Oud 16-04-2006, 23:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik wil eventjes pleiten voor duidelijke topictitels. Ik vind 't zelf erg irritant als mensen geen duidelijke titels verzinnen, maar zoiets als "help" of "probleempje" invullen. Is het misschien mogelijk dat de FB'ers hier iets actiever en vaker mee doen (aanpassen van de titel)?

Daarnaast zijn er de topics die vaak terugkomen op bepaalde subfora, zoals op Muziek, D&A, Lifestyle. Die topictitels zijn vaak nogal voor de 'insiders' en geven niet duidelijk aan wat de inhoud van het topic is. Daardoor wordt het nogal onbegrijpelijk voor mensen die niet vaker op dat subforum komen.

Op De Kantine, L&G en L&R hebben deze herhaal-topics meestal wel een duidelijke naam. Echter in deze subfora zijn wel vaak topics over een individueel probleem met een rot-titel.

Misschien ben ik de enige die hier iets tegen heeft hoor, dan hoor ik het wel
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Advertentie
Oud 17-04-2006, 05:00
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Is erg vervelend ja.

Bij die 'oude vertrouwde topics' is het een zaak van evenb goed lezen, zie niet in waarom dat anders zou moeten.
__________________
Boe.
Oud 17-04-2006, 09:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als het gaat om onduidelijke titels als "probleem" dan kom je waarschijnlijk in conflict tussen mensen die hun topic die titel willen geven en de mensen die het veranderd willen zien. Het is heel goed mogelijk om titels actief aan te passen, maar fb's krijgen waarschijnlijk een heleboel gezeik over zich heen van mensen die dit niet graag zien. Maar het kan zeker wel.

Wat betreft de topics op bijvoorbeeld LS: dat is een kwestie van even kijken en dan weet je precies welke insteek een topic heeft. Kom je er ook maar één keer per week, dan zijn de titels al heel wat herkenbaarder. Het lijkt me eigenlijk wat flauw om een originele manier van naamgeving tegen te gaan met saaie namen die altijd hetzelfde zijn. Maar dat is mijn mening.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 17-04-2006, 11:07
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Jeej wat hebben ze een geweldige topictitels op lifestyle. "Kk kk kkzooi"
Oud 17-04-2006, 11:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-04-2006 @ 10:54 :
Als het gaat om onduidelijke titels als "probleem" dan kom je waarschijnlijk in conflict tussen mensen die hun topic die titel willen geven en de mensen die het veranderd willen zien. Het is heel goed mogelijk om titels actief aan te passen, maar fb's krijgen waarschijnlijk een heleboel gezeik over zich heen van mensen die dit niet graag zien. Maar het kan zeker wel.
Ik pas toch vrij regelmatig topic titels aan (soms drastische wijzigingen, soms kleine wijzigingen) en ik heb er nog nooit wat op gehoord.

In principe moet het wel mogelijk zijn. Ik vind het zelf handig als alle topictitels duidelijk zijn, maar er zijn volgens mij genoeg FB's die zich daar niet mee bezighouden.
__________________
Oud 17-04-2006, 11:55
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-04-2006 @ 10:54 :
Als het gaat om onduidelijke titels als "probleem" dan kom je waarschijnlijk in conflict tussen mensen die hun topic die titel willen geven en de mensen die het veranderd willen zien. Het is heel goed mogelijk om titels actief aan te passen, maar fb's krijgen waarschijnlijk een heleboel gezeik over zich heen van mensen die dit niet graag zien.
Om precies die reden is het verwijderen en sluiten van topic voor jou dus ook taboe (zo niet: Wat is dan precies het verschil)?

Ik ben zeer voor zo'n actieve aanpassing van topictitels door forumbazen. Al was het maar omdat topics met een onduidelijke titel minder snel gelezen worden door de personen die het probleem ook daadwerkelijk op kunnen lossen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 17-04-2006, 13:25
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik erger me hier ook altijd scheel aan! Alsof t zoveel moeite is om even een duidelijke naam boven je topic te schrijven...
__________________
Tsja
Oud 17-04-2006, 14:13
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het niet zo'n ernstig groot probleem.

Als jij zo dom bent om je topictitel niet duidelijk genoeg te maken dan kom je daar vanzelf wel achter omdat je geen antwoord krijgt. Krijg je wel antwoord dan is er toch ook geen probleem?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 17-04-2006, 18:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
wammus schreef op 17-04-2006 @ 15:13 :
Ik vind het niet zo'n ernstig groot probleem.

Als jij zo dom bent om je topictitel niet duidelijk genoeg te maken dan kom je daar vanzelf wel achter omdat je geen antwoord krijgt. Krijg je wel antwoord dan is er toch ook geen probleem?
Ja oke, die persoon wordt zelf ook wel gestraft. Maar zelf vind ik het ook irritant om een topic zoals "SOS" te openen en er dan achter te komen dat je dat al had gelezen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-04-2006, 21:19
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
eens.
__________________
they really got us by the nezmins
Oud 17-04-2006, 22:12
Verwijderd
Onduidelijke topictitels zijn vervelend, maar dit wordt meestal alleen gedaan door onwetenden en die kun je niet zomaar bannen.
Oud 17-04-2006, 23:52
doodoohead
Avatar van doodoohead
doodoohead is offline
Gewoon keihard aanpakken die lui, een dikke ban tegen die kop aan peren!
Oud 18-04-2006, 07:56
Verwijderd
Op D&A is er idd het IZSADC-topic. Moeilijk voor nieuwelingen, maar ik geloof niet dat het moeilijk te begrijpen is zodra je het opent. Overigens staat het Ik-zit-stoned-achter-de-computer-topic wel mooi vermeld in de regels, dus ik denk niet dat dat voor veel problemen levert.

Zelf stoor ik me er niet aan, het wordt natuurlijk vervelend als er 3 "help"s op 1 pagina staan. Dan is het handig als een fb er iets aan zou aanpassen. Al is het maar help1, help2 en help3. Overigens zie ik dat vooral op L&R passeren eigenlijk?
Oud 18-04-2006, 12:05
Verwijderd
Ik snap wel wat je bedoelt, als ik dan kijk naar L&R. Zelf pas ik zelden een topictitel aan. Vooral omdat ik altijd een beetje twijfel wat voor topictitel ik zo'n topic dan moet geven.
Maar ik zal eens overleggen met Alicia Silverstone
Oud 18-04-2006, 12:52
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 18-04-2006 @ 13:05 :
Ik snap wel wat je bedoelt, als ik dan kijk naar L&R. Zelf pas ik zelden een topictitel aan. Vooral omdat ik altijd een beetje twijfel wat voor topictitel ik zo'n topic dan moet geven.
Maar ik zal eens overleggen met Alicia Silverstone
gefeliciteerd.
__________________
they really got us by the nezmins
Oud 18-04-2006, 13:49
Verwijderd
Ik ben het ermee eens, onduidelijke titels zijn irritant en het ziet er ook raar uit in een overzicht van alle topics op een forum.
In het announcement van L&R staat er trouwens een stukje over topictitels.

Ik pas zelf weleens topictitels aan, ook bijv. als er een spelfout in staat oid, maar ik zal proberen er meer op te letten. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die het vervelend vond dat ik de titel had aangepast.

Verder vind ik dat er geen harde maatregelen hoeven te worden genomen, ik zou bijv. geen topic sluiten als het topic verder goed is en er "help" als titel staat. Dat vind ik zonde. Ik verander dan gewoon ff de titel, is net zoveel werk.
Oud 18-04-2006, 15:05
Verwijderd
Ik vind het ook irritant dat mensen steeds minder vaak tags gebruiken op M&M, veel minder overzichtelijk voor FB's
Oud 18-04-2006, 17:40
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Sommige zijn wel irritant onduidelijk, mag van mij worden aangepast. (Ik pas er zelf ook wel eens een aan) Maar het hoeft van mij ook niet overdreven worden. Ook ga ik niet zeggen dat alle forums altijd alle topictitels (muv onzin dan) duidelijk moeten hebben. Denk dat lokale fb's dat prima zelf kunnen uitzoeken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Ads door Google
Oud 16-05-2006, 05:45
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
lifestyle is sowieso kut, wie post daar uberhaupt?
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Oud 16-05-2006, 10:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
owlbeer schreef op 16-05-2006 @ 06:45 :
lifestyle is sowieso kut, wie post daar uberhaupt?
Wat ben je weer lekker kut aan het uppen ?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 16-05-2006, 11:35
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, na een maand lijkt het me wel afgelopen.

De fb's zijn eraan herinnerd dat titels hier en daar aangepast moeten worden. Voor het leuke gebeurt het op een aantal fora niet. Heb je toch opmerkingen, kun je PM'men of M&M raadplegen
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [ENG] sollicatiebrief nakijken
Farid007
5 28-02-2007 17:55
De Kantine hehe
remy476
69 13-01-2006 21:41
Liefde & Relatie hart gebroken door verbroken vriendschap?
magicflower
46 31-08-2003 09:32
Beleidszaken [S&M] Handhaving van het beleid en mate van modereren
Martin
18 31-03-2003 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.