Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 19:09
kleinedraak
Ik vroeg me af hoe en wat jullie bidden. Aantal vraagjes aan de mensen die WEL bidden:
-Welk geloof hebben jullie?
Ik: Ik ben rooms-katholiek
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Ik: Ik bid meestal aan mijn bureau of als ik in bed lig, het ligt eraan hoevaak. Meestal zo'n 2x per week.
Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Ik begin meestal met een gebed, dan zeg ik wat wel en niet goed is gegaan en vertel ik wat ik wil verbeteren, dan vraag ik meestal iets en dan sluit ik af met een gebed(onze vader ofzo)
Biddem jullie alleen met een reden?
Vaak ga ik pas(erg genoeg) bidden als ik succes en steun nodig heb.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Ik maak meestal een kaarsje aan(tenzij ik in bed lig), en ik heb een gelukssteen......
Verder, alles wat jullie er nog over kwijt willen, tips en misschien wel een site waar iets opstaat over manieren van bidden(bij mirakel hebben ze het er vaker over)
Liefs en bedankyt!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 19:24
Watisdit
Avatar van Watisdit
Watisdit is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Ik ben protestands
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
2-3 keer per week, wanneer hangt er van af
-Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Dank, vraag voor anderen
-Biddem jullie alleen met een reden?
soms met een reden bv. als iemand die ik ken ernstig ziek is
-Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
eu, nee
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Joods.
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Wisselt. Begin er pas mee. Momenteel minstens 1x per dag, soms vaker, en dat wordt uiteindelijk 3-4 keer per dag.
Wat bidden jullie?
Momenteel doe ik alleen de telling van de Omer, de rouwperiode van Pesach tot Shavuot.
Biddem jullie alleen met een reden?
Ja. De reden is dat het verplicht is.
Gebruiken juliie attributen tijdens het bidden??
Ja, m'n siddur (gebedenboek). En keppeltje op, die draag ik altijd tegenwoordig.


(Attributen, niet atributen. )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:07
Realmoslim
Realmoslim is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Ik ben moslim
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
5 keer per dag en 35-40 keer per week op de goeie tijd
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:18
Verwijderd
[B]Ik vroeg me af hoe en wat jullie bidden. Aantal vraagjes aan de mensen die WEL bidden:
-Welk geloof hebben jullie?
Islam
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Ik bid 5 x per dag
Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Gewoon het dagelijkse gebed en soms ook als ik bijvoorbeeld een beetje geluk of succes nodig heb
Biddem jullie alleen met een reden?
zie hier boven
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Een gebedsmatje..dat is eigenlijk alles
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 06:28
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
-Welk geloof hebben jullie?
ik ben gelovig maar hang geen religie aan
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
1x per dag
Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Als ik bid, maar ik gewoon een kort praatje met God, zonder alle plichtplegingen eromheen. Ik vertel wat ik op mn hart heb, dus ook schuldbekentenissen, en daarna vraag ik meestal iets.
Bidden jullie alleen met een reden?
Ja, meestal als ik steun nodig heb.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
nee
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 06:49
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik ben joodschrist. andere labels geef ik niet, ik geloof immers dat Vishnu /hare krishna en jezus 1 en dezelfde zijn.
Ik bid als ik eraan denk, iig tijdens lunch ik probeer het neit te vergeten. (hm ik schreef vergeven op )
ik bid om dank en hulp en het weghalen van satanische invloeden.
reden tja, alles heeft een reden.
nee ik gebruik geen attributen. ik ga tegenwoordig naar een kerkdienst trouwens elke dinsdag en donderdag, ehm ik bedoel dins en zondag.

hints? simpel:bid vaker, bid ook voor alle anderen, zelfs vijanden,
dat ze bekeerd moge worden tot God, en vergeet vooral het danken niet.




Citaat:
kleineghcdraak schreef op 09-05-2004 @ 20:09 :
Ik vroeg me af hoe en wat jullie bidden. Aantal vraagjes aan de mensen die WEL bidden:
-Welk geloof hebben jullie?
Ik: Ik ben rooms-katholiek
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Ik: Ik bid meestal aan mijn bureau of als ik in bed lig, het ligt eraan hoevaak. Meestal zo'n 2x per week.
Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Ik begin meestal met een gebed, dan zeg ik wat wel en niet goed is gegaan en vertel ik wat ik wil verbeteren, dan vraag ik meestal iets en dan sluit ik af met een gebed(onze vader ofzo)
Biddem jullie alleen met een reden?
Vaak ga ik pas(erg genoeg) bidden als ik succes en steun nodig heb.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Ik maak meestal een kaarsje aan(tenzij ik in bed lig), en ik heb een gelukssteen......
Verder, alles wat jullie er nog over kwijt willen, tips en misschien wel een site waar iets opstaat over manieren van bidden(bij mirakel hebben ze het er vaker over)
Liefs en bedankyt!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 13:42
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Joods.
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Gemiddeld 3 á 4 keer per dag. 's Ochtends en 's Avonds in bed of op een andere plaats in mijn kamer of de huiskamer.
Wat bidden jullie?
Het Shema en de andere dagelijkse gebeden. Nu bid ik ook de Omer (ook willekeurig in te vullen voor de tijd van het jaar waarin we op dat moment zitten ). Ook bid ik voor zieke mensen, vrede enz.
Biddem jullie alleen met een reden?
Ja, omdat HaShem het wil.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Yep een siddur (gebedenboek) of een sefer tehiliem (psalmenboek).
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Eraser schreef op 09-05-2004 @ 23:18 :
[B]Ik vroeg me af hoe en wat jullie bidden. Aantal vraagjes aan de mensen die WEL bidden:
-Welk geloof hebben jullie?
Islam
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Ik bid 5 x per dag
Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Gewoon het dagelijkse gebed en soms ook als ik bijvoorbeeld een beetje geluk of succes nodig heb
Biddem jullie alleen met een reden?
zie hier boven
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Een gebedsmatje..dat is eigenlijk alles
Same here...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:58
Daevrem
Daevrem is offline
1) Atheist
2) Incidenteel.
3) Ik bid enkel voor andere mensen, mensen waar ik om geef. Ik doe dan m'n ogen dicht, concentreer me op die persoon en dan probeer ik voor hun geluk en welzijn af te dwingen dmv wilskracht.
4) Omdat ik om die mensen geef en ik vind dat ze het verdienen.
5) Nee.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:13
10iej
Avatar van 10iej
10iej is offline
Welk geloof hebben jullie?
Ik ben protestants
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Elke dag; minstens 2 keer.
-Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
Gebd voor anderen, voor jezelf. En danken voor dingen waar je God dankbaar voor bent.
-Bidden jullie alleen met een reden?
Volgens mij wel... waarvoor bid je anders?
-Gebruiken jullie atributen tijdens het bidden??
nou, niet dat ik weet...
__________________
+ L0ve me like I l0ve u +
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
+geloof

in mezelf

+bidden

nee,slechts momenten van bezinning enkele momenten op een dag,gewoon even alles op een rijtje zetten etc.

+wat

allerlei gedachtengangen en hersenspinsels

+alleen met reden?

alles heeft een reden,alles kan een reden zijn

+attributen

neuh
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 20:04
lollipop
Avatar van lollipop
lollipop is offline
-Welk geloof hebben jullie?
ik ben moslim.
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
minstens 5 keer per dag. soms lukt dat niet, en dan haal ik mijn gebeden in.
Wat bidden jullie?
5 keer per dag het verplichte gebed, vaak een smeekgebed, soms een schuldbekentenis.
Biddem jullie alleen met een reden?
nou ja, voor bidden is altijd een reden natuurlijk. vaak bid ik om God te eren.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
nee, soms een kleed of iets voor mij. maar niet echt iets speciaals. ik doe wel een hoofddoek om tijdens het bidden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 18:32
Verwijderd
-Welk geloof hebben jullie?
Beetje mijn eigen geloof, niet echt iets definieerbaars..
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Niet op vaste tijdstippen. Wanneer ik op de fiets zit, wanneer ik in mn bed lig zijn eigenlijk wel plekken waar ik het meestal doe.
Wat bidden jullie?
Hm..Eigenlijk alles wat er in me opkomt. Ik hou gewoon een beetje een gesprekje
Biddem jullie alleen met een reden?
Vaak wel.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Niet echt.. Soms pak ik mn kettinkje vast ofzo, maar das meestal als ik niet echt kan bidden maar wel ff beetje steun wil hebben. (Heb Geloof hoop liefde ketting)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:39
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Ik ben een moslim
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Minstens 5 keer per dag. Ik bid altijd binnen de verplichte tijden.

-Wat bidden jullie?
Het verplicht gebed. En ik verricht overal wel smeekbedes. Op school, op straat, op visite in de auto en in de bus.

-Biddem jullie alleen met een reden?
Ik bid om Allah te eren en om vergeving voor mijn zondes en om vermeerdering van mijn goede daden. Ik bid voor mensen van wie ik hou en mensen wie ik heb gekwetst , of die mij hebben gekwetst.
Ik bid voor mensen die mij hebben gevraagd om een smeekbede voor ze te doen en ik bid voor alle mensen; dat Allah ze leidt.
Ook bid ik in tijden wanneer het net even niet goed met mij gaat, véél en véél meer. Beetje hypocriet

-Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Ik draag een hoofddoek, jurk en sokken tijdens het bidden en bid op een gebedsmatje (niet altijd, soms bid ik gewoon op de schone grond)
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:14
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Christendom (ik vind dat wij als christen geen apparten groepen moeten hebben er moet éénheid komen)
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
2 keer per _dag 1 keer kort, 1 keer lang
-Wat bidden jullie?
me zonden zeggen vragen of die vergeven worden, vragen of andere mensen zondes vergeven mogen worden(die ik ken) vragen of hij me wil helpen me moeilijke tijd & ook andere mensen met moeilijke tijd, en bedank voor de dag wat er allemaal goed is gegaan.
Biddem jullie alleen met een reden?
soms als ik verdrietig ben
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
ik geloof er niet zo in dat helpt maar ik houd meestal als me handen vouw me taize kruisje in me hand vast
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 20:24
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Ik had even een vraagje tussendoor. Ik zal eerst de vragen beantwoorden: ik ben protestants -of christelijke, zo je wil- ik bid minstens twee keer per dag, omdat ik behoefte heb aan contact met God. Het is vooral een gebed om vergeving -want zoals iedereen doe ik veel fout- en vernieuwing. Ik gebruik geen attributen.

Nu kwam het volgende in mij op: is 'omdat Jahweh/Allah/God dat wil' niet eigenlijk een reden voor bidden die ervoor zorgt dat bidden al snel vervalt in een plicht? Een soort sleur? Zou Jahweh/Allah/God echt zo ontzettend toornig zijn als je -als moslim- een keer niet 5 keer op een dag bidt? Is het bidden niet veeleer een contact onderhouden met Jahweh/Allah/God, zonder dat dat heel erg verplicht is en onder alle omstandigheden per se moet gebeuren? Natuurlijk is het wel verstandig, maar per se verplicht gaat me een beetje ver, eigenlijk.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Il organista schreef op 17-05-2004 @ 21:24 :
Nu kwam het volgende in mij op: is 'omdat Jahweh/Allah/God dat wil' niet eigenlijk een reden voor bidden die ervoor zorgt dat bidden al snel vervalt in een plicht? Een soort sleur? Zou Jahweh/Allah/God echt zo ontzettend toornig zijn als je -als moslim- een keer niet 5 keer op een dag bidt? Is het bidden niet veeleer een contact onderhouden met Jahweh/Allah/God, zonder dat dat heel erg verplicht is en onder alle omstandigheden per se moet gebeuren? Natuurlijk is het wel verstandig, maar per se verplicht gaat me een beetje ver, eigenlijk.
De naam die je voor Allah/God gebruikt is NIET de Joodse naam voor G*d.

Joden mogen die naam niet uitspreken. We weten niet wat de uitspraak was, en we kennen alleen de vier Hebreeuwse letters waar 'ie uit bestaat. De klinkers, en dus de uitspraak, zijn onbekend. Proberen die naam uit te spreken is een enorme zonde. Joden gebruiken die naam dus NIET.

Wij zeggen Hashem als we gewoon over G-d praten, zoals in dit topic. Hashem betekent letterlijk gewoon 'de naam'. Want Zijn naam moet je zo weinig mogelijk uitspreken. Voor tijdens het bidden en het lezen uit de Torah is er een andere naam. Maar niet de naam die jij daar noemt.

Dit even ter verduidelijking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2004, 17:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Il organista schreef op 17-05-2004 @ 21:24 :
Nu kwam het volgende in mij op: is 'omdat Jahweh/Allah/God dat wil' niet eigenlijk een reden voor bidden die ervoor zorgt dat bidden al snel vervalt in een plicht? Een soort sleur? Zou Jahweh/Allah/God echt zo ontzettend toornig zijn als je -als moslim- een keer niet 5 keer op een dag bidt? Is het bidden niet veeleer een contact onderhouden met Jahweh/Allah/God, zonder dat dat heel erg verplicht is en onder alle omstandigheden per se moet gebeuren? Natuurlijk is het wel verstandig, maar per se verplicht gaat me een beetje ver, eigenlijk.
Wij zien bidden als vervanging van de (offer)diensten in de Tempel. Een gebed is een offer van de mond.

En daar staan (zie de Torah) uitgebreide regels voor. Wat ooit diensten in de Tempel waren, zijn nu gebedsdiensten. En die gebedsdiensten zijn even verplicht als de (offer)diensten in de Tempel waren.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:31
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-05-2004 @ 18:20 :
De naam die je voor Allah/God gebruikt is NIET de Joodse naam voor G*d.

Joden mogen die naam niet uitspreken. We weten niet wat de uitspraak was, en we kennen alleen de vier Hebreeuwse letters waar 'ie uit bestaat. De klinkers, en dus de uitspraak, zijn onbekend. Proberen die naam uit te spreken is een enorme zonde. Joden gebruiken die naam dus NIET.

Wij zeggen Hashem als we gewoon over G-d praten, zoals in dit topic. Hashem betekent letterlijk gewoon 'de naam'. Want Zijn naam moet je zo weinig mogelijk uitspreken. Voor tijdens het bidden en het lezen uit de Torah is er een andere naam. Maar niet de naam die jij daar noemt.

Dit even ter verduidelijking...
Er zijn heel veel Hebreeuwse woorden en woorden in het Ivriet waarmee God aangeduid kan worden. Ik gebruik -om verwarring te voorkomen- de naam Jahweh, of JHWH. De term Hashem was me niet bekend, maar als dat jou beter uitkomt, wil ik voortaan best over Hashem spreken.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:33
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-05-2004 @ 18:22 :
Wij zien bidden als vervanging van de (offer)diensten in de Tempel. Een gebed is een offer van de mond.

En daar staan (zie de Torah) uitgebreide regels voor. Wat ooit diensten in de Tempel waren, zijn nu gebedsdiensten. En die gebedsdiensten zijn even verplicht als de (offer)diensten in de Tempel waren.
Aha... dat verklaart een hele hoop. Dank je wel!

Een klein puntje nog: waar in de Torah staat dat de offerdiensten vervangen zijn geworden door gebedsdiensten? Of moeten we voor deze verklaring in een van de andere Joodse geschriften ons heil zoeken?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Il organista schreef op 18-05-2004 @ 19:31 :
Er zijn heel veel Hebreeuwse woorden en woorden in het Ivriet waarmee God aangeduid kan worden. Ik gebruik -om verwarring te voorkomen- de naam Jahweh, of JHWH. De term Hashem was me niet bekend, maar als dat jou beter uitkomt, wil ik voortaan best over Hashem spreken.
Je hoeft het niet zo uit te spreken als ik het wil hoor. G-d is best.

Inderdaad, er zijn heel veel namen. Maar díe naam kan je dus beter niet gebruiken, want die is absoluut fout als je de 'joodse G-d' bedoelt (zoals in je eerste post). Dan is G-d handig. Hashem mag ook, maar iedereen, jood, christen of moslim, vind G-d ook wel goed, lijkt me.

(Wist je trouwens dat Allah gewoon Arabisch voor G-d is?)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Il organista schreef op 18-05-2004 @ 19:33 :
Aha... dat verklaart een hele hoop. Dank je wel!

Een klein puntje nog: waar in de Torah staat dat de offerdiensten vervangen zijn geworden door gebedsdiensten? Of moeten we voor deze verklaring in een van de andere Joodse geschriften ons heil zoeken?
Inderdaad. Daar is later heel veel over geschreven: de joodse super-opper-raad, het Sanhedrin, heeft al die gebeden samengesteld. Sanhedrin was een soort parlement van Tora-geleerden. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:28
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-05-2004 @ 20:06 :
Inderdaad. Daar is later heel veel over geschreven: de joodse super-opper-raad, het Sanhedrin, heeft al die gebeden samengesteld. Sanhedrin was een soort parlement van Tora-geleerden. Ofzo.
Dankjewel voor je heldere uiteenzetting. Daar kan ik wat mee!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 21:10
Acire
Avatar van Acire
Acire is offline
-Welk geloof hebben jullie?
Christelijk (protestants: Christelijk gereformeerd)
-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Gezamelijk gebed, zo'n 3 keer per dag (met gezin eten, op school enz) persoonlijk gebed meestal savonds voordat ik ga slapen, soms als ik in me eentje fiets ofzo.
Wat bidden jullie? God prijzen, dankzeggen, vergeving van zonden, vragen om bekering, zegen vragen. Bidden voor andere mensen, in nood, zieken, verdrukte volken enz.
Bidden jullie alleen met een reden?
Niet altijd een speciale reden, soms wel als er iemand ernstig ziek is, er iets ergs gebeurt is oid, maar dat lijkt me duidelijk.
Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
Nee.
__________________
If you meet somebody without a smile, give him one of yours!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2004, 12:57
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Welk geloof hebben jullie?
ISLAM

-Hoe vaak en wanneer bidden jullie?
Verschilt, meestal minstens 1 keer per week(vrijdaggebed)

Wat bidden jullie? (een gebed, een verhoor, schuldbekentenis)
een gebed

Biddem jullie alleen met een reden?
soms wel

Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
???
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tosyali schreef op 23-05-2004 @ 13:57 :

Gebruiken juliie atributen tijdens het bidden??
???
moslims gebruiken toch een gebedskleed? dat wordt er bedoeld.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet
Linda Prins
85 23-10-2012 21:46
Levensbeschouwing & Filosofie Bidden goed voor hart en ruggengraat
Sherpao
26 15-12-2006 13:41
Levensbeschouwing & Filosofie Bidden helpt niet?
Gatara
12 15-07-2005 14:09
Levensbeschouwing & Filosofie helpt bidden?
CD-R
102 26-11-2003 20:37
Games Bid For Power
flippje
12 05-10-2002 15:07
Games wie kent het spel bid for power
giresun27
30 19-02-2002 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.