Oud 18-09-2007, 14:23
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Kan daar niet een waarschuwing op gezet worden, of in erge gevallen misschien zelfs een ban. Komt me nu toch wel aardig de strot uit dat (v)mbo wordt vergeleken met tuig van de onderste plank
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Advertentie
Oud 18-09-2007, 18:25
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ag ja, elitaire mafkezen hou je nou een keer altijd daar doe je niets aan.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 18-09-2007, 19:00
Verwijderd
Als het bashen van andere schooltypes/studierichtingen dan ook banbaar wordt.

Laatst gewijzigd op 19-09-2007 om 11:03.
Oud 18-09-2007, 20:13
Verwijderd
Liever niet.
Oud 18-09-2007, 21:16
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Soms is het so true.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 18-09-2007, 21:23
Verwijderd
"Do you see the "big fucking care" above my head?" Ik vind, vooral omdat er op zoveel dingen wordt gebashed, dat je maar gewoon tegen een stootje moet kunnen. Daarnaast laat het "ik doe VWO dus ben beter dan jij VMBO" alleen maar zien dat sommige VWO-types daar helemaal niet thuishoren. Wees gewoon trots op wat je doet en laat anderen die zichzelf fantastisch vinden omdat ze op een hoger schoolniveau zitten dan jij lekker voor wat ze zijn.
Oud 19-09-2007, 08:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daarnaast laat het "ik doe VWO dus ben beter dan jij VMBO" alleen maar zien dat sommige VWO-types daar helemaal niet thuishoren.
Want om VWO te doen ben je verplicht een EQtest met goed gevolg af te leggen?
Oud 19-09-2007, 10:34
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Want om VWO te doen ben je verplicht een EQtest met goed gevolg af te leggen?
Want van mensen met VWO wordt verwacht dat ze enige intelligentie bezitten en door mensen met een lagere opleiding te bashen laat je vrij duidelijk merken dat dit niet het geval is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 19-09-2007, 11:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als je (V)MBO-bashing gaat verbieden moet je bashes van alle opleidingen eigenlijk gaan verbieden, anders meet je met twee maten. En als je een andere opleiding dan die je zelf doet niet eens meer de grond in mag stampen is de lol van het bespreken van opleidingen eraf.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-09-2007, 15:22
Verwijderd
Daarnaast komt het toch niet zo extreem veel meer voor?
Oud 19-09-2007, 20:53
Saltwaters
Avatar van Saltwaters
Saltwaters is offline
Citaat:
Daarnaast komt het toch niet zo extreem veel meer voor?
Naja op onzin was het even een erg 'in' om het te doen, maar op zich zou de regel dan ook moeten gelden voor elke groep die met 1 woord te benoemen is
Oud 19-09-2007, 21:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat je, als je er echt last van hebt, beter een Onzin FB kunt PM-en zodat die naar het betreffende topic kan kijken dan dat we hier ook weer regels voor gaan maken die mensen dan weer kunnen uittesten, etc. Flamen blijft natuurlijk niet toegestaan maar van een beetje eelt op je ziel kweken word je ook niet slechter.
Oud 19-09-2007, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Naja op onzin was het even een erg 'in' om het te doen, maar op zich zou de regel dan ook moeten gelden voor elke groep die met 1 woord te benoemen is
Okay. Hehe, ik bash ook VMBO'ers wel eens trouwens, maar ik heb zelf alleen MAVO-D afgemaakt . Pot, ketel. Ik vind ook dat mensen tegen een stootje moeten kunnen.
Oud 20-09-2007, 11:13
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
van een beetje eelt op je ziel kweken word je ook niet slechter.
Welles!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 20-09-2007, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Komt me nu toch wel aardig de strot uit dat (v)mbo wordt vergeleken met tuig van de onderste plank
Je schrijft alsof het een verzinsel zou zijn, waarom?

Maar goed, ik sluit me aan bij Promillage. Zolang het niet gaat om beledigingen op een persoon gericht moet veel kunnen. Bovendien ontkom je in sommige discussies (lees: over onderwijskwaliteit) niet aan 'VMBO bashen'. We kunnen dat soort discussies niet op een zwarte lijst zetten omdat sommige mensen op dit forum slachtoffer zijn geworden van de laatste uitvinding op het gebied van het LBO hoger laten klinken ten koste van onderwijskwaliteit. Sterker nog, die discussie is zeker nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-09-2007, 16:30
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Je schrijft alsof het een verzinsel zou zijn, waarom?
arshe gat

Citaat:
Maar goed, ik sluit me aan bij Promillage. Zolang het niet gaat om beledigingen op een persoon gericht moet veel kunnen. Bovendien ontkom je in sommige discussies (lees: over onderwijskwaliteit) niet aan 'VMBO bashen'. We kunnen dat soort discussies niet op een zwarte lijst zetten omdat sommige mensen op dit forum slachtoffer zijn geworden van de laatste uitvinding op het gebied van het LBO hoger laten klinken ten koste van onderwijskwaliteit. Sterker nog, die discussie is zeker nodig.
Ik heb het ook niet over een discussie met goed onderbouwde meningen. Hell, dat kan me mijn kont roesten. Maar het gaat om het feit dat (V)MBO maar niets zal zijn wat dus echt flinke bullshit is. Als ik over 2 jaar klaar ben met mbo zou ik ineens niet meer een leeghoofd zijn en heb ik ineens besef van waar ik sta, wat ik wil en is mijn iq/eq gelijk met 30 punten gestegen. Nogal bullshit dunkt mij...
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 20-09-2007, 17:06
Verwijderd
VMBO-ers zouden niet eens op het forum mogen komen.
Oud 20-09-2007, 17:27
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Dat hoort er allemaal bij, learn to live with it. Als een lid je persoonlijk aanvalt of echt ambetant doet, zal de S.com-knokforumbaasploeg daar wel iets aan proberen doen; maar tegen het bashen van VMBO of om het even welke onderwijsvorm-volgers of om het even welke groep (of dat nu volgens IQ, geslacht, leeftijd, ...) is, leer dat toch relativeren. Zolang er geen aanzet komt tot 'roei alle <vul groep in> uit' komt, zie ik er weinig problemen mee. En zeker als het op onzin gebeurt, daar mag al wat meer omdat het meeste volk dat daar rondhangt gewoon niet helder kan denken (of dat door hun opleiding komt of door hoge concentraties van allerhande stofjes maakt me niet uit).

En je ziet vaak aan tuig dat ze van die 'lagere' onderwijsvormen komen, omgekeerd gaat niet altijd op, maar dan moet je ook maar slim genoeg zijn om je boven die commentaar te zetten. Hier in België gebeurt dat ook met BSO en in mindere mate met TSO. Maar ons tuig is wel tuig van de bovenste plank
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Ads door Google
Oud 20-09-2007, 19:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar het gaat om het feit dat (V)MBO maar niets zal zijn wat dus echt flinke bullshit is.
Dat is jouw mening ja.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-09-2007, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Dat is jouw mening ja.
Ja wacht ff. Dat vind ik toch duidelijk iets anders.
Oud 20-09-2007, 20:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Zullen we de discussies over tuig en (V)MBO in ieder geval beperken tot Onzin en eventuele andere deelfora, maar in ieder geval niet hier voeren? Vriendelijk dankuwel.
Oud 20-09-2007, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is jouw mening ja.
Onze VMBO'ers trekken toch wel mooi onze internationale (wiskunde)scores omhoog. VWO'ers zijn op een aantal gebieden niet beter gaan presteren (zelfs slechter), maar Nederland wel, en dat we dus in de rankings zo hoog staan komt door de lagere onderwijstypen als VMBO. Of je dat nou leuk vindt of niet, het is gewoon een feit en niet slechts zijn mening...

edit: pardon Bloem. Ik zie nu je reactie pas hij stond er net nog niet.
Citaat:
Zullen we de discussies over tuig en (V)MBO in ieder geval beperken tot Onzin en eventuele andere deelfora, maar in ieder geval niet hier voeren? Vriendelijk dankuwel.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1628291

Laatst gewijzigd op 20-09-2007 om 21:10.
Oud 21-09-2007, 07:41
Verwijderd
Vreemd dat dit wel mag maar als ik tegen een random christen zeg dat zijn wereldbeeld voor geen reet klopt heb ik meteen een ban.

Recht om te beledigen. Of het nou christenhonden, domme vmbo'ers of rechtse sukkels zijn
Oud 21-09-2007, 09:28
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Vreemd dat dit wel mag maar als ik tegen een random christen zeg dat zijn wereldbeeld voor geen reet klopt heb ik meteen een ban.

Recht om te beledigen. Of het nou christenhonden, domme vmbo'ers of rechtse sukkels zijn
Aan je vorige posts te zien, doe je het voor een stuk al omdat je veel terugslag gaat krijgen daarop (oke, een hevige discussie op zijn tijd is inderdaad wel lachen, maar niet altijd het slimste optie). Mensen ga je sowieso niet van hun geloof 'afhelpen', daar moeten ze zelf voor kiezen (en dat lukt heus niet op jouw manier). Er is trouwens weinig mis met de meeste gelovige mensen; net zoals bij elke groep is het (vaak een relatief kleine) groep die de hele groep een slecht imago bezorgt (denk aan de Bible Belt in de VS, verschillende terreurorganisaties, ...).

Verder is er een verschil, volgens mij, als je oproept om alle gelovigen van het forum af te smijten (of erger) of als je gewoon je frustraties tegenover die groep van mensen uit. Meestal de slimste manier om met 'debiele VMBO'ers', 'domme christenen', eendert welke niet-goed-bij-zijn-hoofd persoon om te gaan, is die gewoon op je negeerlijst te pompen. Door een discussie ga je ze enkel in het harnas tegen jezelf jagen, je gaat hen er niet mee veranderen als ze echt van die keikoppen zijn. Maar zo heb jij er geen last meer van, het lost de wereldproblemen niet op (maar dat doen we op fora dan ook al niet zo vaak); het voorkomt wel dat je een slechte naam krijgt of dat de sfeer in sommige topics echt vijandelijk wordt, en dat lijkt me doel we (fb's) voor ogen houden: gewoon zorgen voor een gezellige sfeer, waar die slecht of zelfs vijandig dreigt te worden de gemoederen wat proberen te bedaren (in het begin krijg je daar nog waarschuwingen voor, maar als je die in de wind laat, volgen de bans natuurlijk).

Ook moet je bedenken dat dergelijke dingen op Onzin makkelijker door de vingers wordt gezien, terwijl in voor dat VMBO-bashen, of geloof-bashen ga je in de bijhorende fora ook niet veel respijt krijgen. Er is ook duidelijk een verschil in de manier waarop je dergelijke dingen zegt; het kan van gewoon onzinnig, half-serieus tot serieus gaan, om dan over te gaan naar bloedserieus (met nadruk op het bloed, en dat is nooit goed (rijm is ook niet goed behalve op DoP, trouwens)).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Oud 24-09-2007, 12:14
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
Als je (V)MBO-bashing gaat verbieden moet je bashes van alle opleidingen eigenlijk gaan verbieden, anders meet je met twee maten. En als je een andere opleiding dan die je zelf doet niet eens meer de grond in mag stampen is de lol van het bespreken van opleidingen eraf.
Die zit echt goed
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Advertentie
Oud 24-09-2007, 20:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij is deze hype allang voorbij.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 25-09-2007, 10:17
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
en trouwens wat kan ik eraan doen dat ik slimmer of ijveriger ben dan anderen (4 atheneum aha)
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Oud 25-09-2007, 23:38
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 26-09-2007, 12:57
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
die hype is niet al lang voorbij


en soms een beetje lopen zeiken over vmbo is nu eenmaal zo.

Alleen er zijn topics (geweest) waar dat echt wel heel erg was en als er bij elke post die je plaatst gezegt word vmbo of als er negatiefe dingen gezegt worden over teroristen criminelen enz. Is het niet leuk dat er telkens gezegt word dat vmbo en alles.
__________________
.
Oud 26-09-2007, 15:51
Verwijderd
Bovendien niet waar.
Oud 26-09-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
en trouwens wat kan ik eraan doen dat ik slimmer of ijveriger ben dan anderen (4 atheneum aha)
En ze leren jullie niet met hoofdletters en leestekens te typen?
Oud 27-09-2007, 08:55
Verwijderd
Citaat:
En ze leren jullie niet met hoofdletters en leestekens te typen?
qft, ik dacht exact hetzelfde.
Oud 27-09-2007, 12:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
qft, ik dacht exact hetzelfde.
Haha.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-09-2007, 13:28
Verwijderd
Slotje.
Oud 28-09-2007, 10:16
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
En ze leren jullie niet met hoofdletters en leestekens te typen?
Citaat:
qft, ik dacht exact hetzelfde.
Citaat:
Haha.
Zo beter dan, met leestekens?
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Oud 28-09-2007, 11:59
Verwijderd
Luister, jij begint een verhaal over hoe goed je wel niet bent (tenminste, zo *lijkt* het vanuit je post), terwijl het taalkundig het niveau van een vier jaar oude kabouter is.
Ads door Google
Oud 28-09-2007, 12:03
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
Luister, jij begint een verhaal over hoe goed je wel niet bent (tenminste, zo *lijkt* het vanuit je post), terwijl het taalkundig het niveau van een vier jaar oude kabouter is.
En wat als je te lui er voor bent om leestekens te gebruiken?
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Oud 28-09-2007, 13:01
Verwijderd
Dan ben je een luie VMBO'er
Oud 28-09-2007, 13:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dan ben je een luie VMBO'er
<3

Zoals Gaming Champion zo vriendelijk al bewees in dit topic, schoolniveau zegt helemaal niks. Verder hoor je er boven te staan, als mensen je bashen om je schoolniveau zegt dat meer over hun dan over jou.

Deze discussie is imho best zinloos.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 28-09-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:

Zoals Gaming Champion zo vriendelijk al bewees in dit topic, schoolniveau zegt helemaal niks. niet alles.
Oud 28-09-2007, 14:19
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline


__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Oud 29-09-2007, 10:36
Verwijderd
Ik dacht eerst idd, dat hij een vmbo'er was, maar goed. Slotje.
Oud 29-09-2007, 13:25
Verwijderd
ik vind het maar zielig als mensen gaan 'schelden' met vmbo, meestal weten die mensen niet veel
Oud 01-10-2007, 12:09
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Citaat:
ik vind het maar zielig als mensen gaan 'schelden' met vmbo, meestal weten die mensen niet veel
Zo sprak de VMBO'er die niet geholpen werd
*snel posten voor het slotje*
__________________
Whatever you say, I'll keep going on

Laatst gewijzigd op 01-10-2007 om 12:09. Reden: hoofdletter
Oud 01-10-2007, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Zo sprak de VMBO'er die niet geholpen werd
*snel posten voor het slotje*
Jemoeder is een VMBO-er.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.