Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 00:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik krijg soms spontaan jeuk van zo'n beetje het hele Psych forum. My God, ik wist niet dat je overal zo'n vreselijk probleem van kon maken. Wat is iedereen er toch ongelukkig, en waarom? Ja, depressie, overspannen, moeilijke tijd, even een dipje. Het hele forum psych is niet bepaald opwekkend leesvoer. Als je nog niet droef was, word je het er wel.

Maar het schijnt te helpen. Dingen uiten is een eerste stap op weg naar dingen verwerken. Sommige mensen die daar posten hebben echt rotdingen meegemaakt, en een forum is dan een heel laagdrempelige hulpverlening. Niemand is er geschoold, hoewel sommigen blijk geven van een helder verstand, het is er ook vaak de lamme helpt de blinde, maar het contact met lotgenoten schept een band...je bent niet de enige, en dat geeft troost.

Waarom zou dat met het verboden woord niet zo kunnen werken?

Ik vraag me af of de incidence van de verboden aandoening een kwestie van korrelatie of causatie is. Komt de handeling door het praten erover, of zou het toch wel gedaan worden maar word het nu ook besproken?

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 00:09.
Advertentie
Oud 23-12-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-12-2003 @ 01:07:
Waarom zou dat met het verboden woord niet zo kunnen werken?

Ik vraag me af of de incidence van de verboden aandoening een kwestie van korrelatie of causatie is. Komt de handeling door het praten erover, of zou het toch wel gedaan worden maar word het nu ook besproken?
Voor zo ver ik van dit gedeelte wat begrijp, met al die ingewikkelde woorden...de ervaring liet zien, dat wanneer er over gesproken werd, het aantal mensen dat automutileerden toe nam. Tuurlijk kunnen mensen het ook doen en er niet over posten, maar mensen die het probleem niet kennen komen er iig niet meer zo snel en vaak mee in aanraking, mensen die het al doen, lezen niet van anderen dat ze het gedaan hebben, wat voor sommige mensen kan helpen om het zelf ook minder te doen en mensen hoeven het niet te doen om te kunnen posten dat ze het gedaan hebben.

Korrelatie (ik weet dat jij een andere bedoeld, ik bedoel de stichting) heeft er een onderzoek naar gedaan, als ik me niet vergis, en zij kwamen met een soortgelijke conclusie. Zij hebben scholieren.com ook gesteund met het nemen van deze beslissing. Hij is dus niet alleen gebaseerd op de ervaringen op s.com.
Oud 23-12-2003, 08:49
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
juno schreef op 23-12-2003 @ 01:07:
Waarom zou dat met het verboden woord niet zo kunnen werken?
Dat is in het verleden gebleken, vandaar ook het huidige beleid mbt dit onderwerp.

In het verleden is gebleken dat als er geen regels (op het 'geen tips over het hoe' na) mbt am zijn, het verkeerd gaat. Of die conclusie overdreven is, dat kan, maar voor zover ik weet dachten veel leden en de fb's dat toen (en nog steeds) wel.

Vandaar het huidige beleid; topics over am zèlf triggeren veel en vaak, daarom zijn die ook verboden. Automutilatie is een probleem met een oorzaak, daarom zijn topics over de oorza(a)k(en) ook toegestaan.

Lijkt mij toch een redelijke middenweg, maar goed, meningen verschillen. (en dat zullen ze ook altijd doen, je kan nooit iedereen tevreden houden..)

Hoe zou(den) jij (jullie) het evt willen zien dan?

Voordat er onduidelijkheden ontstaan; dit betekent niet dat 'de forumbazen' niet (meer) achter het huidige beleid staan oid, ik wil gewoon weten welke mogelijkheden er nog meer zijn ed. (en dat had ik ook als lid gevraagd )
__________________
Drie.
Oud 23-12-2003, 08:51
Verwijderd
En ik geloof dat de mensen in deze topic de regels wel een beetje dramatiseren, er staat nergens dat automutileren niet genoemd mag worden, het is iig niet zo dat we het op 'het verboden woord' moeten houden (wat ook op psych (gelukkig) lang niet altijd gebeurd).

Dat we het in de steekwoordentopic hebben verwijderd, was omdat er reacties van mensen opkwamen dat het voor hen als een trigger werkte, ook omdat ze er in die topic niet op bedacht waren en nog wat andere redenen, die ik hier niet ga noemen.
Oud 23-12-2003, 15:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik begrijp alleen maar niet goed waarom juist om automutilatie een streng beleid gevoerd moet worden, terwijl met zelfmoordpogingen, eetstoornissen en depressie veel soepeler omgegaan wordt. Goed voorbeeld doet goed volgen, dus slecht voorbeeld mutatis mutandis ook. Dat geldt voor am niet anders dan voor de andere aandoeningen. Als het al geldt, wat ik waag te betwijfelen. In jezelf hakken is niet niks.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet het idee heb dat een meiske dat met zichzelf in de knoop zit, een mes pakt en gaat zitten kerven omdat ze op een forum van anderen leest dat ze dat doen. Ik zit ook best wel eens met mezelf in de knoop, en ik heb een keuken vol messen en vorken, maar mooi dat ik het niet zou kunnen. Ben ik veel te schijterig voor. Ik stop op zo'n moment gewoon met eten. Dat is mijn methode, en die heb ik echt niet van een forum afgehaald.
Oud 23-12-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-12-2003 @ 16:58:
Ik begrijp alleen maar niet goed waarom juist om automutilatie een streng beleid gevoerd moet worden, terwijl met zelfmoordpogingen, eetstoornissen en depressie veel soepeler omgegaan wordt. Goed voorbeeld doet goed volgen, dus slecht voorbeeld mutatis mutandis ook. Dat geldt voor am niet anders dan voor de andere aandoeningen. Als het al geldt, wat ik waag te betwijfelen. In jezelf hakken is niet niks.
We proberen ook daar het beleid te handhaven. Een belangrijk verschil is wel dat topics over zelfmoordpogingen en eetstoornissen niet zo extreem veel voorkwamen en -komen als topics over automutilatie in het verleden. Als we alle topics over depressies en soortgelijke onderwerpen zouden moeten sluiten, dan kan psychologie wel opgedoekt worden. Maar ook daarin proberen we maat te houden en het een beetje normaal te laten verlopen.

Zie verder ook reactie hieronder.

Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet het idee heb dat een meiske dat met zichzelf in de knoop zit, een mes pakt en gaat zitten kerven omdat ze op een forum van anderen leest dat ze dat doen. Ik zit ook best wel eens met mezelf in de knoop, en ik heb een keuken vol messen en vorken, maar mooi dat ik het niet zou kunnen. Ben ik veel te schijterig voor. Ik stop op zo'n moment gewoon met eten. Dat is mijn methode, en die heb ik echt niet van een forum afgehaald.
Dat jij het niet doet, betekend niet dat anderen dat ook niet zouden doen. Er zijn in het verleden (en nu nog steeds) zeker mensen geweest die door dat ze het lazen (niet per se s.com) op het idee zijn gekomen en het zijn gaan doen.
Oud 23-12-2003, 17:27
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-12-2003 @ 17:10:
Een belangrijk verschil is wel dat topics over zelfmoordpogingen niet zo extreem veel voorkwamen
haha wat een macabere grap
Oud 24-12-2003, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-12-2003 @ 18:27:
haha wat een macabere grap
Waarom macaber? En een grap is het helemaal niet.

Ik weet dat je slim 'bent', maar heb je er ook aangedacht dat een topic openen ook van te voren kan (een aankondiging dus, die overigens niet zijn toegestaan) en een poging kan mislukken?
Oud 24-12-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-12-2003 @ 09:48:

Korrelatie (ik weet dat jij een andere bedoeld, ik bedoel de stichting) heeft er een onderzoek naar gedaan, als ik me niet vergis, en zij kwamen met een soortgelijke conclusie. Zij hebben scholieren.com ook gesteund met het nemen van deze beslissing. Hij is dus niet alleen gebaseerd op de ervaringen op s.com.
Korrelatie heeft op haar jeugdsite (www.zwaarweer.nl) een eigen forum gehad. Dat forum ging dus voornamelijk over depressie en alles wat daaraan verwant is. Op dat forum waren er moderators van de stichting Korrelatie zelf.

Dat forum was om te kijken of het zou helpen om op die manier hulp te bieden of een plek te geven aan jongeren om over hun problemen te praten met lotgenoten. Er is onder alle bezoekers een grote enquete gehouden, waar een aantal resultaten uit zijn gekomen.

Een van de resultaten was dat er een aantal leden door de topics op dat forum zijn begonnen met automutilatie.

Ik heb zelf op dat forum gezeten, zelf die enquete ingevuld en ben ook 1 van de mensen geweest die op dat forum voor het eerst met automutilatie in aanraking kwam (had er daarvoor nog nooit van gehoord) en die het heeft geprobeerd omdat mensen daar zeiden dat het hielp. (Ja, erg naïef, ik was 15, zat in de knoop.. dan word je wanhopig).

Korrelatie heeft het hele forum opgedoekt naar aanleiding van dat hele onderzoek. Het bleek dat men elkaar alleen maar meesleurde in bepaalde problemen. Dingen als eetstoornissen en dergelijke werden echter een stuk minder overgenomen. Misschien dat mensen wel een dagje niet gingen eten om te kijken hoe dat zou uitpakken, maar dan heb je niet gelijk een eetstoornis. Misschien dat mensen wel over zelfmoord of de beste manier waarop gingen nadenken, maar dan ben je niet meteen dood. Mensen pakten echter wel een of ander scherp voorwerp en sneden zichzelf daarmee, en dan heb je meteen al geautomutileerd. Er werden tips uitgewisseld hoe je het het beste kon doen (wat op psych in het verleden ook gebeurde).

Wat altijd duidelijk is aangegeven is dat het niet zo is dat het hele onderwerp niet meer besproken mag worden. Men mag topics openen over de oorzaak ervan, men mag in een topic noemen dat men automutileert als gevolg van een probleem (net als, ik pieker veel en daardoor slaap ik o.a. slecht, wat kan ik aan dat piekeren doen?). Dat is in ieder geval hoe het beleid was toen ik daar ben gestopt als fb.
Oud 24-12-2003, 12:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 09:22:
Waarom macaber? En een grap is het helemaal niet.
ma·ca·ber (bn.)
1 huiveringwekkend door de sfeer van de dood

En ik snap ook wel dat het geen grap was, maar zo was het wel (een beetje) op te vatten hehe

Citaat:
Ik weet dat je slim 'bent', maar heb je er ook aangedacht dat een topic openen ook van te voren kan (een aankondiging dus, die overigens niet zijn toegestaan) en een poging kan mislukken?
Veel 'grappen' zijn leuk door hun eenvoud, als je er langer over na gaat denken datn kun je altijd wel aankomen met een ' ja maar...', dat moet je niet doen dat verpest de 'grap'


En je tilt wel erg zwaar om een klein 'grapje' dat ik uit je tekst lichtte
Oud 24-12-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-12-2003 @ 13:29:
Veel 'grappen' zijn leuk door hun eenvoud, als je er langer over na gaat denken datn kun je altijd wel aankomen met een ' ja maar...', dat moet je niet doen dat verpest de 'grap'

En je tilt wel erg zwaar om een klein 'grapje' dat ik uit je tekst lichtte
Ik zie het grappige er niet aan, misschien dat het daar door komt?
Oud 24-12-2003, 15:56
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 13:39:
Ik zie het grappige er niet aan, misschien dat het daar door komt?
dan nog, doe nou maar rustig relax een beetje en have phun.
Oud 24-12-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-12-2003 @ 16:56:
dan nog, doe nou maar rustig relax een beetje en have phun.
Ik was niet niet rustig.

En fun heb ik zeker. Don't worry, be happy.
Oud 24-12-2003, 17:14
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 17:09:
Ik was niet niet rustig.

En fun heb ik zeker. Don't worry, be happy.
mmkay dan is het , het was niet aanvallend oid bedoeld. Ik vond het gewoon een grappig detail
Oud 24-12-2003, 17:59
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
eigenlijk was ik mijn eigen topic al helemaal vergeten Ik heb alles na gelezen maar pff.. ik volg dr niks van maar oke.. Ik wil eigenlijk geen discussie meer hierover voeren... zoals iedereen merkt, heb ik niet meer over am gepost..

Citaat:
Leonoor schreef op 23-12-2003 @ 09:51:
er staat nergens dat automutileren niet genoemd mag worden, het is iig niet zo dat we het op 'het verboden woord' moeten houden (wat ook op psych (gelukkig) lang niet altijd gebeurd).

Dat we het in de steekwoordentopic hebben verwijderd, was omdat er reacties van mensen opkwamen dat het voor hen als een trigger werkte, ook omdat ze er in die topic niet op bedacht waren en nog wat andere redenen, die ik hier niet ga noemen.
Ik snap dit echt niet, ik zal wel heel dom zijn ofzo hoor, maar eerst word er geschreven dat er nergens staat dat het niet genoemd mag worden. dus neem ik aan dat het genoemd mag worden, en dat doe ik dat, word het verwijderd? omdat men het niet verwacht in het steekwoordentopic.. moet ik dan een nieuw topic openen met de naam: Pas op, am word genoemd?
hmmjaa... srry, maar dit moest ik toch echt ff kwijt...
Oud 24-12-2003, 18:20
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-12-2003 @ 18:59:
Ik snap dit echt niet, ik zal wel heel dom zijn ofzo hoor, maar eerst word er geschreven dat er nergens staat dat het niet genoemd mag worden. dus neem ik aan dat het genoemd mag worden, en dat doe ik dat, word het verwijderd? omdat men het niet verwacht in het steekwoordentopic.. moet ik dan een nieuw topic openen met de naam: Pas op, am word genoemd?
hmmjaa... srry, maar dit moest ik toch echt ff kwijt...
D'r is een verschil tussen dingen noemen en het door iemands strot duwen. (sorry)

Laatst gewijzigd op 24-12-2003 om 18:23.
Oud 24-12-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-12-2003 @ 18:59:

Ik snap dit echt niet, ik zal wel heel dom zijn ofzo hoor, maar eerst word er geschreven dat er nergens staat dat het niet genoemd mag worden. dus neem ik aan dat het genoemd mag worden, en dat doe ik dat, word het verwijderd? omdat men het niet verwacht in het steekwoordentopic.. moet ik dan een nieuw topic openen met de naam: Pas op, am word genoemd?
hmmjaa... srry, maar dit moest ik toch echt ff kwijt...
Waarom denk je dat ik een aanvulling gaf op de eerste alinea?

Verder: Jij vraagt ons wel eens iets te verwijderen/sluiten en als we vinden dat dat terecht is, dan verwijderen/sluiten we de desbetreffende post. Een ander vraagt dat ook wel eens en dat werkt het net als bij jou. Wij houden rekening met jou en we houden rekening met anderen. Lijkt me logisch.
Oud 24-12-2003, 18:26
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Arashi schreef op 24-12-2003 @ 19:20:
D'r is een verschil tussen dingen noemen en het door iemands strot duwen. (sorry)
??? huh???

Ik heb echt niks door iemands strot geduwd!!! ik heb het toen alleen maar genoemd..
Oud 24-12-2003, 18:27
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 19:25:
Waarom denk je dat ik een aanvulling gaf op de eerste alinea?

Verder: Jij vraagt ons wel eens iets te verwijderen/sluiten en als we vinden dat dat terecht is, dan verwijderen/sluiten we de desbetreffende post. Een ander vraagt dat ook wel eens en dat werkt het net als bij jou. Wij houden rekening met jou en we houden rekening met anderen. Lijkt me logisch.
deze discussie hebben we al gehad

ik bedoelde alleen maar, dat ik het toen ook alleen maar heb genoemd, maar het is al best, ik post toch niks meer over am?
Oud 24-12-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-12-2003 @ 19:27:
deze discussie hebben we al gehad

ik bedoelde alleen maar, dat ik het toen ook alleen maar heb genoemd, maar het is al best, ik post toch niks meer over am?
Je begint er zelf weer over.
Oud 24-12-2003, 18:32
juno
Avatar van juno
juno is offline
Aaaaargh! Zeg dat toch niet steeds!
Oud 24-12-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-12-2003 @ 19:32:
Aaaaargh! Zeg dat toch niet steeds!
Wie en wat?
Oud 24-12-2003, 18:36
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 24-12-2003 @ 19:26:
??? huh???

Ik heb echt niks door iemands strot geduwd!!! ik heb het toen alleen maar genoemd..
Als je het een keertje noemt in een post, zal ik de laatste zijn die daar over gaat zeuren. Maar als je in elke post die je post in de steekwoordentopic (of hoe het nu ook mag heten), en dat waren er veel, een ontzetttend depressieve post post (met elke keer ook het am erbij), vind ik dat toch wat anders dan iets gewoon noemen.

En dit is niet om je een schuldgevoel oid aan te praten, voordat je het verkeerd opvat oid. Het kwam er wat botter uit dan bedoelt waarschijnlijk, sorry.
Oud 24-12-2003, 18:46
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Arashi schreef op 24-12-2003 @ 19:36:
Als je het een keertje noemt in een post, zal ik de laatste zijn die daar over gaat zeuren. Maar als je in elke post die je post in de steekwoordentopic (of hoe het nu ook mag heten), en dat waren er veel, een ontzetttend depressieve post post (met elke keer ook het am erbij), vind ik dat toch wat anders dan iets gewoon noemen.

En dit is niet om je een schuldgevoel oid aan te praten, voordat je het verkeerd opvat oid. Het kwam er wat botter uit dan bedoelt waarschijnlijk, sorry.
srry, dat dat mijn gevoelens en gedachtes waren...
Oud 24-12-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 24-12-2003 @ 19:36:
En dit is niet om je een schuldgevoel oid aan te praten, voordat je het verkeerd opvat oid. Het kwam er wat botter uit dan bedoelt waarschijnlijk, sorry.
Oud 24-12-2003, 19:03
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 19:51:
I know, maar toch wou ik het zeggen because I couldn't help it..
Oud 24-12-2003, 22:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-12-2003 @ 19:32:
Wie en wat?
Het a-woord!
Oud 25-12-2003, 00:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
juno schreef op 24-12-2003 @ 23:57:
Het a-woord!
beetje flauw

maar ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met wat Quiana en Leonoor zeggen.
Voordat ik op psych kwam wist ik niet eens wat AM was. Pas toen ik las dat het mensen opluchte enzo (en destijds werd er vrij veel verteld d'r over) ging ik d'r over nadenken. Ik heb best eens gedacht of ik het ook zou proberen als ik me zwaar kut voelde, maar gelukkig ben ik sterk genoeg om te zeggen dat ik dat echt niet moet doen. Maar d'r zullen d'r ook zat zijn die op deze manier ermee in contact komen en wél d'r aan beginnen.
Als nou blijkt dat het toch voor veel mensen als trigger werkt, wat is dan het probleem om het gebruik van het woord te beperken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-12-2003, 09:58
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-12-2003 @ 01:17:
maar ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met wat Quiana en Leonoor zeggen.
Voordat ik op psych kwam wist ik niet eens wat AM was. Pas toen ik las dat het mensen opluchte enzo (en destijds werd er vrij veel verteld d'r over) ging ik d'r over nadenken. Ik heb best eens gedacht of ik het ook zou proberen als ik me zwaar kut voelde, maar gelukkig ben ik sterk genoeg om te zeggen dat ik dat echt niet moet doen. Maar d'r zullen d'r ook zat zijn die op deze manier ermee in contact komen en wél d'r aan beginnen.
Als nou blijkt dat het toch voor veel mensen als trigger werkt, wat is dan het probleem om het gebruik van het woord te beperken?
Helemaal mee eens. Ook ik had er nooit van gehoord, dus ik denk dat het huidige beleid wel op zn plaats is, er zijn er heus wel die niet sterk genoeg zullen zijn om dan de "verleiding" te weerstaan.
Oud 25-12-2003, 18:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Denk je niet dat degenen die er bevattelijk voor zijn het toch wel openig moment zullen gaan doen, of dat nu getriggerd wordt door een bepaalde post op dit forum of niet?

Beetje schijnhelig. Dan kun je naast zo'n bekrast meisje staan en in eer en geweten zeggen dat ze het in ieder geval niet op jouw forum heeft opgedaan, dus het forum treft geen blaam!
Oud 25-12-2003, 18:49
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
juno schreef op 25-12-2003 @ 19:05:
Denk je niet dat degenen die er bevattelijk voor zijn het toch wel openig moment zullen gaan doen, of dat nu getriggerd wordt door een bepaalde post op dit forum of niet?
Als iemand er gevoelig voor is, betekent dat nog niet dat hij/zij er ook daadwerkelijk mee aan de haal gaat. Veel mensen die zwak in hun schoenen staan zijn gevoelig voor dingen als automutilatie... Maar niet iedereen zal er aan beginnen oid.

Er zullen een heleboel mensen zijn die ook zonder het forum gaan automutileren, maar als er voorkomen kan worden dat mensen meer/verder gaan am'en, op ideeën gebracht worden, of op wat voor manier dan ook getriggerd worden, moet dat ook gedaan worden imho.

Ik zie niet in wat daar schijnheilig aan is, eigenlijk. Dat mensen gaan am'en kunnen we niet voorkomen, dat is ook niet het doel van het beleid, lmd.
__________________
Drie.
Oud 25-12-2003, 19:46
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
om de lol erin te houden een leuk plaatje.

automutilatie:

klik
Oud 25-12-2003, 19:51
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 25-12-2003 @ 20:46:
om de lol erin te houden een leuk plaatje.

automutilatie:

klik
grappig..
Oud 25-12-2003, 20:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-12-2003 @ 20:51:
grappig..
jankerd
Oud 25-12-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 25-12-2003 @ 19:49:
Als iemand er gevoelig voor is, betekent dat nog niet dat hij/zij er ook daadwerkelijk mee aan de haal gaat. Veel mensen die zwak in hun schoenen staan zijn gevoelig voor dingen als automutilatie... Maar niet iedereen zal er aan beginnen oid.

Er zullen een heleboel mensen zijn die ook zonder het forum gaan automutileren, maar als er voorkomen kan worden dat mensen meer/verder gaan am'en, op ideeën gebracht worden, of op wat voor manier dan ook getriggerd worden, moet dat ook gedaan worden imho.

Ik zie niet in wat daar schijnheilig aan is, eigenlijk. Dat mensen gaan am'en kunnen we niet voorkomen, dat is ook niet het doel van het beleid, lmd.
Ben ik het mee eens. (Bij 'op ideeën gebracht worden' hoort voor mij ook op 'het' idee gebracht worden. Zoals Balance en Keyser Saus al aangaven, zonder het forum hadden ze niet eens van het bestaan afgeweten.)
Oud 25-12-2003, 20:42
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 25-12-2003 @ 20:46:
om de lol erin te houden een leuk plaatje.

automutilatie:

klik
hehehe, alleen voor mannen dat wel
Oud 25-12-2003, 21:06
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 25-12-2003 @ 21:13:
jankerd
doe normaal.. ga lekker naar het onzin forum...
Oud 25-12-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-12-2003 @ 22:06:
doe normaal.. ga lekker naar het onzin forum...
Maak je er niet druk om, zonde van je energie.

(En dat is niet tegen Screaming Slave bedoeld, maar ik denk dat je je gewoon beter over andere dingen druk kunt maken dan iets wat je (~~dolce~~ dus) onzin vindt.)
Oud 26-12-2003, 16:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-12-2003 @ 22:06:
doe normaal.. ga lekker naar het onzin forum...
neuh.

maarehm, als je 'so tired of being here' bent (overigens erg gothic van je), waarom ga je dan niet weg?
Oud 26-12-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 26-12-2003 @ 17:20:
neuh.

maarehm, als je 'so tired of being here' bent (overigens erg gothic van je), waarom ga je dan niet weg?
En nu weer terug ontopic, dit voegt niks toe aan de oorspronkelijke discussie.

Ik weet niet hoe je laatste opmerking bedoeld is, ik kan het op twee manieren opvatten, maar op beide manieren vind ik het geen opmerking die ook maar ergens iets aan toevoegd, integendeel.
Oud 26-12-2003, 20:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ok, terug (?) ontopic, automutilatie lijkt me typisch een probleem dat zichzelf oplost.
Oud 27-12-2003, 00:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 26-12-2003 @ 21:34:
ok, terug (?) ontopic, automutilatie lijkt me typisch een probleem dat zichzelf oplost.
Goede oplossing volgens jou?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 27-12-2003, 02:50
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-12-2003 @ 01:07:
Goede oplossing volgens jou?
hm, mensen die het doen kiezen daar zelf voor, dus zal het in hun ogen wel goed zijn. ik heb er verder geen mening over, want ik kies ervoor zo ver mogelijk uit de buurt van mensen die zichzelf opzettelijk verminken te blijven, omdat deze mijns inziens niet helemaal 100% zijn.
Oud 27-12-2003, 03:32
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 27-12-2003 @ 03:50:
hm, mensen die het doen kiezen daar zelf voor, dus zal het in hun ogen wel goed zijn. ik heb er verder geen mening over, want ik kies ervoor zo ver mogelijk uit de buurt van mensen die zichzelf opzettelijk verminken te blijven, omdat deze mijns inziens niet helemaal 100% zijn.
waarom post je dan in dit topic?
Oud 27-12-2003, 10:24
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Hier is geen sprake meer van een constructieve on-topic discussie, en wordt derhalve gesloten.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.