not an American?'
Schitterend had me dat geleken.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
meki schreef op 17-04-2003 @ 19:56:
Het bericht is echter niet bevestigd.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:19
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Bullshit dat hij dood is want ik heb 1 belangerijke reden:

1. Volgens de Islam ga je direct naar hel als je zelfmoord pleegt ( hij is moslim dus)

Waarom zou hij dat nou doen? Hij zou liever zichzelf overgeven of schuilen.

Kan best zo zijn maar die mijn blijft TOP
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:20
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-04-2003 @ 20:13:
Ik vermoed dat hij het wel zal ontkennen......
Heerlijk geplaatst
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:28
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Dat zou jammer zijn. Die vent is gewoon humor. Ik vermoed wel dat hij Monty Python & The Holy Grail gezien heeft De Black Knight is namelijk precies zo'n figuur
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 17-04-2003 om 22:31.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 17-04-2003 @ 22:28:
Dat zou jammer zijn. Die vent is gewoon humor. Ik vermoed wel dat hij Monty Python & The Holy Grail gezien heeft De Black Knight is namelijk precies zo'n figuur
Hehe, ja...

Hij is/was gewoon de ster van deze oorlog.

Hoop toch dat 'ie nog leeft...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 01:27
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 17-04-2003 @ 22:28:
Dat zou jammer zijn. Die vent is gewoon humor. Ik vermoed wel dat hij Monty Python & The Holy Grail gezien heeft De Black Knight is namelijk precies zo'n figuur
vandaag het nieuws gezien? Precies dezelfde opmerking... die mans was koel (daarom een plaatsje in mijn sig )

verder vind ik het eniigszins raar dat je je eigen website als bron gebruikt...

Ik denk dat je, als de nood hoog genoeg is, eerder op gevoel handelt dan uit rede of geloof dus wat de Islam over zelfmoord zegt is denk ik niet een reden om het af te wimpelen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 01:45
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Al Shaf......was de beste!
ik wil een poster van hem!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 05:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hmm.. Hij zou zelfmoord gepleegd hebben enkele uren VOORdat Baghdad in handen van de VS was, terwijl:

Citaat:
naam onbekend schreef op 17-04-2003 @ 22:16:
[B]
Ik vond het zo geweldig zoals hij kon zeggen: 'There are no Americans in Baghdad', terwijl de Amerikaanse tanks achter hem voorbij kwamen rijden.
/B]
??????


Nouja. Het bericht is niet bevestigd. Dus dat zegt al genoeg.

Btw,.. waar zijn eigenlijk al die dubbelgangers van Saddam Hussein? Of waren er misschien toch geen dubbelgangers?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:43
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 05:03:
waar zijn eigenlijk al die dubbelgangers van Saddam Hussein? Of waren er misschien toch geen dubbelgangers?
Die hebben hun snor afgeschoren, want dan lijken ze niet op meer op Saddam.

Ik vond die minister trouwens altijd wel iets.. eh.. liefs ofzo hebben.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:55
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Waarom vergeet iedereen dat de man eigenlijk een grove klootzak is?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:58
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2003 @ 09:55:
Waarom vergeet iedereen dat de man eigenlijk een grove klootzak is?
Nee, dat vergeet ik niet. Maar omdat 'ie met zulke 'stuntelige' berichten kwam, kwam hij toch nog wel een beetje menselijk over. Maar daar zal hij ook zeker op gescreend zijn.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 10:19
Verwijderd
Weer een rat minder, nu de andere 54 nog. Ik heb trouwens erg grappige foto's van deze Al Sahaf gemaild gekregen, ik weet alleen niet hoe ik ze hier moet plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 10:27
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 10:19:
Weer een rat minder, nu de andere 54 nog. Ik heb trouwens erg grappige foto's van deze Al Sahaf gemaild gekregen, ik weet alleen niet hoe ik ze hier moet plaatsen.
Uploaden en dan IMG ..link.. /IMG

Offtopic: Hoe is het met je lidmaatschap?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:01
Verwijderd
Het lukt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 11:03
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Eerst loopt iedereen mee te leven met die Irakezen en alles heel erg te vinden enzo, op het boekenfeest of wat het dan ook mag zijn werd gevraagd of het wel kon dat men champagne dronk terwijl er oorlog was en nu zit iedereen er nog om te lachen ook...

Ik doe mee
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 11:53
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
niet echt een betrouwbare bron dit

maar hij vertelde ZOveel leugens dat het wel zo moet zijn dat hij er zelf in gelooft

"These cowards have no morals. They have no shame about lying"
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2003 @ 09:55:
Waarom vergeet iedereen dat de man eigenlijk een grove klootzak is?
Hoezo?
Wat heeft ie gedaan? Behalve mensen toegesproken met heel veel microfoons voor zich?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Al-Sahaf in suicide riddle

Annie Lawson
Tuesday April 15, 2003

Mohammed Saeed al-Sahaf
Al-Sahaf: unsubstantiated reports of suicide

It may well be the ultimate in spin from the Iraqi minister of information, but this afternoon there are reports circulating that Mohammed Saeed al-Sahaf has committed suicide.

Two Iranian newspapers today published reports of the minister's demise, which came from Iraqi refugees who took shelter at Iraq's borders near the Iranian town of Dehloran over the past week.

They said that Iraq's famed information minister took his own life just hours before Baghdad fell into the hands of the coalition forces last Wednesday.

The Iranian newspaper Mardomsalari and Iran's Arabic newspaper, Al Wifaq, both carried claims that al-Sahaf hung himself a few hours before Baghdad fell to US forces on April 9. However, the refugees did not provide any source to confirm the claim.

But White House press secretary Ari Fleischer yesterday said the US government believed former Iraqi leaders, including deputy Prime Minister Tareq Aziz and al-Sahaf, may be hiding in Syria.

The fate of the man dubbed "Comical Ali" might not be known, but he is sure to live on in legendary status for his own creative interpretation of the truth, denying what was quite obvious to everyone around him.

An Iranian news agency allegedly close to top conservative military figures attributed the fall of Baghdad to a secret tripartite agreement between Saddam Hussain, Russia and the US.

According to the Baztab agency, al-Sahaf was instructed to stay in Baghdad until the very last moments to lend the impression that everything in Saddam's camp was under control. The agency also claimed that Russia gained $5 billion to orchestrate this agreement.

Al-Sahaf became somewhat of a cult figure in the early stages of the conflict when he declared that the "infidels" were facing "slaughter", despite the images of US tanks rolling into Baghdad and the sound of artillery fire reverberating around the city.

And when the Americans took control of Saddam international airport, he claimed Bush's troops had all been slaughtered.

Standing on the roof of Baghdad's Palestine Hotel, and ignoring the sight of Iraqi troops running for cover on the other side of the Tigris river, al-Sahaf declared: "Baghdad is safe. The battle is still going on. Their infidels are committing suicide by the hundreds on the gates of Baghdad. Don't believe those liars."

But his most famous and incredible spin was his claim to reporters that the Americans would find their "tombs" in Baghdad, when US tanks were visible to camera crews filming his impromptu briefing.

A website dedicated to some of his more fanciful claims has been inundated and nearly 1,000 T-shirts emblazoned with his face have already been sold.

The Ministry of Defence said they were aware of the reports but had no comment to make.

http://media.guardian.co.uk/broadcas...937425,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik zal hem missen...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:46
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 18-04-2003 @ 12:33:
ik zal hem missen...
zekerrr!

Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2003 @ 09:55:
Waarom vergeet iedereen dat de man eigenlijk een grove klootzak is?
Dus je mag klootzakken niet voor schut zetten?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:17
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja ik zag gisteren op het nieuws zo'n filmpje, dat je hem ziet spreken, en dan zie je het volk dat een Saddam beeld omver haalt, en dat valt het op mijn kop
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:21
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 05:03:
??????
OK , ik bedoelde: terwijl de Amerikaanse tanks bij wijze van spreken achter hem voorbij kwamen rijden. Zo dichtbij waren de Amerikanen op dat moment al, maar hij bleef volhouden dat er niets aan de hand was.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:22
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 18-04-2003 @ 13:17:
Ja ik zag gisteren op het nieuws zo'n filmpje, dat je hem ziet spreken, en dan zie je het volk dat een Saddam beeld omver haalt, en dat valt het op mijn kop
Op zijn kop, neem ik aan.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:23
Thomas
Thomas is offline
Jaja.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-04-2003 @ 13:21:
OK , ik bedoelde: terwijl de Amerikaanse tanks bij wijze van spreken achter hem voorbij kwamen rijden. Zo dichtbij waren de Amerikanen op dat moment al, maar hij bleef volhouden dat er niets aan de hand was.
Erm....

Ik vond jouw posting niet vreemd, maar ik gebruikt jouw quote in mijn eigen verhaal wat ik zo vreemd vond
Lees nog maar eens
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 13:25
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 12:03:
Hoezo?
Wat heeft ie gedaan? Behalve mensen toegesproken met heel veel microfoons voor zich?
Wat een onzin. Iedereen in het regime van SH is fout, al-Sahhaf is mede verantwoordelijk voor de honderduizenden doden in Irak.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:28
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Anneee schreef op 18-04-2003 @ 13:22:
Op zijn kop, neem ik aan.
Haha dat bedoel ik ja
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2003 @ 13:25:
Wat een onzin. Iedereen in het regime van SH is fout, al-Sahhaf is mede verantwoordelijk voor de honderduizenden doden in Irak.
Right.
Dus als iemand gedwongen is om mee te doen, is die persoon per definitie fout?

Wat heeft Al Sahaf gedaan dat tegen de wet/internationaal recht is en dat bewezen kan worden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2003 @ 13:25:
Wat een onzin. Iedereen in het regime van SH is fout, al-Sahhaf is mede verantwoordelijk voor de honderduizenden doden in Irak.
Juist, Zorreguieta was ook mede-verantwoordelijk voor de verdwijningen onder Videla. Als je in een dergelijke regering zit heb je net zo veel schuld aan de misdaden als de grote leider himself.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 13:30:
Right.
Dus als iemand gedwongen is om mee te doen, is die persoon per definitie fout?

Wat heeft Al Sahaf gedaan dat tegen de wet/internationaal recht is en dat bewezen kan worden?
Wie zegt dat Al Sahaf gedwongen werd mee te doen? Hij was lid van de Ba'athpartij, mij maak je niet wijs dat ie daartoe gedwongen is of dat ie gedwongen is tot het worden van minister. Over het tweede: zie mijn eerdere post.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 13:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 13:33:
Wie zegt dat Al Sahaf gedwongen werd mee te doen? Hij was lid van de Ba'athpartij, mij maak je niet wijs dat ie daartoe gedwongen is of dat ie gedwongen is tot het worden van minister. Over het tweede: zie mijn eerdere post.
You never know.

Ik vind het overigens nog steeds fout om te stellen dat als je lid bent van een partij je medeschuldig bent aan misdaden van die partij. Je bent pas medeschuldig als je actief hebt medegeorganiseerd aan misdaden of deze hebt uitgevoerd.

Door slechts lid te zijn en de functie van informatieminister bekleden (persvoorlichter ongeveer ), lijkt me dat dit niet het geval is.

Als ik lid ben van partij X en die doen dingen waar ik het niet mee eens ben, maar waar ik 1. niks aan kan doen, want dan is mijn eigen familie in gevaar; 2. niet meer uit de partij kan stappen, want dan is mijn eigen familie in gevaar.

Ik wil eerst keiharde bewijzen zien dat hij
1. meedeed met het organiseren van misdaden tegen de menselijkheid
2. eventueel zelf misdaden tegen de menselijkheid pleegde.

Vooralsnog is ie onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik wacht nog steeds op dat tegendeel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 13:47:

Ik vind het overigens nog steeds fout om te stellen dat als je lid bent van een partij je medeschuldig bent aan misdaden van die partij. Je bent pas medeschuldig als je actief hebt medegeorganiseerd aan misdaden of deze hebt uitgevoerd.

Als je weet van de misdaden die de partij begaat en je bent desondanks toch lid, steun je die misdaden wel. Overigens, ik bedoelde meer dat als je lid bent van een regering die burgers martelt en vermoordt, je medeschuldig bent aan die misdaden. Immers, je maakt deel uit van die regering.

Door slechts lid te zijn en de functie van informatieminister bekleden (persvoorlichter ongeveer ), lijkt me dat dit niet het geval is.

Ja, maar hij is wčl lid van de regering Hussein. Je kan moeilijk ontkennen dat de regering van Saddam Hussein geen grove misdaden tegen de menselijkheid heeft gepleegd. en ik neem aan dat Al Sahaf als minister van Informatie perfect geďnformeerd is over wat zijn regering doet.

Als ik lid ben van partij X en die doen dingen waar ik het niet mee eens ben, maar waar ik 1. niks aan kan doen, want dan is mijn eigen familie in gevaar; 2. niet meer uit de partij kan stappen, want dan is mijn eigen familie in gevaar.

Dat is waar, maar de Ba'athpartij is nu niet direct op een vreedzame manier aan de macht gekomen en heeft zich van begin af aan bezig gehouden met het vervolgen van anders denkenden. Al Sahaf had kunnen weten wat de gevolgen waren van zijn lidmaatschap van de partij.

Ik wil eerst keiharde bewijzen zien dat hij
1. meedeed met het organiseren van misdaden tegen de menselijkheid
2. eventueel zelf misdaden tegen de menselijkheid pleegde.


Is er bewijs tegen Zorreguieta? Nee, maar hij wordt wel mede-verantwoordelijk gehouden voor de misdaden van het regime Videla. Al Sahaf zal heus hebben geweten van de misdaden die Saddam Hussein pleegde, of zal ie ze ontkennen? ''We did not kill them, they just hung up themselves''.

Vooralsnog is ie onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Hij is toch al dood, dus whatever

[/B]
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:18
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Tsja..... Zelfmoord, zelfmoord... Ik weet het niet hoor:



Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:22
Verwijderd
Jammer dat ik die foto's niet kan posten, die zijn ook lachen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:48
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 13:33:
Wie zegt dat Al Sahaf gedwongen werd mee te doen? Hij was lid van de Ba'athpartij, mij maak je niet wijs dat ie daartoe gedwongen is of dat ie gedwongen is tot het worden van minister. Over het tweede: zie mijn eerdere post.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 14:56
Verwijderd
ik vond hem wel koel.

volgens mij was hij ook niet echt een moordenaar ofzo.

alleen wassie gewoon hartstikke bang voor saddam.

prachtvent, hij had zijn eigen talkshow moeten krijgen, dát zou een succes worden
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 14:06:

Als je weet van de misdaden die de partij begaat en je bent desondanks toch lid, steun je die misdaden wel.


Wie zegt dat?

Citaat:
Ja, maar hij is wčl lid van de regering Hussein.


Dus?

Citaat:
en ik neem aan dat Al Sahaf als minister van Informatie perfect geďnformeerd is over wat zijn regering doet.


Maar wie zegt dat ie daar wat tegen kon doen? Wie zegt dat ie het daarmee eens was? Wie zegt dat ie zomaar afstand kon doen van zijn partij? Wie zegt dat ie vrijwillig minister is geworden?

Citaat:

Dat is waar, maar de Ba'athpartij is nu niet direct op een vreedzame manier aan de macht gekomen en heeft zich van begin af aan bezig gehouden met het vervolgen van anders denkenden. Al Sahaf had kunnen weten wat de gevolgen waren van zijn lidmaatschap van de partij.


Misschien. Maar zoals eerder: wie zegt dat ie vrijwillig daarbij is gekomen?

Citaat:
Is er bewijs tegen Zorreguieta? Nee, maar hij wordt wel mede-verantwoordelijk gehouden voor de misdaden van het regime Videla. Al Sahaf zal heus hebben geweten van de misdaden die Saddam Hussein pleegde, of zal ie ze ontkennen? ''We did not kill them, they just hung up themselves''.


Tsja. Weten dat iets plaatsvind, maakt je mijn inziens nog niet direcht medeverantwoordlelijk en schuldig als je er "toch niks aan kunt doen".

Citaat:

Hij is toch al dood, dus whatever
Dat bericht is niet bevestigd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:09
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 13:47:
You never know.
*knip*
hij is minder schuldig dan ali chemicali en uday enz.
ik weet niet wanneer hij bij de ba 'ath partij is gekomen,
maar als hij al bij de ba'ath was voordat die aan de macht kwam: hij kan zelf wel nadenken en hij heus wel kunnen voorspellen welke kant het opging en zeker na zoveel jaar.
en als hij aan de macht kwam nadat saddam al aan de macht is dan is hij helemaal shculdig, want dan wist hij al wat voor een partij het was.

the actions of your friends reflect upon you. Als al je vrienden in drugsdealers en pooiers zijn dan kan jij echt niet zeggen dat jij daar nix mee te maken heb. hetzelfde geld voor regeringen. (meekijken is bijna net zo erg als meedoen)
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:14
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 13:47:
You never know.

Ik vind het overigens nog steeds fout om te stellen dat als je lid bent van een partij je medeschuldig bent aan misdaden van die partij. Je bent pas medeschuldig als je actief hebt medegeorganiseerd aan misdaden of deze hebt uitgevoerd.


als je lid ben van een partij dan ben je het met de standpunten met die partij eens en steun je die partij actief of passief

Door slechts lid te zijn en de functie van informatieminister bekleden (persvoorlichter ongeveer ), lijkt me dat dit niet het geval is.
hij heeft die mensen mischien niet zelf vermoord maar hij is wel medeverantwoordelijk hoor. Dat begrijp jij toch ook wel?


Als ik lid ben van partij X en die doen dingen waar ik het niet mee eens ben, maar waar ik 1. niks aan kan doen, want dan is mijn eigen familie in gevaar; 2. niet meer uit de partij kan stappen, want dan is mijn eigen familie in gevaar.
waarom ben je dan in de eerste plaats lid geworden van die partij. Als je zegt dat die partij X toen jij lid werd nog niet zo erg was had je eruit moeten stappen toen het erger begon te worden.

Ik wil eerst keiharde bewijzen zien dat hij
1. meedeed met het organiseren van misdaden tegen de menselijkheid
2. eventueel zelf misdaden tegen de menselijkheid pleegde.

jij neemt gelijk weer extreme dingen. hij heeft mischien nie tzelf die mensen vermoord maar hij is echt wel medeverantwoordelijk. hij is tenslotte de minister van informatie

[/B]
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen artikelen
Mankoe
2 29-01-2006 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.